Hannah_Menno schreef:ChristinaGW schreef:Jammer dat sommige mensen zich aangevallen voelen in dit topic...Al voel ik me ook aangevallen door de 'arrogantie' waarmee gelovigen denken dat zij het juiste wereldbeeld kennen. Want God is zo en Jezus is zo en zie je dat niet? Pech, want dan is er geen hemel voor jou. Of mij het label van zondig op gaan plakken. Of zeggen dat ik een vrije wil heb gekregen van God en dat homoseksualiteit een keuze is...
Ik heb hier nog nergens arrogante Christenen gezien?Zo komt het misschien bij jou over maar iedereen vraagt aan ons hoe wij er over denken dus leggen we dat uit.. Als dat overkomt als 'arrogant en betweterig' kunnen wij ook niks aan doen.
Label van zondig opplakken.. Het is toch zo? Jij bent toch zondig? Ik ben ook zondig. Mijn moeder is zondig, mijn buurvrouw is zondig, de voorganger die in onze kerk preekt is zondig.. Iedereen heeft zonden zo simpel is dat.
Je hebt inderdaad een vrije wil gekregen van God. Ik geloof niet dat homoseksualiteit een keuze is. Volgens mij wordt je daar mee geboren. Je hebt wel een keuze of je daar iets mee gaat doen of niet. Zo hadden wij een man in de gemeente die homo was. Hij hield ontzettend veel van Jezus en heeft dus gekozen voor een leven zonder vriend. Daarin heb je dan dus wel de keuze.
En de ongelovigen proberen jullie uit te leggen waarom ze het niet geloven...Maar alles kan worden weerlegd. Sorry maar ik vind het arrogant als jij zegt dat je zeker weet dat Hij bestaat, dat er een hemel is, dat God de wereld heeft gemaakt. Ja als christen denk je het te weten. Maar als mens weet jij net zo min wat waar is als ik. En dan vind ik het arrogant om te gaan verkondigen dat het verhaal van God waar is.
En daarentegen begrijp ik het ook weer heel goed. Anders kun je het geen geloof meer noemen, half geloven lijkt me lastig. Dan kom je de hele tijd in de knoop met verschillende gedachten. Maar ik vind het wel nog arrogant.
En over dat homo zijn ken. Als je er maar niets mee gaat doen. Dus ik mag wel homo zijn, maar geen liefde kennen? Waarom zou ik wel moeten kiezen om wel of niet een relatie aan te gaan, seks te hebben, verliefd te worden een iemand die hetero is niet? Als God zo goed zou zijn, zou hij mij dat dan niet gunnen?