Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaritB

Berichten: 8966
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 01:18

hahha zoo herkenbaar, heb niet alles gelezen maar gewoon te grappig!

Wiwabalia

Berichten: 4879
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 06:55

Ik had gisteren ook zo'n mooie (werk achter de kassa).

Ik: Hallo!
Jongen: Hoi!
Ik: Dat word dan € ..,-
Hij: Wij gaan vanavond echt wel chillen. :D
Ik: Nee hoor, dat gaan we niet.
Hij: O..
Ik: Nog een fijne avond meneer!
Hij: Nou, door jou heb ik nu geen fijne avond meer. :(

Had de jongen overigens nog nooit gezien!

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:13

Die standaard grappen als 'krijg het toch niet terug van de belasting/mag ik terug komen als het op is/etc.' word ik ook wel moe van.

Toen ik die van jou, xx_kelly_xx las, moest ik denken aan een klant, die mij volgens mij wel een leuk vriendinnetje voor haar zoon vindt.
Ik; en hoe heeft X het in Y (hij was op vakantie met vrienden)
zij; wel leuk, al mis ik hem wel
ik; heeft ie al een vakantievriendinnetje? (ze had eerder verteld dat hij van haar rubbertjes mee moest, voor het geval dat)
zij; hij heeft jou toch..?
ik; maar ik zat heel ergens anders, dus dat kan niet ;)
zij; dat noemen ze nu een liefde op afstand

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:16

Haha in de vorm van een E maar zonder het middelste streepje :')

Idd van de opmerkingen; Ik kan het toch niet terugboeken/incasseren, kan ik het ruilen als ik het pakje leeg heb gerookt, hang het bonnetje maar op de wc, bonnetje mag jij houden. Maar ook met de staatsloterij, vraag ik of mensen een voorkeur voor hun eindcijfer willen en dan krijg je als antwoord, ja het winnende nummer..Hmm sorry meneer, maar als ik die wist had ik hem zelf wel gekocht.

Angelaa2
Berichten: 4308
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:27

sharoontje schreef:
Haha in de vorm van een E maar zonder het middelste streepje :')

Idd van de opmerkingen; Ik kan het toch niet terugboeken/incasseren, kan ik het ruilen als ik het pakje leeg heb gerookt, hang het bonnetje maar op de wc, bonnetje mag jij houden. Maar ook met de staatsloterij, vraag ik of mensen een voorkeur voor hun eindcijfer willen en dan krijg je als antwoord, ja het winnende nummer..Hmm sorry meneer, maar als ik die wist had ik hem zelf wel gekocht.


Hang hem maar boven je bed :Y)

Douce

Berichten: 4078
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:34

xx_Kelly_xx schreef:
Ik had gisteren ook zo'n mooie (werk achter de kassa).

Ik: Hallo!
Jongen: Hoi!
Ik: Dat word dan € ..,-
Hij: Wij gaan vanavond echt wel chillen. :D
Ik: Nee hoor, dat gaan we niet.
Hij: O..
Ik: Nog een fijne avond meneer!
Hij: Nou, door jou heb ik nu geen fijne avond meer. :(

Had de jongen overigens nog nooit gezien!

Ik moet denken aan de hi reclame. }:0
http://www.youtube.com/watch?v=XiuViRuBSJs
edit: helemaal afkijken, het komt pas na 0.28

Wiwabalia

Berichten: 4879
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:37

Hahahaha ja idd! :=

diddletje
Berichten: 453
Geregistreerd: 21-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:01

laatst een klein meisje aan de kassa die kwam vragen welke milk-shake smaak het best mengt met apfelcorn. uuuhm :?

M_ariskaa

Berichten: 2222
Geregistreerd: 18-11-07

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:08

Keihard chillen :')

Chrissy_

Berichten: 1853
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Voorburg (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:17

xx_Kelly_xx schreef:
Ik had gisteren ook zo'n mooie (werk achter de kassa).

Ik: Hallo!
Jongen: Hoi!
Ik: Dat word dan € ..,-
Hij: Wij gaan vanavond echt wel chillen. :D
Ik: Nee hoor, dat gaan we niet.
Hij: O..
Ik: Nog een fijne avond meneer!
Hij: Nou, door jou heb ik nu geen fijne avond meer. :(

Had de jongen overigens nog nooit gezien!


omg geweldig _O-
en ook zo herkenbaar inderdaad.
Ik werk zelf ook achter de kassa, en hoe vaak er wel niet jongens zijn die denken dat ik serieus op hun geflirt inga wanneer ik aan het werk ben :+
Laatst ook weer, 2 jongens die allerlei spullen voor een BBQ kochten. Nouja, eerst al een beetje geinen natuurlijk, vervolgens:

jongens: kom je vanavond bij ons BBQ'en?
ik: nou ik ben aan het werk, dus ik denk het niet
jongens: oh dat is nou jammer, en we krijgen je zeker ook niet mee de stad in?
ik: klopt, fijne avond nog! :D

Alhoewel er af en toe wel jongens aan mijn kassa komen die me best mee uit mogen vragen hoor :))

dominiquesr
Berichten: 2334
Geregistreerd: 21-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:27

zap schreef:
Vandaag weer wat meegemaakt :P

Ik werd omgeroepen door een collega die mij eigenlijk nooit roept en alles altijd zelf wel weet. Dus ik ging gelijk kijken wat er aan de hand was;
Collega: ja er is iets mis gegaan en ik kan het niet oplossen.
Ik: kijk even en zeg, oja dat klopt, dat kan inderdaad niet op die manier en jullie kunnen dat ook niet oplossen. Dus ik annuleer de bon en mijn collega begint weer opnieuw (die meneer had alleen maar 6 losse bolletjes, dus is 1 sec werk).

Klant die erachter staat: Jongedame *wijst naar mij*, ben jij de chef hier?
Ik: Nou mevrouw, niet de chef, maar ik moet er wel voor zorgen dat bij de kassa alles netjes verloopt
Klant: Kom eens hier dan (klant begint wat zachter te praten en andere kant op zodat mijn collega het niet hoorde) het is natuurlijk niet zo handig dat jij hier een cassiere neerzet die er niks van kan en dan gelijk op een zaterdagmiddag, dat kan natuurlijk niet.

*voor de goede orde, collega werkt er al zo'n 2 jaar en weet alles prima :j. Dit kon ze alleen niet zonder managercode en die hebben alleen de 'leidinggevende'*

Ik: Nou mevrouw, mijn collega weet echt wel hoe het allemaal werkt hoor, ze werkt hier al bijna 2 jaar en hier kon ze niks aan doen.
Klant: ja maar het zijn maar 6 broodjes
Ik: En daar zit nu ook het probleem in, die kan zij niet terugscannen zonder mijn code.
Klant mompelt wat en draait zich om naar de cassiere.

Mijn collega is wel erg verlegen en lief, dus ik bleef een beetje in de buurt, omdat ze best een beetje snel zich aangesproken voelt. En ja hoor, het gedonder begon weer met dezelfde klant.

Klant: ja meisje, nu klopt het weer niks van he
Collega: de korting gaat er gewoon vanaf hoor mevrouw
Klant: Nee meisje, eerst gaat er 50 cent vanaf en de volgende keer 49 cent dat is natuurlijk belachelijk.
Ik kom weer aanlopen en was het zat: Nou mevrouw, in feite heeft de computer het juist pefect goed (tweede potje halve prijs 2x0,99) Het tweede potje is de halve prijs, u heeft 2x de aanbieding en de ene keer heeft u 50 cent korting en de tweede keer heeft u 49 cent korting. Klopt precies, want 0,99 kan ik niet door tweeen delen.
Klant: Het gaat me niet om die ene cent, maar ik vind het gewoon belachelijk.
Collega: dan wordt het 15,30 (was 15,32) mevrouw
Klant: Nou dat denk ik dus niet he meisje, maak er maar 15,31 van, ik ga echt geen 15,32 betalen want dat klopt natuurlijk van geen kant.
Ik: Mevrouw, het is uw geluksdag vandaag want u hoeft maar 15,30 te betalen!

Allemachtig wat hebben sommige mensen een geduld zeg of kunnen ze echt gewoon zeuren!

En het ons hekje bij de balie die dicht zit (groot 'verkeersbord voor verboden toegang....niet te missen) en serieus waar, alle klanten duwen het hekje gewoon open alsof dat hekje er voor niks staat. Ik bedoel, die lege kassa die voor mij staat, staat er natuurlijk niet voor niks!
Vanmiddag kwam er weer een klant door denderen.

Ik: volgens mij stond het hekje dicht mevrouw
Klant: nee hoor, ik duw hem net open.....

HAHAHAA GEWELDIG !

Renee__

Berichten: 2980
Geregistreerd: 19-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:57

Vandaag weer zoiets... Wij doen op de cappuccino standaard cacaopoeder. Dus er komt een man die een cappuccino besteld.

*Ik doe cacaopoeder op de cappuccino*
Man: HO! STOP STOP! Ik hoef die troep er niet op!
Ik maak een nieuwe cappuccino
Ik: Als u het voortaan vantevoren zegt, kan ik er rekening meehouden, meneer. :)
Man: Ja hallo, in de meeste zaken doen ze dat niet!
Toen zei ik iets in de trant van: in veel zaken doen ze ook cacaopoeder erop
Man: Ja, jullie kunnen beter vantevoren vragen of we cacaopoeder erop willen.
Ik: Het hoort er standaard bij hier.
Man: Nou niet overal.
Ik: Ja, het is overal anders, hè?

Denkt die man serieus dat ik aan iedere klant ga vragen of ze cacaopoeder erop willen? We hebben niks voor niks zo'n busje met poeder hoor... Pff.

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:08

cacaopoeder hoort niet op cappuccino.. Echte barista's mogen dat ook absoluut niet doen ;)

M_ariskaa

Berichten: 2222
Geregistreerd: 18-11-07

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:09

Dan nog wel raar om meteen met HO STOP ik hoef die troep er niet op te reageren :=

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:15

Renee__ schreef:
Vandaag weer zoiets... Wij doen op de cappuccino standaard cacaopoeder. Dus er komt een man die een cappuccino besteld.

*Ik doe cacaopoeder op de cappuccino*
Man: HO! STOP STOP! Ik hoef die troep er niet op!
Ik maak een nieuwe cappuccino
Ik: Als u het voortaan vantevoren zegt, kan ik er rekening meehouden, meneer. :)
Man: Ja hallo, in de meeste zaken doen ze dat niet!
Toen zei ik iets in de trant van: in veel zaken doen ze ook cacaopoeder erop
Man: Ja, jullie kunnen beter vantevoren vragen of we cacaopoeder erop willen.
Ik: Het hoort er standaard bij hier.
Man: Nou niet overal.
Ik: Ja, het is overal anders, hè?

Denkt die man serieus dat ik aan iedere klant ga vragen of ze cacaopoeder erop willen? We hebben niks voor niks zo'n busje met poeder hoor... Pff.

Nou sorry, ja ik word bijna altijd gevraagd of ik cacaopoeder op mijn cappucino wil ;) (en ik ben dus ook niet blij als het wel erop zit.. want ik vraag niet om chocokoffie/chocolademelk)

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:19

Dat is waar Mariska ;)
Beetje normaler kan idd wel ..

Cubone

Berichten: 6266
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:42

shanalover schreef:
Horsii_mine schreef:
Hahaha ooh ik heb ook een keer heel hard moeten lachen (in mezelf :oo)
.
Of een keer toen een vrouw een jurk wou passen en ze zat vast met haar boobs :') Midden in de winkel stond ze te springen in haar ondergoed: Waaah! Ik kom er niet meer uit!! En haar vriendinnen lagen na een kwartier nog te rollen over de grond van het lachen _O- Heerlijke momenten! :')


Als ik dit zou meemaken zou ik het toch niet kunnen laten om hardop te lachen _O-
Ik denk dat ik haar zelfs even niet meer zou kunnen aankijken zonder in de slappe lach te schieten }>

Ik zou me waarschijnlijk wel erg geschaamd hebben als ik het zelf zou meemaken. Arme vrouw :(:)


Ik kwam haar vanmiddag tegen terwijl ik met een rek kleding de stad door liep _O- Ging ze me vragen waar ze me van kende :') Ik heb me weer echt moeten inhouden hoor _O-
Laatst bijgewerkt door Cubone op 29-07-10 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cubone

Berichten: 6266
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:47

Shizzel schreef:
Hahahaha poes, dat met die E. _O- Maar idd, als je om nietjes al gaat bellen... :=


Moet overigens zeggen, nu ik met mijn zusje was gaan winkelen en ze me erop wees.. Dat ik een stuk vriendelijker doe tegen de medewerkers etc. in de winkel dan de meeste klanten. Nou, gelukkig.. := Ik meteen haar uit moeten leggen dat het rot is als je rotklanten voor je krijgt. _O- (Hoewel het wel voor schut was dat ik na 4x rondlopen schoenen uit het krantje niet kon vinden en toen écht om hulp moest vragen, terwijl ik ervoor stond. :o Die mevrouw moet ook wel gedacht hebben..)


Dat is niet zo erg soms kijk je er gewoon overheen. Ik vind het altijd dommer als mensen de spiegel niet kunnen vinden terwijl we 2 hele grote spiegels hebben hangen waar je langs loopt als je naar de paskamer loopt :') En dan worden ze boos. JA?! Ze hebben hier niet eens een spiegel!! :( Wat is dit nou weer voor prutswinkel nou dan ga ik ook niks kopen! Mevrouw :') 'N halve meter verder :o
En dan is het van: Oh uhh.. Ja :P

Of ze gaan de spiegel zoeken in de pashokjes.. Dus gaan ze in alle pashokjes kijken of daar een spiegel hangt en dan denken ze er niet aan dat er misschien naast de pashokjes een spiegel kan hangen *D

shaviera
Berichten: 637
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:49

ik werk in de horeca en nu was er vanavond een man die een coeberg(of zo iets) BESTELDE EN MENEER VOND denk ik dat er tw einig in zat want hij vroeg of ik onder weg gestruikeld was omdat er zo weinig in zijn glas zat:S
heeel flauw

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 00:06

@Horsii_mine; nee klopt in feite is het niet superstom, maar het voelt voor mij wel zo, omdat ik weet hoeveel irritatie dat weer kan opwekken als de zóveelste het niet kan vinden. _O-

Jeszica
Berichten: 522
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 00:51

Ik vind het vervelend als klanten denken dat ik niks kan omdat ik in een "mannen"winkel werk. Ga me er niet echt druk om maken, ze doen maar, maar soms heb ik echt zoiets van JA HALLO ik werk hier toch ook!?. Net zoals vandaag, klant loopt naar voren om wat te vragen, collega was bij de autolampen bezig en ik met prijzen bij de kassa. Klant kijkt naar mij, klant kijkt naar mijn mannelijke collega.

"Ja ik vraag het even aan hem hoor?..."
ik kijk klant aan haal mijn schouders op en zeg "Prima mevrouw..."
Klant kijkt mij aan "Ja want het gaat over fietsendragers"
"Is goed hoor mevrouw maar daar weet ik ook gewoon dingen over.."
Klant kijkt verbaasd. "Oh, nou, dan mag jij ook wel meekomen".

Ik loop mee naar haar man die bij de fietsendragers rondkijkt, en leg hem alles uit. Ik kon al zijn vragen beantwoorden en zij reageerde uiteindelijk een beetje beteuterd "Ja ik dacht ik vraag het maar aan een man, die weten er meestal meer vanaf".

Collega kwam naderhand naar me toe. Het is maar goed dat jij ze geholpen hebt want ik heb er de ballen verstand van :')...

En van de week lag de telefoon er uit bij de Superstore (in Apeldoorn heb je 2x een Halfords, een citystore in het centrum waar ik werk en een superstore buiten het centrum, een wat groter filiaal, vaak op industrieterreinen). Nu werd ik eerst gebeld door een klant.

"Ja mevrouw allereerst wil ik zeggen dat jullie erg slecht bereikbaar zijn, ik probeer al 20 minuten de europaweg (superstore) te bellen maar die nemen niet op." Nee dat kan, de telefoon is niet onze eerste prioriteit en als we druk zijn mag dat ding lekker blijven gaan... Ik vertelde dit mevrouw en dat de superstore problemen met hun telefoon heeft. "Ja dan nog, ik vind het een erg slechte zaak dat jullie niet bereikbaar zijn!" Zucht...

En diezelfde dag belde er een klant op. Hij was in een filiaal ergens anders in Nederland geweest voor een stel fietsen, die hadden ze daar niet meer en wij kunnen in het systeem kijken waar in Nederland (of Belgie) deze nog wel verkrijgbaar zijn. Superstore zou deze fietsen nog moeten hebben staan, maar die kon meneer niet te pakken krijgen. Had hij dus ons telefoonnummer opgezocht en belde.

"Ja met die en die, ik ben in filiaal drachten geweest voor een paar fietsen. Nu hadden ze deze nog aan de Europaweg staan, maar die krijg ik niet te pakken."
"Nee dat klopt meneer, dat filiaal heeft een telefoonstoring."
"Oh dat is vervelend, nou dan kunnen jullie hem toch wel voor mij reserveren."
"Nee meneer, u belt nu met Raadhuisplein, dat is een ander filiaal."
"Oh, dan heb je vast wel ff een 06 voor me van een van het personeel daar".

Echt sorry, maar wat denk je nou, dat ik even een 06 nummer van een collega daar door ga geven? Nope, not gonna work, en ik ga ook niet voor je bellen naar een 06 aangezien dat mij alleen maar werk kost en ik daardoor minder klanten kan helpen in onze eigen winkel -> minder omzet.

Wat ik echt te irritant vind:
"Bedankt voor je hulp, dan ga ik hem in de SuperStore halen..."
ARGH! Wij hebben hem ook gewoon op voorraad hoor, en ik wil best meelopen naar de parkeergarage....

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 06:17

@jeszica, mag ik zeggen dat zoals jij het beschrijft de winkel niet erg klantvriendelijk overkomt? Erg klantonvriendelijk zelfs!

Lijkt me kleine moeite ommiets van een draagbare telefoon op zak te hebben of idd naar een 06 van een collega te bellen als er problemen zijn met de vaste lijn!

Dat je het nummer niet afgeeft begrijp ik maar even bellen voor (zoals ik het begrijp zelfs een paar) fietsen lijkt mij een kleine moeite

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 07:17

Ben het eerlijk gezegd wel met vonneke eens.. :=
Vooral dat je tegen een klant zegt dat telefoon geen prioriteit heeft.. Ik snap dat klanten in de winkel voor gaan, maar vind wel dat een winkel altijd telefonisch bereikbaar moet zijn. Vind het dus ook niet echt gek dat die klant aan de telefoon een beetje pissig was. :)(vind het zelf ook altijd irritant als een bedrijf niet/moeilijk te bereiken is)

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 07:57

het zou voor mij een reden zijn om niet meer naar die winkel te gaan zelfs.

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:28

Jeetje jessica ook ik vind het erg klantonvriendelijk. Klant is koning, remember ;)