Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:28

Toch denk ik wel dat het ook te maken heeft met 'het komt van de Aldi/Lidl (lees: geen merkartikelen/goedkoop) dus het zal wel niet lekker zijn'. Regelmatig komen producten zowel Aldi als Lidl als beste uit smaaktesten. Als je niet weet dat het van de Aldi of Lidl komt zal het - vermoed ik - best goed smaken. Wat niet weet, wat niet deert.

Mizora

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:58

Dat ben ik helaas niet mee eens. (helaas omdat het behoorlijk geld scheelt) Heel veel dingen vind ik de a-merken gewoon veel lekkerder. Aldi heb ik nog niet van gegeten maar de lidl vind ik heel veel dingen niet lekker van.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:14

Smaken verschillen, maar is vaak ook een kwestie van gewenning. Over welke producten heb jij het Mizora, want ik proef soms wel verschil, maar echt niet lekker vind ik wel een heel groot woord. Gewoon een nieuwsgierige vraag dus. :)
Ik vind het vlees van de slager ook lekkerder dat dan van de supermarkt, maar ja, het is me het prijsverschil nu niet waard. Dus haal ik dat alleen voor speciale gelegenheden.

Ik las hier trouwens net dat Super de Boer wel beviel, dat is nog best een dure supermarkt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:21

De chips, het brood, voor de rest weet ik het niet meer precies. Een vriendin waar ik veel kwam kocht alles bij de lidl. Maar daar ben ik nu al zo'n 1½ jaar niet meer geweest.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:22

Ik lus heel veel dingen van de Lidl wel, vind de kaas en de sinas bijvoorbeeld lekkerder dan de A merken.
Maar de gewone chips, die krijg ik echt niet weg! Lust alle A merken, en ook alle huismerken chips wel, maar die van de Lidl dus niet.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:28

Moet zeggen dat ik van de liddle niet zo fan ben. Aldi overigens wel, vaak prima dingen, en zeg nou zelf, op heel veel dingen maakt het niet uit of het vande aldi is of van de ah (Neem nou zout, suiker,bakboter etc.) En sommige dingen vind ik van de aldi zelfs lekkerder als van de albert heijn (Tomatensoep, straciatella vla, ijsthee) Mijn moeder doet zelf overal en nergens boodschappen. ah,c1000,aldi...
Ik denk dat ik het zelf ga combineren later (ben nu toch wel geneigd sneller naar de ah te gaan, maargoed das voor 1dag in de week), een hoop dingen prima van de aldi, maar sommige producten zijn inderdaad nét wat lekker, het scheelt gewoon een hoop geld!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:33

Het scheelt op dit moment ook echt dat ik bijna geen extra dingen nodig heb. En mijn ervaring is dat de groente van de AH gewoon net wat langer goed blijft en het brood net wat langer vers. En scharrelvlees hebben ze ook voornamelijk bij de AH (1-sters vlees).
De paar dingen die ik ernaast heb scheelt dan niet zo veel. Zeker als je voor dingen als suiker, spaghetti en havermout gewoon euroshopper neemt.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:39

Ik ben sowieso een zeur met chips, vind de meeste merkchips ook niet lekker. Ribbelchips van de aldi vind ik wel te doen en verder de AH huismerk smaken.
Brood wil ik ook gewoon lekker hebben, en dat betekent dat ik het pain de bologne van de AH koop. Laatst nog ander brood geprobeerd, maar niet lekker of binnen een dag al oud..
Waar ik bij de Lidl erg fan van ben zijn de broodjes bapao uit de vriezer, per 2 verpakt, en de nep-Pim's. Voor broodbeleg, afbakbroodjes en yoghurt/desserts kom ik ook graag bij de Aldi of Lidl.
Ik was een AH XL gewend, daar haalde ik bijna alles van Euroshopper, dat scheelt niet veel in prijs met Aldi. Nu weer een gewone, wel grote, AH. Maar ook de Lidl dichterbij huis. Bij de Lidl heb ik altijd de neiging om veel meer ongezonde dingen in te slaan.. :(

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:29

Ik had laatst biefstuk van de Lidl, ooeeeh dat was zooo lekker!

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:21

ik heb juist de ervaring dat de dingen die ik lekker vind van de aldi en liddl (lees snoep en koek enz ) bijna altijd duurder zijn dan de normale snoep en koekjes die ik lust van bijv c1000 eigen merk :S

dacht vroeger dat aldi en liddl met alles het goedkoopst waren omdat het geen "merk"was maar dat valt bij sommmige dingen echt vier tegen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:49

Ja, dat idee heb ik ook wel Efaa. Maar omdat je denkt dat het goedkoop is, neem je het mee.. (Nouja, ik niet, ik vermijd de lidl vanwege die (wel lekkere en goedkopere) nep-pim's. :P )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:42

Dat viel me dus ook op. Ik wilde gisteren pakken drinken halen bij de Lidl, maar de pakken die ik wilde halen waren dus mooi 20 cent duurder dan de Deen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:04

Super de Boer presteert het soms om het huismerk duurder te laten zijn dan het A-merk, dat is niet echt een grote besparing. Het brood van de lidl en aldi vind ik ook niet lekker, maar bij de Super de Boer vind ik het brood ook niet super. Eigenlijk vind ik alleen brood Ah excellent en van de bakker echt lekker. Ik woon 10 meter van een Super de Boer af en neem daar dan meestal normaal brood wat ik rooster, dan is het best prima.
Bij een groente en fruit test kwamen laatst de Lidl en de Albert Heijn als beste uit de test. Vaak vind ik Lidl en Aldi wel beter dan euroshopper, bij de aldi hebben ze bv prima roomboter croissants voor 1€ en die van euroshopper zijn echt niet lekker (geen roomboter ook). Lidl heeft verder redelijk wat fair trade, biologische groente en blikjes tonijn en zalmmoten met MSC keurmerk die bij de Ah veel duurder of niet verkrijgbaar zijn. Ik vind de Lidl en de Aldi vooral fijn om eens in de maand een voorraadje van de dingen die er goed en goedkoop zijn in te slaan. Eigenlijk zou je alle winkels af moeten om overal het lekkerste en goedkoopste te halen, maar dat is natuurlijk tijdtechnisch voor bijna niemand haalbaar, en je moet er ook maar zin in hebben.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:07

De moeder van een vriendje uit een ver verleden ging het hele dorp af voor de aanbiedingen. Dit deed zij echter in de auto. Het geld dat ze bespaarde gaf ze dus weer uit aan benzine. :+

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:25

RiandeV schreef:
De moeder van een vriendje uit een ver verleden ging het hele dorp af voor de aanbiedingen. Dit deed zij echter in de auto. Het geld dat ze bespaarde gaf ze dus weer uit aan benzine. :+

Een collega van mij, gaat op maandag alle (maar dan ook echt alle) supermarkten af om de foldertes te halen bij supermarkten, om aan de hand van de aanbiedingen een boodschappenlijstje te maken; hij eet geloof ik voor 30eurie per week :=. Heel erg knap, hij eet ook altijd lekker én hij gaat op de fiets.

Ik doe voor (te) veel geld boodschappen, als er iemand komt eten haal ik rustig voor 30eurie boodschappen omdat ik dan 'wat lekkers wil eten', probeer op te letten, maar ben er gewoon te makkelijk in...

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:57

op zich is het best leuk als je op die manier de goedkoopste en lekkere dingen kunt vinden maar dat vind ik toch net teveel werk, alle winkels af :D
en daarbij komt dat mijn vriend bij de c1000 werkt in leidinggevende functie dus dat van mij eigenlijk verwacht word om daar dus ook de boodschappen te doen :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:05

Ik vind Super de Boer een rotwinkel. Sachrijnig personeel, dure producten en vaak ook helemaal geen lekkere producten. Kwaliteit van het vlees vind ik echt bedroevend, zit vaak superveel vocht in bvb het gehakt (waardoor het zwaarder lijkt). Ik haal mijn brood wel altijd bij de SdB, het meerzaden kloosterbrood :)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:07

ik heb echt geen idee bij de super de boer, wij hebben die hier geen in de buurt, ken alleen de vervelende reclame (maja dat zijn alle supermarktreclames) wat voor winkel is het waar kan ik dat meer vergelijken?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:12

Ik ken alleen de C1000, MCD, AH, Hoogvliet, Plusmarkt, Lidl, Aldi en dus Super de Boer. Is het best te vergelijken met de MCD, de andere vind ik wel prettige winkels.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:24

Dat kloosterbrood is best lekker idd, maar ik hou van heel donker brood (pain de boulogne) en dat hebben ze bij de super niet echt, en het brood is ook vaak op als ik er ben. Weet eigenlijk niet waarmee je het kan vergelijken. Het enige wat ik fijn vind aan de super de boer zijn de soms extreem goedkope aanbiedingen in het vries/versvak van die bulkpartijen die dan binnen korte termijn over de datum gaan. Dan ligt er bijvoorbeeld van iglo 400 gram wokgroente of wokvis voor 69 cent, of spinazie voor 29 cent. Pakken coolbest voor 59 cent en dat soort dingen.
Ik woon midden in het centrum en daardoor dichtbij veel supermarkten, en ook dichtbij een goedkope slager met scharrelrundvlees, dichtbij de markt die er 2 dagen staan etc. Dat bespaart dus wel, maar het kost ook wel weer meer. Omdat alles zo dichtbij is plan ik nooit vooraf wat ik ga eten die week, en doe ik bijna dagelijks boodschappen, wat volgens mij altijd duurder uitvalt.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:22

Heino schreef:
Ik vind Super de Boer een rotwinkel. Sachrijnig personeel, dure producten en vaak ook helemaal geen lekkere producten. Kwaliteit van het vlees vind ik echt bedroevend, zit vaak superveel vocht in bvb het gehakt (waardoor het zwaarder lijkt). Ik haal mijn brood wel altijd bij de SdB, het meerzaden kloosterbrood :)

:j ben ook geen super de boer fan. Er zit een winkel bijna naast ons huis, maar ik kom er alleen als ik heel snel iets nodig heb. Ben er 1x boodschappen wezen doen tijdens een verhuizing, haalde dezelfde boodschappen als normaal bij de AH en was 30 euro meer kwijt.. Veel producten zijn duurder dan bij AH (zowel A-merk als huismerk). Ze pretenderen wel goedkoop te zijn, maar dat is echt niet zo.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:43

Maar wat zijn nou echt de goedkoopste winkels? De aldi word ook steeds duurder met bepaalde producten. En zelfs bij de Lidl kom ik dingen tegen die dan elders ook weer goedkoper zijn. Je kunt toch moeilijk 6 verschillende supermarkten langs.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:22

Issy schreef:
Maar wat zijn nou echt de goedkoopste winkels? De aldi word ook steeds duurder met bepaalde producten. En zelfs bij de Lidl kom ik dingen tegen die dan elders ook weer goedkoper zijn. Je kunt toch moeilijk 6 verschillende supermarkten langs.
Ik heb geen idee wat nog echt de goedkoopste winkel is... Maar zelf vind ik de AH een erg fijne winkel. Je hebt er (meestal) goede, maar goedkope producten van euroshopper, maar ook de lekkere dingen van bijvoorbeeld AH Excellent. Leuk voor als je wat aparts wilt maken ofzo. :D Je hebt daar gewoon alles, en dat vind ik heel fijn. Ik heb er een gruwelijke hekel aan als er bijvoorbeeld twee dingen van m'n lijstje niet te vinden zijn en ik daarvoor naar een andere supermarkt moet :+

Oja, mijn vriend en ik gaan trouwens 1x per week naar de c1000 voor de aanbiedingen die we voor die week nuttig vinden. De C1000 is voor ons wat verder weg, vandaar. De rest doen we dus de bij AH. :)
Ach je kunt het zo duur maken als je zelf wilt :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:33

Ik vind de Ah ook fijn, maar dan moet je wel naar een grotere Ah gaan, om alles te kunnen vinden in de euroshopper en excellent versie. En dan idd een keer in de zoveel weken naar een andere supermarkt voor aanbiedingen of daar goedkopere dingen.
Ik denk dat je gewoon houdbare producten moet inslaan tijdens aanbiedingen, pasta, wraps, wasmiddel, diepvriesdingen etc. Met groente en fruit rekening houden met het seizoen en de aanbiedingen. Nu is courgette bijvoorbeeld 2 keer zo duur als in de zomer, en een broccoli/bloemkool kost ook 2-2,5€. En wortels, champignons, prei, kool enzo zijn heel goedkoop.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:42

Topic loopt al heel lang, maar wel interessant allemaal.

Wij geven denk ik gemiddeld zo'n 70 euro per week uit aan boodschappen, dus inclusief was- en schoonmaakmiddelen etc. Maar... we kopen praktisch geen vlees en mijn vriend hoeft eigenlijk nooit een lunch mee te nemen naar zijn werk.
Snoep en chips etc kopen we niet. Wel nootjes, paar flessen wijn af en toe, soms wat speciaalbier etc. Ik denk dat die laatste dingen het duurst zijn.

Heel soms kom ik weleens bij de AH, maar die zijn in mijn ogen met alles erg duur. Ik geef er altijd meer uit voor dezelfde producten dan bij 'mijn' eigen supermarkt in de wijk (sanders, is een Twents verschijnsel).
Verder kook ik nooit met pakjes, maar gebruik zo veel mogelijk pure ingredienten. Heb dus een goed gevulde kruidenla en ik denk dat dat maarzo goedkoper is in totaal dan al die pakjes.