Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:59

Iemand die dit jaar nog meer examen gaan doen?

Als het goed is zijn er in oktober weer examens bij ons en dan ga ik me laatste 2 examens doen :)
Hierna wil ik ook nog graag de opleiding kattentrimmen gaan doen, heeft iemand daar ervaring mee?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:53

Weer eens even een upje.

Nou ik heb goed nieuws vandaag gehoord *\o/*
Ben geslaagd voor me hondentrimopleiding.
Heb 3 oktober het inkorten gedaan en vandaag het knippen :D Ik ben altijd heel onzeker geweest over de poedel maar ben geslaagd met een 7, wat ik dus nooit had verwacht!
Woensdagavond kan ik me diploma halen

Charaz

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:41

Ik wil volgend jaar in maart starten met de opleiding hondentrimmen, ben al volop informatie aan het in winnen.
Wanneer meldt je je bv aan bij de kvk ivm aftrekbare kosten (zoals het aanschaffen van een stagepakket), als ik het zo bekijk lijkt het mij voordeliger om dit voor de opleiding te doen ipv erna.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:48

Je kan je bij de kvk alleen inschrijven als je een eigen bedrijf hebt met het trimmen dus.. Dus je kan nog geen btw afdragen daarvoor

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:00

Trimmen is een vrij beroep en startende ondernemers kunnen zich al aanmelden bij de kvk waarom zou je je dan nog niet in kunnen schrijven zonder diploma?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:07

Je kan je gewoon inschrijven hoor alleen als je bij je eigen thuis wilt trimmen moet je wel bij de gemeente kijken of dat in het bestemmingsplan zit. Anders kun je ook nog altijd aangeven dat je bij mensen thuis wilt gaan trimmen.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:11

Ja je kan je wel inschrijven maar dan wel
Als bedrijf

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:12

ja je moet wel een naam hebben bedacht en een beetje een plan van wie wat waar...

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:52

Fammiie_x schreef:
Weer eens even een upje.

Heb 3 oktober het inkorten gedaan en vandaag het knippen :D Ik ben altijd heel onzeker geweest over de poedel maar ben geslaagd met een 7, wat ik dus nooit had verwacht!

Wat goed! Gefeliciteerd!
Ik krijg maandag op mijn stage een koningspoedel voor het eerst binnen. Nu al zin in. Al ben ik nog niet verder als scheren en een voetje knippen.. :)

Hoe hebben jullie al die hondenrassen geleerd??
Ik ben nu bezig met flashkaarten maken, maar dat is al een heel werk. Weet inmiddels wel dat de kleur wit alleen bij een dwergschnauzer voorkomt, en niet bij de andere groottes :) Haha. Nee, weet wel meer, maar het is allemaal zo veel. Pffft!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:29

Juud87 schreef:
Fammiie_x schreef:
Weer eens even een upje.

Wat goed! Gefeliciteerd!
Ik krijg maandag op mijn stage een koningspoedel voor het eerst binnen. Nu al zin in. Al ben ik nog niet verder als scheren en een voetje knippen.. :)

Hoe hebben jullie al die hondenrassen geleerd??
Ik ben nu bezig met flashkaarten maken, maar dat is al een heel werk. Weet inmiddels wel dat de kleur wit alleen bij een dwergschnauzer voorkomt, en niet bij de andere groottes :) Haha. Nee, weet wel meer, maar het is allemaal zo veel. Pffft!

Ik vond de rassen leren wel heel makkelijk te leren maar dat kwam ook doordat ik al stage had gelopen in een pension en dan daarna 2 trimsalons, je ziet er genoeg voorbij komen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:30

Fammiie_x schreef:
Ja je kan je wel inschrijven maar dan wel
Als bedrijf

Eh ja hoe zou ik me anders in moeten schrijven?

Maar de meeste doen dit dus pas na dat ze het diploma hebben gehaald?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:05

Ja de meeste wel, wat ik ook gehoord heb is dat sommige al eerder beginnen dan dat ze hun diploma hebben dus dan zijn ze ookal bij de kvk ingeschreven.
Ik sta nu pas erbij ingeschreven.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:35

ik trim nu ook al op het pension waar ik werk en voor sommige mensen die ik ken. heb nu ong 20stage dagen erop zitten, dus moet er nog een heleboel.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:18

Nou vandaag is de opening geweest van onze dierenspeciaalzaak en Trimsalon :D was een hele leuke dag maar ook erg druk. Veel mensen langs geweest.
Er kon nml ook een gratis foto gemaakt worden een huisdier van de mensen

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:48

Wat gaaf Fammie! Hoe lang ben je met de voorbereiding bezig geweest?
Is een leuk idee, om foto's te laten maken :) Vriendlief is amateurfotograaf, wil ie vast wel doen voor mij :Y)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:25

In de zomervakantie zijn we bezig geweest of we het pand kon huren, dat heeft lang geduurd.
Van Juli t/m nu. We zijn vanaf oktober bezig geweest met het verbouwen het was een casco pand dus alles moest er nog in gebeuren.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:38

Je moest zeker eerst ook vergunning aanvragen of je daar uberhaupt mag starten of niet?
Ik wil het straks in mijn achtertuin doen (mits vergunning). Heb al een schuur staan, die wil ik uitbouwen tot ietsjes groter, extra ramen erin en gaan :)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:36

Nee we hadden hier geen vergunning nodig.
Wat ik begrepen heb in de les is dat je vaak met een pand geen vergunning nodig hebt maar als je het aan huis wilt doen heb je wel een vergunning nodig. Maar we hadden het nog wel voor de zekerheid bij de gemeente gevraangd.

Op deze plek waar we zitten heeft altijd al een trimsalon gezeten aantal jaar geleden.
Alleen is dit nu allemaal nieuwbouw.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:01

Vraagje aan jullie: ik heb vandaag de twin-thin schaar (effileer+rechte schaar ineen) besteld omdat ik veel boomers met de hand moet knippen die echt zo veel haar er op hebben zitten dat ik bang ben dat ik binnenkort tegen een overbelasting aan loop. Ik knip ze zowel op de schaar als met de losse hand maar met name bij de vachten die wat dikker/langer zijn heb ik dan zo veel knippen nodig voordat de lengte er af is.

Hebben jullie hier wel eens mee gewerkt of iemand mee zien werken, hetzij zelf of tijdens de stage?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:22

nee ik heb er nog nooit van gehoord zelfs!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:32

Ik heb er wel van gehoord, maar heb er zelf geen ervaring mee. Persoon van mijn stage heeft er ook geen.
Ik kan je helaas niet helpen daarmee.
Maar mij lijkt het erg handig, idd met van die boomertjes.. Wij scheren veel (omdat de baas dat wil) maar knippen is zoveel mooier, maar ook meer werk door de vaak dikke vacht.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:57

Hallo allemaal.
Sorry dat ik dit doodgelopen topic omhoog schop maar ik zit een beetje in nood.
Ik heb volgende week mijn pluk-examen maar nu gaat mijn plukker niet door. Nu weet ik dat er een aantal mensen bij mij uit de buurt komen. Misschien weten die nog wat?
Heb morgen weer stage en vraag het daar ook of ze nog wat weten.
Ik heb een voorkeur voor een hond uit Noord-Holland of Groningen/Drenthe/Friesland wegens overnachtingsplaats. Maar als het niet anders kan zijn tussenliggende provincies ook geen probleem.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:37

Zet anders nog even een berichtje op marktplaats?
Er hoeft maar net 1 schikte hond tussen te zitten.

Succes!
Ik hoop dat je nog een hond kan vinden en met iemand delen gaat niet?

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:47

Ik doe al samen met iemand. Ieder moet twee honden meenemen (dat sowieso, of je nu samenwerkt of niet) en er werken dus twee mensen op een hond.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:13

sorry dat ik dit topic omhoog haal

mijn gevoel ligt otch echt bij het hondentrimmen, ik wijk er steeds vanaf , maar kom er toch weer bij terug.

maar er is dus geen echte mbo opleiding hondentrimmen? alleen maar cursussen zegmaar?
mijn moeder had het erover om eerst MBO dierverzorging te doen, en dan daarna de trimschool in spijkenisse

en voor de mensen die een eigen salon hebben, doen jullie dat fulltime of partime met nog een andere baan erbij?

(ik ben pas 14, maar ga komend jaar naar mavo4, dus ben nu toch een beetje aan het orienteren over wat ik wil)