Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:09

DeadxStar schreef:
Ook al doet hij het niet, als je weet dat hij zo denkt, daar wordt je toch niet vrolijk van?

Ik heb niet zo'n moeite met de gedachten en gevoelens van anderen, wat mij betreft mag iedereen denken en voelen wat 'ie wil. Ik heb geen behoefte daar controle over te hebben, of voortdurend een oordeel... Het gedrag, hoe dat in de relatie tot uiting komt, dat is een ander verhaal. Dan zou ik niet snel akkoord gaan met 'ik wel en jij niet'. Maar als iemand het zo ervaart, nou ja, prima, zijn ervaring.
Ik snap zelf juist niet zo goed hoe je zo weinig ruimte kunt laten voor iemands eigen individualiteit, door zelfs z'n ervaringen al te veroordelen. Vooral ook omdat je helemaal niet volledig in de hand hebt hoe je dingen voelt en ervaart.

Dat valt me ook op bij vele jalouzie-issues. Ik ben niet heel snel jaloers trouwens, maar als het al zo is, dan is dat mijn eigen gevoel. Kan zo irrationeel als wat zijn - ik kan het niet uitzetten, en het is MIJN gevoel en niet die van de ander. Ik vind dus ook dat IK daarmee moet omgaan, maar ik vind ook dat IK dat mag voelen. Het is niet aan de ander om te zeggen dat ik niet jaloers mag zijn. En ik zou het mijn partner kwalijk nemen als ik dergelijke gevoelens dus volkomen zou moeten ontkennen. Als ik gevoelens voor een ander zou hebben - idem. Dat kan ik niet zomaar aan of uitzetten. Ik weet niet of ik dat meteen zou bespreken, en al helemaal niet of ik daarnaar zou handelen... maar ik zou het heel erg vinden als het zelfs onaanvaardbaar zou zijn dat ik zoiets denk of voel.

Wel moet je in een relatie bedenken hoe je daarmee omgaat. Dat ik me op een bepaald moment onzeker of jaloers voel, betekent niet dat ik dan ook de ander allemaal regels op moet leggen. ("Ik ben jaloers, dus jij mag nergens meer heen")
Dat ik gevoelens voor iemand heb, betekent niet dat ik meteen ook iets 'heb' met die persoon. Of dat de huidige relatie zinloos is.

De gevoelens bij jezelf erkennen, en ze toegeven, daar zie ik geen probleem in. En de gevoelens hebben... dat is gewoon zo of niet. Dat kan zich langzaam een bepaalde kant op ontwikkelen, maar je zet het niet zomaar uit of aan.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:55

DeadxStar schreef:
Ik vind het gewoon krom. Gelukkig denkt mijn vriend niet zo, daar zou ik echt niet blij van worden :=
Ook al doet hij het niet, als je weet dat hij zo denkt, daar wordt je toch niet vrolijk van?

Dat je wéét dat hij eigenlijk wel eens sex met een ander zou willen.. En dat jij dat niet mag.

Maargoed, gelukkig hebben we allebei die behoeftes niet!

oke dus jij denkt dat jou vriend nooit eens bij bepaalde meiden/vrouwen denkt van goh met haar zou ik wel eens seks willen hebben?(terwijl hij absoluut niet wil dat jij zo over een man denkt) of heb je zelf nooit eens zoiets van goh met hem zou ik wel eens seks willen hebben?(terwijl jij dus niet wilt dat hij zo over een vrouw denkt) want dat heb elke vrouw of man wel eens, iedreen kotm wel eensiemand tegen buiten zijn partner waarvan je denkt, die is best leuk. en dat wil niet zeggen dat ze het meteen doen, maar denken doet iedereen het wel eens. het is aan de persoon zelf om er wat mee te doen of niet. maar ik vind het heel krom om te zeggen mijn vriend doet dat niet en als hij zo denkt wordt ik daar niet vrolijk van.

[edit] mijn vriend en ik zeggen wel een tegen elkaar, als we iemand zien die er goed uit ziet oid, van nou daar zou ik best wel eens mee tussen de lakens kunnen liggen. wil niet zeggen dat we dat ook doen, hou zielsveel van mijn partner maar kijken mag. kijken, kijken en niet kopen. etalage-shoppen noem ik het altijd maar. terwijl we echt allebei er niet aan moeten denken dat 1 van ons daadwerkelijk met een ander in bed ligt, vinden we dat we wel degelijk mogen kijken. en kijken=denken.

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:51

Fiebie schreef:
Jemig, nou ik kan dat echt niet hoor. Ik kan al vreselijk jaloers worden als hij te lang naar een ander kijkt i.m.o. :=

Ik vraag me af waarom mensen de lust bij een ander moeten zoeken? Als je van elkaar houdt en je gaat voor elkaar, dan kan je toch niet de lusten bij een ander gaan halen. Misschien ben ik old-fashioned hoor, maar ik heb de theorie open-relatie nooit echt begrepen. Ga dan gewoon geen relatie aan of noem het niet zo.

Je kan ook zeggen dat het jou en je partner gelukkig maakt, als extra toevoeging. En niet als vervanging van een tekortkoming.

Daarnaast zou ik zeggen dat het niet gewenst is dat je jaloers wordt als je man naar andere vrouwen kijkt. Mag ik vragen wat je dan jaloers maakt/wat je 'angst' is, als je man naar vrouwen kijkt?

_Tara_

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:55

@ Shadow: Vind dat je dat allemaal heel mooi gezegd hebt :j Denk dat velen, waaronder ook ik, daar veel van kunnen leren.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:57

blue_kim schreef:
oke dus jij denkt dat jou vriend nooit eens bij bepaalde meiden/vrouwen denkt van goh met haar zou ik wel eens seks willen hebben?(terwijl hij absoluut niet wil dat jij zo over een man denkt) of heb je zelf nooit eens zoiets van goh met hem zou ik wel eens seks willen hebben?(terwijl jij dus niet wilt dat hij zo over een vrouw denkt) want dat heb elke vrouw of man wel eens, iedreen kotm wel eensiemand tegen buiten zijn partner waarvan je denkt, die is best leuk. en dat wil niet zeggen dat ze het meteen doen, maar denken doet iedereen het wel eens. het is aan de persoon zelf om er wat mee te doen of niet. maar ik vind het heel krom om te zeggen mijn vriend doet dat niet en als hij zo denkt wordt ik daar niet vrolijk van.

[edit] mijn vriend en ik zeggen wel een tegen elkaar, als we iemand zien die er goed uit ziet oid, van nou daar zou ik best wel eens mee tussen de lakens kunnen liggen. wil niet zeggen dat we dat ook doen, hou zielsveel van mijn partner maar kijken mag. kijken, kijken en niet kopen. etalage-shoppen noem ik het altijd maar. terwijl we echt allebei er niet aan moeten denken dat 1 van ons daadwerkelijk met een ander in bed ligt, vinden we dat we wel degelijk mogen kijken. en kijken=denken.

Nee ik weet dat hij niet zo denkt, zo bekrompen is hij niet ;)
En nee inderdaad, ik denk niet bij een of andere man die er 'leuk' uitziet, goh daar wil ik sex mee hebben. Zo werkt dat bij mij niet.. Dat heb ik nog NOOIT gehad in mijn huidige relatie..
Tuurlijk, kijken mag, maar om er dan gelijk aan te denken om sex met diegene te hebben; nou nee ;)

Mensen verschillen nou eenmaal, echt niet iedereen heeft dat :)

En dat mag jij krom vinden, maar ik ken mijn vriend als geen ander. En wij kunnen werkelijk overal over praten.. Dus ook over dit onderwerp ;)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:09

Ik ben het wel eens met Deadxstar... Ik denk ook niet als ik een leuk uitziende man zie van: goh... daar zou ik het weleens mee willen doen... Misschien is dat heel raar ofzo. dat ik dat niet doe :)...
tuurlijk denk ik weleens van oh die ziet er goed uit, maar dat denk ik van vrouwen ook weleens... maar ook daar wil ik geen sex mee... ik heb echt wat alles betreft genoeg aan mijn eigen mannetje...

Ook wij hebben het over dit onderwerp weleens gehad van: hoe denk jij daarover, heb je die behoefte, heb je andere behoeften enzo... maar we zitten gewoon precies op 1 lijn...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:48

nou sorry hoor, maar er is geen man ter wereld die niet bij een lekkere vrouw aan seks denkt. dat zit gewoon in de genen. en dat wil echt niet zeggen dat ie vreemd wil gaan oid. dat is gewoon een stukje wat bij mannen is blijven hangen uit de prehistorie.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:59

Jeetje, wat een vraag...

Ik denk dat je geen goede relatie hebt wanneer je vreemdgaat en dingen ergens anders gaat zoeken voor je persoonlijke bevrediging.
Als je open en eerlijk bent in een relatie en respect hebt voor elkaar dan kom je echt niks te kort.

Uiteraard is er niks met fantaseren, maar kom op hee... als je iets buiten je relatie zoekt dan ben je samen om vage redenen zoals gemakzucht van het niet alleen zijn of er niet financieel op achteruit willen gaan etc.
Veel mensen nemen geen genoegen meer met minder en moeten vrijwel direct bevredigd worden, terwijl het vaak een illusie is die je jezelf voorhoudt.
Je kunt gewoon niet alles hebben en als je dat wel wilt helemaal prima, maar ik vind het oneerlijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:15

Miska schreef:
Uiteraard is er niks met fantaseren, maar kom op hee... als je iets buiten je relatie zoekt dan ben je samen om vage redenen zoals gemakzucht van het niet alleen zijn of er niet financieel op achteruit willen gaan etc.

Wat een aannames!
Ten eerste is er dus volgens sommigen wel degelijk wat mis met fantaseren (zie de reacties in dit topic.) Mensen hebben daar verschillende ideeen over, niet iedereen heeft dezelfde maatstaven. JIJ vindt niks mis met fantaseren, maar dat betekent nog niet dat dat ook geldt voor alle anderen.

En idem voor het tweede. Belangrijk is dat we maar mensen zijn. Ik ben de perfecte persoon nog niet tegengekomen, en ga er persoonlijk ook niet vanuit dat ik iemand tegenkom die precies is wat ik verwacht. En ik geloof zelfs dat ik dat niet zou willen. Maar dat betekent dus dat het niet zo is dat die ene relatie alles moet kunnen, alles moet geven en anders niks meer waard is. Er zit zooooooveel grijs tussen zwart en wit. Ik heb goede relaties gehad die niet perfect waren. Ik heb geen spijt van de tijd dat ik een relatie had terwijl ik wist dat het niet perfect was - het was een fijne relatie en we mochten elkaar graag en we hebben een prima tijd gehad. Uiteindelijk verander je, en toen kwam het moment dat het niet meer voldoende was. Ook dat was een goede beslissing. Ik wist dat het uiteindelijk zou gebeuren, en de ander wist dat trouwens ook.
Ik zocht wel degelijk dingen buiten die relatie. Geen seks trouwens, maar wel op het gebied van emotionele verbondenheid. Maar dat maakte de relatie niet slecht, er was nog zoveel moois. En dat was de reden dat ik in die relatie ben gebleven: om alles wat het WEL te bieden had. Ik vind die alles-of-nietsinstelling zoveel tekort doen. Er is zoveel nuance, zo verschrikkelijk veel tussen fout en perfect... het is zo zonde om dat allemaal weg te gooien, te veroordelen, te missen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:35

Als je voor perfect gaat, wordt je altijd teleurgesteld.
Je kunt ook je eisen en maatstaven bijschaven.

Veel mensen verwachten van hun partner dat ze hen in alles voorzien, maar een goed begin ligt altijd nog bij jezelf.
Niet iedereen denkt gelukkig hetzelfde, maar veel relaties lopen om dezelfde dingen stuk en dat komt niet alleen door de ander.

Veel ligt er bij jezelf en je opvoeding en je ontwikkelde kijk op de wereld zoals je het hebt meegekregen van je ouders.
Wanneer je jong bent dan ga je relaties aan op basis van je hormonen en lichamelijke aantrekkingskracht.

Die valt wel degelijk te combineren met emotionele verbinding, maar je moet dingen niet met elkaar gaan vergelijken.
Wanneer je nog niet 'heel' bent met jezelf dan ga je vaak dingen buiten jezelf zoeken en als je partner daar geen problemen mee heeft, dan moet je het gewoon doen alleen ik vind het niet eerlijk tegenover jezelf en je partner.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:39

Miska schreef:
Wanneer je nog niet 'heel' bent met jezelf dan ga je vaak dingen buiten jezelf zoeken en als je partner daar geen problemen mee heeft, dan moet je het gewoon doen alleen ik vind het niet eerlijk tegenover jezelf en je partner.

Als dat echt het uitgangspunt zou zijn, zou er volgens mij geen relatie meer over zijn. 'Hele' mensen ken ik eigenlijk niet. En waarom ook niet - waarom zou je wachten tot jijzelf perfect bent? Ook mensen die nog niet 'heel met zichzelf' zijn hebben veel te bieden :j Waarom dat veroordelende? Ik vind dat een relatie iets is tussen de mensen die erbij betrokken zijn - ik snap niet dat anderen daar zulke grote oordelen over hebben (dit is fout, dat is niet eerlijk, als je je zus voelt dan is er iets mis, dat is niet toegestaan).

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:41

@blue_kim: ik zeg ook niet dat mijn vriend niet aan sex denkt hoor, dat weet ik niet, kan niet in zijn hoofd kijken wat dat betreft en dat moet hij trouwens ook zelf weten haha.
Alleen ik heb dat gewoon niet als ik een andere man/vrouw zie...
Ik had het met over 1 lijn dat we beiden niemand anders willen dan elkaar.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:45

Shadow0 schreef:
Miska schreef:

Als dat echt het uitgangspunt zou zijn, zou er volgens mij geen relatie meer over zijn. 'Hele' mensen ken ik eigenlijk niet. En waarom ook niet - waarom zou je wachten tot jijzelf perfect bent? Ook mensen die nog niet 'heel met zichzelf' zijn hebben veel te bieden :j Waarom dat veroordelende? Ik vind dat een relatie iets is tussen de mensen die erbij betrokken zijn - ik snap niet dat anderen daar zulke grote oordelen over hebben (dit is fout, dat is niet eerlijk, als je je zus voelt dan is er iets mis, dat is niet toegestaan).

Helemaal niet, je moet niet in termen van perfect denken.
Wat een ander doet moet diegene lekker zelf weten en het is een leerproces, want je wordt nergens zo goed gespiegeld als in een relatie alleen door je eigen ontevredenheid geven veel mensen de brui eraan.
En zoeken hetzelfde in een andere relatie die dan vervolgens ook geen stand zal houden.
Dus de essentie ligt altijd bij jezelf, wat voor relatie je ook hebt.
Maar veel dingen vind ik niet vanuit een eerlijk standpunt, maar verder maakt het mij niet uit.
Eerlijk kijken naar jezelf.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:46

Het lijkt me gezond dat mensen fantaseren, is toch ook leuk om te doen, maar het uiteindelijk hebben van een open relatie is wezenlijk anders dan denken met wie je wel of geen beschuitje wilt eten, toch?

@Miska: als je niet te hoge verwachtingen hebt van elkaar zul je elkaar minder snel teleurstellen, ik ben van mening dat de ander een bijdrage kan leveren om gelukkig te zijn, deze moet je niet per sé gelukkig maken.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:48

Een ander is geen opvulling van jezelf, maar een aanvulling. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:53

een open relatie zou echt niks voor mij zijn :n Ik snap niet hoe mensen dat kunnen. Als je zo makkelijk met iedereen het bed induikt wat is er dan nog 'speciaal' en alleen van jou en je partner? Seks is voor mij echt geen lust :n
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 17-02-10 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:53

Ik vind het helemaal geen respect hebben voor mekaar :+ zo close zijn dat je mekaar 'lichamelijk genot' met een ander moet gunnen? Jeetje, waar ben je dan mee bezig :oo Ik zeg niet dat ik het afkeur voor de mensen die het doen, ik zou nooit iemand scheef bekijken ofzo omdat die dat zo doen in hun relatie :) Maar ik ben zelf van mening dat als je heel close bent, zoiets echt niet nodig hebt. Als je nood hebt aan seks met een ander is er volgens mij sowieso iets mis .. In een latere stage van je relatie is seks toch ook niet meer puur lust, maar ook een teken van affectie ? Als je dat al met een ander moet gaan delen ...
Maar goed zo denk ik er dan wel over. In onze relatie zou het in elk geval geen kans maken. :)
Ik zou trouwens nooit meer op mijn twee oren kunnen slapen. Vroeg of laat kom je toch in een van die bedpartners iemand tegen met wie het goed klikt, en waar je misschien zelfs verliefd op wordt. Ik zou gewoon te bang zijn om zo mijn vriend kwijt te geraken.
En ohja, ik zou zo al stikjaloers worden moest hij te lang naar mijn zin naar een meisje kijken :o

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:04

@ Jasminds heb ff in je profiel gespiekt, maar jouw mannetje is ook wel een lekkertje. :9
En samen zijn jullie ook een heel leuk stel! :j
Niet meer weg doen en als hij jou van de hand doet dan is het ook maar een domme sukkel! :+

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:06

Ik zie regelmatig een kerel lopen waarbij mijn fantasie een beetje op de vrije loop gaat. Maar daar blijft het bij en dat is al leuk genoeg. Dat mijn kerel ook zo naar vrouwen kijkt, prima, mits hij het niet hardop zegt "zo zeg, die zou ik wel van achteren willen nemen" hahaha!
Wat jij zegt Jasminds, vind ik ook, waarom zou je een ander lichamelijk genot met een ander moeten gunnen?? In een relatie is dat toch exclusief, sex is hetgeen wat mijn vriend onderscheid van mijn vriendinnen. Want met hem en met hun deel ik mijn gehiemen, problemen, kleinigheidjes, geluk etc. Alleen ga ik niet met mijn vriendinnen naar bed, maar met mijn vriend. Dat is exclusief van ons en imo heel belangrijk.

edit: damn Jasminds, op aanraden van Miska even in je profiel gekeken. Wat een knappe kerel (je bent zelf ook een mooie meid)!

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:09

@miska: jij hebt zeker een sprookjeshuwelijk (voor ogen) :+

BB: nou heb ik dat niet met vriendinnen, maar voor de rest sluit ik me erbij aan :j

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:14

Ik fantaseer ook en krijg elke avond bij Grey's Anatomy kriebels van Patrick Dempsey! :))
Afbeelding
Totaal niet te vergelijken met mijn man, maar wel uiterst lekker. :+

Sprookjeshuwelijken bestaan wel hoor, maar niet zoals ze in de werkelijke sprookjes beschreven worden. ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:22

Een open relatie is niks voor mij! Ben daar veel te jaloers voor, en het idee alleen al vind ik niet fijn!

Vreemdgaan vind ik ook not done, en mijn vent kan meteen gaan als ik ooit merk dat hij vreemd is gegaan!
Gelukkig is hij daar het type niet voor, en zijn we samen gewoon erg gelukkig :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:34

Even het boek van Saskia Noort lezen Nieuwe buren........... :D
Dan ga je heel anders denken over een open relatie en swingen en weet ik veel wat als je deze gelezen hebt.
Mensen zeggen A, maar kunnen vervolgens als B helemaal doordraaien als je vreemdgaan toestaat!
Mijne hoeft het niet te flikken :n
Andersom ook niet. Sterker nog, ik zou het niet willen!
Bovendien word ik niet zo rap verliefd, dus het moet minimaal een Robbie Williams of George Clooney zijn voordat mijn hartje ietskes sneller gaat slaan :P
Ik denk ook dat als je verliefd word op een ander dat je relatie niet goed in elkaar zit.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:36

@ Miska en Bonita_Bon: hihi tnx, ga ik spontaan van blozen :o Daarom ook, wil dat lekkers niet delen met een ander haha :D
En precies ja, dat heb je mooi uitgelegd BB :j

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:47

1Boefje schreef:
Even het boek van Saskia Noort lezen Nieuwe buren........... :D
Dan ga je heel anders denken over een open relatie en swingen en weet ik veel wat als je deze gelezen hebt.
Mensen zeggen A, maar kunnen vervolgens als B helemaal doordraaien als je vreemdgaan toestaat!
Mijne hoeft het niet te flikken :n
Andersom ook niet. Sterker nog, ik zou het niet willen!
Bovendien word ik niet zo rap verliefd, dus het moet minimaal een Robbie Williams of George Clooney zijn voordat mijn hartje ietskes sneller gaat slaan :P
Ik denk ook dat als je verliefd word op een ander dat je relatie niet goed in elkaar zit.

Dat boek is inderdaad heel goed. :j
Nachten over gedroomd en ik vertelde erover tegen mensen alsof het echt gebeurd was, zo immens gefascineerd was ik erdoor. :o
Maar daar zou het allemaal wel op uit kunnen draaien wanneer je iets te open bent in een relatie.
Een relatie is voor elkaar gaan door dik en dun met zowel lichamelijke sensatie als gewoon een emotionele verbinding, maatjes zijn en elkaar toch elke keer weer opwinden, ondanks alle sh!t die je samen doorlopen hebt.
Mijn man is bouwvakker dus die kijkt ook echt wel naar andere vrouwen, maar hij geeft mij duidelijk het gevoel dat ik de enige vrouw voor hem ben en dat is voor mij voldoende.
Vreemdgaan is gewoon NOT DONE en ik ben in mijn leven nog nooit zo verwend op alle vlakken waar ik waarde aan hecht en dan is het geen Patrick Dempsey waar ik bij weg kwijl, maar Shrek vind ik ook geweldig en daar heeft hij alles van weg dus... :+
En wanneer je heel veel krijgt, geef je automatisch ook weer terug waar je eigen vent naar verlangt, tenzij je een verwend nest bent dat nergens geen genoegen mee neemt en er alleen maar van profiteert. ;)