OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:21

oooh *\o/* jeej!! nu snap ik het!! :D Heel erg bedankt.
Ik heb hem al aangevraagd, dus dan zal ik hem wel volgende week hebben ofzo :)
In de tussentijd moeten ze maar niet moeilijk doen mijn ov-tje! :P

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:29

em_papillon schreef:

Bedoel je je OV voor vanaf januari? Want ik heb ook gevraagd of ik mijn OV geldig t/m dec 2009 mocht
laten zien en erbij mocht zeggen dat ik mn ov chipkaart nog niet had gekregen... maar dat mocht niet :n
(kon het natuurlijk altijd proberen :(:) )

GaitMonster

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:30

Ik bel zo nog wel een paar x. Hopen dat het wat word. En ik vraag ook maar een nieuwe aan. Ik moest hem voor 20nov terugsturen en sindsdien niets meer gehoord..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:32

GaitMonster schreef:
Ik bel zo nog wel een paar x. Hopen dat het wat word. En ik vraag ook maar een nieuwe aan. Ik moest hem voor 20nov terugsturen en sindsdien niets meer gehoord..

Vraag je het ook meteen even voor mij? *D ;) Wordt er echt heeeeeeelemaal gek van en heb sinds 20 nov ook niets meer gehoord :(

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:35

Pff, dan ben ik dus niet de enige. Vanochtend om 8 uur had ik al gebeld en toen waren ze zogenaamd te druk om op te nemen en werd de verbinding verbroken.. Word echt gek.
Denk niet dat er 100.000 mensen om 8 uur al aan het bellen zijn om 8 uur sochtends. En dan klik ik op 10 andere dingen in het menu word je in de wacht gezet en kun je na 15 minuten de hoorn erop gooien omdat je nog niemand hebt gesproken en nog na je werk moet..
Nee ik heb nog nooit zoiets slechts meegemaakt.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:38

GaitMonster schreef:
Nee ik heb nog nooit zoiets slechts meegemaakt.

Ik ook niet, bedroevend is het :n Als het goed is zijn ze tot 21:30 vanavond bereikbaar dus ik denk dat ik het rond 't avondeten probeer of anders om 21:00 vanavond ofzo...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:39

Sonja89 schreef:
em_papillon schreef:

Bedoel je je OV voor vanaf januari? Want ik heb ook gevraagd of ik mijn OV geldig t/m dec 2009 mocht
laten zien en erbij mocht zeggen dat ik mn ov chipkaart nog niet had gekregen... maar dat mocht niet :n
(kon het natuurlijk altijd proberen :(:) )

Ow nouja zeg.. ik las juist weer ergens dat je in de tussentijd je ov kan laten zien!
Even opzoeken :)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:40

maaike5581 schreef:
Wellicht hebben jullie wat aan deze informatie:

Vanaf 1 januari 2010 is in het gehele openbaar vervoer de papieren OV studentenkaart niet meer geldig als vervoerbewijs.
De papieren ov studentenkaart word vervangen door een Studenten OV-chipkaart (SOVC)
In januari 2010 halen de studenten gefaseerd hun officiële studentenreisproduct voor 2010 en verder op.
Tot die tijd reizen zij met een tijdelijk studentenreisproduct, dat al vooraf op hun SOVC is geplaatst.

Veel studenten beschikken inmiddels over hun SOVC.
Studenten die deze kaart erg laat hebben aangevraagd, zullen zoveel mogelijk voorzien van een tijdelijke SOVC, als voorloper op de officiële SOVC.

Een beperkte groep studenten zal desondanks nog zonder (tijdelijke) SOVC zitten, in dit geval zal de student zijn papieren OV van 2009 moeten kunnen tonen, kan de student dit niet dan moet de vervoerder de procedure van het niet in bezit zijn van een geldig vervoerbewijs volgen.
Vanaf 1 februari 2010 moeten alle studenten beschikken over een SOVC.
Via http://www.studentenov-chipkaart.nl kunnen studenten een SOVC aanvragen.

Wellicht is jou kaart al gewoon bruikbaar, laat dit bijvoorbeeld nalezen door een HC op de trein.

Verder voor studenten met een week je hoeft niet doordeweeks in en uit te chekken aangezien je vrij mag reizen.
In het weekend moet je zorgen voor salde en moet je wel in en uit chekken.
Voor studenten met weekend, doordeweeks in en uit chekken en in het weekend niet.

Hoop dat het zo iets duidelijker is?
Mocht je nog vragen hebben hoop ik deze te kunnen beantwoorden.

Hier !

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:43

O geweldig! *\o/* Vreemd dan dat ze bij de IB zeggen dat je je papieren ov van 2009 niet als bewijs kunt gebruiken...

Paniek is dus niet nodig als je je chipkaart nog niet hebt :) Fijn!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:44

Waarschijnlijk omdat iedereen dan denkt.. Ohh makkelijk dan kan ik nog even wachten :)

zoiets..
Nouja, en anders maar een weekje betalen. Trouwens.. Blijft het 'dalkaartje' in de bus nog gewoon bestaan? Of strippenkaarten?
Of gewoon met geld betalen in de bus?

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:49

Sorry sorry sorry als er al iets over is gezegd , ik heb de eerste 3 pagina's doorgelezen maar toen ik zag dat er nog 20 waren ben ik ermee gestopt.

Ik ben dus ook zo iemand die nog geen ov chipkaart heeft en het aanvraagformulier nog steeds niet in huis is :( ... conclusie: dat ding is er pas over 3 weken en heb ik dus geen OV niks in de maand januari. Moet ik dan betaald reizen of is er een anderemogelijkheid?

Bedankt alvast voor de reacties!!

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:50

Nou, ik wa net de laat met posten zie ik! Dus het is dus 100% zeker dat je , je papieren kaart in de maand januari nog kunt laten zien? Woehoe :D

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:03

nou 100% durf ik niet te zeggen :P Er zullen altijd wel wat mierenne*kerige buschauffeurs / conducteurs zijn..
Ik heb het ook maar gekopieerd van iemand anders :) Maar die werkt bij de NS dus zal wel betrouwbaar zijn :)

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:12

Dit staat er op www.ibg.nl

"Wil je tussen 1 januari en de adviesperiode al reizen? Dan kun je bij een NS-balie je tijdelijke abonnement verlengen op vertoon van je oude ‘papieren’ kaart."

Dus dat zou een betrouwbare bron moeten zijn :D! Iedereen die dus nog geen chipkaart heeft en die ook nog moet aanvragen. Ga met je papieren kaart naar een NS-balie en verleng daar tijdelijk je abbonnement! Volgens mij moet het zo...

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:22

alweer meer dan 10 min in de wacht :O :O

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:32

Ik belde net naar die klantenservice en de verbinding werd gewoon verbroken met als mededeling: probeer het later nog eens, het is ergdruk op het moment! :(

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:32

zal er in deze 20 min echt geen tijd zijn om de tel aan te nemen ofzo? ik wacht nog even maar heb nog meer te doen vandaag :(
en ik wil niet weten wat de rekening word aan het eind van het jaar..

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:33

Serafina80 schreef:
Ik belde net naar die klantenservice en de verbinding werd gewoon verbroken met als mededeling: probeer het later nog eens, het is ergdruk op het moment! :(

dat had ik de afgelopen keren ook. en vanochtend om 8 uur ook, nou ik geloof er niks van dat ze toen zo druk waren...

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:35

nou ik stop dr weer mee. ga vanavond wel der hele avond aan de tel zitten, echt wat een slechte zaak dit..

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:39

Ik ben nu de IB-groep aan het bellen...daar sta ik nu nog in de wacht! Als ik meer weet zal ik dat hier vermelden :)

_Patriciaa

Zo heeft mijn vriend nu een tijdelijke ov chip toegestuurd gekregen.. zonder foto of niks..
Dus iedere idioot kan er mee reizen..
met de mededeling; hij is nog niet binnen dus je krijgt even een tijdelijke, graag retour sturen wanneer je je chipkaart binne hebt
Slaat toch ook nergens op?

BugsFunny

Blijheid schreef:
maaike5581 schreef:
De SOVC heb je alleen als je er recht op hebt, je mag hem niet houden als je je studie hebt stop gezet, misschien onlogisch maar wel de regel.

Je kan dus zelf een ovc aanschaffen.

Maar mijn chipkaart is toch een gewone chipkaart mét studentenreisprodct. Als ik het reisproduct er dan af haal (of laat halen, of niet activeer) dan kan ik hem toch als gewone persoonlijke chipkaart gebruiken? Dat gebeurt namelijk wel (volgensmij) als je kiest geen gebruik te maken van je OV-recht.

Nee dat werkt dus niet, de chip word ongeldig gemaakt...

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:44

ik moet mn product ook nog ophalen..
Moet maandag ochtend maar.. heb eerder geen tijd :\

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:46

Nou, de IB-groep heeft mij net verteld dat je NIET met je papieren kaart kunt reizen vanaf 1 januari 2010... Toch vaag omdat het bericht hierboven toch duidelijk vermeldt dat je tot 1 febrarie je papieren kaart kunt tonen bij het reizen..

Dit schtijnt dus een misverstand te zijn. Dit gegeven geldt voor de mensen die hun reisproduct nog niet hebben opgehaald voor 1 januari, die kunnen dit nog doen voor 1 februari.

Ik moet zeggen dat ik het nog steeds niet begrijp omdat er hierboven dus WEL staat dat je nog met je papieren kunt reizen...omg ik snap het niet meer :(

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:53

Serafina80 schreef:
Nou, de IB-groep heeft mij net verteld dat je NIET met je papieren kaart kunt reizen vanaf 1 januari 2010... Toch vaag omdat het bericht hierboven toch duidelijk vermeldt dat je tot 1 febrarie je papieren kaart kunt tonen bij het reizen..

Dit schtijnt dus een misverstand te zijn. Dit gegeven geldt voor de mensen die hun reisproduct nog niet hebben opgehaald voor 1 januari, die kunnen dit nog doen voor 1 februari.

Ik moet zeggen dat ik het nog steeds niet begrijp omdat er hierboven dus WEL staat dat je nog met je papieren kunt reizen...omg ik snap het niet meer :(

Dat vertelden ze mij bij de IB groep inderdaad ook... ;(