Ik heb hem al aangevraagd, dus dan zal ik hem wel volgende week hebben ofzo

In de tussentijd moeten ze maar niet moeilijk doen mijn ov-tje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
em_papillon schreef:ooohjeej!! nu snap ik het!!
Heel erg bedankt.
Sonja89 schreef:em_papillon schreef:ooohjeej!! nu snap ik het!!
Heel erg bedankt.
Bedoel je je OV voor vanaf januari? Want ik heb ook gevraagd of ik mijn OV geldig t/m dec 2009 mocht
laten zien en erbij mocht zeggen dat ik mn ov chipkaart nog niet had gekregen... maar dat mocht niet![]()
(kon het natuurlijk altijd proberen)
maaike5581 schreef:Wellicht hebben jullie wat aan deze informatie:
Vanaf 1 januari 2010 is in het gehele openbaar vervoer de papieren OV studentenkaart niet meer geldig als vervoerbewijs.
De papieren ov studentenkaart word vervangen door een Studenten OV-chipkaart (SOVC)
In januari 2010 halen de studenten gefaseerd hun officiële studentenreisproduct voor 2010 en verder op.
Tot die tijd reizen zij met een tijdelijk studentenreisproduct, dat al vooraf op hun SOVC is geplaatst.
Veel studenten beschikken inmiddels over hun SOVC.
Studenten die deze kaart erg laat hebben aangevraagd, zullen zoveel mogelijk voorzien van een tijdelijke SOVC, als voorloper op de officiële SOVC.
Een beperkte groep studenten zal desondanks nog zonder (tijdelijke) SOVC zitten, in dit geval zal de student zijn papieren OV van 2009 moeten kunnen tonen, kan de student dit niet dan moet de vervoerder de procedure van het niet in bezit zijn van een geldig vervoerbewijs volgen.
Vanaf 1 februari 2010 moeten alle studenten beschikken over een SOVC.
Via http://www.studentenov-chipkaart.nl kunnen studenten een SOVC aanvragen.
Wellicht is jou kaart al gewoon bruikbaar, laat dit bijvoorbeeld nalezen door een HC op de trein.
Verder voor studenten met een week je hoeft niet doordeweeks in en uit te chekken aangezien je vrij mag reizen.
In het weekend moet je zorgen voor salde en moet je wel in en uit chekken.
Voor studenten met weekend, doordeweeks in en uit chekken en in het weekend niet.
Hoop dat het zo iets duidelijker is?
Mocht je nog vragen hebben hoop ik deze te kunnen beantwoorden.
Blijheid schreef:maaike5581 schreef:De SOVC heb je alleen als je er recht op hebt, je mag hem niet houden als je je studie hebt stop gezet, misschien onlogisch maar wel de regel.
Je kan dus zelf een ovc aanschaffen.
Maar mijn chipkaart is toch een gewone chipkaart mét studentenreisprodct. Als ik het reisproduct er dan af haal (of laat halen, of niet activeer) dan kan ik hem toch als gewone persoonlijke chipkaart gebruiken? Dat gebeurt namelijk wel (volgensmij) als je kiest geen gebruik te maken van je OV-recht.
Serafina80 schreef:Nou, de IB-groep heeft mij net verteld dat je NIET met je papieren kaart kunt reizen vanaf 1 januari 2010... Toch vaag omdat het bericht hierboven toch duidelijk vermeldt dat je tot 1 febrarie je papieren kaart kunt tonen bij het reizen..
Dit schtijnt dus een misverstand te zijn. Dit gegeven geldt voor de mensen die hun reisproduct nog niet hebben opgehaald voor 1 januari, die kunnen dit nog doen voor 1 februari.
Ik moet zeggen dat ik het nog steeds niet begrijp omdat er hierboven dus WEL staat dat je nog met je papieren kunt reizen...omg ik snap het niet meer