Toch een volgtopic gemaakt, wees welkom om te volgen.
[VOLG] Op mijn stalen ros door ScandinaviëPicopico & BeFunny, rationeel weet ik inderdaad heel goed dat Noorwegen en Zweden ontzettend veilig zijn. Maar probeer dat eens aan je angstsysteem te vertellen die zich opeens behoorlijk kwetsbaar voelt, alleen in een klein tentje en hyperalert wordt op elk geluid.
Wolven ben ik niet zo bang voor, die zijn heel schuw. Zwijnen ben ik dan meer bang voor. Ik had wel bedacht om mijn eten niet in de tent te leggen, maar er buiten of ergens ophangen.
In een camper alleen of samen met mijn vriend zou ik wildkamperen ook absoluut niet spannend vinden, het zit echt in het idee dat ik alleen in een tentje ben en daardoor (meer) kwetsbaar.
Maar goed, we gaan het gewoon doen en ik zal vast niet elke nacht goed slapen, maar hopelijk wordt dat vanzelf beter.

Ik kijk wel heel erg uit naar al het wild en de rust van ontwaken en zijn op plekken waar verder niemand is.
Fietsen in Noorwegen gaat vooral pittig worden denk ik, maar ik volg een nationele fietsroute die voornamelijk rivieren en een treinspoor volgt, dat scheelt wel.