Toen ik in de tweede kwam was het volgens mij alleen mascara.
Nu zit ik in de 4e en ga ik niet meer zonder make up naar buiten

Altijd standaard eyeliner en mascara, heel soms een klein beetje oogschaduw.
Ligploss/rouge/poeder doe ik niet aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
unicorn_kiss schreef:Rebeccaa schreef:Nou ik ben mezelf en ik giechel veel en ik ben een tutje van mezelf. Als ik me daar goed bij voel, who cares?
Als je goed leest kun je zien dat dat niet naar jou gericht was, maar naar meiden die zichzelf niet zijn door overal na te giechelen enz..
Tenzij je dat zelf doet offcourse
PuddingXX schreef:Robin__ schreef:Make-up ging ik pas dragen op het einde van mijn derde leerjaar op het VMBO. Daarvoor had ik daar gewoon totaal geen behoefte aan
Inderdaad!
Ik ook echt niet, was veel meer bezig met m'n paardjes toen.
Vond het heerlijk om de heledag op de manege te lopen.
Cheyenne_x schreef:ik merk het ook! veel meisjes uit de 1e klas hebben mascara en lipgloss op en in de 2eklas zijn het net clowns met al die foundation! wij hadden toen echt nog niet zoveel make-up op hoor
zo zagen mijn 4jaar er ongeveer uit;
toen ik in de 1e zat had ik nog geen make-up op en droeg ik gewoon van die kleren die wel lekker zaten. ik wilde alleen maar naar me paardje en msnen want dat was toen helemaal hot. en verkering? nééé echt niet!! bah doodeng zo'n jongenook over ongesteldheid hoorde je ons niet praten. het liefste bleef ik 1x per maand een week lang thuis, wat mijn vriendinnetje ook deed maar die beweerde altijd gewoon dat ze ziek was en écht niet ongesteld hoor. ojaa en ik ging voor het eerst met vriendinnen naar de stad. ik vond het alleen leuk voor de foto's in die v&d hokjes de rest niet zo super..
in de tweede probeerde ik me leuker te kleeden (mislukte helaas) en ging ik vooral leuke dingen doen met vriendinnen. ik deed heel soms wat mascara op, maar dat viel ook wel mee. en we hadden het alleen maar over weddeschappen van wie als eerste van ons groepje met een jongen zou zoenen, want wij waren reten senuwachtig voor het moment. en verkering gebeurde nog steeds niet. we durfden iets meer over ongesteldheid te praten, maar ook niet te veel hoor. ik ging vaker naar de stad om te shoppen en begon het ook wat leuker te vinden. en het was toen heel erg stoer om niet goed je best te doen op school. met als resultaat; dat ik eigenlijk moest blijven zitten, maar met onwijs veel geluk toch over mocht gaan.
in de derde klas werd ik in een klap een stuk volwassener. ik kleede me leuker(nu ook echt leuker haha) en die weddeschappen over zoenen waren inmiddels voorbij, want iedereen had het toen al wel eens gedaan. verkering was ook ineens heel normaal, toch wel een beetje spannend maar het was er wel. ongesteldheid was het normaalste zaakje en de tampons werden door de klas verdeeld als iemand het was vergeten. we begonnen beetje bij beetje meer over veder gaan te praten enc. en we gingen vaker shoppen en soms was het natuurlijk niet zo erg om even een uurtje te spijbelen, maar veder deed ik ook wel goed me best op school. in de 3e begon ik ook met het drinken van alcohol, maar niet te veel.
en nu in de 4e klas worden de seks blunders ook gewoon verteld, normaalste zaakjongens ook gewoon normaal, niet meer eng om verkering te hebben. spijbelen en te laat komen gebeurt bijna nooit en ik doe goed me best op school voor de examens. buiten school veel naar de stad en nu ook gewoon gezellig terasje pakken en beetje chillen. en bijna elk weekend lekker uit. met soms veel drank, maar ook wel eens met niks hoor
Moiryn schreef:unicorn_kiss schreef:
Als je goed leest kun je zien dat dat niet naar jou gericht was, maar naar meiden die zichzelf niet zijn door overal na te giechelen enz..
Tenzij je dat zelf doet offcourse
Ehm, dus als je overal na giechelt ben je je zelf niet?
Misschien ís Rebecca gewoon zo, en voelt ze zich daarom aangesproken. Ik ben zelf ook een typje wat de hele les zit te giechelen.
Vende schreef:Shanna schreef:Walgelijk vind ik het, ik snap het ook niet en vind het overdreven gedrag. Ondanks dat ik zelf nooit een modetutje op hoge hakje's was met de haren gestyled en lagen make-up, was ik toch altijd het mooiste meisje van de klas, en ik hoorde ook bij de mooiste meisjes van de school. Dat omdat ik van nature mooi was, ik was niet van dat overdreven gedoe en toch werd ik graag bekeken haha!
Bij mij kwam het make-uppen pas bij het examenjaar/ MBO. Maar nu nog ga ik zonder moeite ake-uploos de deur uit hoor! Als mn haar niet zit, jammer dan dan doe ik wel een muts op
Wauw wat een zelfvertrouwen (wat neigt naar een beetje arrogantie).
Anoniem schreef:Kinderen worden niet sneller volwassen.. Maar worden sneller brutaal. Ik merk dat ook wel hoor.. zelf ben ik 16 maar ik merk aan de brug klassers dat ze een stuk brutaler zijn dan ik was toen ik zo oud was... Zelf had ik echt ontzag voor de 4e en 5e klassers... Deze generatie blaft je af alsof je een hond bent..
xTinkertje schreef:Anoniem schreef:Kinderen worden niet sneller volwassen.. Maar worden sneller brutaal. Ik merk dat ook wel hoor.. zelf ben ik 16 maar ik merk aan de brug klassers dat ze een stuk brutaler zijn dan ik was toen ik zo oud was... Zelf had ik echt ontzag voor de 4e en 5e klassers... Deze generatie blaft je af alsof je een hond bent..
Hier spreekt een brugpieper![]()
De 4e 5e klas is nie altijd even makkelijk ofso !
Ze proberen je altijd te beuken etc.
DIe jongens dn
Citaat:Dat vind ik nog steeds heerlijk, en doe het nog steeds. Maar ik ben wel redelijk zwaar opgemaakt, sms/bel de hele dag door met jongens, regelmatige dates etc. Ben ik nu mn jeugd aan t verpesten? Dacht het niet, jongens zijn leuk en paardrijden (en t zooitje eromheen.) is prachtig..
Margoot schreef:pff ik lees hier eigenlijk vooral dat iedereen het erg vind dat die meisjes zichzelf opmaken. Nou en? Lekker laten doen.. Ik maak me ook behooorlijk zwaar op, 14 jaar. Hoor nooit iemand die vind dat dit niet mag oid. Kijk, 8910 jaar vind ik natuurlijk ook te vroeg.. Maar in groep 8/de eerste was ik ookal flink aan t experimenteren met make-up hoorAlle oudere meiden droegen dat dus ik vond het stoer. Wou dat ook.
En al die mensen die roepen dat ze zich n oooooit zwaar opmaken enzo, zijn jullie nu betere mensen of wat?
Manegepaard schreef:Ik weet niet of ik dit hier neer moet zetten, maar okay ...
Ik zit dus in de eerste, en 2 vriendinnen van mij...
Dragen wel een centimeter oogpotlood (zwart) en ook zwarte en kleding en alles. Hebben overal schijt aan, schrijven depressieve teksten in al hun schriften, luisteren naar van die donkere muziek, zonderen zich af van anderen, zijn regelmatig verdrietig en huilen ook vaak, omdat ze ''problemen'' hebben. Dat ''probleem'' is dat ze van hun ouders die muziek niet mogen luisteren, ze proberen mij erin mee te slepen als ze in zo'n bui zijn. Als ze niet zegmaar zo bezig zijn, is het écht gezellig in ons groepje...
Eersteklas ...
Breezke schreef:Foundation is niet de oplossing om je puistjes te verbergen,zie dit ook wel vaker gebeuren,vind het best wel raar.
En nu dat de paardenmeisjes van 12,13 die alles op hun eigen paard hangen.
Martingaal omdat dat mooi staat,bontje is ook erg enig.
Verschrikkelijk dat die paardjes daar onder lijden,omdat meisjes dit niet gebruiken waar het voor is gemaakt.