'Jonge' Tienertjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chernique

Re: 'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:47

In de eerste klas droeg ik volgens mij ook geen/amper make-up.
Toen ik in de tweede kwam was het volgens mij alleen mascara.

Nu zit ik in de 4e en ga ik niet meer zonder make up naar buiten :=
Altijd standaard eyeliner en mascara, heel soms een klein beetje oogschaduw.

Ligploss/rouge/poeder doe ik niet aan :P

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:12

Rebeccaa schreef:
Nou ik ben mezelf en ik giechel veel en ik ben een tutje van mezelf. Als ik me daar goed bij voel, who cares?

Als je goed leest kun je zien dat dat niet naar jou gericht was, maar naar meiden die zichzelf niet zijn door overal na te giechelen enz..
Tenzij je dat zelf doet offcourse

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:33

unicorn_kiss schreef:
Rebeccaa schreef:
Nou ik ben mezelf en ik giechel veel en ik ben een tutje van mezelf. Als ik me daar goed bij voel, who cares?

Als je goed leest kun je zien dat dat niet naar jou gericht was, maar naar meiden die zichzelf niet zijn door overal na te giechelen enz..

Ehm, dus als je overal na giechelt ben je je zelf niet? :+

Misschien ís Rebecca gewoon zo, en voelt ze zich daarom aangesproken. Ik ben zelf ook een typje wat de hele les zit te giechelen. :+

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:34

PuddingXX schreef:
Robin__ schreef:
Make-up ging ik pas dragen op het einde van mijn derde leerjaar op het VMBO. Daarvoor had ik daar gewoon totaal geen behoefte aan :n

Inderdaad!
Ik ook echt niet, was veel meer bezig met m'n paardjes toen.
Vond het heerlijk om de heledag op de manege te lopen.

Dat vind ik nog steeds heerlijk, en doe het nog steeds. Maar ik ben wel redelijk zwaar opgemaakt, sms/bel de hele dag door met jongens, regelmatige dates etc. Ben ik nu mn jeugd aan t verpesten? Dacht het niet, jongens zijn leuk en paardrijden (en t zooitje eromheen.) is prachtig..

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:06

ik merk het ook! veel meisjes uit de 1e klas hebben mascara en lipgloss op en in de 2eklas zijn het net clowns met al die foundation! wij hadden toen echt nog niet zoveel make-up op hoor

zo zagen mijn 4jaar er ongeveer uit;
toen ik in de 1e zat had ik nog geen make-up op en droeg ik gewoon van die kleren die wel lekker zaten. ik wilde alleen maar naar me paardje en msnen want dat was toen helemaal hot. en verkering? nééé echt niet!! bah doodeng zo'n jongen :') ook over ongesteldheid hoorde je ons niet praten. het liefste bleef ik 1x per maand een week lang thuis, wat mijn vriendinnetje ook deed maar die beweerde altijd gewoon dat ze ziek was en écht niet ongesteld hoor. ojaa en ik ging voor het eerst met vriendinnen naar de stad. ik vond het alleen leuk voor de foto's in die v&d hokjes de rest niet zo super..

in de tweede probeerde ik me leuker te kleeden (mislukte helaas :+) en ging ik vooral leuke dingen doen met vriendinnen. ik deed heel soms wat mascara op, maar dat viel ook wel mee. en we hadden het alleen maar over weddeschappen van wie als eerste van ons groepje met een jongen zou zoenen, want wij waren reten senuwachtig voor het moment. en verkering gebeurde nog steeds niet. we durfden iets meer over ongesteldheid te praten, maar ook niet te veel hoor. ik ging vaker naar de stad om te shoppen en begon het ook wat leuker te vinden. en het was toen heel erg stoer om niet goed je best te doen op school. met als resultaat; dat ik eigenlijk moest blijven zitten, maar met onwijs veel geluk toch over mocht gaan.

in de derde klas werd ik in een klap een stuk volwassener. ik kleede me leuker(nu ook echt leuker haha) en die weddeschappen over zoenen waren inmiddels voorbij, want iedereen had het toen al wel eens gedaan. verkering was ook ineens heel normaal, toch wel een beetje spannend maar het was er wel. ongesteldheid was het normaalste zaakje en de tampons werden door de klas verdeeld als iemand het was vergeten. we begonnen beetje bij beetje meer over veder gaan te praten enc. en we gingen vaker shoppen en soms was het natuurlijk niet zo erg om even een uurtje te spijbelen, maar veder deed ik ook wel goed me best op school. in de 3e begon ik ook met het drinken van alcohol, maar niet te veel.

en nu in de 4e klas worden de seks blunders ook gewoon verteld, normaalste zaak ;) jongens ook gewoon normaal, niet meer eng om verkering te hebben. spijbelen en te laat komen gebeurt bijna nooit en ik doe goed me best op school voor de examens. buiten school veel naar de stad en nu ook gewoon gezellig terasje pakken en beetje chillen. en bijna elk weekend lekker uit. met soms veel drank, maar ook wel eens met niks hoor

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:16

Cheyenne_x schreef:
ik merk het ook! veel meisjes uit de 1e klas hebben mascara en lipgloss op en in de 2eklas zijn het net clowns met al die foundation! wij hadden toen echt nog niet zoveel make-up op hoor

zo zagen mijn 4jaar er ongeveer uit;
toen ik in de 1e zat had ik nog geen make-up op en droeg ik gewoon van die kleren die wel lekker zaten. ik wilde alleen maar naar me paardje en msnen want dat was toen helemaal hot. en verkering? nééé echt niet!! bah doodeng zo'n jongen :') ook over ongesteldheid hoorde je ons niet praten. het liefste bleef ik 1x per maand een week lang thuis, wat mijn vriendinnetje ook deed maar die beweerde altijd gewoon dat ze ziek was en écht niet ongesteld hoor. ojaa en ik ging voor het eerst met vriendinnen naar de stad. ik vond het alleen leuk voor de foto's in die v&d hokjes de rest niet zo super..

in de tweede probeerde ik me leuker te kleeden (mislukte helaas :+) en ging ik vooral leuke dingen doen met vriendinnen. ik deed heel soms wat mascara op, maar dat viel ook wel mee. en we hadden het alleen maar over weddeschappen van wie als eerste van ons groepje met een jongen zou zoenen, want wij waren reten senuwachtig voor het moment. en verkering gebeurde nog steeds niet. we durfden iets meer over ongesteldheid te praten, maar ook niet te veel hoor. ik ging vaker naar de stad om te shoppen en begon het ook wat leuker te vinden. en het was toen heel erg stoer om niet goed je best te doen op school. met als resultaat; dat ik eigenlijk moest blijven zitten, maar met onwijs veel geluk toch over mocht gaan.

in de derde klas werd ik in een klap een stuk volwassener. ik kleede me leuker(nu ook echt leuker haha) en die weddeschappen over zoenen waren inmiddels voorbij, want iedereen had het toen al wel eens gedaan. verkering was ook ineens heel normaal, toch wel een beetje spannend maar het was er wel. ongesteldheid was het normaalste zaakje en de tampons werden door de klas verdeeld als iemand het was vergeten. we begonnen beetje bij beetje meer over veder gaan te praten enc. en we gingen vaker shoppen en soms was het natuurlijk niet zo erg om even een uurtje te spijbelen, maar veder deed ik ook wel goed me best op school. in de 3e begon ik ook met het drinken van alcohol, maar niet te veel.

en nu in de 4e klas worden de seks blunders ook gewoon verteld, normaalste zaak ;) jongens ook gewoon normaal, niet meer eng om verkering te hebben. spijbelen en te laat komen gebeurt bijna nooit en ik doe goed me best op school voor de examens. buiten school veel naar de stad en nu ook gewoon gezellig terasje pakken en beetje chillen. en bijna elk weekend lekker uit. met soms veel drank, maar ook wel eens met niks hoor

Ik lees in je profiel dat je pas 15 bent..
Toen ik 15 was was het praten over ongesteldheid ook normaalste zaak van de wereld, of een vriendje hebben.
Maar seks hebben absoluut niet! Laat staan je dan nog uit te laten over de blunders..;)

Ook elk weekend stappen?? Ben je daar nog niet net een beetje te jong voor..?!! :Y)
Ik mocht dus van mijn ouders 1x in de twee maanden een keer naar een "discotheek" voor jongeren vanaf 15jaar.
En dan had ik dus nog geluk dat mijn 2jaar oudere zus al met een beetje regelmaat ging stappen, anders zou dat voor mij ook een no-go geweest zijn..

Ik denk dus echt dat ouders hun kinderen té snel als volwassenen behandelen.
Ik heb ook gezien hoe het bij mijn ( inmiddels ex- ) schoonzusje ging.
Uiteindelijk werd ík toen gebeld of ik ze asjeblieft kon ophalen, omdat ze teveel hadden gedronken.
Of dat het met blowen verkeerd was gegaan..
En verhalen aanhoren met welke gozer ze het wel niet al gedaan had en met hoeveel ze zoenden op een avond..

En dan maar zeggen dat hun kroos gezond verstand heeft en daar niet aan doet.. ;)
Ik noem het eerder naïef :o

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:28

Tja, ik zit in de derde en met mn beste vriendinnen praat ik ook gewoon over menstruatie en jongens enzo. Nou doen we nog niet aan seks dus seksblunders heb ik niet, al zou een van mijn vriendinnen het doen zou ik er goed over hebben. Iemand is na 2 weken al verdergegaan, heb ik ook gezegd dat ik dat wat erg vond. Natuulrijk moet ze dat zelf weten, maar ik mag het wel zeggen toch :D

Mijn ouders hebben me prima opgevoed overigens, respect respect respect voor alles. ;)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:42

Moiryn schreef:
unicorn_kiss schreef:

Ehm, dus als je overal na giechelt ben je je zelf niet? :+

Misschien ís Rebecca gewoon zo, en voelt ze zich daarom aangesproken. Ik ben zelf ook een typje wat de hele les zit te giechelen. :+

Nee andersom :+
Ik giechel ook (teveel) maar het valt me op dat veel meidjes zo kunstmatig gaan giechelen, vooral als er jongens aanwezig zijn
snapje'm?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:48

Ik ben inderdaad een typetje dat altijd een eeuwig giechelt. Dus ja, dan voel ik me aangesproken. :j

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:55

Ik voel me dan ook aangesproken ja, giechel soms ook de hele les. Hie rop school is het dan al gauw: 'eruit', dus dat gebeurt regelmatig, maar verpest ik 't daarmee? Nee :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:45

Maar dan lach je toch als je iets grappig vindt?
Ik heb het over meiden die willen opvallen (ergerlijk vind ik dat)
Maargoed zal verder mijn mond houden :Y)

edit: Emilio, dat hondje in jouw profiel :oo :+:

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:02

Vende schreef:
Shanna schreef:
Walgelijk vind ik het, ik snap het ook niet en vind het overdreven gedrag. Ondanks dat ik zelf nooit een modetutje op hoge hakje's was met de haren gestyled en lagen make-up, was ik toch altijd het mooiste meisje van de klas, en ik hoorde ook bij de mooiste meisjes van de school. Dat omdat ik van nature mooi was, ik was niet van dat overdreven gedoe en toch werd ik graag bekeken haha!
Bij mij kwam het make-uppen pas bij het examenjaar/ MBO. Maar nu nog ga ik zonder moeite ake-uploos de deur uit hoor! Als mn haar niet zit, jammer dan dan doe ik wel een muts op :+

Wauw wat een zelfvertrouwen (wat neigt naar een beetje arrogantie).

Zo dat kan je wel zeggen ja :')

Pff, volgens mij droeg ik in de eerste al wel make-up, oogschaduw en mascara :+

Daarna is het geminderd beetje oogpotlood en mascara, wat ik nog steeds alleen draag als ik make up op heb.
Ga tegenwoordig vaker make-up loos de deur uit dan met. Maar naar werk zal ik toch altijd wel even mascara opdoen, staat toch verzorgder ;)

Wat ik altijd lachwekkend vind zijn van die lagen oranje foundation, of dat je zo'n overgang tussen nek en het hoofd ziet :D
Op de middelbare had ik ook een vriendinnetje die haar puistje probeerde te camoufleren door er foundation op te smeren: gevolg allemaal gekke stippen op haar hoofd. :Y)

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:49

Foundation is niet de oplossing om je puistjes te verbergen,zie dit ook wel vaker gebeuren,vind het best wel raar.
En nu dat de paardenmeisjes van 12,13 die alles op hun eigen paard hangen.
Martingaal omdat dat mooi staat,bontje is ook erg enig.
Verschrikkelijk dat die paardjes daar onder lijden,omdat meisjes dit niet gebruiken waar het voor is gemaakt.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:52

Anoniem schreef:
Kinderen worden niet sneller volwassen.. Maar worden sneller brutaal. Ik merk dat ook wel hoor.. zelf ben ik 16 maar ik merk aan de brug klassers dat ze een stuk brutaler zijn dan ik was toen ik zo oud was... Zelf had ik echt ontzag voor de 4e en 5e klassers... Deze generatie blaft je af alsof je een hond bent..

Hier spreekt een brugpieper :P
De 4e 5e klas is nie altijd even makkelijk ofso !
Ze proberen je altijd te beuken etc.
DIe jongens dn :)

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:53

xTinkertje schreef:
Anoniem schreef:
Kinderen worden niet sneller volwassen.. Maar worden sneller brutaal. Ik merk dat ook wel hoor.. zelf ben ik 16 maar ik merk aan de brug klassers dat ze een stuk brutaler zijn dan ik was toen ik zo oud was... Zelf had ik echt ontzag voor de 4e en 5e klassers... Deze generatie blaft je af alsof je een hond bent..

En waarom beuken ze dan?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:59

Citaat:
Dat vind ik nog steeds heerlijk, en doe het nog steeds. Maar ik ben wel redelijk zwaar opgemaakt, sms/bel de hele dag door met jongens, regelmatige dates etc. Ben ik nu mn jeugd aan t verpesten? Dacht het niet, jongens zijn leuk en paardrijden (en t zooitje eromheen.) is prachtig..

Haha, helemaal mee eens!

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:06

Breezke schreef:
xTinkertje schreef:

En waarom beuken ze dan?

Omdat ze stoer zijn.....

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 08:31

Ik ben 11, ik draag geen make-up. Heel soms met feestjes dan.

Ik heb 3 tutjes in de klas (ZIJN NOG MAAR 9 JAAR!!)
Die gaan NIET naar buiten zonder make-up.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:15

WOW.... 15 en dan in de klas je seksblunders op tafel gooien?

Ik weet niet hoor, ik vind 15 nog best jong.. Maar alle kids worden sneller volwassen inderdaad. Leeftijd van eerste ongesteldheid gaat ook omlaag, dus het zal wel een natuurlijk verschijnsel zijn.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:17

pff ik lees hier eigenlijk vooral dat iedereen het erg vind dat die meisjes zichzelf opmaken. Nou en? Lekker laten doen.. Ik maak me ook behooorlijk zwaar op, 14 jaar. Hoor nooit iemand die vind dat dit niet mag oid. Kijk, 8910 jaar vind ik natuurlijk ook te vroeg.. Maar in groep 8/de eerste was ik ookal flink aan t experimenteren met make-up hoor := Alle oudere meiden droegen dat dus ik vond het stoer. Wou dat ook.

En al die mensen die roepen dat ze zich n oooooit zwaar opmaken enzo, zijn jullie nu betere mensen of wat? ;)

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:33

Ik weet nog goed dat ik in groep 8 met een vriendinnetje stiekem oogschaduw ging op doen in de wc op school. Ik kwam thuis en mijn moeder over de rooie haha!

Nee met echt makeuppen begon ik in de 3e pas. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:28

Ik weet niet of ik dit hier neer moet zetten, maar okay ...
Ik zit dus in de eerste, en 2 vriendinnen van mij...
Dragen wel een centimeter oogpotlood (zwart) en ook zwarte en kleding en alles. Hebben overal schijt aan, schrijven depressieve teksten in al hun schriften, luisteren naar van die donkere muziek, zonderen zich af van anderen, zijn regelmatig verdrietig en huilen ook vaak, omdat ze ''problemen'' hebben. Dat ''probleem'' is dat ze van hun ouders die muziek niet mogen luisteren, ze proberen mij erin mee te slepen als ze in zo'n bui zijn. Als ze niet zegmaar zo bezig zijn, is het écht gezellig in ons groepje...

Eersteklas ...

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:18

Margoot schreef:
pff ik lees hier eigenlijk vooral dat iedereen het erg vind dat die meisjes zichzelf opmaken. Nou en? Lekker laten doen.. Ik maak me ook behooorlijk zwaar op, 14 jaar. Hoor nooit iemand die vind dat dit niet mag oid. Kijk, 8910 jaar vind ik natuurlijk ook te vroeg.. Maar in groep 8/de eerste was ik ookal flink aan t experimenteren met make-up hoor := Alle oudere meiden droegen dat dus ik vond het stoer. Wou dat ook.

En al die mensen die roepen dat ze zich n oooooit zwaar opmaken enzo, zijn jullie nu betere mensen of wat? ;)

Nee, maar ik vind het altijd wel dolkomisch. 14jarigen met een enorme laag foundation, heel veel puisten; door de foundation. Op veels te hoge hakken waar ze stiekem niet op kunnen lopen, en het liefst bruggers om ver duwen. :(:) Waar het voor nodig is? Geeen idee.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:35

Manegepaard schreef:
Ik weet niet of ik dit hier neer moet zetten, maar okay ...
Ik zit dus in de eerste, en 2 vriendinnen van mij...
Dragen wel een centimeter oogpotlood (zwart) en ook zwarte en kleding en alles. Hebben overal schijt aan, schrijven depressieve teksten in al hun schriften, luisteren naar van die donkere muziek, zonderen zich af van anderen, zijn regelmatig verdrietig en huilen ook vaak, omdat ze ''problemen'' hebben. Dat ''probleem'' is dat ze van hun ouders die muziek niet mogen luisteren, ze proberen mij erin mee te slepen als ze in zo'n bui zijn. Als ze niet zegmaar zo bezig zijn, is het écht gezellig in ons groepje...

Eersteklas ...

Och, dat gaat wel weer over. :D het hebben van "problemen" en dat emo gedoe is hip op die leeftijd. Dat gehuil worden ze vanzelf wel een keer zat :Y)

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:42

Breezke schreef:
Foundation is niet de oplossing om je puistjes te verbergen,zie dit ook wel vaker gebeuren,vind het best wel raar.
En nu dat de paardenmeisjes van 12,13 die alles op hun eigen paard hangen.
Martingaal omdat dat mooi staat,bontje is ook erg enig.
Verschrikkelijk dat die paardjes daar onder lijden,omdat meisjes dit niet gebruiken waar het voor is gemaakt.

och zekerr ja er was een meisje dat op een shetland pony veel te grote bandages om deed en een dekentje erop stik heet allemaal en de zon scheen er brandend op
noujaa toen maar gezegt of de pony het niet te warm had :o

nee hoor totaal niet

--ach ach wat een zielig ponytjee--