Misser schreef:verootjoo schreef:trouwen niet in het wit
Dat wist is niet, waarom is dat? Ik zou nl verwachten dat ze juist in het wit trouwen.
Edit: typo.
Wit zou impliceren dat je zonder zonden bent. Echter is niemand zonder zonden, dus maagdelijk wit trekt niemand aan op haar bruiloft. De 'echte' oud-gereformeerden trouwen in een kleur, de wat nieuwere trouwen in champagnekleur
gr_roos schreef:Geloof is iets wat ieder voor zich mag weten, maar dring mij niets op en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik blij ben met de vrijheid die ik heb. Ik zou er echt niet tegen kunnen om zo "streng" te moeten leven.
Ja ik vind het streng als je op zondag naar de kerk "moet" en niets geen andere activiteiten mag hebben. En ik ben heel eerlijk, soms baal ik ook wel eens van de gelovige mensen. Als het NK op vrijdag en zaterdag verreden moet worden, omdat je anders bepaalde mensen uitsluit. Ik heb ook een jaar geen vrij kunnen krijgen voor het NK (de vrijdag) en dan denk ik, waarom moeten er zoveel mensen een vrije dag nemen voor mensen die hun geloof uitdragen. Als je er voor kiest om niet op zondag te rijden, loop dan niet te zeuren dat je kampioenschappen mist. Dat is iets waar je voor kiest. En voor een paar van zulke mensen kunnen 100-en mensen een vrije dag nemen.
Dat is ook meestal omdat er op zondag weinig juryleden te vinden zijn, weinig vrijwilligers die op zondag die wedstrijd gaan regelen. 
Overigens valt het strenge wel mee. Ik vind het heerlijk om op zondag niks te doen. Even een dag om tot jezelf te komen; daar heeft God de zondag ook voor bedoeld. Een rustpuntje in het drukke leven wat men tegenwoordig leidt. Imo zou het houden van de zondagsrust heel wat depressies, burnouts en stress voorkomen.
En het is niet zo dat je niks mág. Het is maar net wat voor gevoel je erbij hebt. Werken doe ik niet zo gauw. Al werk ik in de zorg wel eens op zondag, maar dan rust ik de zaterdag. Verder doe ik op zondag dingen die voor mij ontspannend zijn, om rust te vinden in mezelf. Niet het huishouden, boodschappen, maar lekker tijd hebben voor leuke dingen, mijn paard bv. Of lekker wandelen. Of naar het strand oid.
En nee, ik zit bij lange na niet elke zondag in de kerk. Niemand die daar wat van zegt ook overigens. Het gaat erom hoe je de Bijbel interpreteert. Er zijn tien geboden die je móet naleven (maar die staan ook gewoon in de grondwet
) en verder staan er richtlijnen. Hoe je daar invulling aan geeft, is aan jou.
@ misser: dingen waarbij geen geluid komt heb ik geen moeite mee
Je hele huis verbouwen op zondag, of luidruchtige feestjes wel