Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:15

Saffier schreef:
@ [***]: Deze opmerking is boven aan deze pagina door een mod geplaatst....

iefke schreef:
Let erop dat er geen advertenties van MP worden bijgehaald, dit is namelijk niet toegestaan op Bokt. Bedankt voor de medewerking.

ooh oeps.. kan het nu helaas niet meer aanpassen :o

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:31

Ok... :\ iets heel bizars/smerigs zojuist.

Echt 10 minuten geleden werd ik gebeld door een man die mijn advertentie had zien staan over een bijrijdpaard die ik zocht. Ging heel normaal, hij vroeg waar ik dan precies naar op zoek was. Ik even kort verteld.

Vervolgens begon hij over de vermelding dat fotografie een van mijn hobby's is en hij zei dat is goed te combineren dus ik dacht al zoiets van die man heeft een handelstal of iets dergelijks. Hij zei "ik zal het even uitleggen want ik en mijn vriendin, we zijn nog vrij jong, willen eigenlijk graag foto's terwijl wij aan het (...) zijn, zou je dat willen doen?" ((Vul de ... maar in..)

Ik stond met mijn oren te klapperen.. Bleef even stil en zei toen dat hij dan bij iemand anders moest zijn. Hij bedankte vriendelijk en hing weer op.. Jeetje mina, ik ben er wel een beetje van ondersteboven hoor :=

shilady

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:39

haha jemig kim wat een mensen toch tegenwoordig

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:46

Wat een malloot die vent!! :oo Ik denk dat ik vreselijk hard was gaan lachen en had gevraagd waar de verborgen camera staat _O-

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:17

Ja ik stond op het balkon bij mijn vriend en ik stond wazig in de verte te kijken en ik dacht echt van wat zal ik in hemelsnaam zeggen.. Maatje van mijn vriend en mij zit hier ook en die zei achteraf wel tegen mij dat ik er wel goed aan heb gedaan om normaal te reageren want iemand die geintjes uithaalt heeft er dan ook weinig lol van en waarschijnlijk word je nu wel met rust gelaten en dat hoeft nog niet zo te zijn als je helemaal los gaat aan de telefoon tegen die kerel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:27

Tallie_Ho schreef:
De nigeriaan waar ik mee aan het spelen was heb ik niet meer gehoord, die had wel door dat het vergeefse moeite was denk ik :')

Ik ook spelen poosje terug :D
(van beneden naar boven lezen)
hierna wilde hij hem nog steeds hebben hahahha :))

Citaat:
Hello,

I'm sure you have a loving family.
There are just a few thing you need to know before you buy my horse.
I couldn't sell him in the past months beceause he has a trauma. He bites a lot, it's now 2 years ago since he bit my dads hand off...., and past friday he bitt my cat to death.
With his birth several things went wrong:he is physically nog allright, and he had 5 legs (the 1 extra leg is not really a leg, it's more like a bump below his belly) But it isn't something you directly see, you really have to take a closer look at him.
The vet also said it's not bothering him.

Let me know if you're still interested and then we can close the deal.

--------------------------------------------------------------------------------
Date: Thu, 4 Jun 2009 06:53:04 -0700
From: nigeriaan
Subject: your horse is coming to a nice,caring, and loving family like yours
To: vivalavida

Greetings ,
Thanks for the mail and i am happy to know is still for sale. I must tell you am really interested and I hope is very healthy. I want the best. Let me tell you a bit summary about myself. I am married with 3 children {1 boy and 2 girls}.We live here in Finland. I would like to assure you that the horse is coming to a wonderful,caring,sweet,loving family just like yours.I will personally send you pictures with our family from time to time. I have a pet agent/someone that will handle every other things necessary when he arrives your location. The price is okay by me.I will like to pay the full amount plus an extra 150 euros for you to take care good care and 50 euros to keep other buyers off a nd if possible you delete the advert till is picked up by the pet-agent. About payment,i spoke with my banker and will send you a bankers draft cheque of the sum of 6,580 EUROS which can be cashed easily at your Bank,So i believe i have trust in you and i believe i can trust you,right ?So,can I trust you to instruct my banker send you the
payment and when you receive the cheque,you take it to your bank so that the money can be given to you in cash,to enable you be able to deduct your own money once it cleared/cashed at your Bank, take your own total money including the extra money and give the balance to the pet-agent, so the pet can be picked up? If
yes, kindly reply with the details as needed below :

NAME AS TO APPEAR ON CHEQUE :

HOME ADDRESS :

CITY :POST -CODE :

YOUR PHONE NUMBER{ home and mobile}

Understand that will be treated like a members of our family and shall also be given the best LOVE,CARING and 100% TENDER LOVE CARE also. and i will be sending you video clips of it to your Home address after is with my family for some times but i will make sure i send you pictures always for update with my
family.Waitng to read from you with the required information. Kind Regards

--- On Thu, 6/4/09, rosie <x wrote:

From: rosie
Subject:
To: nigeriaan
Date: Thursday, June 4, 2009, 6:32 AM

Hello, you sent an email about my horse for sale.
My last selling price is 1200 euros.

greetings

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:50

Oh gatver, ik heb ook nog 's iets goors meegemaakt. :r

Had een advertentie op marktplaats gezet dat ik een bijbaantje zocht, liefst met paarden. Telefoonnummer had ik er bij gezet. Kreeg ik een sms van iemand die wel iets voor me had. Vond het al een beetje vreemd, want hij vroeg of ik hem toe wou voegen op msn. Meteen vaag gevoel bij, toch maar toegevoegd met het idee: kan hem toch wel weer blokken/verwijderen.

Gesprek met hem begonnen, hij vertelde waar ie woonde (ongeveer 10km. verderop) en dat ie hengsten had. Hij vroeg me of ik ervaring had met hengsten en het dekken van hengsten, eh nee.. dat had ik niet. :+ Toen vertelde ie over z'n hond, dat was ook een mannetje en die 'deed' het graag (weet even geen ander woord) tegen iemands been aan. Ik zei dat ik m'n hond dat heel snel zou afleren. :+ Toen vertelde ie ineens over z'n ex en zijn hond, dat zij de hond wel eens liet likken als ze uit de douche kwam. Toen had ik meteen zoiets van: gatverdamme, wat moet ik hier mee? helemaal omdat ie zei dat ik het ook maar 's moest proberen ; één worden met mijn hond. Nou ja, had al snel genoeg door dat dit niks voor mij was ; een paard verzorgen bij zo'n freak. :+ Dus hem snel verwijderd. Kwam er later achter dat ie uit Hilversum kwam en dit soort dingen vaker deed.. Viespeuk.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:52

Rianne_ schreef:
Oh gatver, ik heb ook nog 's iets goors meegemaakt. :r

Had een advertentie op marktplaats gezet dat ik een bijbaantje zocht, liefst met paarden. Telefoonnummer had ik er bij gezet. Kreeg ik een sms van iemand die wel iets voor me had. Vond het al een beetje vreemd, want hij vroeg of ik hem toe wou voegen op msn. Meteen vaag gevoel bij, toch maar toegevoegd met het idee: kan hem toch wel weer blokken/verwijderen.

Gesprek met hem begonnen, hij vertelde waar ie woonde (ongeveer 10km. verderop) en dat ie hengsten had. Hij vroeg me of ik ervaring had met hengsten en het dekken van hengsten, eh nee.. dat had ik niet. :+ Toen vertelde ie over z'n hond, dat was ook een mannetje en die 'deed' het graag (weet even geen ander woord) tegen iemands been aan. Ik zei dat ik m'n hond dat heel snel zou afleren. :+ Toen vertelde ie ineens over z'n ex en zijn hond, dat zij de hond wel eens liet likken als ze uit de douche kwam. Toen had ik meteen zoiets van: gatverdamme, wat moet ik hier mee? helemaal omdat ie zei dat ik het ook maar 's moest proberen ; één worden met mijn hond. Nou ja, had al snel genoeg door dat dit niks voor mij was ; een paard verzorgen bij zo'n freak. :+ Dus hem snel verwijderd. Kwam er later achter dat ie uit Hilversum kwam en dit soort dingen vaker deed.. Viespeuk.

Gadverdamme..

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:14

Vjestagirl schreef:
Wat ook wel grappig is is kijken wat mensen allemaal gratis zoeken. Honden, katten, paarden, aquaria, koikarpers, vogels, kippen etc etc

Er worden ook vooral heel heel heel veel rashondjes gratis gevraagd. Zo van 'jij betaald dekkingen, dierenarts kosten, inentingen, ontwormingen, voer en loopt alle risico's en ik heb er lol van'

Of 'omdat het in de winkel erg duur is zoek ik.....'
'ik heb van mijn moeder een kat gekregen en nu moet ik nog hebben'
'Ik ga mijn eigen stal beginnen en zoek nog *instert complete stal inventaris, inc zadelsteunen, rieken en kruiwagens*'
'Omdat ik er geen geld voor heb zoek ik'

oeps :o
Heb zelf ook wel eens een advertentie gezet dat ik een goedkope pony zocht omdat mijn ouders dachten dat ik ze niet bleef verzorgen (wat ik dus wel deed).
Toen berichtje gehad van vriendelijke mensen uit de buurt, die hun d-pony wge deden (had artrose), was 8 jaar en heeft nog goed gesprongen. Kon 'm gratis krijgen.
Pony was heel mooi (jhaaa :p) maar er zat nog teveel pît in.. Daarom niet genomen..

Uiteindelijk heb ik nu Misty, m'n grote shetlander van 1,5 jaar, gekocht. Heb enkel de vergoeding van de dierenarts moeten betalen.
Ze kende nog niets en als ik een goed thuis kon geven, kreeg ik de'r gratis.
Die man was echt super rijk! Had een hoop bekende paarden staan en een bekende BWP hengst. Dus zo'n little shetter was echt niets voor hem.
Hij deed zo'n 7 - 8 paardjes in een keer weg, omdat ze te oud waren en omdat hij er teveel had.
Nu ja, toen we naar Misty gingen kijken stond ik daar met m'n mond vol tanden: Die man bleef maar vertellen over bekende namen die ik nog nooit gehoord had ö.

Vind het niet gek dat mensen gratis spullen zoeken.. Zoalng er maar niet overdreven wordt..

Zag overlaatst een advertentie: Wit dwergkonijn met blauwe ogen gezocht, lieft in omgeving Oost-Vl. ofwel dat je 'm komt brengen.. Gratis

Nu ja, ik heb wel een wit konijn met blauwe ogen, maar ik ga 'm heus niet gratis weggeven.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:16

Tinky12 schreef:
Tallie_Ho schreef:
OMG, ik zie net een advertentie, die is echt te grappig!! _O-

:= die is wel heul grappig ja :D Vind de bijgevoegde foto's ook erg leuk :j

Uppojono ....moet je eens proberen een tuiger te verkopen :+ Mensen die langskomen en vervolgens een paard zoeken voor de jacht...dressuur...kan hij springen.Ehhh...springen gaat lastig met een karretje erachter,nooit geprobeerd :P
We boden ook een tuiger aan...geen eventing-paard :roll:

Heb 2 weken geleden ook iets gekocht op MP,netjes betaald en hoor verder niets meer :( geen groot bedrag maar het gaat om het idee dat mensen zo onbeschoft zijn _-:(

Dan moet je gewoon in deeltjes betalen ;) Heb ik ook gedaan met een meisje.. Ze kocht een borstel & een setje bandages van me. Voor 10 euro ofso..
Ze heeft eerst 10 euro betaald, ik heb 't opgestuurd en daarna heeft ze de verzendingskosten ook nog betaalt ;)

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:39

We verkochten overlaatst onze vogelkooi + 2 kanaries..
Heel veel reacties op gehad hoor.. Maar niemand kwam =D
Uiteindelijk mensen die een heel stukje van ons vandaan wonen (meer dan een uur rijden met de auto) zijn de vogels komen halen en voor 10 euro heeft m'n vader het kot nog gedaan (hij rijdt gratis met de auto).
Wel vriendelijke mensen, zomaar 40 euro betalen voor een kot en 2 vogels =D

Ook hebben we een setje antieke stoelen en eettafel erop staan, is met de hand gemaakt enzo (van me overleden opa). Kenners schatten de waarde op 1000 euro, wat ook in men zoekertje staat, krijg je zo'n bod van 100 euro..
Sorry hoor maar daar reageer ik gewoon niet op :s

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:45

Ik had ook een bijna nieuw halster op marktplaats staan.
Ik had gedaan T.E.A.B maar ook in de advertentie gezet gaat alleen tegen een goed bod weg halster is amper gebruikt.
Krijg ik een bod van €5,00 voor het halster(met bijpassend touw).
Die heb ik toen verwijderd kreeg ik van dezelfde weer een bod van €7,50.
Heb die toen wel laten staan maar heeft ze toen zelf verwijderd omdat ik niet reageerde.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:47

Mijn zoon heeft van de week ook weer een idioot mailtje van gekregen. Hij heeft zijn scooter te koop staan of het mogelijk was of hij die naar Ierland kon brengen???? :P Als we informatie wouden hebben over het hoe en wat moesten we maar even bellen... naar een nummer in Engeland....
Ik heb het mailtje maar beantwoord dat ze maar lekker verder moeten :Z

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:50

Lieszje schreef:
Ik had gedaan T.E.A.B maar ook in de advertentie gezet gaat alleen tegen een goed bod weg halster is amper gebruikt.
Heb die toen wel laten staan maar heeft ze toen zelf verwijderd omdat ik niet reageerde.

Zelf zou ik ook wel zo'n rare reactie durven geven, heb m'n halster + halstertouw (van lamicell, maat pony) zelf ook gekocht voor die prijs ongeveer (was voor 15 euro in totaal, had er nog een hoop andere spullen bij zoals dekensingel enzoo).
't Is maar wat jij het waard vindt ;)

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:58

Ik heb nooit rare mailtjes gehad. :n
Oja een keer heb ik gehad dat ik een paard van een vriendin op marktplaats moest zetten want zij had geen flauw idee hoe dat werkte en ik zou haar dan op de hoogte blijven houden van hoe en wat.
Zo gezegt zogedaan, paard opmarktplaats, verhaaltje erbij gezet.
Krijg ik de volgende dag een eerst eemail

Hallo,

IiCk ben .. en iiCk ben 20 JaaR ooUD..
IiCk ZoOEK Al HeEL LangG NaarR een Paard zooAls die Van u..
IiCK hEB hIier OoK DIEVERse Paarden StTAAN om evenUweel Te rUiLEN..
IiCk Heb Een PPaaarrrd, van 6 Jaaar Een hengst, hIj heet SalinEro En komt Van ANky VandAaann..
En Anders kan j e Hier altijd Kijken NaaT Een Ander Paard.
ANDERS Biedt IIcK uUu, 240 euro Want meer Heb ik niet

Met vriendelijke Groewtjes,

babla

Ik heb zo hard gelachen, het paard stond niet te ruil.
En paard was toch wel een prachtpaard, 8 jaar, M2 met de eigenaresse.
En je kreeg alle spullen erbij :+

en verder vind ik de mensen die kaartjes aan bieden van concerten die normaal 30 euro zijn 50 euro willen hebben of meer wel een beetje heel erg naaiend :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:00

Snoop_fan schreef:
Lieszje schreef:

Zelf zou ik ook wel zo'n rare reactie durven geven, heb m'n halster + halstertouw (van lamicell, maat pony) zelf ook gekocht voor die prijs ongeveer (was voor 15 euro in totaal, had er nog een hoop andere spullen bij zoals dekensingel enzoo).

Ik heb er toendertijd €25 voor betaald.
Had het halster niet meer dan 5 keer gebruikt.
Maarja lijkt mij logisch als er staat gaat alleen tegen een goed bod weg dat ik €5,00 te weinig vind.
Ik vond €7,50 wel een beter bedrag maar nog net te weinig.
Maarja met serieuze interesse reageren de meeste gewoon via mail.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:23

Ik zet de optie bieden uit. Als ze het product willen hebben, dan komen ze wel per mail..

Heb zojuist iemand afgepoeierd.. Ik heb een zadel te koop staan, nauwelijks gebruikt ( daarom ook in de verkoop ) wintec 500, nieuw gekocht vorig jaar, goede kwaliteit beugelriemen, veiligheidbeugels, thorowgood singel met elastiek, extra boom erbij, schoonmaakmiddel en een hoes.

Best wel wat knaken waard dus..

Komen ze met een bod van 100 euro. :roll: En eentje die begint te mauwen dat ze voor 300 euro ook een nieuw zadel compleet kan kopen.

Ga die dan lekker nieuw kopen! :D Doei!! :wave: Zadel eet geen brood, vind het wel best zo! Ik verkoop hem aan degene die er voor betaald wat ik wil hebben :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:33

Lieszje schreef:
Snoop_fan schreef:

Ik heb er toendertijd €25 voor betaald.
Had het halster niet meer dan 5 keer gebruikt.
Maarja lijkt mij logisch als er staat gaat alleen tegen een goed bod weg dat ik €5,00 te weinig vind.
Ik vond €7,50 wel een beter bedrag maar nog net te weinig.
Maarja met serieuze interesse reageren de meeste gewoon via mail.

Dat hangt er maar vanaf.

Zodra jij de winkel uitloopt met je product en het kaartje eraf haalt is het de helft minder waard, Dan kom je uit op €12,5. Plus dat je het gebruikt hebt (niet vaak maar je hebt het gebruikt) waardoor de waarde nog wat zakt. Naja, beetje onderhandelings ruimte, goed die €5,- euro was misschien wat weinig maar €7,5 zou ik een prima openings bod vinden. Terug mailen dat ze het mogen hebben voor €12,50 kom je gezamelijk uit op een tientje.

En bedoel, wat JIJ een goed bod vind kan een ander wel belanchelijk veel vinden. Maar als jij er minimaal €10,- voor wil hebben, dan zet je dat toch in je advertentie?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:39

Kim_89 schreef:
Ok... :\ iets heel bizars/smerigs zojuist.

Echt 10 minuten geleden werd ik gebeld door een man die mijn advertentie had zien staan over een bijrijdpaard die ik zocht. Ging heel normaal, hij vroeg waar ik dan precies naar op zoek was. Ik even kort verteld.

Vervolgens begon hij over de vermelding dat fotografie een van mijn hobby's is en hij zei dat is goed te combineren dus ik dacht al zoiets van die man heeft een handelstal of iets dergelijks. Hij zei "ik zal het even uitleggen want ik en mijn vriendin, we zijn nog vrij jong, willen eigenlijk graag foto's terwijl wij aan het (...) zijn, zou je dat willen doen?" ((Vul de ... maar in..)

Ik stond met mijn oren te klapperen.. Bleef even stil en zei toen dat hij dan bij iemand anders moest zijn. Hij bedankte vriendelijk en hing weer op.. Jeetje mina, ik ben er wel een beetje van ondersteboven hoor :=

Nou die verstaat denk ik iets heeeeeel anders onder bijrijder..........

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:59

Daarom had ik die €7,50 ook laten staan.
Maarja dat een artikel volgens jou gelijk de helft minder waard is vind ik ook niet kloppen..
Stel je eens voor dat je van een duur merk een hoofdstel koopt van ongeveer €80.
Dan zou het dus moeten zijn dat het hoofdstel nog maar €40 waard is?!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:17

Ja dat vind ik wel. In de winkel heb ik er garantie op etc. Dat heb ik niet als ik het bij jou koop. In de winkel heb ik het recht om te ruilen, dat heb ik niet als ik het bij jou koop. Kijk, als alle kaartjes er nog aan hangen, vooruit €60,- inc. verzenden. Maar nee, ik ga er absoluut niet de nieuwprijs voor betalen.

Maar als iemand n te laag bod doet, dan mail je toch terug dat ze het mogen hebben voor *insert prijs*.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:04

Nou, ik vind dat als de spullen echt nog in nieuwstaat zijn, je toch echt wel meer dan slechts de helft ervoor kunt vragen. Hangt er wel een beetje vanaf waar het om gaat. In geval van het halster zou ik 10-12,50 redelijk vinden, mits het echt in goede staat is. Ik heb zelf ook rijbroeken te koop gehad die ik nooit heb gedragen (zo'n geval van, als ik nog iets afval, dan...:+) voor 100 euro nieuwprijs. Die zijn dus echt niet onder de 60 euro weggegaan :n.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:00

Als er iets is wat wel ontzettend in waarde daalt na aankoop dan zijn het wel halsters en winteczadels! Nu vind ik 100 idd best weinig. Maar meer dan €250 zou ik niet verwachten.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:03

Goed afreageertopic dit!

Ik zit momenteel ook zo'n beetje in zak en as..
Heb een week of 2 geleden een item gekocht op mp waarover ik niet erg tevreden was daar miscommunicatie over de beschrijving. Geen probleem, was beiden onze fout , zou het terug opsturen en de verzendkosten op mij nemen. Dat pakketje is nu al zo'n anderhalve week onderweg en de verkoper beweert niks ontvangen te hebben.. Dat kàn natuurlijk het geval zijn (ookal heb ik er mijn twijfels bij), maar dan zoek je toch samen naar een oplossing? Neen, verkoper laat niks meer van zich horen..
Voorderest wel goede ervaringen met Marktplaats :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:45

Haha zonet, ik bied iets aan op MP dat 7.5 euro kost, biedt ene gek 7.25 8)7
Kan je net zo goed 7.5 betalen toch..