Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:51

PRE schreef:
Cherrypop schreef:
jenkins waarom zou jij er meer verstand van hebben dan??

Omdat zij dus zo verstandig is wél van die gore rommel af te blijven.

Dat wil nog niet zeggen dat ze er meer verstand van heeft dan mensen die drugs gebruiken. Dat wil zeggen dat je alleen verstandig bent omdat je weet dat het slecht is. Maar denk je dat drugsgebruikers dat niet weten?
Denk toch niet dat zij zomaar kan zeggen er meer verstand van te hebben. Ze weet tenslotte niet hoeveel wij ervan weten...
En wie der nou meer verstand van heeft en wie niet, maakt allemaal niet uit. Gaat hier over de meningen ;)

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:52

OOoohjjaaa dus je hebt automatisch meer verstand van dingen als je er het negatieve van in ziet.

Soepel, nou ja laten we dan ook maar nooit meer op een paard gaan zitten, want die kunnen ook x wild worden, breek je je nek en moet de EHBO erbij komen 8)7
Hulde aan alle mensen die niet erop willen omdat ze het niet durven want ja paarden zijn heel eng en kunnen op hol slaan. Zij hebben er meer verstand van +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:52

Alleen die zonder drugs heeft niet meer kans op leegbloeden als die met drugs :D

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:53

Ik heb de andere kant van drugs gezien... en daar wordt je niet blij van. Stuk voor stuk mensen die begonnen waren met 1 pilletje, 1 snuifje of 1 jointje.... stuk voor stuk mensen die zeiden dat ze het onder controle hadden en niet verslaafd zouden raken..... en zie ze nu :n

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:53

pharagirlke schreef:
Cherrypop schreef:
Op jou 2e punt:

Zoals jij het nu zet komt het zo over: je betaalt geen 80 euro voor een feest als je geen pillen heb.
Want zonder drugs hou je die 12 uur niet vol !

Ik gebruik geen drugs als ik naar een feest ga, ik zit ook alleen maar aan de cola.
Meestal degene waarmee ik ga, die doen wel een pilletje of iets.
En toch ben ik altijd degene die het het langst volhoud en het net zo naar mijn zin heb.

Tiens, da's gek, mij lukt dat nl prima :')

T zou mij ook vast lukken, maar niet met 12 uur dansen. En ja met een pilletje op kan je niet stilzitten en pauze nemen je gaat gewoon in 1 x door. Dat red niemand hoor zonder ietes extra's...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:53

Waar slaat dat nou op? :? Alsof je meer bloed als je drugs ophebt? hahah
Je bloed word dunner als je alcohol ophebt ja, maar daar gaat het nu niet om.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:54

Ik ben oo kweleens goed ziek geworden van een verkeerde pil. niet normaal meer! Maarja, de keer er op was wel weer super. Aan alles in het leven zitten risico's. De een wil ze wel maken en de ander niet.
Maar dat doet niet af aan de personen...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:54

jullie zijn wel tegenstrijdig. de een zegt met pillen nog steeds pauze te houden en de ander zegt dat je met een pil geen pauze kan houden

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:55

odetteke schreef:
Ik heb de andere kant van drugs gezien... en daar wordt je niet blij van. Stuk voor stuk mensen die begonnen waren met 1 pilletje, 1 snuifje of 1 jointje.... stuk voor stuk mensen die zeiden dat ze het onder controle hadden en niet verslaafd zouden raken..... en zie ze nu :n

Maar niet alle mensen raken verslaafd. Niet iedereen overtreed zijn grenzen ;)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:56

Frances schreef:
jullie zijn wel tegenstrijdig. de een zegt met pillen nog steeds pauze te houden en de ander zegt dat je met een pil geen pauze kan houden

Ik kan als ik een pil opheb echt wel stil zitten hoor, en dat doe ik dan tussendoor ook. Ik ga tussendoor op een feest altijd even zitten om wat te eten. Dan heb je toch pauze? Ik ga niet aan een stuk door continu dansen.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:56

Frances schreef:

och pauze.. Isolementmomentje is ook een soort pauze. Gewoon lekker spacen in jezelf :P

Ik kan dus niet eten. Ik drink veel water en ga door :P

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:56

Het is toch gewoon weg niet slim, om drugs te gebruiken als je alle nadelen er van weet?
Drugs heb je niet zelf in de hand, en alcohol wel.

Bij drugs kan je in een keer van de wereld af zijn door de verkeerde pil.

En bij alcohol kan je zelf beslissen wanneer je stopt.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:57

cherrypop is het daar schijnbaar niet mee eens :P

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:57

pharagirlke schreef:
Alleen die zonder drugs heeft niet meer kans op leegbloeden als die met drugs :D

Nou leg dan eens uit? Waarom zou je eerder leegbloeden als je drugs ophebt?
Als je gezicht open ligt (nuchter ofniet) bloeden doe je toch ;) Als je alcohol ophebt dan word je bloed dunner ja.
Dus sorry hoor maar dit slaat nergens op. De EHBO is dus altijd nodig, waar dan ook. Er kan altijd iets gebeuren.. of diegene nou nuchter is of niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:57

PRE: alcohol is ook een harddrug en net zo gevaarlijk als een pilletje. Beseffen veel mensen alleen niet, omdat alcohol sociaal veel meer geaccepteerd is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:58

Moelie schreef:
Waar slaat dat nou op? :? Alsof je meer bloed als je drugs ophebt? hahah
Je bloed word dunner als je alcohol ophebt ja, maar daar gaat het nu niet om.

Nooit gehoord dat je bloed er van verdunt word? Ook van drugs ;)
Dan bloed je dus harder en is het risico groter. Weet je dat ze om die reden zelfs geen piercings zetten als je wiet op hebt?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-07-09 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:58

ik vraag me wel af waar jullie de info vandaan halen dat alcohol een harddrug is :) ?

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:59

Alcohol is geen harddrug hoor, maar een softdrug. Zou wel heel raaaar zijn als alcohol een harddrug zou zijn die legaal is :?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:59

PRE schreef:
Het is toch gewoon weg niet slim, om drugs te gebruiken als je alle nadelen er van weet?

Maar het probleem is vaak bij alcohol dat ze geen grens meer hebben en maar doordrinken. Er zijn ook veel alcoholiste hoor, waarom zou dat dan zijn? Die kunnen blijkbaar ook niet stoppen wanneer ze zelf willen.
Zo'n pil hoef je ook niet in 1x helemaal te nemen, je kunt 'm ook doormidden breken zodat je een klein stukje hebt (zo doe ik het iig).
Er zijn vaak zat dronken mensen die problemen veroorzaken, en die hebben toch echt wel een drankje teveel op ;)

RoodZonnetje

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:00

Alcohol is wel degelijk een harddrug. Kan je het mee eens zijn of niet, maar het is zo. Hoe ik dat weet? Mijn studie ;)

PRE

Heino schreef:
PRE: alcohol is ook een harddrug en net zo gevaarlijk als een pilletje. Beseffen veel mensen alleen niet, omdat alcohol sociaal veel meer geaccepteerd is.

Dat snap ik.

Maar.......... bij 3 glazen alcohol kun je zeggen stop ik heb genoeg gehad, tot hier anders krijg ik te veel binnen.

Bij drugs licht dat toch wel iets anders, zodra jij een pilletje hebt gehad, en die blijkt verkeerd te vallen kan je niet zeggen stop ik heb genoeg gehad, en daar gaat het dus vaak mis.

Onder de jongeren zie je ook vaak dat het bij alcohol mis gaat, maar dat is naar mijn mening meer het stoer doen naar vriendjes.

Ik doel er dus gewoon op dat je bij alcohol stop kunt zeggen naar een aantal glazen, en dat bij drugs dus niet kan.

Jenkins

Tja hoe moet ik t uitleggen..
Ik denk dat ik er meer verstand van heb dan mensen die het wel gebruiken omdat ik weet wat het allemaal kapot kan maken.
En ik denk dat als je weet, hoe drug enz je leven en het leven van andere kan verkloten, je zelf wel beter weet en al die troep gewoon laat liggen.
Ik weet niet hoe jullie je voelen als je gebruikt hebt, heb er wel een idee van. Maar ik weet dat ik dat gevoel niet nodig heb om een fijn leven te hebben.
Mijn vader en mijn moeder zijn allebei drugs en alcohol verslaafd geweest, Lang voordat ik geboren werd waren ze al verslaafd. Hun eerste kind is overleden vanwege drugsgebruik. Ik ben gelukkig wel verstandig op deze wereld gekomen! Heb jaren lang tussen de drugs/op straat/ kindertehuizen/ pleeggezinnen enz gewoond. Heb veel meegemaakt, wat na 20 jaar nog steeds iedere dag mijn leven beïnvloed.
Nu dat mijn ouders eindelijk een beetje verstand hebben gevonden en hopelijk voor altijd van de drug afblijven is hun leven ook totaal weggegooid.
Niet alleen hun leven met hun kinderen, maar hun eigen waardigheid. Wiet en alcohol speelt jammer genoeg wel nog steeds een rol....

Maar gelukkig ben ik zo sterk geweest, dat ik ondanks tussen deze troep geleefd te hebben zelf een gezond en verstandig leven op heb kunnen bouwen.
Ken ook iemand die net als ik een moeilijk leven heeft gehad.. maar helaas is die niet sterk genoeg geweest en zit wel aan de wiet enz.

Daarom zei ik al eerder in dit topic dat mensen vaak 2 keuzes hebben..

Ik zal nooit snappen waarom mensen er vrijwillig voor zouden kiezen om een pilletje te nemen of veel alcohol te nuttigen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:01

Moelie schreef:
[***] schreef:

Maar niet alle mensen raken verslaafd. Niet iedereen overtreed zijn grenzen ;)

I know, maar ik geef aan dat toch niet iedereen zo goed zijn grenzen kent als ze zelf denken! Mensen onderschatten hoe snel ze verslaafd raken. Als je dan ook nog in je vrienden/kennisenkring mensen hebt die alles voor je kunnen regelen of zelf regelmatig gebruiken, dan wordt het gebruiken normaal en dat moet het nooit worden, wat voor je het weet sta je een paar keer per dag wit poeder in je neus te duwen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 14:01

Alcohol is ook harddrugs ja. Alcohol en sigaretten is te vergelijken met heroine hoorde ik laatst nog omdat je er ook verslaafd aan kan raken.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:01

PRE schreef:

Ik zei al je moet het ook laten testen...........
Daarbij heb ik zelf in de hand hoeveel ik tot mij neem...
En je kent de nadelen ja, maar ook de voordelen. Dus het is een afweging die je maakt he.