Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 00:00

Mn stoel moet altijd helemaal naar voren, helemaal omhoog en bijna helemaal rechtop.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 00:01

Omhoog? Kan dat ook nog. :')

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 00:03

Gelukkig wel. ;)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 00:08

Tja, is ook wel banketstaaf voor de kleinere mensen, zie je alleen het stuur voor je ipv de weg. _O-

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 00:12

ohja, kijken met wegrijden := .. 2 lesse terug ware we begonne met kijken, enne afgelopen les wasie nog aan het kletsen met het andere meisje, dus ik reed zo aan enne op gegeven moment zegtie, waar waar we gebleven vorige les? Dus ik kei blij: Met kijken! en toen dacht ik al meteen, oh poedersuiker ik heb mijn spiegels helemaal niet goed gezet := dat hadie dus al wel meteen in de gaten gehouden

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 00:14

Veirl schreef:
Ik heb echt geen idee hoe ik start.

Ik hoop niet met een zakmes en een scherpe zakdoek :D

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:12

Nou net les nummer 2 gehad, Ging voor mijn gevoel slechter dan mn eerste les.
Vandaag veel in de stad gereden, Me kijken geoefend en mennn wat vind ik de
stad vervelend, Allemaal van die voorangs weggetjes enzo...

Ook hebben we de helling proef gedaan, Ging goed dus ook die is afgevinkt van het lijstje,Verder
weer een stukje snelweg, En de rotondes alvast een beetje geoefend.
Me theorie beheer ik al goed volgens de beste man moet alleen mn voorangs regels beter leren, Wist ik
zelf al, Daar bak ik gewoon niets van haha..

Maandag om 10.30 moet ik weer rijden :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:14

Joonsel schreef:
Ik start 'm altijd in z'n vrij? :+ Dan in z'n één en daarna van de handrem.

K start hem in zn vrij, dan in zn 1 en weg rijden..
Geloof ik eigenlijk, Niet echt op zitten letten, Mijn spiegels staan altijd goed die man rijd met zn spiegels zo hoe ik ze ook moet, k hoef alleen mn binnenspiegel te doen en me leuning rechter, Stoel omhoog en me stuur hoger en dan ken ik rijden..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:35

Ik heb vrijstelling !! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:56

*meld zich ook.
Heb zo weer rijles en ben bang dat ik iemand dood ga rijden vanwege geen concentratie vandaag. Tips?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:59

Iemand doodrijden zal je niet doen ;) Probeer je toch te concentreren, komt vast wel goed als je eenmaal in de auto zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:00

Je ken mijn rijstijl niet. :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:04

Wat bij mij goed werkt is de gedachte dat ik voor mezelf rij, en dat ik het gewoon echt wil halen binnen mijn pakket, dat motiveert vrij goed. Sowiso merk ik toch wel dat hoe moe ik ook ben, ik in de auto toch mijn concentratie terug krijg :)

Bovendien zul je als je je rijbewijs hebt en je hebt een keer verslapen of je moet een keer vrij vroeg op wanneer je slaperig bent ook goed kunnen rijden, dus oefnene met weinig concentratie is mss ook niet eens slecht :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:18

aan jullie verhalen te lezen krijg ik ook wel een beetje zin haha
toch lijkt het me eng auto te rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:22

@ChantalSmook: Is ook zo hoor. Oefenen is goed want heb regelmatig zo'n bui. 2 weken geleden had ik het dus ook tijdens rijden. Rijinstructeur heeft zich echt doodgelachen. Ik zat alleen maar te babbelen en naar buiten te kijken en te vertellen wat ik allemaal zag, mooie vogeltjes en koetjes en enz.
En ondertussen was ik wel steeds 20 km te hard aan het rijden, deed ik geen knipperlicht aan, vergat ik te schakelen, sloeg auto af zonder dat ik het door had, en de mooiste: remde ik voor groen licht.
Echt ongelooflijk. :=

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:23

Net laatste 2 uren rijles gehad voor m'n examen, ging erg goed. Instructeur zei dan ook dat ik me absoluut geen zorgen hoef te maken :):)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:24

Guernica schreef:
Je ken mijn rijstijl niet. :')

Is het zo erg? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:25

Ik rij standaard gewoon minstens 10 km te hard, schiet stopranden op, moet regelmatig op de noodstop voor fietsers, doe altijd rechts en links verkeerd. Ben echt een natuurramp in de auto.
Als ik goed begin is er niks aan de hand maar zodra ik in de eerste 5 minuten een fout maak dan stort het als een kaarten huis in elkaar. Zit instructeur ook naast me met mond wijd open en maar keihard gillen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:40

Dirkje25 schreef:
joke20 schreef:
Ik doe het zo:
Stoel, stuur en spiegel goed zetten, riem om, koppeling intrappen, (pookje staat in ze vrij meestal) starten, handrem eraf en en ze 1 zetten.

Klinkt goed dit is toch zoals in de voorgeschreven rijprocedure omschreven is.
Die voorgeschreven rijprocedure is "de bijbel" van de rijinstructeur.
Met dat boek in de hand ( niet letterlijk) gaat jouw examinator je beoordelen. En als er dus een aanmerking op tijdens je examen komt zal het dus altijd gebeuren gebaseerd op deze rijprocedure.

Dus deze is niet goed?

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:54

joke20 schreef:
Dirkje25 schreef:

Ik doe het zo:
Stoel, stuur en spiegel goed zetten, riem om, koppeling intrappen, (pookje staat in ze vrij meestal) starten, handrem eraf en en ze 1 zetten.

Dus deze is niet goed?

Dit is toch zoals ik omschreef behalve dat ik hem eerst in zijn 1 zou zetten en daarna de handrem eraf zou halen.
En eerst contact aan en wachten tot de controle lampjes uitgaan. Behalve het handremcontrolelampje want die zal op moment nog blijven branden.
Ik kan zo snel niet vinden dat het laatste letterlijk in die volgorde moet maar zo zou ik het doen.
Dus hij is zo prima zou ik zeggen

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:04

Ok :)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:56

ik heb woensdag weer les,
maar nu wel van een andere. degene die ik normaal heb kan dan niet

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:08

Jodym schreef:
ik heb woensdag weer les,
maar nu wel van een andere. degene die ik normaal heb kan dan niet

Helemaal niks mis mee een keer een andere instructeur ze moeten alleen in de basis hetzelfde rijgedrag willen zien.
Als instructeur kan het zijn dat er sommige kleine dingetjes insluipen die je iets minder in de gaten houd dan is het alleen maar goed dat er ook eens een andere instructeur jou eens ziet rijden. Ze moeten het alleen wel onderling goed afstemmen zou ik zeggen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:46

Guernica schreef:
Ik rij standaard gewoon minstens 10 km te hard, schiet stopranden op, moet regelmatig op de noodstop voor fietsers, doe altijd rechts en links verkeerd. Ben echt een natuurramp in de auto.
Als ik goed begin is er niks aan de hand maar zodra ik in de eerste 5 minuten een fout maak dan stort het als een kaarten huis in elkaar. Zit instructeur ook naast me met mond wijd open en maar keihard gillen.

Ik had dat eerst ook, maar ik heb nu gemerkt dat als ik meer de tijd voor dignen neem, hou je allereerst aan de snelheid :) dat scheelt al erg veel denk ik, scheur niet met 50 een rotonde op, want dan lukt het schakelen, kijken, sturen niet meer en dan ga je gewoon de fout in, terwijl je als je rijdt zoals je mag rijden, je de rust neemt het al veel beter zal gaan. Ik merk dat echt heel goed, niet te gehaast op het laatste moment :)

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:17

De snelweg blíjft voor mij gewoon lastig. Echt, andere dingen gaan goed, maar dat is zo vervelend met invoegen enzo :S iemand misschien goede tips voor mij? of iemand die dit ook heeft?