Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winandaa_

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:15

Zooo dat Zumba klinkt echt té leuk zeg! :oo

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:16

Een jogging/sport/harem/sweat-broek en een topje, eigenlijk gewone sportschoolkleren... het is bij ons namelijk ook gewoon op de sportschool

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 03:47

Wat en vrezelijk idioot iets.. ik ging woensdag met een vriendin mee.. Echt.. NOOIT meer voor mij.. na 5 min ben ik uit de 'les' als je het al zo kan noemen, gegaan..

Ze zeggen dat je er 1000 cal. mee moet verbranden per uur.. Maar als ik die mensen allemaal zie bewegen.. zullen het er max 50 zijn denk ik... Wat een onzin vind ik dat, zumba!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:25

Gezellig dat je ook ons topic komt vergezellen met zulke enorm vrolijke en respectvolle reacties MissDonna :+

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:27

@MissDonna

Ik heb het woensdag ook voor het eerst gedaan in de sportschool, ik vond er ook niets aan :o
Ze hebben mijn kickboxlessen geschrapt om zumba lessen te geven omdat daar zoveel vrouwen op af komen maar ik vind het vreselijk, moet nu maar een andere sportschool gaan zoeken om nog te kickboxen of hopen dat ze die lessen op een ander tijdstip gaan geven.. :o

Overigens geloof ik ook niet dat het 1200 calorieen zijn :n

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:29

@ winandaa_ ik heb ook gewoon een sportbroek en een hempje aan. Zijn ook heel veel mensen die gewoon met sportbroek en tshirt gaan , maar dat vind ik zelf niet zo lekker met het zweten.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:23

MissDonna schreef:
Wat en vrezelijk idioot iets.. ik ging woensdag met een vriendin mee.. Echt.. NOOIT meer voor mij.. na 5 min ben ik uit de 'les' als je het al zo kan noemen, gegaan..

Ze zeggen dat je er 1000 cal. mee moet verbranden per uur.. Maar als ik die mensen allemaal zie bewegen.. zullen het er max 50 zijn denk ik... Wat een onzin vind ik dat, zumba!

Ach ja, niet iedereen kan zo goed zijn in zumba he, ik geloof best dat er echt veel calorieën mee verbrand worden, hartslag wordt ook altijd lekker opgewerkt dus tja, tis maar net wat voor inzet je hebt he ;)
Gelukkig heeft iedereen een andere smaak qua sporten (al is zumba wel populair bij een groot deel van de vrouwen). Maar goed ook, anders zitten de lessen zo snel vol :D

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:47

Net voor het eerst geweest en ik vond het helemaal leuk :j Sommige passen (de hele snelle) waren wel even wat ingewikkeld, maar ik heb veel plezier gehad en daar gaat het om toch? :)

We hadden een nummer wat ik helemaal geweldig vond en dat ben ik aan't zoeken op yt, maar kan het niet vinden.
Dit eerste pasje deden we erop maar dan wat langzamer en meer Zuid-Amerikaanse muziek en het woordje Zumba komt in de tekst voor :+ :D Iemand enig idee?

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:48

Op mijn school kan ik dit ook kiezen als activiteit, denk dat ik dat ga doen, lijkt me erg leuk! :D

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:39

Ik doe het ook! Echt onwijs grappig en leuk! :))

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:43

iefke schreef:
Net voor het eerst geweest en ik vond het helemaal leuk :j Sommige passen (de hele snelle) waren wel even wat ingewikkeld, maar ik heb veel plezier gehad en daar gaat het om toch? :)

We hadden een nummer wat ik helemaal geweldig vond en dat ben ik aan't zoeken op yt, maar kan het niet vinden.
Dit eerste pasje deden we erop maar dan wat langzamer en meer Zuid-Amerikaanse muziek en het woordje Zumba komt in de tekst voor :+ :D Iemand enig idee?

Weet welke je bedoeld. Aan het einde ben je dood, dat is een van de zwaarste nummers bij ons in de les. Wel vreselijk lachen, weet zo even niet welk nummer erbij hoort. Maar heet in ieder geval quebradita. Misschien als je daarop zoekt, dat je iets vind?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:47

O ja! Ik weet ook wat je bedoelt :j In het midden gaan we altijd even luchtgitaar spelen om een beetje op adem te komen :') Leuk liedje, maar ik zou het ook niet weten, sorry :n

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:09

Ja, met die luchtgitaar! :D

Maar wat ik op yt vind, is allemaal veel te snel :+

Beetje het idee van Que si Que no :j Ik had 'm net in mijn hoofd. Pfff. Irritant :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:09

Roxxiejj schreef:
iefke schreef:

Weet welke je bedoeld. Aan het einde ben je dood, dat is een van de zwaarste nummers bij ons in de les. Wel vreselijk lachen, weet zo even niet welk nummer erbij hoort. Maar heet in ieder geval quebradita. Misschien als je daarop zoekt, dat je iets vind?

Jaaaa, die bedoel ik met dat volksdans idee!! Vooral dat eerst pasje, heeeerlijk. Dat is echt een huppel en spring nummer, echt heerlijk!

Hoe heet dat nummer waarin ze Zumba, Zumba zingen? Dat is ook zo'n heerlijk nummer :)

Ik zumba gewoon in een trainingsbroek en een shirtje (waar anders in :P)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:27

Haha, wij hebben ook een soort volks/linedancenummers, donderdag 2.. :') Maar mijn voeten houden sommige dingen echt niet bij, haha, ik loop dan elke keer precies één pas achter. :P

Omdat ik 4 lessen gemist heb, mag ik ze op zondag inhalen! Heerlijk, lekker twee keer in de week, kom ik er gelijk weer goed in! :D

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:13

zap schreef:
Jaaaa, die bedoel ik met dat volksdans idee!! Vooral dat eerst pasje, heeeerlijk. Dat is echt een huppel en spring nummer, echt heerlijk!

Hoe heet dat nummer waarin ze Zumba, Zumba zingen? Dat is ook zo'n heerlijk nummer :)

Bedoel je deze???

http://www.youtube.com/watch?v=E2tMV96xULk

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:04

iefke schreef:

IK heb ook echt geen idee... wij doen de Quebradita precies zo als hierboven en op hetzelfde nummer.... Verder worden er bij ons veel nummers bij Daddy Yankee, Zion en Shakira gebruikt .. misschien zit daar iets tussen?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:06

Ik heb de sportschool gemaild :+ :D Morgenvroeg ga ik weer, dus dan weet ik 't zowiezo :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:33

zap schreef:

Is dat een beetje zo afrikaans liedje? Dat je met je bibs moet schudden, je armen van onder naar hoog moet doen en dan een kwartslag om springen?

Toch Fuego een grote favo en Baila esta cumbia. En Beyonce - Single ladies. Geniaal haha :')

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:51

Niffie schreef:
zap schreef:

Bedoel je deze???

http://www.youtube.com/watch?v=E2tMV96xULk

Hij zingt heel af en toe eens 'Rumba' geen Zumba ;)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:57

Ooooow ik weet welk liedje je bedoeld en ben er ook al naar op zoek gegaan! Wij dansen onze warming-up erop. En je kan er zo lekker van langzaam naar snel met je kont rondjes draaien. :P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:07

Niffie, nee die is het niet. Wij dansen op hele andere muziek :P

Roxxiej, dat zou zomaar kunnen ja dat ik die bedoel. Het dansje is overal toch wat anders :). Ik zal eens opletten als hij iets noemt...cumbia (kan dat?)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:47

Dat zou kunnen :j

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:07

verslaafde meld zich :D ik doe het nu ongeveer een maand op de sportschool.
duurt 3 kwartier en het is bij ons best intensief.
gister een extra les gehad omdat er een andere leraar (van een andere sportschool) kwam en dat duurde een uur. mijn god dat was pas zwaar! dat ging snel en veel verschillende dingen en ik was echt zoo blij toen het afgelopen was.

erg verschillend dus van wie en waar je les hebt :j

verder heb ik een gebrande dvd gekocht via internet waar rustig uitgelegd wordt hoe bepaalde 'danspassen' gaan en daar heb ik eigelijk best veel aan.

ik heb trouwens een aantal liedjes van lorna op de comp, daar kun je goed op zumba'en

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:38

Nou. Ik heb de titel :=

CD: Zumba
Nummer 7 :')
Baila Menea y Goza

En nu maar hopen dat ik 'm kan vinden op YT :)