Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:34

Zoals ik zei, dat werkt voor mij, maar hoeft niet voor jou te werken, voor een ieder zit dat anders.

Waarom huil je? Waarom ben je beschaamd? Je hoeft niet eerlijk tegen mij op Bokt te zijn bijvoorbeeld, (zeker niet, dat soort dingen zijn privé), maar verwoord het eens voor jezelf, en kijk dan naar het waarom daarvan. Dan ben je wellicht al een eindje verder.

Enfin, je zegt dat je het moeilijk vind dat je vriend misschien intiem kan zijn met een ander. Waarom vind je dat moeilijk. Vertrouw je je vriend niet, dus dat hij een persoon is die mogelijk met een ander gaat rotzooien. Of zit het hem er meer in dat jij jezelf minderwaardig vind en dus dingen gaat doen als hij daar de keur voor krijgt, omdat dat heel logisch zou zijn?

En tot slot, probeer niet te hard he, forceren werkt praktisch nooit. Soms dingen gewoon loslaten of op zijn beloop... komt uiteindelijk altijd wel goed geloof ik.

:(:) Misschien trouwens een idee om eens lekker te gaan slapen en alles uit je kop te zetten en te ontspannen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:41

c_alsemgeest schreef:
idd... ik vertrouw hem voor 100%, maar ik zie de meer waarde van bij iemand anders blijven slapen niet

Ik heb liever dat hij bij iemand anders slaapt dan dat hij 's nachts nog 300 km doodmoe naar huis rijdt met de kans dat hij zichzelf tegen een boom rijdt :) In die zin zie ik de meerwaarde dus zeker wel.

Hoe denken jullie over de stelling "wie zijn/haar partner niet vertrouwt, vertrouwt zichzelf niet?"?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:44

Marije112 schreef:
Mijn vriend wil me heel graag helpen (neem ik aan), maar wij weten ook niet meer wat we moeten. Het beheerst trouwens absoluut niks van mijn leven, alleen het deel dat ik heb moeilijk vind dat mijn vriend heel misschien intiem kan zijn met een ander.

Je bent dus bang dat ie vreemd zal gaan. Neemt dat toch niet een groot deel van je leven in? Of ben je daar alleen bang voor als ie effectief blijft slapen bij andere meiden?

Soms is het een beetje viseuze cirkel waar je inkomt. Jij doet je best om hem vrij te laten zijn, terwijl je er eigenlijk best rot onder voelt. Hij neemt die vrijheid met de gedachte dat het ok is voor jou. Hij merkt vervolgens dat het helemaal niet ok is voor jou, terwijl hij dacht van wel. En vervolgens kom je op een punt waarbij ofwel jij je slecht voelt omdat hij vrijheid neemt, ofwel hij zich slecht voelt omdat hij vreiheid moet inboeten.

Zoiets houd je volgens mij niet vol denk ik. De vraag hoe je het oplost, tja, ik denk dat je je zelfvertrouwen moet veranderen, en misschien dat ie tot die tijd wat van zijn vrijheid kan 'opgeven', bevoorbeeld slapen bij andere meiden. Maar je moet beseffen dat dat laatste geen permanente oplossing is.

Heel veel sterkte hoor, dit is of lijkt me teminste geen gemakkelijk probleem :(:) .

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:56

Heino schreef:
Hoe denken jullie over de stelling "wie zijn/haar partner niet vertrouwt, vertrouwt zichzelf niet?"?

Alhoewel ik het gezegde "zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten" regelmatig gebruik, geloof ik er niet veel van. Ik denk dat het meer te maken heeft met wat je geleerd hebt en gezien hebt van de buitenwereld, dan wat je zelf zou doen.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 00:17

Heino schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Denk eerder dat het te maken heeft met je zelfvertrouwen in plaats van jezelf erin te vertrouwen dat je nooit vreemd zou gaan.
Denk inderdaad dat deels de verhalen die je gehoord hebt en de dingen die je meegemaakt hebt of hebt zien gebeuren in nabije omgeving ook een belangrijke rol spelen in je vertrouwen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 00:20

Gek dat het vnl jaloersere types zijn die het er niet mee eens zijn. Ik ben het er volkomen mee eens. :)

Anoniem

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:20

Ik ben wel redelijk jaloers in een relatie, en heb soms zelfs bezitterige neigingen, en toch mag de andere partij het van mij. Omdat ik altijd heel sterk in achterhoofd houd : behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. Ik wil zelf ook vrijheid en vertrouwen, dus om dat te krijgen en te 'mogen' hebben, moet ik dat van mezelf ook naar de andere partij geven.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:11

pinuts schreef:
mjah kan aan mij liggen hoor, maar zou het zowiso raar vinden als mijn vriend ineens een vriendin zou krijgen waarmee hij leuke dingen zou doen, en bij zou gaan slapen etc.. Zou wel raar zijn zeg

Maar dat is niet de situatie he :)
Het gaat om er slapen omdat er geen andere slaapplaat is.
Kan alsnog vervelend worden gevonden. Maar het is niet zo dat de kerel in kwestie spontaan een andere meid meeneemt
op uitstapjes en uit eten ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:27

Heino schreef:
c_alsemgeest schreef:
idd... ik vertrouw hem voor 100%, maar ik zie de meer waarde van bij iemand anders blijven slapen niet

Ik heb liever dat hij bij iemand anders slaapt dan dat hij 's nachts nog 300 km doodmoe naar huis rijdt met de kans dat hij zichzelf tegen een boom rijdt :) In die zin zie ik de meerwaarde dus zeker wel.

Dan hoefd die ook zeker niet naar huis te rijden... als ik er een probleem mee heb dat hij bij een ander gaat slapen, zal ik ook voor de oplossing moeten zorgen toch?
Je moet eens weten hoe vaak ik hem om 5 uur in de ochtend van een feest heb gehaald terwijl ik een paar uur later aan het werk moet ;) Omdat de 'bob' die mee reed toch had gezopen oid :D

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:21

pinuts schreef:
mjah kan aan mij liggen hoor, maar zou het zowiso raar vinden als mijn vriend ineens een vriendin zou krijgen waarmee hij leuke dingen zou doen, en bij zou gaan slapen etc.. Zou wel raar zijn zeg

En als hij zo'n vriendin al had voordat hij jou ontmoette? Hoe zou je het dan vinden?

Marije, wat betreft werken aan dit probleem: ik heb zelf goede ervaring met cognitieve gedragstherapie. Ik ben niet onzeker in relaties, maar wel in bepaalde andere situaties en heb dat op die manier goed kunnen aanpakken. Ik weet niet of je nog studeert, maar ik had er een verwijzing van een studentenpsycholoog voor gekregen (bij een studentenpsych kun je gewoon zo langs gaan). Vind je een psych wat teveel van het goede, dan zou je er ook eens een goed boek over kunnen lezen. Een aanrader is 'Feeling Good' van David Burns, en ook 'Niet morgen maar nu' van Wayne Dyer is wel okay.

Andere mogelijkheden waar ik goede verhalen over heb gehoord m.b.t. dit soort problemen, zijn haptonomie en equitherapie. Bij beiden leer je echt te voelen wat jij voelt, en krijg je ook inzicht in hoe je met die gevoelens kunt omgaan. Dat is voor veel mensen heel moeilijk, omdat 'wij' (als in: mensen ;)) nogal geneigd zijn onze gevoelens weg te stoppen. Dat helpt weliswaar even, maar op een gegeven moment komen ze toch weer omhoog.

Wat betreft de reactie van je vriend, dat hij niet eens zo'n klein dingetje wil veranderen: als je mijn posts hebt gelezen, kun je zien dat bij iemand blijven slapen voor jou misschien een klein dingetje is, maar voor iemand anders een onderdeel kan zijn van hoe hij/zij in het leven staat. Als je dat wilt veranderen, kan het voor diegene aanvoelen of je heel zijn houding t.o.v. andere mensen moet veranderen: hij mag immers iets niet meer wat hij volstrekt normaal vindt en wat voor hem écht niks intiems betekent. Ik zeg niet dát het bij hem zo is, maar zo zou het bij mij kunnen zijn en dus misschien ook bij hem. Daarom is het misschien voor hem niet zo'n klein dingetje, maar voelt hij zich er echt door in een hoek gezet dat jij dit van hem wil. Nogmaals, ik zeg niet dát het zo is, maar ik wil gewoon even uitleggen hoe het voor mij zou voelen.

En dan over de stelling, wie zijn partner niet vertrouwt, vertrouwt zichzelf niet... nee, die gaat voor mij niet op (en helaas, ik ben écht geen jaloers type ;)). Ik denk dat het er misschien wel mee te maken heeft, maar het is absoluut niet het enige verband. Als je partner bijv. al eens is vreemd gegaan, is het logisch dat je hem wat minder vertrouwt. Het hangt dus ook af van je eigen ervaringen. En daarnaast inderdaad van zelfvertrouwen: ben jij er heilig van overtuigd dat jij zó leuk bent dat hij toch voor jou zal kiezen, of snap je er eigenlijk geen drol van waarom hij überhaupt bij jou is, en vraag je je constant af hoe lang het nog zal duren?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:10

nimue, daarom zeg ik ook "vriendin krijgen" als hij die al had, wat heb ik er dan over te zeggen?

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:17

Mijn vriend slaapt niet bij een ander meisje, nooit. Dan slaapt hij maar in de auto, ik haal hem op, oid. Maar het zal dan ook niet voorkomen dat hij zonder mij een hele nacht uitgaat en dan noodgedwongen bij iemand moet slapen. Hij kan toch ook met mij uit, of een beetje op tijd terug komen??
En dat is niet claimerig, het is namelijk het allergezelligst als ik erbij ben en andersom. Als ik uitga met vriendinnen mis ik hem ook. Samen uit is toch leuker.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:18

pinuts schreef:
nimue, daarom zeg ik ook "vriendin krijgen" als hij die al had, wat heb ik er dan over te zeggen?

tja ik had ook n beste vriend voordat ik mijn man leerde kennen.sliep daar ook regelmatig hele weekenden(woonde ver weg) etc en was altijd super!!(nooit wat gebeurd trouwens,ook al sliep ik bij hem in bed etc)

kreeg toen mijn man en ook al zou mijn man het me nooit verbieden,..uit respect voor hem ben ik nooit meer blijven slapen bij mijn maatje.
inplaats daarvan gingen we gewoon samen bij hem op visite.
net zo gezellig

helaas is mijn maatje vorig jaar overleden |(

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:50

Heb de rest van het topic niet gelezen en reageer op je beginpost.

Ik vind dat je erg sterk van vertrouwen bent. Ik ben hier wel es met open ogen ingetrapt. Wees een beetje op je hoede...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:03

Imitador schreef:
Mijn vriend slaapt niet bij een ander meisje, nooit. Dan slaapt hij maar in de auto, ik haal hem op, oid. Maar het zal dan ook niet voorkomen dat hij zonder mij een hele nacht uitgaat en dan noodgedwongen bij iemand moet slapen. Hij kan toch ook met mij uit, of een beetje op tijd terug komen??
En dat is niet claimerig, het is namelijk het allergezelligst als ik erbij ben en andersom. Als ik uitga met vriendinnen mis ik hem ook. Samen uit is toch leuker.
vindt hij dat zelf ook? Of mag hij ook geen eigen mening hebben? ;)
Mag hij überhaupt nog wel met andere mensen omgaan?
En wat is jouw definitie van 'claimen?'

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:04

klinkt idd claimerig.. Maar als je als stelletje het alleen maar leuk kan hebben met elkaar, omdat je zonder elkaar elkaar steeds mist, ach waarom dan niet? ( of ik het gezond vind is wat anders.. maargoed)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:10

Wat ik niet snap? Wordt er over deze zaken nooit gepraat in het begin van een relatie? Waar je nog vaak apart uitgaat e.d.? Dan weet je toch al of het gaat klikken of niet?

Mijn vriend is beveiliger en ik ga dus bijna altijd alleen uit. (Ga niet vaak) Houd er rekening mee dat ik vaak nog terug moet, dus ik ga naar op een normale tijd naar huis. Ik wil niet slapen bij een ander, en ik drink nog liever niet dan dat ik bij een ander slaap (al is het een vriendin). Dit is puur persoonlijk en niet uit principe.

Ik mis overigens alleen mijn vriend als ik alleen ben met allemaal stelletjes om me heen. Maar als ik samen met vriendinnen ga, vind ik het ook wel heeerlijk zonder :D (op de opmerking van Imitador).

Ik noem mezelf geen claimer, maar ik heb wel bepaalde principes waarin ik graag zie dat mijn vriend daar goed mee omgaat. Omdat ik die weet van mezelf maar ik die al in een vroeg stadium kenbaar (en ik start geen relatie na 1 week) en is het aan de ander om dat te dealen of niet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:16

achja, ieder heeft zijn eigen "afspraken" binnen een relatie. Ik en mijn vriend gaan apart uit, apart op vakantie en hebben onze eigen vrienden en eigen leven. Toch vinden we het allebei niet fijn als de ander met het andere geslacht af gaat spreken, laat staan slapen! Voelen we ons allebei niet prettig bij.. maar zo heeft iedereen weer andere "regels" zijn genoeg stelletjes die elkaar elke dag even MOETEN zien.. das ook zoiets.. mjah als ze dat allebei belangrijk vinden.. waarom niet

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:30

In principe maakt het ook niet uit, als je je er beide maar prettig bijvoelt. Ik weet dat ik het niet op prijs stel dat er inderdaad wordt afgesproken met exen. Dat heb ik gelijk verteld. Kun je daar niet mee omgaan? Dan is het al klaar. Ik ga mezelf niet tegen mijn gevoel in een relatie ingaan. Ben ik te ervaren in geworden :D

@Pinuts; wij hebben ook hetzelfde hoor! Maar nu mijn vriend tijdelijk bij mij inwoont, vind ik het toch wel heerlijk om thuis te komen en er is iemand :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:35

begrijpelijk.. maar ik vind dat het wel dat je ook zonder je vriend plezier moet kunnen hebben.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:45

Heino schreef:

Opzich een mooie stelling maar 100% mee eens ben ik het niet.
Ik vertrouw mannen behoorlijk slecht. Niet omdat ik jaloers ben maar omdat ik als jong meisje dingen meegemaakt heb waardoor ik toen geleerd heb dat mannen niet echt te vertrouwen zijn. Vervolgens ben ik dit in relatie's ook tegengekomen :)

Nu heb ik een vriendje die ik eigenlijk 100% vertrouw. Als hij met vrienden verder weg gaat stappen en daar bij iemand (man of vrouw) blijft slapen maakt me dat niks uit. 1 op 1 en in hetzelfde bed zou ik wat lastiger vinden.. Maar gelukkig weet ik dat hij dat toch niet zou doen. Wij hebben als gezamelijke grens een beetje van wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet :)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:45

pinuts schreef:
achja, ieder heeft zijn eigen "afspraken" binnen een relatie. Ik en mijn vriend gaan apart uit, apart op vakantie en hebben onze eigen vrienden en eigen leven. Toch vinden we het allebei niet fijn als de ander met het andere geslacht af gaat spreken, laat staan slapen!

Grappig inderdaad om te zien dat iedereen hier zijn eigen pad in vindt. Ik zou apart op vakantie gaan juist weer een grotere stap vinden dan ergens gaan logeren, zo ziet iedereen het inderdaad weer anders.

Hoe denken jullie trouwens over (gewone) vrienden van je die als ze een relatie hebben ineens niet meer zonder de partner dingen willen gaan doen? Ik vind dat zelf namelijk heel vervelend, maar kreeg vaak te horen dat ik dat als vriendin maar dien te respecteren en blij moet zijn voor mijn vrienden. Inmiddels heb ik gelukkig vrienden die er hetzelfde over denken als ik en vinden dat je naast tijd voor je partner ook tijd voor je vrienden maakt, maar ik heb hier in het verleden best vriendschappen door kapot zien gaan.

Aan de andere kant is er bij mij ook wel eens een relatie kapot gegaan omdat mijn ex vond dat ik in verhouding teveel tijd aan mijn vrienden besteedde en te weinig aan hem. :o

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:17

Ik heb maar 1 antwoord: Uitmaken.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:50

Nimue schreef:
pinuts schreef:
achja, ieder heeft zijn eigen "afspraken" binnen een relatie. Ik en mijn vriend gaan apart uit, apart op vakantie en hebben onze eigen vrienden en eigen leven. Toch vinden we het allebei niet fijn als de ander met het andere geslacht af gaat spreken, laat staan slapen!

Grappig inderdaad om te zien dat iedereen hier zijn eigen pad in vindt. Ik zou apart op vakantie gaan juist weer een grotere stap vinden dan ergens gaan logeren, zo ziet iedereen het inderdaad weer anders.

Hoe denken jullie trouwens over (gewone) vrienden van je die als ze een relatie hebben ineens niet meer zonder de partner dingen willen gaan doen? Ik vind dat zelf namelijk heel vervelend, maar kreeg vaak te horen dat ik dat als vriendin maar dien te respecteren en blij moet zijn voor mijn vrienden. Inmiddels heb ik gelukkig vrienden die er hetzelfde over denken als ik en vinden dat je naast tijd voor je partner ook tijd voor je vrienden maakt, maar ik heb hier in het verleden best vriendschappen door kapot zien gaan.

Aan de andere kant is er bij mij ook wel eens een relatie kapot gegaan omdat mijn ex vond dat ik in verhouding teveel tijd aan mijn vrienden besteedde en te weinig aan hem. :o

Dat vind ik verschrikkelijk bekrompen! En slaat nergens op. Ik zou dus geen relatie beginnen met iemand die daar niet tegen zou kunnen.
Kom op zeg, m'n vrienden /-innen, zijn míjn vrienden en hoeven niet die van m'n partner te zijn. (al is het natuurlijk altijd meegenomen als zij elkaar ook leuk vinden. ;) )
Maar inderdaad heb ik dat ook meegemaakt; goed bevriend en vanaf het moment dat ze een vriendje hebben, schijn je ineens niet meer met z'n 2en iets af te kunnen / mogen spreken. Ik probeer het dan nog (duidelijk te maken) maar lukt dat niet dan wordt het wel een stuk minder natuurlijk. Met dat vriendje van hen heb ík toch niks?!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 18:52

Prima schreef:
Ik heb maar 1 antwoord: Uitmaken.

Nou ik ga het hier niet om uitmaken.
Hij zegt dat er niks gebeurd is, dus is er geen reden om het uit te maken.
Dit kleine dingetje weegt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder zwaar dan alle leuke dingen.