Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:53

Chiqa schreef:
kazary volgens mij gaat dit topic helemaal niet over roken in de auto?
Maarre offtopic hoor, ik rook en rijdt te hard. En oja ik sein ook nog eens selectief (Dus niet iedereen wordt gewaarschuwd) gelukkig weet ik haarfrijn waar de controles staat.
Goed nu ben ik dus officieel een verschrikkelijk slecht mens }:0
Nah, ik denk dat ik je op grond van bovenstaande beoordeel als een goed mens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:57

Dankjewel Manon als je maar gelukkig bent toch? :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:57

Ik plaats al die clown smiley, wordt het nog niet begrepen als een grapje.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:07

IKbenEllen schreef:
Adil18, ik heb in je profiel gespiekt en snap nu waar je frustratie vandaan komt ;)

Maar sorry, je overdrijft echt, en je kijkt heel stereotyp. Ik ben gewoon een brave burger met af en toe een rozige envelop op de mat, net als een heeeeuuule hoop andere Nederlanders. We zijn niet allemaal hooligans hoor.
Maak je niet zo druk, de splinter in andermans oog is altijd heel gemakkelijk te zien ;)

Ik heb helemaal niet overdreven, alleen maar gezegd wat ik van te hard rijden en het bijkomende risico vind, en dat was niet overdrijven, maar gewoon de waarheid, misschien dat dat je wel in het verkeerde keelgat geschoten is ;)

Dat mijn vader politieagent is staat zeker niet los van deze zaak. Ik weet wat voor ellende deze man al mee heeft gemaakt tijdens zijn werk en met die kennis wordt ik natuurlijk kwaad wanneer er zo spottend of het werk van de agenten gedaan wordt. Aan de andere kant vind ik het voor jullie gewoon spijtig dat jullie die wetenschap niet hebben, omdat dit jullie blik op het werk van de politie vertroebeld. Maar dat neem ik jullie niet kwalijk maar de hoge heren van Nederland die er niks maar dan ook niks aan doen de status van de politieagenten te verbeteren.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:11

ManonR_ schreef:
Op die manier kun je zelfs van een cassiére nog een superpositief gedicht maken :'). Ik denk dat jíj het een beetje verheerlijkt, en dat ik nog lekker jaren doorsein :Y)

Speel je nu dom bent of ben je het nu daadwerkelijk? De toon van dit gedicht is namelijk buitengewoon moeilijk verkeerd op te vatten....En het is alles behalve een verheerlijking....

Ik denk ook gewoon dat je niet weet dat het echt zo is, zoals het in dit gedicht omschreven staat....Zelfs daar waar mijn vader werkt, in een klein rustig dorpje, heeft hij al genoeg mee moeten maken....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:36

Ach iedere baan heeft zijn voors en tegens, wat denk je dat ze in de zorg voor oliebol over zich heen krijgen :+

Feit is gewoon dat de overheid bepaalt dat politie jaarlijks aan een bepaald quotum bekeuringen dient te komen, en dat politie feilloos weet waar dat quotum "gemakkelijk" te halen is. Snap wel dat dat opgelegd is, en dat daar niets aan te doen is, maar vind het wel zielig. Echte horken dienen natuurlijk aangepakt te worden, maar daar valt het grote deel echt niet onder hoor.

Even een voorbeeldje van wat mij ooit overkomen is, dit verzin ik niet.
Zaterdagavond gaat de bel, staat er een man met bebloed gezicht voor de deur. Hij was zomaar door een groep hangjongeren in elkaar geslagen omdat hij vroeg of ze de prullenbak op het pleintje heel wilden laten. Man binnen gelaten, onmiddelijk politie gebeld natuurlijk, maar dat kon wel even duren, het was druk druk druk.
We hebben even gewacht, maar toen ben ik toch maar met die man naar de EHBO gereden. En rara, 300 meter van huis? Ja hoor, een flitsteam :+
Ik was op dat moment niet bezig met criminele activiteiten overigens :+
Mijn man is thuis gebleven, toen we terug kwamen was politie nog niet geweest.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:57

Ik geloof dat er dan toch nog een telefoontje richting politie was gegaan.
Nu moet ik zeggen dat ik 2 weken terug de politie een pluim heb gegeven. Ik zag 3 jongens inbreken. De politie was er binnen 2 minuten. Helaas waren de jongens gevlogen omdat ze mij ook hadden gezien. Maar toch, sneller als dat kon de politie er niet zijn.
Die waren overigens toen ook crimineel :+ Want ze hadden geen zwaailampjes en sirene aanstaan want hoopte de jongens nog te krijgen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:06

kazary schreef:
Ik geloof dat er dan toch nog een telefoontje richting politie was gegaan.

Tja, dan krijg je vast 100 excuses en een verhaal over onderlinge communicatie :(:)
Er is overigens een paar jaar later (...) na een tijd burgerwacht in de wijk een wijkagent op gezet, geloof dat de last van die jongeren nu een stuk minder is (woon er niet meer).

kazary

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:07

Al zou het niet helpen, ik zou dan te pissig zijn om het niet te doen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:17

Adil18 schreef:
blablablablabla
Ik vat het niet verkeerd op je begrijpt me verkeerd. Op deze manier kun je van willekeurig welke baan dan ook een verhaaltje maken wat hartstikke positief is.

IKbenEllen schreef:
Ach iedere baan heeft zijn voors en tegens
Zo is het maar net. En als je dan de pech hebt politieagent te zijn of bij de belastingdienst te werken, ja dan wordt daarmee gespot. Part of the job.

En we seinen vrolijk door :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:19

Werk je als ambtenaar ben je lui.
Ben je boer ben je lomp
ben je secetraresse ben je domme tiep miep
Ik denk dat er zo nog wel veel meer dingen te noemen zijn.
Of ze waar zijn zal aan de persoon liggen, niet aan het beroep.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:23

ManonR_ schreef:
Adil18 schreef:
blablablablabla
Ik vat het niet verkeerd op je begrijpt me verkeerd. Op deze manier kun je van willekeurig welke baan dan ook een verhaaltje maken wat hartstikke positief is.

IKbenEllen schreef:
Ach iedere baan heeft zijn voors en tegens
Zo is het maar net. En als je dan de pech hebt politieagent te zijn of bij de belastingdienst te werken, ja dan wordt daarmee gespot. Part of the job.

Waarom zou het logisch zijn dat met politieagenten of belastingambtenaren gespot wordt? Omdat ze soms iets doen waar jij niet blij mee bent?

Zijn caissières bij de supermarkt dan ook 'fout' omdat ze geld van je willen hebben? Of bankmedewerkers? Of mogen die dat wel omdat het niet voor 'de staat' is?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:28

Bij een cassiere krijg ik er over het algemeen wel iets voor terug :D die geef ik geld uit vrije wil.

kazary

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:30

Ik denk dat de onvrede bij de politie komt door inderdaad de tijd die ze staan te flitsen, maar er 2 kilometer verderop de lidl wordt beroofd.
En een beroving geeft toch heel wat meer impact dan iemand die 5 kilometer te hard rijd.

Kiwipitje

oomens schreef:
Waarom zou het logisch zijn dat met politieagenten of belastingambtenaren gespot wordt? Omdat ze soms iets doen waar jij niet blij mee bent?
Ehm zou je even kunnen uitleggen waar ik zeg dat het logisch is?

kazary schreef:
Werk je als ambtenaar ben je lui.
Ben je boer ben je lomp
ben je secetraresse ben je domme tiep miep
Ik denk dat er zo nog wel veel meer dingen te noemen zijn.
Of ze waar zijn zal aan de persoon liggen, niet aan het beroep.
Amen _/-\o_
Ik ben accountant. Ben een man van 60 in een grijs driedelig pak. Ik rij in een Volvo, werk van 6 uur 's morgens tot midden in de nacht. Zit al die tijd achter de computer en ben saai. Ohja en ik doe blijkbaar ook belastingaangiftes.

IKbenEllen

ManonR_ schreef:

Bovendien is dat vak nog steeds zelf gekozen ;)

ManonR_ schreef:

+:)+

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:33

ManonR_ schreef:
Ik ben accountant. Ben een man van 60 in een grijs driedelig pak. Ik rij in een Volvo, werk van 6 uur 's morgens tot midden in de nacht. Zit al die tijd achter de computer en ben saai. Ohja en ik doe blijkbaar ook belastingaangiftes.

:oo En ook nog tijd om te Bokken? :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:34

kazary schreef:
Ik denk dat de onvrede bij de politie komt door inderdaad de tijd die ze staan te flitsen, maar er 2 kilometer verderop de lidl wordt beroofd.
En een beroving geeft toch heel wat meer impact dan iemand die 5 kilometer te hard rijd.

Over het algemeen vallen er bij berovingen nog steeds heel wat minder doden dan in het verkeer.
Als er 2 kilometer van die Lidl een kind wordt doodgereden, klaagt iedereen dat de politie niets deed omdat ze zo nodig achter die scholier die dat ene blikje cola meenam aan moesten.

Feit blijft dat de politie niet genoeg mensen heeft om constant overal bovenop te zitten. Ze moeten dus keuzes maken, en achteraf blijken die altijd 'verkeerd' te zijn in de ogen van het publiek.
Dat ze soms de 'verkeerde' prioriteiten stellen, wil niet zeggen dat hun werk als geheel niet goed is.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:35

Ja ik dacht het moet nog steeds wel over seinen gaan. Ik sein sowieso heel veel ook als van die addies met witte pet in zwarte geblindeerde golf hun mistlampen aan hebben staan. Dan gaat gewoon mijn mistlicht + groot licht oepsiefloepsie eventjes aan :')

IKbenEllen schreef:
ManonR_ schreef:

:oo En ook nog tijd om te Bokken? :D
Dat doen accountants niet. Die zijn saaihaaaaaai :P en oud dus ze weten echt niet hoe Bokt werkt :7

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:37

ManonR_ schreef:
Adil18 schreef:
blablablablabla

Ten eerste: qoute me zoals het hoort of doe het niet, wat je nu doet is gewoon belachelijk...

Ten tweede: Je snapt hem dus niet, dit gedicht is juist gemaakt om de keerzijde (dus de negatieve kant) van het politiewezen te laten zien....En dit is geen verhaaltje, dit is de werkelijkheid, jammer dat je dit niet in wil zienn, dan had je namelijk ook niet zo met het werk van de politie gespot....Natuurlijk loopt het niet altijd even lekker bij de politie en soms worden ook wel bekeuringen uitgedeeld waarvan je echt zoiets hebt van 'Jij moet je cijferstjes halen, of niet?', maar mensen vergeten gemakshalve even dat de agenten de lijken van de wegen mogen schrapen omdat wegmisbruikers zich onverantwoord opstellen in het verkeeer....

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:40

Ja en natuurlijk is politieman zo'n zwaar beroep! Er zijn zoveeeel beroepen waarmee gespot wordt en ook die beroepen zijn het waard. Jij doet nu net of politieman het enige zware beroep is dat er bestaat en dat daarom maar iedereen er respect voor zou moeten hebben. Nee hoor :n. Gelukkig is het in Nederland nog steeds toegestaan om een mening te hebben en deze te uiten ook al gaat dan dan toevallig over een beroep wat in jouw ogen het einde van de wereld is. In die van mij duidelijk niet. En zou je misschien een beetje normaal kunnen reageren? Ik weet zelf wel of ik iets wel of niet begrijp. Dat jij vervolgens mijn post wel of niet begrijpt is niet mijn probleem :).

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:41

IKbenEllen schreef:
ManonR_ schreef:

Bovendien is dat vak nog steeds zelf gekozen ;)

En de 21-jarige jongen koos ervoor te hard te rijden, uit de bocht te vliegen en tegen een boom te knallen waarbij zijn 18-jarige vriendin om het leven kwam. En mijn vader mocht toen de ouders van het 18-jarige meisje gaan vertellen dat hun dochter nooit meer thuis zou komen...

Natuurlijk kiezen agenten voor het vak, en andere mensen maken foute keuzes in het verkeer....Maar als ze dan iemand doodjagen hoeven zij niet naar de nabestaandenn om te vertellen dat een geliefde dochter, zoon, vrouw of man nooit meer thuiskomt....Dat mogen de politieagenten doen, ja, die gemene mannen die jullie boetes uitschrijven omdat jullie je niet aan de regels kunnen houden...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:43

ManonR_ schreef:
Ja en natuurlijk is politieman zo'n zwaar beroep! Er zijn zoveeeel beroepen waarmee gespot wordt en ook die beroepen zijn het waard. Jij doet nu net of politieman het enige zware beroep is dat er bestaat en dat daarom maar iedereen er respect voor zou moeten hebben. Nee hoor :n. Gelukkig is het in Nederland nog steeds toegestaan om een mening te hebben en deze te uiten ook al gaat dan dan toevallig over een beroep wat in jouw ogen het einde van de wereld is. In die van mij duidelijk niet. En zou je misschien een beetje normaal kunnen reageren? Ik weet zelf wel of ik iets wel of niet begrijp. Dat jij vervolgens mijn post wel of niet begrijpt is niet mijn probleem :).

Nou ja, je interpretatie is dus wel fout geweest, want het gedicht was bedoeld de schaduwzijde van het vak te laten zien en misschien ook om begrip te krijgen.

Natuurlijk zijn er zware beroepen, maar zet jij dagelijks je leven op het spel om dat van anderen veilig te stellen?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:43

Ja je vader is zielig hoor. :z
Dat wil je blijkbaar horen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:44

oomens schreef:
kazary schreef:

Over het algemeen vallen er bij berovingen nog steeds heel wat minder doden dan in het verkeer.
Als er 2 kilometer van die Lidl een kind wordt doodgereden, klaagt iedereen dat de politie niets deed omdat ze zo nodig achter die scholier die dat ene blikje cola meenam aan moesten.

Feit blijft dat de politie niet genoeg mensen heeft om constant overal bovenop te zitten. Ze moeten dus keuzes maken, en achteraf blijken die altijd 'verkeerd' te zijn in de ogen van het publiek.
Dat ze soms de 'verkeerde' prioriteiten stellen, wil niet zeggen dat hun werk als geheel niet goed is.

Amen!