mijn vriend steelt geld van mij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:19

Annemiekbram schreef:
Nou ik heb t verhaal gelezen.
Ik snap punt 1 niet waarom je alles via telefoon doet..en niet gewoon naar hem toe gaat?
Punt 2. waarom laat je hem in termijnen betalen? jij hebt je geld ook nodig
Punt 3. Dat je hem zo 'lief' behandelt...
Punt 4. Dat die moeder zo raar reageert :? Lijkt me niet helemaal een fijne familie.
Ik had t echt niet gepikt...ook niet naar 3 jaar verkering...ik had binnen een paar dagen m'n geld terug geëist, als hij het niet kon betalen dan maar via z'n ouders/baas weet ik veel...
Hoe dan ook ik sta natuurlijk helemaal buiten de situatie en misschien is het als je er zelf in zit wel heel anders, maar toch denk ik dat je 'te lief' bent voor deze jongen!
Succes ermee!

zoals ik al zei in een eerdere reactie heb ik gistere ook echt met hem afgesproken ;)

de reden van het in termijnen terug betalen is dat hij bij het incasso bureau maandelijks een bedrag van 400 euro af moet lossen...
ook heb ik al gezegd dat ik niet hard kan zijn voor hem en voor mezelf;hij stond huilend voor me dat hij het niet kon betalen; ik zeg dat ik termijnen ook goed is... ik weet t heel dom, maar ik moet er ook aan denken dat ik voor dit voorval gelukkig met hem was! hij is geen boeman, ik haat hem niet, en JA ik ben WOEDEND op hem, hij heeft een fout gemaakt die ik hem niet meer vergeef, maar als ik hem kan helpen dan wil ik er wel voor hem zijn ( tot op zekere hoogte) ik vind het ook echt super moeilijk en k*lote dat t zo allemaal is gelopen, had graar een toekomst met hem gehad, jullie zullen mij wel voor gek verklaren nu!
de rede dat t over is, is ook echt puur een vertrouwingskwestie, ik kan hem niet meer vertrouwen en wil en kan daarom ook niet meer met hem verder, omdat ik vertrouwen een heel belangrijk punt vind in een relatie!

Schuur_

Re: mijn vriend steelt geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:21

Heeft hij je nu uitgelegd wat de reden was?
Best kan je zorgen dat je zo snel mogelijk je geld hebt en dan gewoon alle contact verbreken, hoe moeilijk het ook is.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:24

hij kan toch het geld van zijn ouders lenen? Ik zou echt per direct dat geld terug eisen, wel of geen incasso bureau

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:26

Ik vind het niet raar hoor dat je graag met hem een toekomst had gehad. Hij is 3 jaar je vriend geweest en jouw leven moet helemaal op zijn kop zijn gezet de afgelopen dagen.

Ik wens je moed en sterkte en hoop dat je de volgende keer een lieve en betrouwbare vriend treft.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:27

Je kunt niet hard voor hem zijn maar hebt wél melding gemaakt bij de politie? Dat kan ik niet rijmen. Weet hij dat je bij de politie bent geweest? En wat vindt hij daarvan? En inderdaad, heeft hij nu wel verteld wat er eigenlijk aan de hand was?

Hij mag maar blij zijn met zo'n begripvolle vriendin. Hij had aan mij geen beste gehad... liegen en bedriegen doe je maar in je eigen tijd maar niet bij mij... Maar gelukkig gaat iedereen daar anders mee om ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:29

In zo een situaties is het soms wel goed om hard te zijn, zo is het al naar langtermijn gegaan.
En zo word het makkelijk om altijd wat verder en verder te gaan.

Pretletter vaak weten ze dan ook bij wie ze het kunnen proberen hoor eerlijk gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:34

Ik begrijp je enerzijds wel,anderzijds totaal niet.
je wilt je geld terug en gaat aangifte doen,maar tegelijk geef je hem wel zoveel ruimte dat hij in termijnen mag terug betalen?
En wil je niet de onderste steen boven hebben dan?
Wat er precies gebeurd is,met wie,wat,waarom??
Hoe zit het met dat meisje,bijvoorbeeld?
Jij zit met halve of zelfs géén antwoorden en meneer mag op zijn dooie gemakje geld terugbetalen..waarvan jij niet eens weet,waar het voor gebruikt is??

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:37

jeetje wat heftig zeg suc6 ermee zal niet makkelijk voor je zijn!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:38

Juul schreef:
Wáárom heb je hem je pinpas + pincode gegeven?! Sorry hoor, maar dat moet je nooit aan iemand anders geven, ook niet aan je vriend, zelfs niet aan je bloedeigen kinderen. Niemand kun je vertrouwen als het daarom gaat. Iemand zal maar een gokverslaving hebben waar je niks van weet.

Dit gezegd te hebben, ik zou meteen naar de politie stappen als hij niet met een goede reden komt.

Mijn ouders nemen ook af en toe elkaars pinpas mee..
Het gaat hier om vertrouwen, en dat heeft jou vriend flink beschadigd.
Heel veel succes met alles, hoop dat je je geld terug nog terug zie.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:45

Wat een vreemde actie van je vriend!
Heeft hij nog iets gezegd over dat berichtje op hyves? Of lees ik daar overheen?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:11

Het wordt tijd dat hij een nieuwe vriendin krijgt, dan kun je meteen dat geld in een keer terug eisen.

Werkelijk Junkenstreken hoor. Hij is 24 en moet 400 eur per maand aan een incassobureau betalen??? Die man daar moet je niet oud mee willen worden. Of gaat straks de bruiloft ook op afbetaling? Zit je straks op je dertigste met twee kinderen en je tweede schuldsanering in de bijstand....
.
Het is wel een mooie gelegenheid om zelf wat steviger in je schoenen te komen staan als je weer eens een persoon in je leven tegen komt die misbruik van je maakt. Het is al vaak gezegd, maar je bent echt te lief voor deze wereld. Bedenk wat JIJ wilt, verlangt, normaal vind, wenst, zonder rekening te houden met anderen en ga in eerste instantie daar voor....
Sterkte hoor wijffie, MANNEN AAAARGH

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:23

ik weet het niet hoor... snap er niks meer van..

eerst heeft hij 6000 euro op zijn rekening en nou zit hij in de schuldsanering.. voor zover ik weet krijg je dan alleen maar een x bedrag per maand te besteden en de rest moet je inleveren...

ik snap dat je na 3 jaar erg van slag bent, dat je wel een toekomst met hem zag etc..

als ik het lees is die jong gewoon echt een aso en was ik er nooit mee in zee gegaan.... sommige mannen zijn niet te vertrouwen.

succes met het verwerken van deze situatie, ga alsjeblieft niets meer met die jongen beginnen. het vertrouwen is nou weg, dat zal voor altijd blijven schaden.....

er zijn zoveel leuke mannen op de wereld.....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:33

Joltsje schreef:
ik weet het niet hoor... snap er niks meer van..

eerst heeft hij 6000 euro op zijn rekening en nou zit hij in de schuldsanering.. voor zover ik weet krijg je dan alleen maar een x bedrag per maand te besteden en de rest moet je inleveren...
ik snap dat je na 3 jaar erg van slag bent, dat je wel een toekomst met hem zag etc..

als ik het lees is die jong gewoon echt een aso en was ik er nooit mee in zee gegaan.... sommige mannen zijn niet te vertrouwen.

succes met het verwerken van deze situatie, ga alsjeblieft niets meer met die jongen beginnen. het vertrouwen is nou weg, dat zal voor altijd blijven schaden.....

er zijn zoveel leuke mannen op de wereld.....

Dat stukje snap ik dus ook niet... Of heeft hij hier ook weer over gelogen???

Hij heeft toch ook een baan? dus geld problemen heeft hij niet, zoals ik begreep.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:52

pretletter17 schreef:
Je kunt niet hard voor hem zijn maar hebt wél melding gemaakt bij de politie? Dat kan ik niet rijmen. Weet hij dat je bij de politie bent geweest? En wat vindt hij daarvan? En inderdaad, heeft hij nu wel verteld wat er eigenlijk aan de hand was?

Hij mag maar blij zijn met zo'n begripvolle vriendin. Hij had aan mij geen beste gehad... liegen en bedriegen doe je maar in je eigen tijd maar niet bij mij... Maar gelukkig gaat iedereen daar anders mee om ;)

Wat heeft die melding te maken met wel of niet hard voor hem zijn?
Soms is dat de enige manier om tot iemand door te dringen en dat staat los van het feit dat zij nog steeds van hem houd.
Dat is niet zomaar even over.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:58

pfoe, €400,- per maand aan een incassobureau? Daar wordt je ook niet vrolijk van!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:16

Ik volg al tijdje deze topic.

Ik wens je veel succes en het is zeker niet makkelijk dat je nu opeens je maatje en vriendje kwijt ben. :(:) Maar als ik jouw verhalen mag geloven, past hij toch niet bij je met zijn onverschillige houding.

Maar een ding is mij niet duidelijk. Waarom heeft hij al je geld opgenomen??!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:18

eerlijk gezegd denk ik dat dat ook een smoesje is, en de TS is echt te lief voor hem, hij boft echt heel erg met jou, als ik het was geweest... dan wil je niet eens weten wat er was gebeurd, om te beginnen dat ik niet eens telefonisch contact had gezocht maar per direct voor zn neus stond om hem zn neus te breken.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:38

De reden waarom hij al dat geld heeft gestolen, kan vanalles zijn. Maar het belangrijkste is dat je het weer terug krijgt. Ik neem aan dat deze afspraak die je met je ex hebt gemaakt, dat de politie daar ook van op de hoogte is?

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:47

Goldenflower schreef:
Maar een ding is mij niet duidelijk. Waarom heeft hij al je geld opgenomen??!

Mij dus ook niet. Heeft hij je dit wel verteld?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:11

pastel schreef:
pretletter17 schreef:

Wat heeft die melding te maken met wel of niet hard voor hem zijn?
Soms is dat de enige manier om tot iemand door te dringen en dat staat los van het feit dat zij nog steeds van hem houd.
Dat is niet zomaar even over.

Bovendien is een melding geen aangifte, maar het staat wel genoteerd..
Dat kan soms al ernstig genoeg over komen voor de benadeelde, hij dus in dit geval.

Meid, ik snap heel goed hoe je denkwijze is.
Ik begrijp ook niet waarom iedereen moet weten waar hij het voor nodig had, dat doet toch niet ter zake?
Verzachtende omstandigheden zijn er imo niet. Diefstal is diefstal.
Stom van hem, hij had er beter om kunnen vragen..

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 02:00

Liezel1 schreef:
pfoe, €400,- per maand aan een incassobureau? Daar wordt je ook niet vrolijk van!

ik wist hier tot gisteren ook niks vanaf! dacht dat hij schuld vrij was, maar kwam hier gisteren mee aan zetten!
zoals ik al zei; ik weet niet wat ik wel en niet moet en kan geloven op dit moment?

met zijn ouders is niet te praten, deze sluiten de deur voor mijn neus; of hangen de telefoon neer zodra ik bel

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:05

Ik heb helaas niet alle reacties gelezen
Maar 1. vind het raar dat je hem gewoon je pincode geeft?
2. Hij steelt, dus hij s niet te vertrouwen, hoe hard je ook vn hem houdt en hoe moeilijk het ook is.. Probeer hem uit je hoofd te zetten.. Hem dumpen is een hard woord, want je bent al redelijk lang samen maar zoiets kan gewoonweg niet.. Als het nu ging om 10 euro, totdaar aan toe, als hij een geldig excuus heeft (vb geld vergeten en had nog feestartikelen nodig), maar dat is al erg!
310 euro is niet niks..
Veel succes?

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 02:05

Anoniem schreef:
Ik begrijp je enerzijds wel,anderzijds totaal niet.
je wilt je geld terug en gaat aangifte doen,maar tegelijk geef je hem wel zoveel ruimte dat hij in termijnen mag terug betalen?
En wil je niet de onderste steen boven hebben dan?
Wat er precies gebeurd is,met wie,wat,waarom??
Hoe zit het met dat meisje,bijvoorbeeld?
Jij zit met halve of zelfs géén antwoorden en meneer mag op zijn dooie gemakje geld terugbetalen..waarvan jij niet eens weet,waar het voor gebruikt is??

op deze vragen heb ik inmiddels antwoord, maar de rede ervan houd ik liever prive, in grote lijnen; hij heeft problemen waar zijn eigen geld naar eigen zeggen aan op is gegzaan. maaaaaar menneer moest buiten dat probleem toch ook geld hebben om te '' leven'' zoals hij zelf zegt; hij zou het terug storten voordat ik er erg in had, maar was vergeten dat ook ik ziekenfonds moet betalen en ook '' leefgeld'' nodig heb; ik heb mijn afspraak over het geld zwart op wit staan maar moet nu echt paar dagen rust, alles goed doordenken, wat er is gebeurd, wat er is veranderd....

edit; er is idd melding gemaakt; ik kon geen aangifte doen omdat mijn pas & code vrijwillig zonder drang mee gegeven zijn; het voordeel nu is dat iik gewoon iets sterker in mijn schoenen sta en wanneer het mis mocht gaan met het terug betalen dan kan ik toch hulp krijgen bij het '' onderhandelen'' om het zo maar even te noemen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:15

Klinkt allemaal flink louche als je het mij vraagt, er zijn aardig wat lijken uit de kast gevallen de laatste dagen blijkbaar...

Ik zou even afstand nemen en de zaken op orde zetten voor jezelf... dit soort zaken zijn niet niks...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 08:21

Hij ging het terug storten voor je er erg aan had, maar inmiddels gaat hij je nu op lange termijn betalen. Klinkt niet echt logisch in mijn oren.

En het chantageverhaal was dus weer een leugen?