Mango_ schreef:Snoevie schreef:mensen willen graag negatieve verhalen plaatsen(te begrijpen,daar startte het topic mee)maar willen niet luisteren naar de mensen die hier spreken die met het geloof opgevoed zijn en die er ook positieve dingen over uitspreken.
ik begrijp de negatieve verhalen ook wel,even voor de duidelijkheid,maar dan is het toch ook juist leuk om positieve dingen te lezen van de mensen die bewust zo zijn opgevoed?
dan hoor je ook eens de andere kant van het verhaal.
nog even voor de duidelijkheid,het klopt toch dat men liever Jehovah's GETUIGEN wordt genoemd,omdat als je Jehovah's zegt,je dus in weze iedereen aanspreekt met de naam van 'god'
Ik wil ook heus wel naar de positieve kanten luisteren hoor, dat is het niet. Maar ik hoop dat mensen hier, jehova's, óók willen begrijpen dat het álles behalve leuk is als er mensen aan de deur staan te bellen met iedere keer hetzelfde verhaaltje.
hier is niemand een jehovah's getuige..... we zijn zo opgevoed,maar dat is wat anders dan het te zijn.
en natuurlijk is het niet leuk als er steedsmensen aan de deur staan,.en zeker niet als je net ergens mee bezig bent.
Maar ook voor hun is het niet altijd leuk,... ook zij zitten graag zomers in de tuin en als het regent lekker binnen.
toch trotseren zij weer en wind om achter hun geloof te staan... en niet voor zichzelf.
zij willen mensen juist waarschuwen voor de tijd die gaat komen...
is voor hun dus puur bedoeld om mensen te kunnen helpen,..en niet uit eigenbelang.
tuurlijk mag je het er niet mee eens zijn,..maar DAT is de reden dat ze langs de deuren gaan,.om mensen te helpen.
eigenlijk dus heel erg nobel,...al snappen mensen de reden vaak niet.
want reken maar dat het ook voor hun niet leuk is om belachelijk gemaakt te worden.
ik kan zelf zat ervaringen vertellen van extreme dingen die ik meegemaakt heb aan de deur
.zo weet ik nog een keer dat we bij een man aan de deur kwamen die in de tuin aan het houthakken was,.... die werd zo giftig dat ie achter ons aan kwam met die bijl...... hoezo respectloos??
weet ook nog een keer(was ik bij,... stond er een paar deuren naast) dat een jehovahs getuige aanbelde bij een huis,... een man deed het raam open(hij was boven) en vroeg de jehovahs getuige even te wachten,..wat die jehovahs getuige dus ook braaf deed.
twee tellen later ging het raam weer open en toen kukelde de man een hele emmer over de jehovahs getuige heen met menselijke ontlasting erin.belachelijk!!(vraag me trouwens tot op de dag van vandaag af wat die man met die emmer moest hahah
)gelukkig zijn er ook een hele hoop mensen die het wel weten te waarderen,..die begrijpen dat jehovah's getuigen niet langs de deuren gaan uit eigen belang,.. maar om mensen te helpen.
nogmaals,.je hoeft het er niet mee eens te zijn,maar vriendelijk zijn kan altijd,..
en al die botte opmerkingen,stikkers etc zijn niet eens nodig als je je op laat schrijven als niet-bel-adres
. Maar ik hoop dat mensen hier, jehova's, óók willen begrijpen dat het álles behalve leuk is als er mensen aan de deur staan te bellen met iedere keer hetzelfde verhaaltje.

Wij gingen van ongeveer 10 tot 12 uur elke zaterdag in de velddienst (zoals het langs de deuren gaan heet) en daarvan kun je nog wel ruim een half uur aftrekken gezien het naar de verschillende gebieden rijden met de auto. Het is eigenlijk niet meer dan gezellig met je pa en ma langs de deuren gaan als kind zijnde.