Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saskiaatje schreef:ladylay schreef:ik ben persoonlijk tegen.
MAAR....dat houdt niet in dat ik niet met ze praat, leuk met ze om ga, niet mag etc. etc.
het zijn vaak ontzettend lieve mensen die vaak behulpzaam staan.
Ik geloof, en er staat ook in de bijbel dat je je naasten lief moet hebben.
wie ben jij om te beoordelen wat een ander fout doet of niet.
het is iemands keus, mogen ze helemaal zelf weten, maar ben er zelf wel tegen.
ik vertel het meestal ook niet, tenzij het gevraagt word natuurlijk.
Dat ik er tegen ben {homo} heeft verder absoluut niets met het betreffende persoon te maken, ik zie dat als 2 dingen apart
het blijft een persoon net zoals jij en ik
misschien is ze wel geschrokken, dat zou best kunnen
ze trekt dan misschien wel weer bij en gaat ze gewoon weer met haar om.
en anders tja....het zei zo. het is niet lief en aardig van haar.
het blijft een persoon, en dat vergeten mensen vaak
Sorry, maar dit stoot mij een beetje tegen de borst.
"Wie ben jij om te beoordelen wat een ander fout doet of niet?"
Sinds wanneer is homoseksualiteit iets wat je 'fout doet'?
"Het is iemands keus"
Pardon? Het is toch zeker mijn kéus niet geweest?
Rock schreef:Ik blijf het frappant vinden hoe bepaalde dingen gewoonweg aan de kant worden geschoven, puur om dat ten tijden van het schrijven van het NT men nog niet verder terug kon kijken dan 3000 jaar.
Euh, voedselverzamelaars? Rendierjagers? Hoofdstuk 1 van mijn geschiedenisboek in de eerste klas. En binnen 3000 jaar zou men zo geëvolueerd zijn dat Rome een enorme stad is geworden met een heleboel macht en een uitgestrekt rijk?
Dát is te snelle evolutie, en dát is het idee van de Bijbel er blijkbaar over... Hoe rijm je dat dan met elkaar?
Mloei schreef:Rock schreef:Ik blijf het frappant vinden hoe bepaalde dingen gewoonweg aan de kant worden geschoven, puur om dat ten tijden van het schrijven van het NT men nog niet verder terug kon kijken dan 3000 jaar.
Euh, voedselverzamelaars? Rendierjagers? Hoofdstuk 1 van mijn geschiedenisboek in de eerste klas. En binnen 3000 jaar zou men zo geëvolueerd zijn dat Rome een enorme stad is geworden met een heleboel macht en een uitgestrekt rijk?
Dát is te snelle evolutie, en dát is het idee van de Bijbel er blijkbaar over... Hoe rijm je dat dan met elkaar?
Wie zegt dat de bijbel het in 3000 jaar ziet? Misschien ging daar wel een veel groter tijdperk overheen. Vanaf de geboorte van Jezus (wel frapant trouwens dat de hele wereld déze telling aanhoud!) zijn we begonnen met het tellen van de jaren. Daarvoor is er veel meer jaar dan 1000 geweest hoor! Noach werd alleen al iets van 800 jaar oud. Tel maar op
daydream schreef:Helemaal eens met M:
Ik vind ook dat je je vriendin daar absoluut niet op mag afrekenen.
Zeker niet als het daarvoor altijd prima klikte met elkaar.
Net wat gezegd wordt, een mens is er verder niet anders door, behalve dat je toevallig op hetzelfde geslacht valt.
Is het recent dat het is gezegd? Misschien draait ze nog bij..
Enne, ik ben christen
Ik denk voor mezelf wel dat het niet kan, maar voor een ander niet.
Als ze maar gelukkig zijn.
Weet je hoeveel dingen ik fout doe... veel ergere dingen... God haat geen homo's , Jezus houdt van ze en zou ze NOOIT of te NIMMER afwijzen. Kijk maar hoe hij omging met prostituees en met tollenaars en andere mensen die ERUIT LAGEN.
Hij was juist boos op de godsdienstwaanzinnige farizeers
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt
Want de zoon is niet op aarde gekomen om te oordelen, maar om te redden! Hij oordeelt niemand, dat komt later pas. Hij houdt van jullie! (ok, dit wordt te EO)