Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:50

De prehistorie kan niet eerder zijn geweest want toen was er nog geen aarde.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:52

Dan zitten alle archeologen die zeggen dat de resten van dino's 5 miljoen jaar oud zijn (tijdperk dat de prehistorie begon) er dus naast Tong uitsteken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:09

Wel als je de Bijbel gelooft.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 01:16

Voor een deel. In dit geval geloof ik de archeologen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 02:13

Je gelooft half in de Bijbel, ben je dan ook een halve christen? Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 02:30

Nee, ik ben geen christen Knipoog Ik ben een jood *LOL*

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 02:41

En je gelooft de Bijbel maar voor een deel??

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 03:00

Jep, dat klopt Lachen De bijbel bestaat uit het oude en nieuwe testament he? Het nieuwe testament geloof ik dus niet. Het oude alleen in de grote lijnen, niet alle details. Grotendeels zie ik ze als verhalen met een moraal.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 03:02

Bloos Ik dacht dat joden de Bijbel juist heel letterlijk namen... (muv het nieuwe testament)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 03:12

Jood wordt je door je geboorte Knipoog Eigenlijk hoef je helemaal niet te geloven om een jood te zijn. Als je moeder het is, ben jij het ook Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 03:15

Maar dat is weer een ander verhaal, ik ga hier uit van wat je gelooft, niet hoe je geboren wordt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 03:18

En dat heb ik je net verteld Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 03:20

Je bent dus Joods van afkomst maar niet Joods van geloof.

Goed, waar hadden we het over?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 03:22

Jawel, ook van geloof, maar dus niet streng, omdat ik ook niet alles geloof. Daar hadden we het ook over Haha! Daarvoor over de prehistorie Haha! Over alles behalve het onderwerp dus Clown

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 03:25

Blijft vreemd, een Jood die maar de helft van de Bijbel gelooft.

Maar goed, on-topic anders krijgen we straks weer moddie's over ons heen Tong uitsteken

Ik denk dat vriendin B gewoon erg geschrokken is, geef d'r een beetje tijd en dan trekt het vast wel bij, zo niet dan ga gewoon eens met haar praten waarom ze zo doet. Haha! Haha!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 07:57

Saskiaatje schreef:
ladylay schreef:
ik ben persoonlijk tegen.

MAAR....dat houdt niet in dat ik niet met ze praat, leuk met ze om ga, niet mag etc. etc.
het zijn vaak ontzettend lieve mensen die vaak behulpzaam staan.
Ik geloof, en er staat ook in de bijbel dat je je naasten lief moet hebben.
wie ben jij om te beoordelen wat een ander fout doet of niet.
het is iemands keus, mogen ze helemaal zelf weten, maar ben er zelf wel tegen.
ik vertel het meestal ook niet, tenzij het gevraagt word natuurlijk.
Dat ik er tegen ben {homo} heeft verder absoluut niets met het betreffende persoon te maken, ik zie dat als 2 dingen apart Lachen
het blijft een persoon net zoals jij en ik

misschien is ze wel geschrokken, dat zou best kunnen Knipoog
ze trekt dan misschien wel weer bij en gaat ze gewoon weer met haar om.
en anders tja....het zei zo. het is niet lief en aardig van haar.
het blijft een persoon, en dat vergeten mensen vaak

Sorry, maar dit stoot mij een beetje tegen de borst.

"Wie ben jij om te beoordelen wat een ander fout doet of niet?"
Sinds wanneer is homoseksualiteit iets wat je 'fout doet'?

"Het is iemands keus"
Pardon? Het is toch zeker mijn kéus niet geweest?

daarom zette ik er ook niet als iemand iets fout doet OF niet, dat is dus een mening wat iemand heeft. hier mee attendeer ik niet of het fout is of juist niet.
het is neutraal gelaten

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:18

Helemaal eens met M:
Ik vind ook dat je je vriendin daar absoluut niet op mag afrekenen.
Zeker niet als het daarvoor altijd prima klikte met elkaar.

Net wat gezegd wordt, een mens is er verder niet anders door, behalve dat je toevallig op hetzelfde geslacht valt.

Is het recent dat het is gezegd? Misschien draait ze nog bij..
Enne, ik ben christen
Ik denk voor mezelf wel dat het niet kan, maar voor een ander niet.

Als ze maar gelukkig zijn.
Weet je hoeveel dingen ik fout doe... veel ergere dingen... God haat geen homo's , Jezus houdt van ze en zou ze NOOIT of te NIMMER afwijzen. Kijk maar hoe hij omging met prostituees en met tollenaars en andere mensen die ERUIT LAGEN.
Hij was juist boos op de godsdienstwaanzinnige farizeers
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt
Want de zoon is niet op aarde gekomen om te oordelen, maar om te redden! Hij oordeelt niemand, dat komt later pas. Hij houdt van jullie! (ok, dit wordt te EO)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:46

Ik blijf het frappant vinden hoe bepaalde dingen gewoonweg aan de kant worden geschoven, puur om dat ten tijden van het schrijven van het NT men nog niet verder terug kon kijken dan 3000 jaar.

Euh, voedselverzamelaars? Rendierjagers? Hoofdstuk 1 van mijn geschiedenisboek in de eerste klas. En binnen 3000 jaar zou men zo geëvolueerd zijn dat Rome een enorme stad is geworden met een heleboel macht en een uitgestrekt rijk?

Dát is te snelle evolutie, en dát is het idee van de Bijbel er blijkbaar over... Hoe rijm je dat dan met elkaar?

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:50

Bij Jehova getuigen wel die vinden lesbische en homo,s allemaal raar en dat mag niet volgens hun.

Maar Christenen doen daar toch niet moeilijk over,als dat wel zo is vindt ik dat best raar.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:55

Rock schreef:
Ik blijf het frappant vinden hoe bepaalde dingen gewoonweg aan de kant worden geschoven, puur om dat ten tijden van het schrijven van het NT men nog niet verder terug kon kijken dan 3000 jaar.

Euh, voedselverzamelaars? Rendierjagers? Hoofdstuk 1 van mijn geschiedenisboek in de eerste klas. En binnen 3000 jaar zou men zo geëvolueerd zijn dat Rome een enorme stad is geworden met een heleboel macht en een uitgestrekt rijk?

Dát is te snelle evolutie, en dát is het idee van de Bijbel er blijkbaar over... Hoe rijm je dat dan met elkaar?

Wie zegt dat de bijbel het in 3000 jaar ziet? Misschien ging daar wel een veel groter tijdperk overheen. Vanaf de geboorte van Jezus (wel frapant trouwens dat de hele wereld déze telling aanhoud!) zijn we begonnen met het tellen van de jaren. Daarvoor is er veel meer jaar dan 1000 geweest hoor! Noach werd alleen al iets van 800 jaar oud. Tel maar op Knipoog

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:01

Geloven in evolutie is niet per se strijdig met een vurig christen zijn.

Ooit gehoord van CS Lewis.

------------------------Hoogleraar Griekse mythologie Oxford, gelooft in evolutie, nog meer in Jezus
Bekend van Narnia (Disney)

Tip lees van hem onversneden Christendom...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:07

Niet de hele wereld gebruikt dezelfde jaartelling. Islamieten en Joden hebben een hele andere jaartelling, en bijvoorbeeld een aantal indianenstammen hebben wéér een hele andere jaartelling.

Uiteindelijk is het Christelijk geloof het meest verspreid geraakt, en is daarom die jaartelling wereldwijd aangehouden om
verwarring te voorkomen.

De Romeinen maakten trouwens helemaal geen gebruik van de Christelijke jaartelling. Later is er terug gerekend wanneer welke keizers er dan zouden geweest. Caesar heeft de Jullische kalender bedacht. Januari en februari zijn als laatste erbij gekomen, in eerste instantie waren er maar 10 maanden.

De Christelijke feesten vallen 'heel toevallig' samen met heidense feesten die al veel langer bestonden... Voor mij geeft dat het gevoel dat het Christendom ongelooflijk is opgedrongen.

Overigens baseer ik mijn aanname over die 3000 jaar op een post een stukje boven de mijne.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:43

Mloei schreef:
Rock schreef:

Wie zegt dat de bijbel het in 3000 jaar ziet? Misschien ging daar wel een veel groter tijdperk overheen. Vanaf de geboorte van Jezus (wel frapant trouwens dat de hele wereld déze telling aanhoud!) zijn we begonnen met het tellen van de jaren. Daarvoor is er veel meer jaar dan 1000 geweest hoor! Noach werd alleen al iets van 800 jaar oud. Tel maar op Knipoog

Maar het verhaal van noah lijkt zo sterk op het verhaal van gilgamesh en deucalciondat is veel ouder.
Zoiets heb ik dan mijn vraagteken over.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:18

Ook maar weer eens reageren, ookal is het onderwerp wat veranderd.
Bedoeld als nadenker, niet als betweter!

Ik wil kort iets toelichten waarom in geloof, dat bv de bijbel waar moet zijn.

Ik was ook jarenlang ervan overtuigd dat de evolutietheorie in aangepaste vorm, mogelijk de verklaring is geweest voor leven op aarde Bloos . Echter, kon ik er met mijn verstand niet bij, dat er steeds nieuwe informatie ontstond (lees een nieuwe soort, die andere functies en eigenschappen heeft). Ook begreep ik niet dat dit statistisch kan. Een mens bestaat uit miljoenen cellen en al die cellen hebben een aparte eigen functie. Als een deel van die miljoenen cellen niet werken, ga je dood/ overleefd het organisme niet. Willen al die miljoenen cellen die ontstaan zijn, goed samenwerken, en zichzelf nog kunnen voortplanten, dan moeten er zo ontzettend veel toevalligheden zijn. En de kans dat die allemaal goed zijn is nihil, dus moet er voor mij een ontwerper zijn. In mijn geval God.

Waarom vinden archeologen vaak verzamelplaatsen van allerlei dinosaurussen op plekken die nu bv op 250m boven het landniveau liggen of op een berg liggen of in een een hoop in oplopende volgorde naar rang van het dier? De hele club dino's waren ergens voor op de vlucht en zijn overspoeld door water/ modder mengsel. De snellere/ slimmere beesten lagen dus bovenop omdat die beter heuvelop konden rennen enzo. Daarnaast de enige manier om fossielen te maken is om deze snel te bedekken met een laag zand/ modder en dan een flinke hoeveelheid druk erop uitoefenen. Die druk is gevormd door een laag water van wie weet hoeveel meter.

Het is bewezen, dat op de wereld, ooit een grote watermassa heeft gelegen. (Zondvloed Ark v Noach). Er zijn op aarde zoveel aardlagen, uit kleinschalige proeven blijkt dat die lagen alleen gevormd kunnen worden door water. Dat is de enige manier om te kunnen verklaren waarom grote kloven en canyons ontstaan zijn. Water van een rivier, kan alleen inslijten als aarde zacht is.

Daarnaast komen in heel veel oude uitgestorven religies ook verhalen voor over zondvloed achtige verschijnselen.
Een mooi voorbeeld, waarom de bijbel wel waar moet zijn is bv het feit dat de vorm die omschreven wordt voor de bouw van de ark van Noach. Se laaste 100 jaar is bewezen door de huidige wetenschap dat een boot met de vormen/ afmetingen van de ark van Noach, het beste scheepsmodel is voor een boot zonder moter.

Quote van http://www.real-life.nl/rubrieken/evolutie/mutaties.html
Maar ondanks al het uitgebreide onderzoek, tientallen jaren lang, door duizenden geleerden, heeft men in werkelijkheid (let op!) nog nooit een mutatie ontdekt die inderdaad doet wat evolutie beweert: nieuwe, zinvolle informatie aan een organisme toevoegen. Quote van David Sorensen

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:14

daydream schreef:
Helemaal eens met M:
Ik vind ook dat je je vriendin daar absoluut niet op mag afrekenen.
Zeker niet als het daarvoor altijd prima klikte met elkaar.

Net wat gezegd wordt, een mens is er verder niet anders door, behalve dat je toevallig op hetzelfde geslacht valt.

Is het recent dat het is gezegd? Misschien draait ze nog bij..
Enne, ik ben christen
Ik denk voor mezelf wel dat het niet kan, maar voor een ander niet.

Als ze maar gelukkig zijn.
Weet je hoeveel dingen ik fout doe... veel ergere dingen... God haat geen homo's , Jezus houdt van ze en zou ze NOOIT of te NIMMER afwijzen. Kijk maar hoe hij omging met prostituees en met tollenaars en andere mensen die ERUIT LAGEN.
Hij was juist boos op de godsdienstwaanzinnige farizeers
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt
Want de zoon is niet op aarde gekomen om te oordelen, maar om te redden! Hij oordeelt niemand, dat komt later pas. Hij houdt van jullie! (ok, dit wordt te EO)

haha te EO..leuk.

Maar weet je waar ik vaak aan denk. jij schrijft het ook al: hij oordeelt niemand, dat komt later pas
dus dat KOMT wel!
Zou hij dan holebi's oordelen? Op grond van die teksten dat hij er van gruwelt?

en staan er geen teksten/verhalen in de bijbel, die gaan over de dag des oordeels? Dat God (of Jezus? sorry ben niet tot in details bekend met de bijbel..) mensen veroordeelt met de woorden ga weg ik heb u nooit gekend? (zoiets).
Blue Eyes jij weet dit vast ook wel..

Of zou hij hen juist niet oordelen daarom, omdat het dus GEEN zonde is.

Ik hoop van harte van niet. Want ik vind een homo lesbienne of biseksuele absoluut niet minder dan een hetero. laten we daar ff duidelijk over zijn.
maar 'mag' dit, als christen. Moet je de bijbel niet volgen, niet geloven en niet voortvertellen. Tuurlijk oordelen mag niet, en vind ik ook niet kunnen. maar is dat hetzelfde als niet goedkeuren?

Ik vind mn eigen woorden zelfs te ingewikkeld geworden nu.. Maar hoop dat ik zo een balletje aan het rollen krijg met bovengenoemde bijbeltekst wat betreft het oordelen van God op DIE dag die komt.

Die van de dino's vind ik een goede vraag. Leuk!!Ik heb van kleins af aan geleerd van mn moeder dat vroeger alles groter was. dat dit geloof ik ook in de bijbel te vinden is (geen idee waar hoor!). maar dat je ook kan kijken dat de leeftijdgrens ongelooflijk veranderd is, verkort. en zo misschien ook die dinos, en nu verkleind / uitgestorven op wat voor manier dan ook.
Vind bovenstaande post erg interessant. Wist niet dat ze op die volgorde gevonden zijn. Dat moet inderdaad wel een bewijsstuk zijn voor een verhaal uit de bijbel (in mijn ogen dan).

sorry als ik niet overal op reageer, heb gister tot half 1 geloof ik nog verder zitten lezen ik probeer alles te lezen!! Zeg het maar als ik iets belangrijks oversla. Lees alle berichten die komen dus antwoord dan vanzelf.