Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:27

Hihi... ik snap helemaal hoe je je voelt!
Ik wil ook het liefst gewoon een vriend hebben, zo ben ik. Ik hou daar van. Oké, ik heb het pas één keer meegemaakt. Maar het voelde goed. Dus why not?
Maar het voelt goed om aandacht van andere jongens te krijgen. Normaal deed ik altijd vet kortaf, tegen vreemden dan. Tegen mijn 'male friends' was ik niet kortaf, gewoon knuffelen enzo. Maar ik hield niet van die soort aandacht.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:53

Neee het voelt altijd goed aandacht, maar moest er niks van hebben hoor. Nog steeds niet zo! Maarja. Lachen Ik heb het idd ook 1 keer meegemaakt maar bevalt me prima een vriend, moet je wel een leukerd hebben natuurlijk. Haha!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:54

Ik heb wel wat op het oog Nagelbijten / Gniffelen
Maar ach... dat is nog zo'n ver van m'n bed show Tong uitsteken
We'll see what happens.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:06

naath schreef:
Indd.
Ik denk eerder dat het 'obesessieve' gedrag van mij word verward met het niet kunnen loslaten. Ik héb altijd alles geweten van hem, deed alles samen. En nu dat niet meer zo is is het moeilijk dat te accepteren en wordt het dus gezien als obesessie omdat ik (nog) veel met hem bezig ben?
Ik voel me echt niet goed vandaag (zie topic op MensenWelzijn).

@UpToDance, wat vervelend! Maar ach, alles komt goed.

Ik zat ook even goed naar de tekst van dit liedje te luisteren: Whitney Houston - I will always love you.

Eigenlijk is deze heeel erg van toepassing maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.

Iets niet kunnen loslaten ís obsessief gedrag.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind echt dat jij én janine jullie exen moeten loslaten. Ik heb alle twee jullie topics helemaal gelezen en zit me al een tijd in te houden om te posten maar nu doe ik het echt.

Jullie denken zo véél te veel voor die jongens, soms is klaar gewoon klaar en is het echt over. Dan kan je wel alles wat hij zegt/doet gaan zitten uitpluizen om te kijken of je ergens nog een sprankje hoop vandaan kan vissen maar daar doe je jezelf alleen maar meer pijn mee. Ik vind het echt erg om te zien dat jullie er zo in blijven hangen. Ik snap dat je het vreselijk vind dat je relatie uit is, ik kan me het me voorstellen ik heb ook een vriend waarmee ik even lang samen zou zijn als jij met jou ex nathalie.
Ik zou me helemaal gek huilen en echt niet vrolijk zijn. Maar wanneer het over is is het ook over. Je moet jezelf geen valse hoop gaan geven. En eerlijk gezegt zou ik ook geen contact meer zoeken want ik weet hoeveel pijn dat mezelf zou doen.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:42

@Micha; Het is makkelijk om te zeggen, maar je weet pas echt wat je voelt als het je overkomt. En ik kan ze opzich heel goed begrijpen want heb precies hetzelfde gevoeld, en dezelfde hoop gehad. Alleen ben ik er klaar mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:34

@ _Micha_:
Dan hoop ik ook dat je het het laatste weekend hebt meegelezen.
Iets loslaten ís moeilijk als datgene of die persoon je achterlaat met zoveel vragen. Zeker als in Nathalies geval die jongen haar eigenlijk ook nog niet los kan laten.
Voor mij ligt het weliswaar wat anders, maar als je iemand goed kent, en hem ineens weinig ziet. En het laatste wat je ziet vooral twijfel is.
Loslaten doe je niet zo één, twéé, drie.
En obsessief gedrag kan je dit ook niet noemen, ik weet wat obsessief is, en ik was geobsedeerd door een jongen, dat was écht een obsessie.
Als je iets bijzonders met iemand hebt, als je veel met die persoon deelt, dan is het een groot gemis in je leven en is het meer dan logisch dat je opzoek gaat naar die persoon. Op wat voor manier dan ook.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:31

Ik wil even reageren op het zogezegde obsessief gedrag. Mijn lievelijk exje heeft me dusdanig dingen geflikt dat ik er na bijna 10 jaar nog altijd mee zit! Is het dan ook obsessief gedrag volgens jullie als je nog altijd zit te wachten op een excuus?
Ik heb door hem meerdere malen therapie gehad, ook om hem uit mijn kop te krijgen en in te zien dat hij niet halleluja is maar meer de hel. Kortom, ik ben het slachtoffer en meneer ligt er never nooit wakker van! Ik vraag me af of er dan nog sprake is van dat ik obsessief zou zijn of dat ze zulke mensen zoals hij eens verplichte therapie in inleven moeten geven en hem een spiegel voor zn kop moeten houden! Er zou een straf op moeten staan zo om te gaan met mensen hun hart. Die jongen heeft nooit liefde geleerd van zijn moeder! Schande!
Ik heb jaren na dato nog van hem gehouden, daarna ging het over in intresse, daarna werd het nieuwsgierigheid, gewoon om te weten hoe het met hem is en geluk gunde, nu is het meer een irritante vlieg die door mn kop blijft zoemen. Uiteindelijk zie ik alleen nog maar een monster. Ik hoop dat hij trots op zichzelf is de klootzak!
En ik zit te wachten tot hij een keer op zn bek gaat, al moet ik mijn levenlang big brother spelen, die het laatst lacht, lacht het best! Ook voor de smeerlappen komt nog wel een keer gerechtigheid.
Dus misschien ben ik in sommige ogen obsessief..........aan de andere kant, hij zei: ik zal altijd van je blijven houden. Hoe moet ik hem dan wel niet noemen? Een misdadiger?
Bye the way......ik ben inmiddels al 9 jaar samen met een wel betrouwbare eerlijke man en al 7,5 jaar getrouwd. Heb een schat van een dochter van 3 en NEE ik wil hem niet meer terug! Ik zou zo ene niet als papa willen van mijn kind, no way!
Sorry moest het even kwijt Haha!
Oh ja, hij heeft wel een nieuw lieffie hoor. Maar zei is helemaal naar zijn hand en vind het maar normaal dat hij zijn excuses niet aanbiedt. Gedaan is gedaan, meer kan ze niet zeggen. Misselijk zo goedkoop. Maar o wee als ze zelf een keer gekwetst wordt, dan moet zeker de hele wereld haar troosten?

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:48

Nou sorry maar ik vind het toch redelijk obsessief gedrag als je zo veel met iemand / iets bezig bent.
Je stelt je zó afhankelijk op van die jongen!

Daarbij kun je wel de ander aanwijzen als 'schuldige', maar zodra je wijst wijzen er 10 vingers terug.
Ofwel; wat je met je leven doet heb je zelf in de hand.
Het zijn keuzes! Jij KIEST er op dat moment voor om te gaan zwelgen in zelfmedelijden om 'wat je allemaal wel niet is aangedaan.' In plaats daarvan kun je ook voor jezelf kiezen en een ander pad in slaan. Je bent zelf verantwoordelijk voor de wijze waarop je op zulke dingen reageerd en ik denk dat bovenstaande reacties geen goede manier is om adequaat met dergelijke reacties om te gaan.

Nu kun je bijvoorbeeld mij naar mn hoofd toe smijten dat ik wel anders zal piepen wanneer ik zelf in een dergelijke situatie zit; maar geloof me, met dat bijltje heb ik ook gehakt.

Het klinkt misschien gigantisch hard & zal met deze uitspraak hier geen vrienden maken (maar goed, daar ben ik hier ook niet voor) maar ik vind het een teken van geestelijke zwakheid om je zo mee te laten slepen door een jongen. Kom op meid! Geef jezelf even een schop onder de kont en kies voor hetgeen voor JOU het beste is. Uiteindelijk moet je het toch alleen doen. Laat je gedrag / stemming niet zo afhangen van anderen! Wanneer je dat blijft doen kom je jezelf steeds weer tegen. Laat jezelf niet gek maken door alles wat hij doet en niet doet; sommige mensen moet je gewoon laten voor wat ze zijn.

& wat betreft de opmerking dat het in naath's geval anders is omdat hij haar ook niet los kan laten: het is maar net hoe je het leest... Ik denk altijd maar; als hij gek genoeg op haar is dan zou dit allemaal niet eens gebeurd zijn dus blijkbaar is het niet zó best gesteld met zijn gevoelens voor haar. Waak ervoor dat je zijn speeltje niet wordt! Je verdient respect; laat dat zien! Geloof in jezelf, daar heb je anderen niet voor nodig. Knipoog

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:33

Kyno schreef:
Nou sorry maar ik vind het toch redelijk obsessief gedrag als je zo veel met iemand / iets bezig bent.
Je stelt je zó afhankelijk op van die jongen!

Daarbij kun je wel de ander aanwijzen als 'schuldige', maar zodra je wijst wijzen er 10 vingers terug.
Ofwel; wat je met je leven doet heb je zelf in de hand.
Het zijn keuzes! Jij KIEST er op dat moment voor om te gaan zwelgen in zelfmedelijden om 'wat je allemaal wel niet is aangedaan.' In plaats daarvan kun je ook voor jezelf kiezen en een ander pad in slaan. Je bent zelf verantwoordelijk voor de wijze waarop je op zulke dingen reageerd en ik denk dat bovenstaande reacties geen goede manier is om adequaat met dergelijke reacties om te gaan.

Nu kun je bijvoorbeeld mij naar mn hoofd toe smijten dat ik wel anders zal piepen wanneer ik zelf in een dergelijke situatie zit; maar geloof me, met dat bijltje heb ik ook gehakt.

Het klinkt misschien gigantisch hard & zal met deze uitspraak hier geen vrienden maken (maar goed, daar ben ik hier ook niet voor) maar ik vind het een teken van geestelijke zwakheid om je zo mee te laten slepen door een jongen. Kom op meid! Geef jezelf even een schop onder de kont en kies voor hetgeen voor JOU het beste is. Uiteindelijk moet je het toch alleen doen. Laat je gedrag / stemming niet zo afhangen van anderen! Wanneer je dat blijft doen kom je jezelf steeds weer tegen. Laat jezelf niet gek maken door alles wat hij doet en niet doet; sommige mensen moet je gewoon laten voor wat ze zijn.

& wat betreft de opmerking dat het in naath's geval anders is omdat hij haar ook niet los kan laten: het is maar net hoe je het leest... Ik denk altijd maar; als hij gek genoeg op haar is dan zou dit allemaal niet eens gebeurd zijn dus blijkbaar is het niet zó best gesteld met zijn gevoelens voor haar. Waak ervoor dat je zijn speeltje niet wordt! Je verdient respect; laat dat zien! Geloof in jezelf, daar heb je anderen niet voor nodig. Knipoog

Lieve woordjes Afgod

Ik wou dat het zo makkelijk was als jij het stelt. (voor mij persoonlijk dan)
Ik mis eigenwaarde Knipoog Heel vaak wordt het gezegd dat ik een mooie en vooral lieve vrouw ben waar veel mannen van zouden willen dat ze zelf zo'n ene hadden. Ik zie dat echt niet, whahahaha........
Oh sindsdien heb ik echt wel mijn leven op de rails gezet en ben verder gegaan met mijn leven. Heb de halve wereld afgereisd en zowat alles gedaan wat god verboden heeft! Ik heb echt al 10 geweldige jaren achter de rug.
Ik ben dolblij met mijn man die altijd voor me klaar staat......Nu zit hij in Amerika en oh wat mis ik hem!
Maar waarom kan een mens dan bepaalde dingen niet vergeten? Ik wou dat ik het kon vergeten, so echt wel! Misschien is het meer een traumatische ervaring dan te noemen?

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:55

@ Zoezi; dat zou heel goed kunnen hoor!
Als ik het zo lees heb je veel gedaan om je gedachten te verzetten en dat is zeer bewonderingswaardig! Jij hebt wel degelijk actie ondernomen om verandering te weeg te brengen en wanneer dit niet lukt kan dat natuurlijk heel frustrerend zijn, maar als ik bovenstaande lees ben jij al een heel eind gekomen! Echt top meid! Zo kom je er echt wel! (het gaat misschien langzaam, maar ookal kom je steeds maar een klein eindje voor uit; het is het waard!)

In het AZC waar ik werk krijg ik veel te maken met ernstig getraumatiseerde mensen. Wanneer ik dan zie hoe sommigen toch beetje bij beetje weten op te krabbelen vind ik dat zó bewonderingswaardig en het getuigd van zóveel kracht. Vroeger was ook ik erg onzeker en had ik een laag zelfbeeld. Mijn gedrag stemde ik voornamelijk op anderen af en geloof mij; daar wordt je moe van! Koe Op een dag raakte ik in gesprek met een Tibetaanse monnik (boeddhist) en daarvan heb ik zóveel opgestoken. Dat heeft bij mij echt een kwartje doen vallen. Het leven moet je proberen niet te ingewikkeld te maken. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Kyno op 18-12-08 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:57

Zoezi: Ik vind dat geen obsessief gedrag. Iemand heeft jou verschrikkelijk teleurgesteld. You moved on. Maar hij is nog steeds aanwezig. Hij wandelt zo nu en dan binnen. En heeft je genoeg geflikt, dat jij er reden voor hebt om hem nog niet te vergeten.
Ik ben vroeger erg gepest, en dat ben ik ook nog niet kwijt hoor. Mensen zeggen wel, dat ik gewoon door moet gaan. Maar het loslaten is moeilijk. Ik heb ook maar weinig eigenwaarde, vergeten wie je was, is moeilijk.
Vergeten wat er is gebeurd, en hoe mensen over je hebben gedacht is moeilijk.
Is dat niet los kunnen laten dat ik ben gepest dan ook obessief gedrag? Nee!
Soms wordt gedrag te snel obsessief genoemd, zonder naar de aard van het beestje te kijken.

Nogmaals, ik was geobsedeerd door een jongen. Maar ik stelde me er niet afhankelijk van op.
Ik had hem niet. Hij was niet van mij. Ik kon doen en laten wat ik wilde.
Als je iets hebt, iets kwijtraakt en het vervolgens maar moeilijk los kan laten. Moeilijk iets ontwennen.
Je valt in een gat, je bent hem kwijt. Je wilt weten hoe het met hem gaat, of het er misschien nog is..
Maar dat hoort erbij. De een heeft hier langer tijd voor nodig dan de ander.
Foto's verzamelen, hem volgen, dan ben je obsessief.
Als je het wilt loslaten door naar zijn foto's te kijken, door met hem te praten, dan ben je in mijn ogen echt niet obsessief.
Misschien afhankelijk, maar dat is vrij logisch na een lange relatie. Zeker op jonge leeftijd, zoals Nathalie en ik....

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:58

Kyno schreef:
@ Zoezi; dat zou heel goed kunnen hoor!
Als ik het zo lees heb je veel gedaan om je gedachten te verzetten en dat is zeer bewonderingswaardig! Jij hebt wel degelijk actie ondernomen om verandering te weeg te brengen en wanneer dit niet lukt kan dat natuurlijk heel frustrerend zijn, maar als ik bovenstaande lees ben jij al een heel eind gekomen! Echt top meid! Zo kom je er echt wel!

Thanks Knipoog

Ik hoop voor de topicschrijfster dat ook voor haar alles goed komt!!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 23:17

Zaterdag komt hij. Op zijn eigen verzoek. Even uitpraten alles denk ik. Ik weet niet eens of ik er blij mee moet zijn .. We zien het wel.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 13:24

Helemaal klaar mee. Ruzie gehad (ja hij zou komen vanavond). Met zijn zus en met hem, van hem mag ik uit zijn leven opk*nkeren en die zus heeft me bedreigd ..
Ik heb telefoongesprekken gehad, met beide, met zijn zus een betere en langere .. maar echt uitgepraat zijn we niet.
Maar ooooh, ben het zat nu!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:22

Jeetje... Wat nou dan? Verward

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:05

Tja, om maar even met de deur in huis te vallen;
Dit is wat je had kunnen aan zien komen.. Hij is het spuugzat en zijn gevoelens voor jou worden zo alleen maar minder. Logisch ook.
Ik hoop niet dat je het nu echt verpest hebt Naath, en dat het ergens ooit toch nog goed komt. Maar ik betwijfel het.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 17:01

Omdat ik slecht over hun praat, hij wil er niet uitkomen voor hem is het klaar.
Er werd ook gezegd dat hij ruzie kreeg met die Kay, omdat daar ook iets mee was. Nee tuurlijk met hem maak je het wel goed maar met je ex waar je gvd 11 maanden lief en leed heb gedeeld niet ..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:13

Misschien omdat hij nog om zijn vriend geeft Knipoog
En hij waarschijnlijk niet weer een relatie met jou wil.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 17:13

Maar mijn excuses accepteren betekend toch niet meteen een relatie aangaan?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:15

Ik snap niet waarom jij je excuses zou moeten aanbieden?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:15

Ik denk dat dit je heel goed gaat doen Nathalie! Nu zal het heel moeilijk zijn en je zal hem nog meer gaan missen, maar over een paar weken(misschien wel dagen!!) denk je er heel anders over. Geloof mj maar! Ja

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:24

ik heb er GEEN woorden meer voor hoe sommige jongens zijn. Pfffffffffffffffffff te zielig.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 17:26

_Micha_ schreef:
Ik snap niet waarom jij je excuses zou moeten aanbieden?

Voor het feit dat ik over hun heb gebabbeld. Had ik nooit moeten doen, logisch. Maareh toentertijd moest ik even m'n ei kwijt .. nooit geweten dat er na zoveel tijd er dit van zou komen dat iemand (en ik weet ook wie en waarom, omdat ze het voor me wou opnemen) het aan hem zou zeggen.
Laatst bijgewerkt door naath op 20-12-08 17:43, in het totaal 2 keer bewerkt

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 17:27

UpToDance schreef:
Ik denk dat dit je heel goed gaat doen Nathalie! Nu zal het heel moeilijk zijn en je zal hem nog meer gaan missen, maar over een paar weken(misschien wel dagen!!) denk je er heel anders over. Geloof mj maar! Ja

Die jongen betekende alles voor mij, maar aan alles komt een eind.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:29

Dat moet ie toch wel begrijpen Ja (ofja of niet) maar hij kan toch wel begrijpen als jij ergens overstuur over bent dat je ff je ei kwijt moet Ja en ja dan zeg je soms dingen die je niet meent.
Maar ik durf te wedden dat hij dat ook wel eens heeft gedaan Knipoog

Meisje vergeet die jongen, ik weet dat het ontzettend moeilijk is (ofnee weet ik niet maar kan het me inbeelden heb ook een vriend waar ik stapel gek op ben)

En sommige jongens zijn gewoon ontzettend slecht met excuses accepteren, oa mijn vriend als die boos is moet je 'm laten en hij accepteert niet snel excuses. Maar toch vind ik dat HIJ zijn excuses moet aanbieden Ja hij weet niet wat ie wilt en houd jou toch stiekem aan het lijntje