Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:03

Laat ik toch hopen Mistral dat dit niet voor NL gaat gelden, je krijgt hier de gekste dingen niet vergoed, okay soit...maar dit gaat echt nergens over en is ook geen medische noodzaak wat een onzin.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:20

Oke dit is het hele stukje tekst:

Citaat:
In België wordt de maagdenvliesreconstructie nu terugbetaald door het RIZIV onder de noemer 'vagina- en vulvaplastiek'. Echter eigenlijk dit bedoelt voor herstel van de gevolgen van bevallingen, brandwonden en abcessen. De PS-senator wil dit nu verbieden. Alleen als er medische reden is dan zou er nog wel een vergoeding mogelijk moeten zijn.

In ons land valt de maagdenvliesrecontructie onder het basispakket en wordt dus volledig vergoed.

... Nederland dus.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:32

Belachelijk als zoiets vergoed zal worden zonder medische noodzaak!! Beenprothese moet ik gedeeltelijk zelf betalen en je maagdenvlies is zo weer als nieuw... het zal wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 06:19

Idd belachelijk en totaal geen medische noodzaak.
Ben hier best wel geschokt over, laten we hopen dat ze dit snel onder de loep nemen want dit kan echt niet.
Bevolkingsonderzoek naar kanker moeten we zelfs betalen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:42

Ik vind het zeker belachelijk, wij moeten beknibbelen op dingen die nederlanders wel nodig hebben en zulke achterlijke behandelingen worden wel vergoed. Maar goed nederland wilde multicultureel zijn Stoom uit je oren