Merlen schreef:Testament is niet veranderd.Er is er één opgesteld net voor haar overlijden want dat was er niet.
Schoonmoeder had longkanker en was al lange tijd ziek.Ze kon niet meer bewegen of spreken vlak voor haar overlijden enkel nog met haar ogen knipperen.
De notaris heeft verklaard dat ze met haar oor tot aan haar mond moest bukken.
Het enige dat we hebben zwart op wit hebben om haar toestand te bewijzen is een berichtje van onze dochter naar haar papa 12u na opmaak van het testament.
Notaris beweert dus dat ze tegen haar wel gefluisterd heeft.
Schoonzus had een volmacht op de bankrekening van haar moeder met bankkaart.
De rekeninguittreksels tot 3 jaar voor overlijden zijn opgevraagd en daarop is te zien dat er grote bedragen zijn uitgegeven,gestort naar rekening schoonzus en cash zijn afgehaald.
Voor de duizenden euro's cash kan schoonzus er een verhaal aan breien wat ze wil,niks meer aan te doen volgens de notaris.
Gans het verhaal is voorgelegd aan de advocaat en deze bevestigde mijn vermoedens.Hij had nog nooit in heel zijn lange carrière meegemaakt dat er nog zo kort voor overlijden een testament werd opgesteld.
Sommige Mensen veranderen echt in hele nare wolven als het gaat om een erfenis en met name om het grote geld en spullen het is echt te walgelijk voor woorden.
Ik heb er in ieder geval van geleerd om alles maar dan ook letterlijk alles op papier te laten zetten ver van te voren. Zelfs het kleinste voorwerp. Mijn oom is ook zo'n vieze haai wat dat betreft. 10 jaar nooit thuis geweest en zijn ouders in de steek gelaten en nu doen alsof hij de allerbelangrijkste taken heeft gedaan tijdens mijn oma's ziekteperiode terwijl mijn vader alles deed. Maar uiteindelijk met de meest waardevolle dingen er vandoor gaan. En alles achter iedereens rug om regelen.
Ik hoef hem nooit weer te zien en mijn neefjes ook niet die profiteren er ook van mee. Walgelijk ondankbare mensen zijn het. Maar het geeft wel een behoorlijk rot gevoel voor de mensen die het geld niet interesseert maar daadwerkelijk rouwt.