Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:42

Test, heb dit topic uit lijst abonnementen gehaald. Snap niet hoe die er in gekomen is, maar van elke post een mailtje ontvangen is wel erg veel ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:55

Sterkte Marieke!

Germie: dan was jouw ruggenprik snel uitgewerkt… ik kreeg bijna 7 jaar geleden een nieuwe kruisband, met een spinaal…die werd om 10:00 gezet, en ik kon om 21:00 pas weer lopen en plassen… okay… lopen is een groot woord :))

Moet er wel bij zeggen dat ik een dubbele spinaal kreeg, omdat de eerste niet goed werkte… anesthesist kwam al aanlopen met de propofol… ik zei “wat er ook gebeurt, ik blijf wakker… anders wordt er niet gesneden, dus leg die propofol maar weer terug” :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:07

Banjer schreef:
Sterkte Marieke!

Germie: dan was jouw ruggenprik snel uitgewerkt… ik kreeg bijna 7 jaar geleden een nieuwe kruisband, met een spinaal…die werd om 10:00 gezet, en ik kon om 21:00 pas weer lopen en plassen… okay… lopen is een groot woord :))

Moet er wel bij zeggen dat ik een dubbele spinaal kreeg, omdat de eerste niet goed werkte… anesthesist kwam al aanlopen met de propofol… ik zei “wat er ook gebeurt, ik blijf wakker… anders wordt er niet gesneden, dus leg die propofol maar weer terug” :=

Ze zeiden 1.5 uur, maar het werd wel wat langer. En het is zo'n rotgevoel. Als ik ooit weer voor zoiets naar een dokter moet, dan doen ze het maar met plaatselijke verdoving. Vond dit ook echt overkill voor dat kleine beetje wond reinigen. En dan ook nog iets totaal anders doen dan wat tegen mij gezegd is eerder. Maar goed, als ik niet mijn mond open gedaan had, dan had ik nog steeds met een open wond rondgelopen, want ze hadden wel tot aan januari willen proberen om het onderhuids 'schoon' te krijgen. DUs ik ben heel blij dat ik tot irritatie van sommige artsen of telefonistes gewoon de hele boel steeds maar weer heb platgebeld en in hun ogen gezeurd heb, maar ik zie dat niet als zeuren, maar als iets werkbaars willen hebben. En hoewel het nu dicht zit en ik feitelijk weer alles kan zijn we er nog niet. Jeuk is ook heel irritant en ik heb een bobbel op m'n bil, net of het huidvet is uitgezakt naar die plek. En natuurlijk littekens.

Maar ik ben zo te lezen dus niet de enige die een hekel heeft aan ziekenhuizen. :P

Maar goed, volgens mij ging het om alcohol drinken. En daar had ik al wat over geschreven. Ben een bijna geheel onthouder, maar toch net niet, maar als alcohol kan bederven, dan gebeurt het bij mij wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:16

Rode wijn. Kom maar door :9 Volgens Gall & Gall is mijn smaakprofiel big of royal red (of classic red als budget-variant :D ). Geen idee verder welke wijnsoorten specifiek lekker zijn, heb een vriendin die dat altijd leuk vindt om uit te zoeken en daar profiteer ik rijkelijk van :D

Sterke drank ook, eigenlijk allemaal wel (rum, vodka, gin, bitters etc.)

Likeuren niet per se, da's me vaak te zoet. Maar kahlua wil ik nog wel een keer proberen :+ .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:24

Marieke, sterkte met je operatie! Ziekenhuizen, het eten trek ik slecht maar ruggenprikken, infusen, dikke prima. Ik geef me over, als ik dat eten maar niet hoef te eten :=

Gin Tonic is echt m'n drankje maar tegenwoordig ga ik vreemd met Negroni's sbagliato :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:29

mariekeoo schreef:
Drukke tijd hier gehad. Helaas flink ziek geweest. Nu eindelijk weer op de been, dus ook weer wat actiever hier. Mijn excuses! Ik zit gewoon helaas in ups en downs qua gezondheid. Maar weet dat ik wel elke dag online ben, en alles lees. Ik weet soms ook gewoon niet wat ik moet reageren.

Het is koud he de laatste dagen? Echt vreselijk. Ben al opzoek geweest naar een lekkere warme plaid, maar al die krengen worden zo enorm statisch.

Ga straks de nachtdienst weer in, net nog even een lekkere cake gebakken voor mij en mijn collega’s, een appel kaneel cake. Die is echt super lekker!

De komende dagen ga ik mijn voorbereiden voor mijn operatie. Ik vind het maar door eng die controle verlies. Ook ga ik mijn cadeautjes de komende dagen aanschaffen en dan ook maar even aan de slag met mijn hint.

Toi toi toi! :(:)

Ik ben absoluut geen zuiperd maar ga wel heel goed op zoete likeurtjes zoals 43, Disaronno en Bailey's. :9
Bier vind ik ronduit vies maar een goede zoete witte wijn word ik wel blij van.

Oh en ik heb een geschikte doos! Dus ik kan nu officieel beginnen aan de afrondende fase. *\o/*
Dan staat hij mooi op tijd klaar om 8 december op de post te gaan.
Ik kijk er nu al naar uit om mijn lootje er blij mee te maken.

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:39

Sterkte Marieke!
Ik ben ook echt niet van de alcohol
Hebben jullie al een idee wat jullie voor vulling in de doos doen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:42

Als ik dat zeg dan verklap ik mezelf als mijn lootje het pakket krijgt.
Dus nee, géén idee. ;)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:49

Vulling; check! <3
Doos; check
Kadootjes; check
Inpakpapier; check!
Hints; … :')

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 00:10

Net terug van een uitje met een F1 simulator. Nog maar niet mijn carrière opgeven voor een baan als autocoureur :+

Nu eerst nog tig pagina's bijlezen!

Voor mij iig geen alcohol of ziekenhuis eten ;-)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 00:37

Jodym schreef:
Vulling; check! <3
Doos; check
Kadootjes; check
Inpakpapier; check!
Hints; … :')

Dit zou mijn opsomming kunnen zijn :')

Of heb ik stiekem ook al hints gegeven. Of verstuurd? <<)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 01:37

Sterkte marieke

Ik werk in het ziekenhuis maar er vorig jaar ook zelf in gelegen. 1x ongepland 2e gepland en geopereerd. Moet zeggen dat ik het wel een ervaring vond. Heeft er wel voor gezorgd dat ik er gesolliciteerd heb.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 01:59

Heel veel succes en sterkte Marieke!

Ik ben met mijn eerste hint bezig geweest. Er zijn meer 90's baby's die mee doen dan ik het verwacht maar mijn lijstje van verdachte is al wel korter! :D

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 02:12

Hallo Secret Santa Bokkers :D
Aangezien het tabblad [PF]PrettigeFeedtdagen al weer even online staat en dit topic daar keurig past geef ik dit topic een slinger die kant op.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 07:15

Ik drink niet zo heel veel alcoholische dranken, maar ben wel te porren voor een likeurtje of een speciaalbiertje op zijn tijd. Het allerlekkerste vind ik een goede zoete stout met een hoog alcoholpercentage. Uitje heeft bijvoorbeeld "Mind Your Step" en dat is een van mijn favo bieren. Ook "F*ck de kerstboom staat in de fik!" scoort bij mij punten :))

Vooral dus zoet, sterk, romig (milky stout is het allerlekkerst) en met koffie :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 07:35

Heb je de roze peaky blinders rum al eens geprobeerd? Die is zoet en romig. Ik word zelf misselijk van romige dranken helaas. Maar als je daar wel van houdt dan heb je een lekker zoet drankje

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 07:59

capopjekop schreef:
Ik drink niet vaak alcohol. Meestal bij de voetbal als ik niet hoef te rijden. Een maatje en ik willen altijd die nieuwe drankjes wel testen. Al vind hij het vaak te zoet en dan krijg ik de fles mee :') bijvoorbeeld spekjes likeur of kersensnoepjes.

Wacht, likeur van kersen snoepjes?
Heeft dat een speciale naam? Ben wel heel benieuwd.
Ik ben wat betreft drankjes niet kieskeurig trouwens, drink bijna alles wel :):

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 08:17

_AB_ schreef:
capopjekop schreef:
Ik drink niet vaak alcohol. Meestal bij de voetbal als ik niet hoef te rijden. Een maatje en ik willen altijd die nieuwe drankjes wel testen. Al vind hij het vaak te zoet en dan krijg ik de fles mee :') bijvoorbeeld spekjes likeur of kersensnoepjes.

Kersenlikeur. :j

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 08:36

Roosch schreef:
Ik bestel altijd verse thee bij teabar! De notendroom is bij mij favoriet. Is misschien eens de moeite om verse thee te proberen. Bevalt mij goed. :D

Doe het niet, zodra je begint aan losse thee en ontdekt hoeveel keuze er is en hoeveel verschil er in smaak zit tussen bijvoorbeeld een groene thee uit China en een groene thee uit Korea, dan wil je nooit meer terug naar pickwick en co.
Ik neem zelfs iedere ochtend een grote thermosbeker thee mee naar werk, terwijl mijn werk op zich best prima thee heeft liggen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 08:37

Die ene maaltijd die ik in het ziekenhuis kreeg was best te pruimen, kreeg op mijn verzoek extra satesaus. En peper heb ik vaak in zakjes in een jaszak zitten. Dus daarmee was ook de pit in het gerecht gered. Het was niet super, maar het was beter dan ik verwacht had. En ik kon p mijn verzoek ook 3 glazen optimel framboos krijgen (yummy), had ik ook niet verwacht. Maar het was naar binnen schuiven en wegwezen, ook al is het gewoon een klein bezoekje, ik haat het gewoon echt. En nu zit ik nog met de nasleep van de verzekering. En ik wil mogelijk ook een andere huisarts. Als dat van de verzekering rond is, dan kan het dossier bij ziekenhuis en huisarts verwijderd worden. En misschien kan ik dat nu al wel doen, maar bij mij vindt geen dossieropbouw plaats, ik vertrouw dat gewoon niet. En ze zijn verplicht het te verwijderen, dus dan wil ik het ook niet bewaard hebben. Dan is het nooit gebeurd, is ook onderdeel verwerking.

HIer nu een lekker kopje jasmijnthee. Daar ben ik dol op. In zakjes, losse thee, alles mag, en zelfs die van de lidl is echt lekker. Losse thee is wel wat meer werk, maar je hebt van die zakjes waar je het in kunt doen en dan heb je feitelijk een gewoon theezakje, dat vind ik wel handig.
Ik vind alleen veel losse thee veel te duur.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 08:39

_AB_ schreef:
capopjekop schreef:

Wij noemen hem zo. Hij smaakt iets zuurder dan de snoepjes.
https://www.bockjebathmen.nl/nl/webshop ... -red-berry

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 08:54

Zertab schreef:
Roosch schreef:
Ik ben soms meer alcohol dan vocht, dus wat dat betreft lust ik er wel eentje. :')

+1

En dan vooral (half) zoete witte wijn of mixdrankjes. Of likeur 43 <3

Eén van de weinige drankjes die ik lust! Heb je dit al eens gemengd met melk? Héérlijk, echt waar!

Verder lust ik amper alcohol haha. Bier, wijn, champagne = yuk. Ik kan er ook niks aan doen :')
Jenever lust ik wel (wafeljenever, mmm!), passoa, pina colado krijg ik ook binnen. En Baileys en Sheridan!

Thee drink ik eigenlijk alleen als ik ziek ben. Zwarte thee met honing, of thee citroen.
Mijn mama drinkt losse thee, ik heb vorig jaar zo'n luxe pakket voor haar gekocht met de meest vreemde smaken. Ze vond de champagne-thee erg lekker!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:48

Bleghh, thee :r

Alcohol drink ik alleen bij gelegenheden. In Parijs veel wijn gedronken en hoewel ik normaal alleen van echt zoet houd, lust ik als het een goede wijn is ook wel meer halfzoet. Cocktails vind ik echt super lekker, heb ook een cocktailreceptenboek met daadwerkelijk goede recepten. Vooral een frozen daiquiri is favoriet <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:12

Lwdaisy, gelukkig is het bijna de tijd van de kerstmarkten en de jenevers! Dat ben ik ook wel heel erg leren waarderen.

Liever een goed glas rode wijn of champagne dan cocktails. Zelfs nog nooit gin-tonic gedronken.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:46

Ik drink geen alcohol :o dus daar maak je me niet blij mee... bier en wijn lust ik niet, en likeurtjes krijg ik meestal buikpijn van... dus die laat ik wel staan. Ik mis het ook niet.

Ik vind af en toe een mocktail wel leuk, om eens wat anders te drinken dan water en thee of fris :=