Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:15

Hoezo meteen weer een dom wicht??
Ze weet dat ze er niet ziek van wordt. Dan is het toch prima om zo te denken?!
Je maakt mij iig niet wijs dat als je het al 2 keer gehad hebt de kans dat je de derde keer ineens op de IC komt groot is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:17

Vind het sowieso wel bizar hoe makkelijk mensen vrienden opzij schuiven als ze anders over iets denken.
Hoe echt is die vriendschap dan vraag ik me af.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:18

Zeg nooit nooit. Dat is hetzelfde als je zegt och ik heb al 2 hartinfarcten gehad dan zal de derde ook wel meevallen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:25

Ik denk dat een hartaanval wel íets anders is.
Maar blijkbaar kan haar lichaam goed omgaan met/tegen het virus.
Risico loop je altijd maar nee ik zou net als haar denken denk ik als ik al 2x besmet ben geweest en nergens last van had. Besmetting geeft daarna betere bescherming denk ik als een enting.
Dus zij zou minstens zo beschermd zijn als iemand met vaccinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:26

Needje schreef:
Ik denk dat een hartaanval wel íets anders is.
Maar blijkbaar kan haar lichaam goed omgaan met/tegen het virus.
Risico loop je altijd maar nee ik zou net als haar denken denk ik als ik al 2x besmet ben geweest en nergens last van had. Besmetting geeft daarna betere bescherming denk ik als een enting.
Dus zij zou minstens zo beschermd zijn als iemand met vaccinatie.

Besmetting geeft een veel minderen bescherming de bescherming is wel heel goed als je na besmetting 1x vaccineert.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:30

Jeetje om dan idd iemand gelijk dom wicht te noemen. En ik vind het ook niet te vergelijken met een hartinfarct die dan ineens wel zeer ernstig/dodelijk kan zijn. Een hartinfarct is in potentie sowieso al veel gevaarlijker en ernstiger.

Ik zou dit zelf nooit zo zeggen of denken, maar ergens snap ik het wel als iemand er 2 keer licht ziekjes van geweest is. Je bent weer even immuun en je hebt je Coronapaspoort om weer een tijd ergens binnen te kunnen.

Uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat het risico op een ernstig verloop van Corona of erger voor jonge mensen echt heel erg laag is.

Ik ben trouwens benieuwd hoe ze het op sportclubs gaan doen in de kantines. Verenigingen moeten het toch wel hebben van mensen die iets bestellen. Maar als ik naar onze eigen vereniging kijk wordt het lastig om ook nog eens vrijwilligers te vinden die mensen gaan controleren. En voor afhalen hoeft het niet. Valt bestellen, meenemen en buiten nuttigen dan ook onder afhalen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:31

Tiggs schreef:
sureido schreef:
Of een vriendin die graag nog een keer Corona wilt, omdat ze dan weer een half jaar niet hoeft te testen. Heeft het al twee keer gehad. Dus ja, zij denkt: ik word er toch niet ziek van, dus doe mij maar een positieve test zodat ik weer een half jaar vooruit kan.

Serieus? Met zo'n vriendin zou ik dus snel klaar zijn, wat een dom wicht.
Hoop voor haar dat ze de derde keer ook niet ziek wordt.

Waarom? Die vriendin gaat toch netjes testen? En houd zich aan de regels.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:35

Tiggs schreef:
sureido schreef:
Of een vriendin die graag nog een keer Corona wilt, omdat ze dan weer een half jaar niet hoeft te testen. Heeft het al twee keer gehad. Dus ja, zij denkt: ik word er toch niet ziek van, dus doe mij maar een positieve test zodat ik weer een half jaar vooruit kan.

Deze reactie slaat nergens op. Mijn vriend is hier ook beide keren niet ziek geweest, terwijl ik met milde klachten ziek op bed lag. Hij is sowieso nooit ziek. Zelfs niet de keren dat ik noro heb opgelopen op mijn vorige werk. Nou als iets besmettelijk is, dan is dat het wel.

Laat zich dus ook niet vaccineren. Hij is van mening dat je een vaccin voor jezelf haalt. En dat respecteer ik.

En ik snap zijn keuze heel goed. Als ik zo'n sterk afweersysteem zou hebben, had ik ook geen vaccin gehaald.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:43

Tiggs schreef:
sureido schreef:

Vind het eigenlijk wel slim.. Mijn vriendinnen zijn ook niet gevaccineerd en eentje heeft ook een herstelbewijs, maar zou dit geen reden vinden om hun aan de kant te zetten. Sterker nog praat eigenlijk nooit met hun over de coronavaccinatie, het is hun eigen keus.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 18:13

Tiggs schreef:
sureido schreef:

Dan ben ik heel erg blij dat wij geen vrienden zijn, want ik zou nooit met iemand bevriend willen zijn die je op zo’n manier veroordeeld op keuzes over je eigen lichaam.

Zij respecteert dat ik een vaccin genomen heb, ik respecteer haar in haar doen en laten ook.

En dit is dus precies wat er bedoelt wordt met tweedeling in de maatschappij. Ik vind het eerder erg dat zij zulke keuzes moet maken: of een vaccin waar ze gewoon niet achter staat (en das haar goed recht) of liever covid hebben..

Maar ze heeft nog tot november een herstelbewijs dus het zal wel goed zitten :) en daarna (als het dan nog moet) zal ze gewoon zonder mokken testen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 18:47

sureido schreef:
Ik vind 970 Coronadoden op zo’n bevolking dus echt niet veel. Waarschijnlijk waren die ook aan wat anders overleden.

Zullen genoeg besmettingen zijn die niet getest zijn dus die 200k+ zegt imo ook niet zoveel.

Hoeveel mensen zijn er na anderhalf jaar corona nog over dat je kan zeggen, nou die waren anders ook wel overleden. Dit zijn bijna duizend mensen die in een week tijd zijn overleden, terwijl het nog off season is voor virus. Wat denk je dat er gaat gebeuren straks in de herfst als ze met dit beleid doorgaan? En ik zet het er niet als een enkel cijfer neer, maar in vergelijking met een jaar geleden, toen er nog volop maatregelen waren. Vorig jaar vielen er in dezelfde week 52 doden. Dat betekent dat er dit jaar 19 x zoveel doden vielen in vergelijking met vorig jaar.

Hoe kan je met zulke cijfers beweren dat het afschaffen van de maatregelen goed werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 20:49

Ik was bij de fysio vanavond en zij behandelt ook veel ex corona patiënten. Ik schrok van haar ervaringen. De patiënten die ze behandelt zijn allemaal niet gevaccineerd (en allemaal hebben ze spijt) dertigers en veertigers met name en besmet geweest met de delta variant en zij ziet qua herstel echt een verschil met vorig jaar. Ze weten nog niets over eventueel blijvend letsel, maar de weg naar herstel is met de delta vele malen zwaarder. Patiënten moeten eten als bodybuilders (lopen ook bij diëtist) want letterlijk al hun spieren zijn weg, incl spierweefsel rondom het middenrif bijvoorbeeld. De 80 behandelingen die ervoor staan zijn niet altijd genoeg.
Tevens een sportschool eigenaar uit het dorp die in coma ligt op de ic, was fel tegen vaccineren en iedere maatregel. Vind dat erg heftig, hoop oprecht dat hij het redt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:31

Karl66 schreef:
sureido schreef:
Ik vind 970 Coronadoden op zo’n bevolking dus echt niet veel. Waarschijnlijk waren die ook aan wat anders overleden.

Zullen genoeg besmettingen zijn die niet getest zijn dus die 200k+ zegt imo ook niet zoveel.

Hoeveel mensen zijn er na anderhalf jaar corona nog over dat je kan zeggen, nou die waren anders ook wel overleden. Dit zijn bijna duizend mensen die in een week tijd zijn overleden, terwijl het nog off season is voor virus. Wat denk je dat er gaat gebeuren straks in de herfst als ze met dit beleid doorgaan? En ik zet het er niet als een enkel cijfer neer, maar in vergelijking met een jaar geleden, toen er nog volop maatregelen waren. Vorig jaar vielen er in dezelfde week 52 doden. Dat betekent dat er dit jaar 19 x zoveel doden vielen in vergelijking met vorig jaar.

Hoe kan je met zulke cijfers beweren dat het afschaffen van de maatregelen goed werkt?

Ik meende dat je het over een jaar had. Niet goed gelezen.

Maar wat is jouw oplossing dan? Zo doorgaan voor altijd?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:38

Misschien had Engeland net als Denemarken rustiger kunnen versoepelen ipv Freedomday. En de 12 tot 18 jarigen zijn niet gevaccineerd. Elk land doet het op zijn eigen manier en over een jaar weten we wat je beter wel of niet kunt doen bij een wereldwijde pandemie.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:44

bigone schreef:
Misschien had Engeland net als Denemarken rustiger kunnen versoepelen ipv Freedomday. En de 12 tot 18 jarigen zijn niet gevaccineerd. Elk land doet het op zijn eigen manier en over een jaar weten we wat je beter wel of niet kunt doen bij een wereldwijde pandemie.

Zullen we eerst gewoon even afwachten of het in Denemarken echt beter zal gaan dan in andere landen na versoepelingen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:28

Ik denk dat er een heel groot grijs gebied zit tussen voor altijd zo doorgaan en alles losgooien onder het motto Freedomday of Dansen met Jansen. En vergis je niet, we zitten pas anderhalf jaar in deze situatie. Dat lijkt voor ons gevoel misschien extreem lang, maar als je naar pandemieën in de geschiedenis gaat kijken, dan is anderhalf jaar echt niet lang. Het virus laat zich ook niet door grenzen tegenhouden, het is dus geen Nederlands of Europees probleem, wat we hier wel even op kunnen lossen. In een steeds verder geglobaliseerde wereld moeten we er gewoon rekening mee houden dat de we de komende tijd nog maatregelen hebben. Er komt een moment dat de pandemie gaat uitdoven, maar als je iets verder kijkt dan Nederland en Europa, dan zijn we op dit moment nog niet zo ver.

Wat ik ook denk is dat we deze herfst en winter minder maatregelen nodig hebben. Het belangrijkste in de bestrijding van de pandemie is het terugbrengen van het reproductiegetal. Vorig jaar hadden we alleen maar maatregelen om dat te bewerkstelligen. Nu hebben we ook de vaccinaties die al een groot deel van dat terugbrengen voor hun rekening nemen en dus hebben we daardoor minder andere maatregelen nodig. Maar de situatie in het VK laat zien dat we het op dit moment nog niet zonder aanvullende maatregelen redden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 07:32

Ik ben benieuwd wat dat voor de economie doet...
En ik vraag me af of je de wereld van tegenwoordig nog op die manier 'maatregelen' op kan leggen.. (ieder land doet het ook weer anders, en dat in een geglobaliseerde wereld)

Ik vind het ook lastig om pandemieen in de geschiedenis te vergelijken met een pandemie anno 2021. Behalve dat het pandemie is, is er verder denk ik weinig nog hetzelfde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:00

Citaat:
Liveblog NOS
12-jarige jongen stapt naar rechter: vader geeft geen toestemming voor prik

Een 12-jarige jongen uit Groningen is naar de kinderrechter gestapt, omdat hij van zijn vader geen toestemming krijgt om zich te laten vaccineren. De rechtbank Noord-Nederland heeft de jongen gelijk gegeven.

De jonge Groninger wil een vaccinatie om de kans op een besmetting te beperken. Ook wil hij met een veiliger gevoel op bezoek kunnen bij zijn oma, die uitgezaaide longkanker heeft, schrijft RTV Noord.

De rechter gaf de jongen gelijk, omdat volgens hem het belang van het kind bij vaccinatie zwaarder weegt dan de bezwaren van de vader. Ook vindt de rechter de zorgen van de vader over gezondheidsrisico's op de lange termijn, zoals onvruchtbaarheid, ongefundeerd.

De moeder vindt het wel goed dat haar zoon zich laat vaccineren. De ouders van de jongen zijn gescheiden en hebben een slechte verstandhouding. Door de uitspraak mag de 12-jarige zich meteen laten vaccineren, ook als zijn vader in beroep gaat tegen de uitspraak.

Lekker dan, moet je hiervoor naar de rechter.. Gelukkig mag ie nu zijn prik halen :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:37

Ik vraag me af of je de corona check app nodig hebt voor een overdekt winkelcentrum.. dat is een doorstroomlocatie toch?
En wat als er bankjes in dat winkelcentrum staan?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:47

In een winkel heb je 'm ook niet nodig, dus zou niet inzien waarom in een winkelcentrum wel. Bij horecagelegenheden in/bij het winkelcentrum wel natuurlijk :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:50

Je hebt van die hippe winkelcentra waar overal een koffiecorner, donutshop, gebakjeswinkel, sapjeskraam etc staat, en dan kan je 10 meter verderop gaan zitten met je vitamineshotje / pizzaschijf...

...hm... :o?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:02

Dat zal onder afhaal vallen als ze zelf geen zitplaatsen hebben

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:03

Ah! Ja, dat is het ook :j Je kunt dan idd afhalen, en dan even verderop gaan zitten :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:34

Cer schreef:
Ik vraag me af of je de corona check app nodig hebt voor een overdekt winkelcentrum.. dat is een doorstroomlocatie toch?
En wat als er bankjes in dat winkelcentrum staan?

Nee waarom zou dat nodig zijn? Is alleen voor horeca, theaters, concertzalen en bioscopen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:35

Bloodymary schreef:
Nee waarom zou dat nodig zijn? Is alleen voor horeca, theaters, concertzalen en bioscopen.

Omdat het horeca betreft, namelijk, je kunt er eten kopen en zittend opeten, in een afgesloten ruimte :j (het is alleen een grote ruimte, een soort hal, en de zitjes horen niet bij de eet/drinktentjes, maar staan er voor)

Niet helemaal hetzelfde, maar vergelijkbaar met bijv de markthal in Rotterdam misschien...
Laatst bijgewerkt door Cer op 23-09-21 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt