Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Ik denk dat een hartaanval wel íets anders is.
Maar blijkbaar kan haar lichaam goed omgaan met/tegen het virus.
Risico loop je altijd maar nee ik zou net als haar denken denk ik als ik al 2x besmet ben geweest en nergens last van had. Besmetting geeft daarna betere bescherming denk ik als een enting.
Dus zij zou minstens zo beschermd zijn als iemand met vaccinatie.
Tiggs schreef:sureido schreef:Of een vriendin die graag nog een keer Corona wilt, omdat ze dan weer een half jaar niet hoeft te testen. Heeft het al twee keer gehad. Dus ja, zij denkt: ik word er toch niet ziek van, dus doe mij maar een positieve test zodat ik weer een half jaar vooruit kan.
Serieus? Met zo'n vriendin zou ik dus snel klaar zijn, wat een dom wicht.
Hoop voor haar dat ze de derde keer ook niet ziek wordt.
Tiggs schreef:sureido schreef:Of een vriendin die graag nog een keer Corona wilt, omdat ze dan weer een half jaar niet hoeft te testen. Heeft het al twee keer gehad. Dus ja, zij denkt: ik word er toch niet ziek van, dus doe mij maar een positieve test zodat ik weer een half jaar vooruit kan.
sureido schreef:Ik vind 970 Coronadoden op zo’n bevolking dus echt niet veel. Waarschijnlijk waren die ook aan wat anders overleden.
Zullen genoeg besmettingen zijn die niet getest zijn dus die 200k+ zegt imo ook niet zoveel.
Karl66 schreef:sureido schreef:Ik vind 970 Coronadoden op zo’n bevolking dus echt niet veel. Waarschijnlijk waren die ook aan wat anders overleden.
Zullen genoeg besmettingen zijn die niet getest zijn dus die 200k+ zegt imo ook niet zoveel.
Hoeveel mensen zijn er na anderhalf jaar corona nog over dat je kan zeggen, nou die waren anders ook wel overleden. Dit zijn bijna duizend mensen die in een week tijd zijn overleden, terwijl het nog off season is voor virus. Wat denk je dat er gaat gebeuren straks in de herfst als ze met dit beleid doorgaan? En ik zet het er niet als een enkel cijfer neer, maar in vergelijking met een jaar geleden, toen er nog volop maatregelen waren. Vorig jaar vielen er in dezelfde week 52 doden. Dat betekent dat er dit jaar 19 x zoveel doden vielen in vergelijking met vorig jaar.
Hoe kan je met zulke cijfers beweren dat het afschaffen van de maatregelen goed werkt?
bigone schreef:Misschien had Engeland net als Denemarken rustiger kunnen versoepelen ipv Freedomday. En de 12 tot 18 jarigen zijn niet gevaccineerd. Elk land doet het op zijn eigen manier en over een jaar weten we wat je beter wel of niet kunt doen bij een wereldwijde pandemie.
Citaat:Liveblog NOS
12-jarige jongen stapt naar rechter: vader geeft geen toestemming voor prik
Een 12-jarige jongen uit Groningen is naar de kinderrechter gestapt, omdat hij van zijn vader geen toestemming krijgt om zich te laten vaccineren. De rechtbank Noord-Nederland heeft de jongen gelijk gegeven.
De jonge Groninger wil een vaccinatie om de kans op een besmetting te beperken. Ook wil hij met een veiliger gevoel op bezoek kunnen bij zijn oma, die uitgezaaide longkanker heeft, schrijft RTV Noord.
De rechter gaf de jongen gelijk, omdat volgens hem het belang van het kind bij vaccinatie zwaarder weegt dan de bezwaren van de vader. Ook vindt de rechter de zorgen van de vader over gezondheidsrisico's op de lange termijn, zoals onvruchtbaarheid, ongefundeerd.
De moeder vindt het wel goed dat haar zoon zich laat vaccineren. De ouders van de jongen zijn gescheiden en hebben een slechte verstandhouding. Door de uitspraak mag de 12-jarige zich meteen laten vaccineren, ook als zijn vader in beroep gaat tegen de uitspraak.
Bloodymary schreef:Nee waarom zou dat nodig zijn? Is alleen voor horeca, theaters, concertzalen en bioscopen.