Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:30

Weet je HC, wat jij allemaal wel of niet doet zal mij een rotzorg zijn. Ik snap je omslag wel, na jaren lekker unbridled leven in Spanje, geen Nederlandse pottenkijkers op je berg die je levenswijze veroordelen en gewoon echt compleet je eigen gang gaan zonder allerlei stoorzenders is er in eens Corona. En word je vrijheid behoorlijk beperkt, zoals voor zoveel mensen gebeurt.
Feit is dat jij een jaar geleden met je onnavolgbaar taalgebruik iedereen om de oren sloeg hoe slecht we het wel niet deden. Nu komt het je zelf te dicht aan de broek en neem je zogezegd verantwoorde risico’s , er zijn geen verantwoorde risico’s HC , niet op jouw leeftijd zonder vaccin. Dus dan kun je iedereen wel oproepen om te leven , wat de meesten van ons doen zonder risico’s maar misschien iets minder hoog van de toren blazen gezien je opmerkingen een jaar geleden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:32

Huertecilla schreef:
Perspectief Sizzle; perspectief van risico-beheer en kwali-tijd van leven :)*

Ik heb zelfs een officieel diploma voor risiko-managent, over perspectief gesproken.

Auto is weer schoon, dat was deze week zonder corona niet mogenlijk geweest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:33

Veel plezier Karuna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:35

nynke55 schreef:
in goed Gronings noemen wij dat een "kwakkerd".

Yes, in Drenthe kennen we die ook :j

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:38

Purny dank je zin in maar ook spannend wel een beetje, mijn eerste keer sinds juli of zo dat ik onder de mensen kom buiten de beperkte boodschappen om. Maar buitenlucht en meer dan genoeg ruimte mensen te ontlopen ook daar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:41

Nadat gisteren het UMC berichtte over 30,40,50 plussers op de ic, nu weer een bericht uit Duitsland waar ook de leeftijd op de ic een stuk jonger is dan in de eerste twee pieken. Lijkt toch dat de Britse variant ook jongere mensen vaker behoorlijk ziek maakt.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:43

Veel plezier Karuna.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:43

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:45

Huertecilla schreef:
Paardenfan25 schreef:
Maar er is toch wel verschil tussen op 1,5 meter iemand ontmoeten (of supermarkt) en met verschillende personen intiem contact hebben? Waarom niet paar maanden geduld ? Iedere opname in ziekenhuis is er nu 1 teveel

Hoppa en hier weer zo´n voorbeeld van een fantasieverband leggen en daaruit een ander morele beperkingen opleggen.

Ik meen me te herinneren dat jouw bergmeisje (de moeder van je kind, maar ala) vorig jaar niet naar haar ouders mocht vliegen omdat jij dat een te groot risico vond.
Moet jij ook in quarantaine na een bezoek aan het Malagadiertje, het ziekenhuisvrouwtje, of het strandneu#kje, of gelden die strenge regels niet voor de mannetjes?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:47

Geloven jullie die verhalen van HC echt?
Ik geloof er niets van eigenlijk en ik denk dat hij heerlijk zit te lachen van al die mensen die er nu op reageren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:48

Ik vind t een lastige discussie.. hc heeft zelf ook al aangegeven dat hij eerst voor de maatregelen was, maar dat deze voor hem nu erg onlogisch overkomen (met touristen die wel mogen verplaatsen bijvoorbeeld). Hem vergelijken met een anti vaxxer gaat wel wat ver denk?
Hij kiest er dan voor om dat leven wat hij nu heeft voor hem zo comfortabel mogelijk in te vullen. En ik kan me daar iets bij voorstellen..

Verder zie ik ook veel mensen die het zat zijn en er doorheen zitten.. wellicht zouden die ook kunnen kijken wat wel kan? Zo lees ik het althans, en dan in z’n algemeenheid.. het belerende komt denk door het meertalig zijn, ik lees dat ook bij andere meertalige mensen. Andere zinsbouw misschien?

Daarnaast zitten er een paar mensen tussen die nogal veel roomser zijn dan de paus. En het is niet een paar maanden, het is al veel langer dan dat.. we zitten in de laagste vaccinatie regionen, en met slechts nog een paar maanden geduld ga je toch al naar de 1,5 jaar...

En ik vind, los van alles, het zo suf om iemand met een andere relatie vorm daarop te veroordelen ( laat mensen gewoon lekker).

Wat ik overigens zelf lastig vind aan t vaccinatie verhaal is dat de helft van de mensen zegt “gewoon doorprikken” en de andere helft zegt “goed dat er gestopt wordt”... hoezo tweedeling? En beiden menen ze gelijk te hebben... :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:50

Abiola schreef:
Ik meen me te herinneren dat jouw bergmeisje (de moeder van je kind, maar ala) vorig jaar niet naar haar ouders mocht vliegen omdat jij dat een te groot risico vond.
Moet jij ook in quarantaine na een bezoek aan het Malagadiertje, het ziekenhuisvrouwtje, of het strandneu#kje, of gelden die strenge regels niet voor de mannetjes?

Ik ben het echt niet altijd eens met hc, maar dit is echt wel heel erg laag... ga je lekker??

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:59

Cer schreef:
Ik vind t een lastige discussie.. hc heeft zelf ook al aangegeven dat hij eerst voor de maatregelen was, maar dat deze voor hem nu erg onlogisch overkomen (met touristen die wel mogen verplaatsen bijvoorbeeld). Hem vergelijken met een anti vaxxer gaat wel wat ver denk?
Hij kiest er dan voor om dat leven wat hij nu heeft voor hem zo comfortabel mogelijk in te vullen. En ik kan me daar iets bij voorstellen..

Verder zie ik ook veel mensen die het zat zijn en er doorheen zitten.. wellicht zouden die ook kunnen kijken wat wel kan? Zo lees ik het althans, en dan in z’n algemeenheid.. het belerende komt denk door het meertalig zijn, ik lees dat ook bij andere meertalige mensen. Andere zinsbouw misschien?

Daarnaast zitten er een paar mensen tussen die nogal veel roomser zijn dan de paus. En het is niet een paar maanden, het is al veel langer dan dat.. we zitten in de laagste vaccinatie regionen, en met slechts nog een paar maanden geduld ga je toch al naar de 1,5 jaar...

En ik vind, los van alles, het zo suf om iemand met een andere relatie vorm daarop te veroordelen ( laat mensen gewoon lekker).

Wat ik overigens zelf lastig vind aan t vaccinatie verhaal is dat de helft van de mensen zegt “gewoon doorprikken” en de andere helft zegt “goed dat er gestopt wordt”... hoezo tweedeling? En beiden menen ze gelijk te hebben... :+

Ik ben het echt wel met dit eens! De verdeeldheid lijkt ook steeds groter te worden, mensen krijgen een korter lontje en letten meer op elkaar.

De verdeeldheid in het wel of niet verder gaan met vaccineren snap ik wel. Enerzijds is het gewoon belangrijk dat het goed onderzocht wordt. Anderzijds is het frustrerend als de enige weg om hieruit te komen begint te haperen. Mijn angst is het ook wel dat er nu te langzaam gevaccineerd gaat worden en/of veel mensen zich niet meer laten vaccineren. Maar ik begrijp ook goed dat mensen wel zeker willen weten dat het vaccin veilig geacht wordt.

Ik zie hier om me heen echt 3 groepen. Een groep die anti maatregelen en vaccinaties is, een groep die erg streng alles opvolgt en een groep die erkent dat corona serieus is en zich zoveel als mogelijk aan een deel van de regels houdt maar daar wel soepel mee om gaat en bewust kijkt waar ze zich wel aan houden en waar niet aan. Ik behoor tot die laatste groep. En gelukkig iedereen om mij heen ook. Ik lees hier soms ook reacties van mensen die paniekaanvallen krijgen, alles en iedereen mijden en alle regels streng op proberen te volgen. Ik respecteer dat ook als iemand dat doet, maar ik zou het persoonlijk echt niet willen en kunnen.

Ik ben blij dat ik een hoop los heb kunnen laten en nu mijn eigen keuzes maak en zelf kijk wat ik en de mensen waarmee ik te maken heb verstandig vinden en wat niet. Voor mij voelt het weer leefbaar en ook voor mijn kinderen vind ik het belangrijk dat veel gewoon door kan gaan. Ik probeer niet op anderen te letten en dat werkt prima. Ik kan me er echt niet druk om maken als iemand streng aan de regels houdt en mij scheef aankijkt of als iemand juist alle regels aan de laars lapt. Ik heb voor mezelf een evenwicht te pakken wat ik prima een langere tijd vol kan houden.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 10-04-21 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:01

Haha, ik mag de nieuwe HC eigenlijk wel.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:02

Cer, die vergelijking ging me over zijn type argument, niet hem als persoon natuurlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:05

Vayo ik val deels onder alles en iedereen vermijden (mensen zijn voor mij gewoon een potentieel risico nu) maar maak bewust hoe spannend ik het ook vind de keuze om nu mee te doen met het test ding. Omdat ik wil voorkomen dat ik dadelijk een probleem heb omdat ik zo mensenschuw ben dat ik nergens meer durf te komen. Iedereen die komt en de medewerkers zijn getest vooraf, de kans een besmette persoon te treffen is daardoor zoveel kleiner dat ik het wel aandurf. En ik niet het hele land er voor door hoef te rijden en nog redelijk in de buurt blijf.

Wat betreft hoe anderen hun leven inrichten moeten ze zelf weten, mensen die bewust de regels overtreden en daardoor voor mij en anderen een nog groter risico vormen ben ik soms best kwaad over. Maar maak mensen aub niet belachelijk en respecteer iedereen hoe die in het leven staat. Oordeel en veroordeel niet. Zolang er een ander niet door geschaad wordt,

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:09

Vayo, inderdaad maar dan meer groepen.
Sommige mensen doen alsof er nooit covid geweest is, vele gaan er gewoon verstandig mee om, sommigen laten zich extreem inperken en ontwikkelen deels zelfs angststoornissen, een kleine extreme groep grijpt het aan tot geweldadigheid en extremisms.

Mijn vader is in de groep dat hij zich extreem laat inperken, die kunnen we niet bezoeken tot de inenting. Hopelijk de eerste in mei.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:17

lenaa_tje schreef:
Dvhn had het bericht dat dit door de Braziliaanse variant kwam. De jongere mensen op de IC.
Aantal dodelijke slachtoffers veel hoger.

Britse, Baziliaanse... straks weer een andere uit eigen land of een verweggistan en vroeg of laat door boodschappen of met een vriend, vriendin, partner (met allmaal een andere deelverzameling aan overlappende bubbels) wat gaan eten.

Berglief komt net terug met de boodschappen. Wilde ik vanmorgen vroeg gelijk halen maar zij wilde liever zelf en later.
Haar verhaal over de risicos, mijn hemel. Er zijn wél verschillende gevallen in het dorp en kansberekening maakt haar mét haar werk voor immigranten een groter risico voor mij dan de thuiswerkende date van gisteren :j

Ze is in haast om de supermarkt uit te vlucht tegen de net sluitende automatische glazen deur gelopen; bult op voorhoofd :(:) :knuffel:
Vanavond niet uit -O-
maarrr... compenseert weer wat risico lopen ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:35

Preventief testen voor toegang, wie betaalt de rekening? - https://nos.nl/l/2376136

Hoe denken jullie hierover

Mijn idee is dat wanneer iedereen ingeënt kan zijn het voor eigen rekening komt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:36

Ze hadden de Keukenhof gewoon open moeten stellen voor alle compleet gevaccineerde bejaarden.
Nu moeten mensen die er naar toe willen testen, ook degenen waarvan de vaccinatie al compleet is.
Ben zelf niet van plan dingen te bezoeken waarvoor ik moet testen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:41

Iedereen zelf laten betalen voor die test.
Als je naar zo'n testevent kan gaan, kan je ook wel een testje zelf betalen zeker ? :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:42

Vind ik ook.
Ik vind niet dat mensen die besluiten nog niet te gaan daaraan mee moeten gaan betalen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:44

Cer schreef:
Abiola schreef:

Ik ben het echt niet altijd eens met hc, maar dit is echt wel heel erg laag... ga je lekker??

Zo erg is die vraag toch niet? En die kan/wordt alleen maar gesteld omdat HC zelf zoveel vertelt over het leven daar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:44

Ik vind dat de overheid dit moet betalen om zo te voorkomen dat alleen rijke mensen/gezinnen dagjes weg kunnen. Voor sommigen is een dagje pretpark al iets waar maanden voor gespaard wordt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:46

MarlindeRooz schreef:
Ik vind dat de overheid dit moet betalen om zo te voorkomen dat alleen rijke mensen/gezinnen dagjes weg kunnen. Voor sommigen is een dagje pretpark al iets waar maanden voor gespaard wordt.

waar.
Maar andere die het niet breed hebben en daarom niet gaan moeten dan mee gaan betalen. Nee, niet correct.