Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Paardenfan25 schreef:Maar er is toch wel verschil tussen op 1,5 meter iemand ontmoeten (of supermarkt) en met verschillende personen intiem contact hebben? Waarom niet paar maanden geduld ? Iedere opname in ziekenhuis is er nu 1 teveel
Hoppa en hier weer zo´n voorbeeld van een fantasieverband leggen en daaruit een ander morele beperkingen opleggen.
Abiola schreef:Ik meen me te herinneren dat jouw bergmeisje (de moeder van je kind, maar ala) vorig jaar niet naar haar ouders mocht vliegen omdat jij dat een te groot risico vond.
Moet jij ook in quarantaine na een bezoek aan het Malagadiertje, het ziekenhuisvrouwtje, of het strandneu#kje, of gelden die strenge regels niet voor de mannetjes?
Cer schreef:Ik vind t een lastige discussie.. hc heeft zelf ook al aangegeven dat hij eerst voor de maatregelen was, maar dat deze voor hem nu erg onlogisch overkomen (met touristen die wel mogen verplaatsen bijvoorbeeld). Hem vergelijken met een anti vaxxer gaat wel wat ver denk?
Hij kiest er dan voor om dat leven wat hij nu heeft voor hem zo comfortabel mogelijk in te vullen. En ik kan me daar iets bij voorstellen..
Verder zie ik ook veel mensen die het zat zijn en er doorheen zitten.. wellicht zouden die ook kunnen kijken wat wel kan? Zo lees ik het althans, en dan in z’n algemeenheid.. het belerende komt denk door het meertalig zijn, ik lees dat ook bij andere meertalige mensen. Andere zinsbouw misschien?
Daarnaast zitten er een paar mensen tussen die nogal veel roomser zijn dan de paus. En het is niet een paar maanden, het is al veel langer dan dat.. we zitten in de laagste vaccinatie regionen, en met slechts nog een paar maanden geduld ga je toch al naar de 1,5 jaar...
En ik vind, los van alles, het zo suf om iemand met een andere relatie vorm daarop te veroordelen ( laat mensen gewoon lekker).
Wat ik overigens zelf lastig vind aan t vaccinatie verhaal is dat de helft van de mensen zegt “gewoon doorprikken” en de andere helft zegt “goed dat er gestopt wordt”... hoezo tweedeling? En beiden menen ze gelijk te hebben...
lenaa_tje schreef:Dvhn had het bericht dat dit door de Braziliaanse variant kwam. De jongere mensen op de IC.
Aantal dodelijke slachtoffers veel hoger.
Cer schreef:Abiola schreef:Ik meen me te herinneren dat jouw bergmeisje (de moeder van je kind, maar ala) vorig jaar niet naar haar ouders mocht vliegen omdat jij dat een te groot risico vond.
Moet jij ook in quarantaine na een bezoek aan het Malagadiertje, het ziekenhuisvrouwtje, of het strandneu#kje, of gelden die strenge regels niet voor de mannetjes?
Ik ben het echt niet altijd eens met hc, maar dit is echt wel heel erg laag... ga je lekker??
MarlindeRooz schreef:Ik vind dat de overheid dit moet betalen om zo te voorkomen dat alleen rijke mensen/gezinnen dagjes weg kunnen. Voor sommigen is een dagje pretpark al iets waar maanden voor gespaard wordt.