Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:31

Heb je linkje gestuurd
Mocht het niet lukken geef effe je email via pb stuur ik hem

Jessix

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:34

Ik heb hem. Dank je wel hoor!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:45

Echwel schreef:
[ [url=m/XiBlSF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoiets

Yep, ik ben ook in blijde verwachting en als je linkje hebt voor mij dan graag.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 03-10-20 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:48

Pien lukt het niet email ik het

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:50

Echwel schreef:
Pien lukt het niet email ik het

Ik kom op een lege drop box pagina en in mijn pb zie ik een link staan. Dus nee, het lukt niet. Ik geef je mijn mail adres per pb.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:51

Doe ik het morgen als ik op laptop zit..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:51

Top! En als het gelukt is dan stuur ik het door naar HC. Die is ook in blijde verwachting.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:13

Pien heb je gemaild

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:19

Ik zou soms zo graag willen dat je een stukje geluk kunt doneren. Iemand die ons zeer na staat heeft letterlijk de woorden gesproken: het is dat ik weet wat zelfmoord met de nabestaanden doet maar anders was ik er niet meer.
Nu heeft dat niets met corona te maken maar het is echt wel oneerlijk verdeeld soms. In onze woonkamer staat een rouwkaart van iemand die het kort geleden zelf niet meer kon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:54

Zou mooi zijn Sizzle maar helaas.

In Tilburg knallen de besmettingen naar boven, toevallig? Iemand legde de link met het voetbalfeest op het plein waar zoveel ophef over was. Qua tijd klopt het .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:56

bigone schreef:
Zou mooi zijn Sizzle maar helaas.

In Tilburg knallen de besmettingen naar boven, toevallig? Iemand legde de link met het voetbalfeest op het plein waar zoveel ophef over was. Qua tijd klopt het .

Op het nieuws leggen ze daar inderdaad ook de link mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:04

In Staphorst morgen 3 x 600 mensen naar de kerk zonder mondkapje, want met kunnen ze niet zingen
https://www.zwollenu.nl/kerk-600-mensen ... gemoedigd/

Bij mijn tegenover staat een Moluks kerkje, daar was een begrafenisbijeenkomst gisteren en eergisteren, dat doen ze altijd in 2 keer. Bomvol gebouwtje. Zal me niets verbazen als er hier volgende week een clusterbesmetting is in Molukse kringen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:08

Oh God, is de grote kerk Staphorst weer bezig?

Hebben aan begin van de lock down ook geprobeerd.
Heel veel staphorsters waren woedend over de gang van zaken en spraken er schande van.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:08

mysa schreef:
Geluk is niet maakbaar. Sommige belevenissen zorgen voor levenslange trauma's. En waarom de één nog een relatief normaal leven lijdt en de ander de rest van zijn leven diep ongelukkig is: kwestie van chemische stofjes in het brein of elders in het lichaam.

Wat jij zegt. Zou toch wat zijn als ik nooit meer naar therapie hoef om trauma's een plekje te kunnen geven met de uitspraak 'geluk is een keuze'. :') Ik zou me er haast nog extra kneuzig om voelen, o.a. depressie is een echte ziekte en dan kan het heel denigrerend over komen als iemand zegt dat je maar gewoon niet ongelukkig moet zijn. Ja, dat gebeurt echt. Als iemand zonder al teveel littekens door trauma komt is dat super voor diegene, maar ga niet lopen doen alsof je het universele recept voor geluk kent.

Het is soms gewoon pittig en dan is een periode waarin je opeens niet zomaar knuffels meer mag ontvangen van iedereen ook niet echt een positieve bijdrage. Wat mij betreft is er zo snel mogelijk een goed medicijn en gaan we weer terug naar normaal zoals het hoort te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:10

tienus63 schreef:

Heel veel staphorsters waren woedend over de gang van zaken en spraken er schande van.

Vreselijk he.. Als niet-kerkganger zou je bijna jezelf opsluiten ter bescherming.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:11

Sizzle schreef:
Ik krijg een bloeddrukdip als ik stil zit met masker (trein) en dan moet ik oppassen als ik opsta ivm duizelig worden. Dat heeft echter niets te maken met zuurstof maar waarschijnlijk meer met de warmte in het gezicht of zo.
Als ik bezig ben is het ok.

Interessant zonder mijn medicatie had/heb ik ook lage bloeddruk (suiker is soms ook erg laag bij mij).

Ben blij dat ik voor minimaal 1 maand geen boodschappen hoeft te doen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:13

Mag ik ook zo'n linkje met dat maskertje ? :o

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:15

Er is werkelijk een live stream te bekijken met een update over Trump... Ene kan snap ik het maar waarom wordt er hier zoveel aandacht aan wordt besteed?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:19

Het blijft de president, verkiezingen en hij heeft genoeg gezegd over corona genoeg voor de pers om wat over te zeggen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:20

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:45

Jessix schreef:
Aan deze mensen denk ik steeds... Die oorlog hebben meegemaakt of andere ontberingen. Ik werd om die opmerking al eens neergemaaid in dit topic, maar het is voor mij niet een één op één vergelijking, maar wel iets waar ik zelf kracht uit haal. Ik lees veel boeken over de tweede wereldoorlog de laatste maanden en dan denk ik "Poeh, wat hebben wij het toch goed..."

En nee, dat betekend niet dat je het niet zwaar mag vinden, niet mag balen, en niet mag klagen. Doe ik zelf ook. Maar kan gelukkig daarna altijd wel weer mijn zegeningen tellen. En dat zijn er nog steeds heel veel.

Ik denk ook wel terug aan mensen die mij verhalen uit die tijd hebben gestuurd. Natuurlijk kun je het niet 1 op 1 vergelijken. Maar het zijn wel onzekere en moeilijke tijden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:00

_Penotti schreef:
Nee jij hebt het een groep jonge mensen die kampt met psychische problematiek.
Gelukkig is de grootste groep mensen die geen problematiek hebben en die zeuren ook. En daar hebben we het over.

hier is het loon ook niet stabiel, kan ik al jaren niet doen wat ik graag zou willen.
En dan heb je er ook mee te dealen. Is dat fijn? Nee.
Maar dan kun je kiezen, heel zielig doen, of toch maar proberen te maken wat kan.
Zelfs wetende dat het voor de corona beperkingen tijdelijk is, wat een geweldig vooruitzicht!

Ja joh. Dat is alleen in mijn omgeving. Daarom zijn er momenteel zulke grote acties tegen eenzame jongeren wat een enorm probleem is.
Je mag niet iemand zijn geluk of ongeluk bagataliseren.
Je kan dat niet voor iemand invullen.

Verder had ik hier aangegeven dat ik de georganiseerde buitenrit spannend vond. Ben toch gegaan en was erg Corona proof en leuk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:25

tienus63 schreef:

Kan er me niet zo druk om maken, ook nog zingen erbij dus geen mondkapjes. Mooie testcase, of ze hebben honderden besmettingen over een week of twee of de theaters en bioscopen kunnen ook allemaal weer open. Ze hebben in ieder geval het standaardexcuus achter de hand : Het was Gods wil.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:22

lenaa_tje schreef:
_Penotti schreef:
Nee jij hebt het een groep jonge mensen die kampt met psychische problematiek.
Gelukkig is de grootste groep mensen die geen problematiek hebben en die zeuren ook. En daar hebben we het over.

hier is het loon ook niet stabiel, kan ik al jaren niet doen wat ik graag zou willen.
En dan heb je er ook mee te dealen. Is dat fijn? Nee.
Maar dan kun je kiezen, heel zielig doen, of toch maar proberen te maken wat kan.
Zelfs wetende dat het voor de corona beperkingen tijdelijk is, wat een geweldig vooruitzicht!

Ja joh. Dat is alleen in mijn omgeving. Daarom zijn er momenteel zulke grote acties tegen eenzame jongeren wat een enorm probleem is.
Je mag niet iemand zijn geluk of ongeluk bagataliseren.
Je kan dat niet voor iemand invullen.

Verder had ik hier aangegeven dat ik de georganiseerde buitenrit spannend vond. Ben toch gegaan en was erg Corona proof en leuk.

Sorry ik dacht uit je post op te maken dat je werkte met die doelgroep.
En dan kan ik me voorstellen dat je er anders in staat.

Uiteraard zijn er eenzame jongeren en dat bagitaliseerd ook niemand.
Mensen geven wel aan dat ze zelf ook de nodige oliebol hebben gehad en er nu daarom anders in staan.
En dat is niet beter voelen of niet met de ander meevoelen of wat ook, maar laten weten dat het allemaal ook relatief kan zijn het corona gedoe als je geen mensen verliest of ernstig ziek word.
Mij helpt het iig altijd om te zien dat ik het zo slecht nog niet heb.
En hoop daarmee ook een hand aan te kunnen reiken als hulp dat andere dat zo ook zien.
Maar dat komt op woord waarschijnlijk niet over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:03