Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:05

pien_2010 schreef:

Thioro,
inderdaad mag je hier in Frankrijk maar 1x in de 20 jaar een tetanus injectie. Hier in de buurt mogen hoefsmeden, paarden eigenaren en dierenarts wel vaker hoor. Ik ben zelf ook hier na 10 jaar gemogen toen ik vertelde dat ik paarden rond het huis heb waar ik altijd mee bezig ben.

Nou hier (en dan heb ik het over meerdere regio's) dus niet.
Ik zeur er élke keer over bij de 2jaarlijkse visite medicale verplicht vanuit werk. Maar nope, ze willen er niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:26

pien_2010 schreef:
Voor Marie_Anne omdat ze erop door blijft gaan en ongelijk heeft dat Moonfish alles op eigen houtje doet. Van achter naar voren quote ik de berichten van Moonfish waarin ze aangeeft dat ze alles onder begeleiding doet en met medeweten van artsen:

Ik vond het een duidelijk verhaal en ik vind het wel fijn als mensen denken covid te hebben andere wegen bewandelen want niemand weet eigenlijk wat nu werkelijk helpt. En dan is vitamine C heel erg onschuldig want het kan in ieder geval geen kwaad.

Dus wat Moonfish heeft gedaan dat vind ik interessant, niets meer en niets minder en ik vind het vooral erg fijn dat ze nu beter is ongeacht of het nu wel of geen corona was. Of dit door de vitamine C komt zullen we ook nooit met zekerheid kunnen weten.

Zoals ik al zei: ik lees uitstekend, dus je had al die quotes niet hoeven plaatsen.

Ik vind dit al zo veelzeggend:
Citaat:
Ja, ik krijg ook gerust infuuszakken op recept.
Wel in België want hier mag dat niet,

Hier is Nederland en Bokt is een Nederlands forum.

Ik vind het ook een duidelijk verhaal, maar ik heb er een heel andere mening over dan jij.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:37

En dat weten we nu ook wel.

Ik ben blij voor moonfish dat ze beter is, en blij voor haar dat ze zo zelfredzaam is. Dat ze de techniek beheerst zal idd wel in overleg met haar behandelend arts zijn en niet afgekeken van een YouTube filmpje.
Angst dat nu iedereen een infuus vitamine c bij zichzelf gaat leggen is ongegrond. Het gros van de mensen kan niet zelf een infuus aanleggen en zal het dus bij pilletjes of een extra mandarijntje houden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:39

NatasjavE schreef:
rien10 schreef:
Volgens mij is het entmiddel van Tetanus ook zo dik, toch?

Volgens mij niet.

Ik heb toen ik doktersassistente was ook wel vitamine B12 injecties gegeven en die waren destijds echt heel dik en moeilijk te injecteren.
Kan me best voorstellen dat die injecties pijn doen.

Weet niet of ze nog steeds zo "stroperig"zijn hoor.

Ik krijg ze al sinds 2006 maandelijks en de enige keer die zeer deed was toen ze 'm in m'n bovenbeen zette ipv m'n bil. Dat is voor mij de reden geweest om niet zelf te gaan injecteren.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:12

Halverwege de jaren tachtig was de vloeistof niet dikker dan nu? Ben je niet in de war met ijzerinjecties, Natasja? Die vond ik wel pijnlijk.

Maar goed, on topic maar weer? Las net een interessante column over pandemieën in het algemeen en Covid in het bijzonder. Is misschien wel wat online over te vinden als je googelt op Frank Snowden, historicus, en Nassim Nicholas Taleb, statisticus. (fat tail events).

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:59

Ik ben er ook weer even! Hoe gaat het hier?

Ik merk dat het leven voor mij weer wat 'normaal' word en vooral geconfronteerd word met de coronamaatregelen als ik naar de Albert Heijn ga. Voor de rest is normaal wel weer van toepassing bij mij.

Wat me overigens wel verbaast is dat de Dirk hier gsstopt is met het schoonmaken van winkelkarren en ze ook weer met muntjes moeten geopend worden. Ik heb daarbij ook 9vd10 mensen hun karretje niet zien schoonmaken. Dat uhm vind ik ook niet echt wat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:05

Maar dat schoonmaken van die karren is sowieso een wassen neus hoor.... ze staan weet ik veel hoe lang met hetzelfde sopje, bij de Aldi stond van de week een fles glassex.
Echt goed reinigen en desinfecteren doe je niet door er een natte lap over te halen

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:06

Dan zou ik de komende tijd die supermarkt vermijden.
Of staan er wel schoonmaak doekjes klaar?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:09

Gewoon zelf goed je handen wassen als je thuis komt. Dat is het enige wat ik doe.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:11

En zorg gewoon voor paar handschoenen in je zakken.
Gooi ze na gebruik gewoon in wasnetje en laat mee draaien in de was. 40’of liever 60 graden.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:32

Ik maak mijn kar ook niet schoon, er raken meer mensen de spuitfles desinfectie aan dan de winkelkar. Ik heb desinfectie gel en doekjes in m’n auto die gebruik ik meteen na het boodschappen doen.

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:36

mysa schreef:
Halverwege de jaren tachtig was de vloeistof niet dikker dan nu? Ben je niet in de war met ijzerinjecties, Natasja? Die vond ik wel pijnlijk.

Maar goed, on topic maar weer? Las net een interessante column over pandemieën in het algemeen en Covid in het bijzonder. Is misschien wel wat online over te vinden als je googelt op Frank Snowden, historicus, en Nassim Nicholas Taleb, statisticus. (fat tail events).

Ik heb het over begin jaren 90. :)

Maar ik weet niet of de vloeistof veranderd is tov nu. Ik heb niet zo lang als doktersassistente gewerkt.

Ik weet zeker dat het B12 was. Of het pijnlijk was weet innige. Heb ze zelf nooit gehad.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:43

Ladybird schreef:
Ik ben er ook weer even! Hoe gaat het hier?

Ik merk dat het leven voor mij weer wat 'normaal' word en vooral geconfronteerd word met de coronamaatregelen als ik naar de Albert Heijn ga. Voor de rest is normaal wel weer van toepassing bij mij.

Wat me overigens wel verbaast is dat de Dirk hier gsstopt is met het schoonmaken van winkelkarren en ze ook weer met muntjes moeten geopend worden. Ik heb daarbij ook 9vd10 mensen hun karretje niet zien schoonmaken. Dat uhm vind ik ook niet echt wat.

Ik zou zo'n supermarkt dus links laten liggen. Alleen door de publieke opinie (als klanten niet meer gaan) kun je dat terug laten draaien.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:47

Hier moest je eerder zelf de karren schoonmaken, en vorige week deed iemand van de winkel het. Toen ik de zelfscanner pakte heb ik het nog maar een keer gedaan met de doekjes die daar liggen, want de zelfscanner houder slaan ze dus mooi over, en die poets ik dus wel iedere keer aan de binnenkant.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:06

Hier moet je ook alles zelf schoonmaken bij de supermarkt. Ik had twee keer met mijn eigen telefoon en de appie app boodschappen gedaan, maar aangezien die niet in de houder past is dat ook niet echt handig boodschappen doen.
Toch maar weer met een handscanner en inderdaad ook zelf schoonmaken.

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:13

Hier bij de supermarkt (AH) maken ze de karretjes nog steeds voor je schoon voor je schoon.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:14

Daar zijn ze bij ons sowieso nooit aan begonnen dat schoonmaken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:16

Sizzle schreef:
Daar zijn ze bij ons sowieso nooit aan begonnen dat schoonmaken.

Hier ook niet dus altijd wegwerp handschoenen aan. Gaan id auto ie plastic zakje dat id vuilnisbak verdwijnt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:25

Bij de AH hier in het dorp mag je het weer zelf doen. Staat een tafel buiten met diverse spuitbussen met een schoonmaakmiddel en papier. Ik heb zelf Dettol doekjes in mijn auto dus neem er een mee als ik een kar pak en dan maak ik hem daarmee schoon.

Als ik de auto zit pak ik weer zo’n doekje, ook voor m’n handen, telefoon en sleutel en was thuis nogmaals m’n handen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:35

Hier bij de Jumbo staat nog wel steeds iemand schoon te maken. En er liggen doekjes dat je het ook nog zelf kunt doen vind je het anders niet voldoende.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:39

Bij de Nettorama hier in Oosterhout maakten ze gisteren ook geen karren schoon.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:43

Wat ik dan nu weer zo typisch vind is dat er nu dus mensen om die tafel met die schoonmaakspulletjes staan met hun kar (ipv doekje pakken en meenemen naar de karretjes) en zich daar dus niet aan de 1,5m houden. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:09

Goed plan om allerlei voorzorgen tegelijk af te bouwen, als er dan iets mis gaat weten we en niet wat de voornaamste reden is, en het komt allemaal tegelijk...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:19

Dacht even langs de decathlon te gaan nu die weer open is. Stond een rij wachtenden van hier tot in Tokio. Zal nog wel even wachten met niet essentiële inkopen.
Zelfs bij supermarkten ben ik altijd verder gereden als ik mensen zag wachten :+ .

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:20

Oh de bevolkingsonderzoeken (darmkanker, borstkanker, baarmoederhalskanker) gaan ook weer van start, gelukkig!

Edit: Thioro, ik heb boutjes en hoekplaatjes nodig bij de Hornbach. Ik rij er op de heen- en terugweg naar m’n werk langs. Langs. Nog niet een keer gedacht dat het rustig genoeg was op de parkeerplaats om naar binnen te gaan.