Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:40

moonsparkle schreef:
De r zit weer in de maand hoeveel mensen hebben in de winter last van een koudje? Keelpijn, hoesten door de kou? (heb ik soms bij inspanning en kouder weer). Je kunt toch niet dan steeds thuisblijven, waar trek je dan de grens? Voor een test ben je ook niet dezelfde dag aan de beurt en het duurt ook even voor je de uitslag hebt.

Als je verkouden bent moet je thuisblijven. Hoe rot het ook is.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:47

purny schreef:
moonsparkle schreef:
De r zit weer in de maand hoeveel mensen hebben in de winter last van een koudje? Keelpijn, hoesten door de kou? (heb ik soms bij inspanning en kouder weer). Je kunt toch niet dan steeds thuisblijven, waar trek je dan de grens? Voor een test ben je ook niet dezelfde dag aan de beurt en het duurt ook even voor je de uitslag hebt.

Dan zit ik altijd thuis..
Ik heb kapotte holtes door ziekte, al 4 keer aan geopereerd. Maar ik ben altijd iets snotterig. Met dit weer soms erger en bij veel airco ook.
Volgend de huisarts, ziekenhuis en ggd hoef ik niet te testen als het niet erger / anders is dan mijn normale klachten. En dat ik ook niet thuis hoef te blijven. Beperk het enorm en draag een mondkapjes..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:14

Maar Bo_Y dat klopt toch niet, je bent niet verkouden. Dus dan zit je toch niet altijd thuis als je moet testen bij verkoudheid.
Ja je hebt klachten die lijken op een verkoudheid, maar die komen niet omdat je verkouden bent maar omdat je luchtweg klachten hebt.

Mijn moeder heeft COPD en hoest daardoor veelvuldig. Die hoeft zich ook niet te laten testen. Mocht ze verkouden worden, ja dan dus wel.

Zijn er nog Bokker op vakantie op dit moment, buiten de 2 ladies die in Duitsland zitten?

Bo_Y

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:17

Ja dat is waar Marlies. Een ‘verkoudheid’ is inderdaad anders.

Mijn ouders (drenthe) rijden door Duitsland en moesten gisteren opgeven waar ze vandaan kwamen voor ze op de camping mochten.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:18

Relaxed schreef:
Ja dus kun je met klachten toch ook gewoon thuisblijven? Waarom is daar meteen een test voor nodig?

Dan kunnen mensen die close contact met je gehad hebben ook 10 dagen in qaruantaine. Het virus is namelijk helaas al voor ziekworden besmettelijk, dus ook mensen die twee dagen voor klachten gezien hebt worden daar in meegenomen. En dan kan er zo voorkomen worden dat zij dus met besmettelijkheid voordat ze ziek worden de deur uit gaan en afwachten of ze klachten gaan krijgen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:26

ik ga dinsdag op vakantie (ik wacht even tot het slecht weer wordt, heb ik patent op :') ) Maar ik ga de camping maar even mailen dat ik uit Noord Holland kom, zou zuur zijn als we het hele circus optuigen, kat naar het pension brengen en niet toegelaten worden.
Ik wacht eerst de persconferentie even af, straks mag ik de provincie niet meer uit. (als ik hoest, komen de aerosollen in de provincie Utrecht, zo dicht woon ik tegen de grens :') )

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:34

Wij zouden maandag naar een huisje op de Veluwe. Dat hebben we nu voor de zekerheid verschoven naar woensdag. Dan begint het slechte weer ook weer dus wordt het weer binnen zitten denk ik. Dit is onze tweede poging om nog even weg te gaan.

Ondertussen “llijden” we ook onder de code rood gezien we twee appartementen verhuren in Noordwijk en onze gasten beginnen te annuleren. Dag inkomsten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:00

Dat testen is nu echt een ramp. Heleboel locaties zijn gewoon dicht. Zelfs in Drenthe duurt het nu 72 uur voor je kan testen en dan ook nog op een uur rijden. Schandalig gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:15

Tegen die tijd ben je alweer beter :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:24

En het word nog erger nu bepaalde beroepen(heel begrijpelijk) voorrang gaan krijgen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:15

purny schreef:
moonsparkle schreef:

Ik vind dat ook moeilijk bepalen hoor. Wanneer ben je dan verkouden?
Bij een beetje snot? Of als je daarvoor neusspray nodig hebt? Of als je wat hoest erbij? Of alleen bij productieve hoest?

Voorheen als ik verkouden was lag ik altijd in bed het uit te zieken.
Ik heb het idee dat mensen zich nu sneller verkouden noemen. Omdat je anders niet specifiek hoeft te zeggen dat je nergens heen kan?
Ik vind mezelf niet verkouden met een beetje droge hoest en wat snot namelijk. Iedereen heeft dat toch de ene dag wel en andere dag niet? Soms ineens midden op de dag maar daar kan ik sochtends niet op anticiperen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:29

Het is ook heel lastig. Ik had mij normaal niet laten testen. De enige klachten die ik anders niet heb is de reukverlies en het heel warm hebben zonder koorts

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:35

Juist bij droge hoest, dat is een symptoom van corona, productieve hoest juist niet. Dit is mij zo verteld tenminste.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:22

Nou, we hebben een huisje geboekt. Vrij letterlijk een steenworp van de NL grens :+
Voelt een beetje zonde om daar je geld aan uit te geven moet ik eerlijk bekennen _O-
Schoonouders wonen vlak aan de grens dus dat ik makkelijk, mijn ouders moeten dan maar even in de auto stappen en dan spreken we in de buitenlucht af.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:34

Ik heb voor eind oktober begin november een huisje gehuurd om met mijn ouders mijn verjaardag te vieren in Duitsland. Ben benieuwd of dit door kan gaan.
Kan wel nog 1 dan van te voren omboeken. Het is van Landal. Dus ik durfde het risico wel te nemen want er dan vast wel een park waar we heen mogen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:44

Bo_Y schreef:

Mijn ouders (drenthe) rijden door Duitsland en moesten gisteren opgeven waar ze vandaan kwamen voor ze op de camping mochten.

Ik hoop dat dat bij ons niet gebeurd. Hoewel we nog maar een paar dagen weg zijn en maximaal nog maar 1 andere camping bezoeken. Kom dan niet uit de verboden provincies, maar wel uit de plaats waar de stijging nu enorm is en na Delft verhoudingsgewijs de meeste besmettingen zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:46

ik kreeg net een mailtje van de camping, ze hadden de persconferentie even afgewacht en we zijn welkom.

Eerlijk gezegd verwacht ik volgende week nieuwe, strengere maatregelen, dus ik hoop dat hun wifi het een beetje doet, zodat we een evt. persco kunnen volgen. Ik wil niet het risico lopen dat ik mijn kat niet meer op mag halen uit het pension.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:52

Neonlight schreef:
Bo_Y schreef:

Ik hoop dat dat bij ons niet gebeurd. Hoewel we nog maar een paar dagen weg zijn en maximaal nog maar 1 andere camping bezoeken. Kom dan niet uit de verboden provincies, maar wel uit de plaats waar de stijging nu enorm is en na Delft verhoudingsgewijs de meeste besmettingen zijn.

Maar dan ben je niet net geweest. Mijn ouders kwamen uit italie en dat was doorslaggevend. Ook logisch, want ze zijn al 5 weken niet in NL geweest, beetje gek dat je aan zou houden als leidraad om wel iets te mogen of niet..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:52

Ik ben net in Kassel (Duitsland) gearriveerd, maar mij is niets gevraagd bij het inchecken. Ik weet niet of ze gewoon de plaatsnaam checken, maar dan nog kan ik wel in NH/ZH geweest zijn. Bijzonder toch. Of er wordt gewoon niet opgelet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:04

Hier werd het gisteren ook niet gevraagd. Begint nu ook weer flink vol te lopen, duidelijk weekend weer. Meeste kans rijden we vanaf hier ook rechtstreeks naar huis, om de camping zoek ramp niet nog een keer te hebben. :)) Die Duitsers gaan ook pas op maandag weg, had zondag verwacht maar ook op zondagen staan de campings vol.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:12

Staan nu op een camping in Ouddorp.... En gewoon vol...
Veel Duitsers en Belgen nog!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:53

Ondanks dat ik er vrede had dat onze vakantie was geannuleerd naar Sicilië is het wel gek om te beseffen dat ik er vanmorgen anders heen was gevlogen en had ik er nu gezeten.

Gelukkig morgen een weekje naar Biddinghuizen en hopen dat we volgend jaar maar Sicilië kunnen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:25

Dat is inderdaad heel jammer. Vooral omdat het best gekund had, ik kom er net van terug.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:31

Hallo, wij zouden 5,6,7 oktober naar de Efteling gaan in een huisje op Bokrijk. We wilden dit graag verzetten door twee mensen die risicogroep zijn en stevig oplopende cijfers. Efteling geeft aan dat dat niet kan, niet omboeken en geen geld terug. Weet iemand of dit mag of dat ze het in deze tijd toch moeten omboeken? We hebben voor de Corona periode geboekt..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:45

Denk dat je er niet veel mee kunt omdat t wel toegestaan is momenteel om er naartoe te gaan.