Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:39

MarcoBorsato schreef:
Shaggy09 schreef:
hier de antwoorden ;)
1. ik denk niet dat ik die kan nemen en erop zetten srry
2. ik rijd als enigste op mn pony
3. ik heb les op mijn manege 2 x pro lessen, 1x niet pro lessen ;)
4. ik heb een hulpteugel met rubberen ringen die werkt echt FANTASISCH GOED EN FIJN!

Niks ergs aan hoor, ik heb ook 2 jaar op een manege gereden voor ik mijn pony's kreeg.

Jeetje, jij moet je wel erg vervelen niet? Heb je geen kinderen op te voeden?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:41

Ik vind wel dat de manege waar ik heb leren rijden capabel is. Genoeg uitdagende paarden van niveau en instructie is ook goed. Plus veel verschillende dingen zoals buitenrijden en springen. En het is niet dat ik met sprongen vooruit ging toen ik eigen paarden kreeg.

Er zijn wel goede maneges, je kan niet stellen dat alle maneges slecht zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:44

Shaggy09 schreef:
Als je goed leest zie je dat ik het bij punt 2 over mijn eigen pony heb. Daarmee bedoel ik dus de manege waar ik met mijn eigen pony rijd, oftewel de ponyclub. Wel leuk dat je de moeite nam om al mijn berichten door te spitten, uit welk jaar komt dat bericht? 2011?

Lezen. Is. Een. Kunst.

Schrijven ook, als je manege schrijft maar je bedoelt ponyclub.

Dat spitten valt mee hoor, gewoon je naam en manege gezocht.

sureido schreef:
Ik vind wel dat de manege waar ik heb leren rijden capabel is. Genoeg uitdagende paarden van niveau en instructie is ook goed. Plus veel verschillende dingen zoals buitenrijden en springen. En het is niet dat ik met sprongen vooruit ging toen ik eigen paarden kreeg.

Er zijn wel goede maneges, je kan niet stellen dat alle maneges slecht zijn.

Nee en er is veel verbeterd de afgelopen 20 jaar. Maar over het algemeen zijn manegemensen niet de mensen die ik als bijrijder zou willen hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:45

SindyKaya schreef:
[
Jeetje, jij moet je wel erg vervelen niet? Heb je geen kinderen op te voeden?

Ze slapen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:47

MarcoBorsato schreef:
Shaggy09 schreef:
Als je goed leest zie je dat ik het bij punt 2 over mijn eigen pony heb. Daarmee bedoel ik dus de manege waar ik met mijn eigen pony rijd, oftewel de ponyclub. Wel leuk dat je de moeite nam om al mijn berichten door te spitten, uit welk jaar komt dat bericht? 2011?

Lezen. Is. Een. Kunst.

Oh nee toch. Help.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:47

safina schreef:
Nee hoor, haflingers zijn niet tof. Echt niet. Je kunt er beter Wiener Schnitzels van maken..
:D :D

Gelukkig is er voor iedereen een geschikt ras. Ik ben dol op koudbloeden maar vind Haflingers toch lastiger dan fjorden. Alhoewel veel staat of valt met opvoeding.

Op mijn fjord kan iedereen leuk wegrijden, beginner of gevorderd. Ik vind het altijd wel leuk als iemand lol heeft met mijn knol, mits wel eerlijk gereden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:49

Tja, ik ging wel met sprongen vooruit, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat denk ik vooral aan de pony lag. Ervaren dier, maar wel één die je er af gooide als je eens te hard in kwam met hand of been of als je te veel met andere dingen bezig was.

Dames, kunnen jullie niet gewoon gezellig doen ipv zo op elkaar te reageren? Waarom je niet mengen in de discussie, maar alleen maar een sneer te geven naar een ander?

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:53

Ja, laten we het nieuwe jaar gezellig beginnen!

Wij hadden op stal een staatsgevaarlijke fjord met de liefste naam ooit. Heb er 1 keer op gezeten en nu ben ik koudbloed getraumatiseerd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:54

Ja dat soort pony’s stonden ook op de manege, dat scheelt natuurlijk wel echt veel in ervaring. Ben er vaak zat afgedonderd. De echt goede manege ruiters waren ook zo onder de panne bij pensionklanten daar of ergens anders dat ze mochten bijrijden.
Laatst bijgewerkt door sureido op 05-01-20 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:55

MarcoBorsato schreef:
Shaggy09 schreef:

Lezen. Is. Een. Kunst.

Dat spitten valt mee hoor, gewoon je naam en manege gezocht.

Het zijn berichten van 10 jaar oud joh, alsof je grootse zorgen als kleuterpenny gaan om of je nou manege of ponyclub schrijft :') Mijn hemel wat een zuur gedoe zeg.

Vind wel als ik zo om me heen kijk dat er heel wat verbeterd is rondom paardenwelzijn en het leren rijden op maneges. Ik verwacht nu eigenlijk wel een hoger niveau van een manegeruiter dan pak 'm beet 10 jaar geleden, toen deden we allemaal maar wat als ik naar m'n eigen ervaringen terugkijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:57

Met z'n dertigen in een les. Wat een armoede.

Maar alsnog krijgen mijn kinderen straks privéles als ze er naar talen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:09

Ik heb anders goeie lessen gehad hoor. Het is gewoon heel anders. En je moet ergens de basics leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:22

Paardenfan25 schreef:
safina schreef:
Nee hoor, haflingers zijn niet tof. Echt niet. Je kunt er beter Wiener Schnitzels van maken..

Gelukkig is er voor iedereen een geschikt ras. Ik ben dol op koudbloeden maar vind Haflingers toch lastiger dan fjorden. Alhoewel veel staat of valt met opvoeding.

Op mijn fjord kan iedereen leuk wegrijden, beginner of gevorderd. Ik vind het altijd wel leuk als iemand lol heeft met mijn knol, mits wel eerlijk gereden.

Fjorden vind ik leuk. <3 Dat is overigens ook geen populaire mening, geloof ik. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:27

Ik heb nog nooit een mooie paardentattoo gezien.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:40

Mijn unpopulair opinion: Claudia de Breij is niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:59

MarcoBorsato schreef:
Ik heb nog nooit een mooie paardentattoo gezien.

Ik denk dat heel veel mensen dat met je eens zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:02

Maar er zijn zoveel mensen met een paardentattoo ;(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:05

bijstandgezinnen die er maar op los fokken :+ ik vind dat zo krom... ze leven van de staat en omdat ze het graag willen moet het maar kunnen...

mensen die bijv een wajong uitkering hebben al jaren maar ook echt geen aanstalte maken om te kijken naar wel passende mogelijkheden. Ken er wel zo 1, al vanaf haar 19e geloof ik in de wajong omdat ze onstabiele knieen heeft, maar niet kijken naar vrijwilligerswerk of iets wat ze wel kan. Nee inplaats daarvan heeft ze nu een kindje genomen terwijl ze niet eens normaal voor zichzelf kon zorgen, huis was altijd een paasei, kwamen niet rond met geld en dachten overal te makkelijk over. Hoop oprecht dat het kindje een goed leven gaat krijgen. maar dan moet er veel veranderen. Ouders zijn beide liever lui dan moe (letterlijk).

ik heb verder nog nooit star wars gezien, maar ik vind fantasy en sci-fi in het algemeen wel weer leuk

kijk geen expeditie robinson enzo, niet mijn ding.

Ik heb niks met standaard sportpaarden, doe mij maar een mooie stevige tinker of een mooie barokke fries of een extreem typische arabier etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:06

MarcoBorsato schreef:
Maar er zijn zoveel mensen met een paardentattoo ;(

...op Bokt. :j

Ik vind 99,9% van alle tattoos die op Bokt gedeeld worden spuuglelijk.

Edit: ik bedacht me opeens dat ik een tattoo van een Tinker nog lelijker vind dan van een Haflinger. Ik vind Tinkers echt hele lelijke paarden.

Nieuwe: Ik vind Chateau Meiland echt geen ruk aan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:13

Chateau Meiland en bijbehorende personen is al vaak genoeg hier besproken :+

Ik houd sowieso niet van koudbloeden, daarom ook nooit een klik gehad met mijn Fries. Geef mij maar een mooi springpaard.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:14

Ik vind koudbloeden zoals Fjorden en tinkers sowieso meer op koeien dan op paarden lijken. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:15

sureido schreef:
Chateau Meiland en bijbehorende personen is al vaak genoeg hier besproken :+

Ik houd sowieso niet van koudbloeden, daarom ook nooit een klik gehad met mijn Fries. Geef mij maar een mooi springpaard.

Friezen zijn warmbloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:17

Liesje1611 schreef:
Ik vind koudbloeden zoals Fjorden en tinkers sowieso meer op koeien dan op paarden lijken. :')

Als er een koe in m'n wei zou staan, zou ik daar echt van genieten. Als er een Tinker zou staan, doe ik direct de gordijnen dicht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:18

_O- _O-

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:19

safina schreef:
Liesje1611 schreef:

Als er een koe in m'n wei zou staan, zou ik daar echt van genieten. Als er een Tinker zou staan, doe ik direct de gordijnen dicht.