Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 23:03

LWDaisy schreef:
Killed schreef:

Even het topic omhoog schoppen, waar zijn die gierige acties :D :D

Ik heb vandaag om eerlijk te zijn het tegenovergestelde gedaan.
Ik heb een Schockemohle hoofdstel, de Coventry. Heb hem al een jaar of 6-7 liggen denk ik, en amper 20x gebruikt. Heel obsessief verzorgd, heb zelfs de originele velcro's nog om de teugels e.d. netjes bij elkaar te houden als je hem aan de hoofdstelhouder hangt. Ziet er 100% nieuw uit.

Maar - ik gebruik hem amper. Onlangs eindelijk hét hoofdstel gekocht voor mijn paard, een sidepull. Daardoor heb ik de Schockemohle helemaal niet meer nodig, dus heb ik die te koop gezet voor 75 euro, incl. teugels. Nieuwprijs was 189 euro.

Eén van mijn vriendinnen is helemaal gek van dat hoofdstel. Maar door een recente, dure operatie van haar hond (2000 euries) heeft ze van de koop moeten afzien.

Ik heb het hoofdstel vanochtend ingepakt en naar de post gebracht. Vriendin weet van niks haha. Via een gezamenlijke vriendin met de buurvrouw een plannetje bekokstooft, het wordt bij de buurvrouw afgeleverd, en zij zal het aan mijn vriendin bezorgen. Kaartje ingesloten: "vriendschap heeft meer waarde dan geld - geniet er van, jullie verdienen het!"

Kan niet wachten om haar reactie te zien haha!

[ [url=m/LrNIr3.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kD6ZKj.png]Afbeelding[/url] ]

Maxime zal blij zijn ermee! :D

Maar stt, nog niks verklappen he! :D Ze twijfelt nog steeds, heb haar moeten wijsmaken dat ik een koper heb :+ Hoop heel erg dat ze het pakketje morgen al aankrijgt haha!

Mars ik laat het je zeker weten :D

Spannend...
Afbeelding[/quote]

Superlief dit!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 00:03

Sheran schreef:
@Haabal: ik snap beide kanten wel, ik ben ook vaak degene die een hotel te duur vindt en ik ontbijt dan inderdaad ook vaak door naar een supermarkt te gaan oid. Het heeft bij mij ook wel vaak ongemakkelijke situaties opgeleverd. Hotels vind ik vaak gewoon echt te duur. Normaal kampeer ik veel, maar bij Parijs is dat niet eens veel goedkoper :'). Maar ben dus ook gewend om maximaal 100 in totaal uit te geven voor een weekendje Parijs, inclusief reis. En bij een gewone vakantie destijds ongeveer 120 voor 3 weken Frankrijk. Nu verdien ik met geld en heb ik een vaste baan, maar het blijft altijd nog wel een puntje, ik met altijd wel op mijn geld en een hotel is een klap geld die je er wel voor over moet hebben. Merk toch vaak dat vrienden meer luxe willen/gewend zijn.

Ik snap dat heel goed, ik heb een tijd in de bijstand gezeten en toen was het echt elk dubbeltje omdraaien. Wat ons stoorde is dat er totaal geen input kwam, ze gaf geen richtprijs/budget, ze zocht zelf niet mee, ze keurde niets af en keurde niets goed. Toen we ein-de-lijk die Ibis Budget als compromis hadden kregen we het idee dat ze het stuk liet gaan op het ontbijt omdat ze niet zonder haar vriend wilde. Zeg dan gewoon dat je niet meer mee wilt, denk ik dan.

Was overigens het zoveelste akkefietje over geld hoor, ze had bvb nooit geld om ergens te lunchen (dat moest iemand anders dan voorschieten) maar kocht dan een half uur later wel een bikini van 40 euro zonder met dr ogen te knipperen. Voorgeschoten geld kreeg je maar heel moeilijk terug, en ze wilde altijd meerijden maar gaf nooit eens iets voor de benzinekosten.

Doordat het dus al een tijdje sudderde hebben we daarom dus ook met zijn drieën geboekt in plaats van te zeggen "dan gaan we allemaal niet meer, want we zouden samen die beurs bezoeken", waar we dat eerder wel gedaan zouden hebben. Iemand 'achterlaten' die vanaf dat het plan nog een woest idee was mee zou is namelijk totaal niet onze stijl.

Daar komt bij dat K een jaartje ervoor met H naar Londen was geweest, en voor haar gevoel het hele weekend op eieren moest lopen vanwege H's humeur, en dat K nog steeds een flink (voorgeschoten) bedrag tegoed had van Londen. We hadden dus niet superveel zin in herhaling en hebben haar ruim de tijd gegeven te reageren, maar als je alles dood zwijgt ben je snel uitgepraat bij mij.

(aanvulling) In eerste instantie zouden we met mijn auto naar Parijs, want goedkoop. Tot we er achter kwamen dat het parkeren 20 euro per 24 uur was, en dat alleen dus al 100 euro. Dan nog de benzine, minimaal 5 uur verplicht achter het stuur, mensen oppikken aan de andere kant van NL en weer thuis brengen, etc... En breek me de bek niet open over het verkeer op de ring Parijs en in Parijs zelf... :x Dus toen ik zag dat de Thalys kaartjes 39 euro waren heb ik de auto ge-veto'd en gezegd dat we mooi met de Thalys zouden. Ik kan me voorstellen dat H zich 'gratis vervoer' had ingedacht, omdat die sowieso nooit iets bedroeg aan de benzinekosten als je er niet heel heel HEEL expliciet naar vroeg en achteraan zat. Dus dat is me wellicht niet in dank afgenomen en die kosten kwamen er ook "ineens" bij. (want mijn auto loopt op lucht :j en parkeren is gratis)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 01:30

Dat hebben jullie nog lang volgehouden met H Haarbal. Was ze niet ook een beetje de vriendin van K en minder van jullie? Is K nog bevriend met haar?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 01:43

imaudy schreef:
Dat hebben jullie nog lang volgehouden met H Haarbal. Was ze niet ook een beetje de vriendin van K en minder van jullie? Is K nog bevriend met haar?

Ze was de beste vriendin van K en gewoon goed bevriend met J en mij. Ze bleef regelmatig bij K of mij logeren, en we deden vaak weekendjes bij K of bij mij met zijn vieren waarin we een landenthema hadden voor eten/drinken. Ondertussen (voornamelijk door acties van haar vriend) spreken we haar alledrie niet meer.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:48

LWDaisy schreef:
M_D_H oh da's balen. Op zo'n moment komt de ware aard van mensen wel vaak boven he..

Ja ik ben echt verbaasd hoe dit gaat :o

Bij mijn familie, werd er eerst een oplijsting gemaakt, daarna kon ieder kind er op intekenen en als er een dubbele intekening was, dan werd er geloot, en na de kinderen kon ieder kleinkind iets van die lijst kiezen.
Zo heeft ieder iets wat hij heel erg graag wilde en de rest werd eerlijk verdeeld.

Hier is het gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt en als je niet goed oplet dan wordt het geen jij wilt achter je rug om weer weggepakt :oo
Nou zijn mijn vriend en ik totaal niet zo, dus wij zien wel wat er overblijft.
Maar we vragen ons wel af... Waarom? kom je iets ontzettends te kort in je leven? Heb je deze spullen of het geld hard nodig om te overleven? Zijn wij dan zo gelukkig en gezegend dat wij deze spullen dus totaal niet nodig hebben?
Het is echt bizar, ik heb er geen woorden voor.
Je hoort dit vaak bij andere mensen, maar ik dacht altijd dat het onzin was, omdat het in mijn familie altijd zo verfijnd en opgevoed gaat.

Er zijn zelfs familieleden die nog niet eens weten dat het huis leeggehaald wordt (en dan vraag je je af, hoe weten jullie dit dan? Nou dit was geheel per toeval, wij waren door mijn schoonvader gevraagd om wat spulletjes op te halen die van hem zijn en die daar zijn blijven liggen na de uitvaart, toen we daar kwamen waren we verbaasd zoveel mensen te zien die allemaal aan het slepen waren met spullen en dozen en... Het was net een mierennest :n )

Haarbal, ik vind dat je het netjes hebt opgelost.
Als je met mensen samen op vakantie gaat oid dan heb je altijd wel wat verschillen en daar moet je een compromis in vinden.
Wij gaan bijvoorbeeld vaak naar een hotel met ontbijt en wij lunchen en dineren bij restaurantjes.
Maar toen wij met vrienden weg gingen gaf een vriendin van ons aan altijd brood te halen bij een supermarkt en dat dan te eten. Dus wij hebben van de 4 dagen 2 dagen broodjes gehaald en zijn 2 dagen gaan lunchen ergens. Was een prima compromis :j

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:29

Postbode heeft flink gewerkt - het hoofdstel is vandaag bij de buurvrouw van mijn vriendin aangekomen.
Die heeft het pakje bij mijn vriendin afgeleverd, die nogal vreemd opkeek, vermits ze niets besteld had :+

Maar wat was ze blij *\o/* Best wel geschrokken en een beetje van de kaart, maar eens bekomen héél enthousiast! Ik kijk al uit naar de foto's :D

Poekkie

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:46

*\%/* *\%/*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 07:46

LWDaisy schreef:
Postbode heeft flink gewerkt - het hoofdstel is vandaag bij de buurvrouw van mijn vriendin aangekomen.
Die heeft het pakje bij mijn vriendin afgeleverd, die nogal vreemd opkeek, vermits ze niets besteld had :+

Maar wat was ze blij *\o/* Best wel geschrokken en een beetje van de kaart, maar eens bekomen héél enthousiast! Ik kijk al uit naar de foto's :D

<3 *\o/* super leuk dit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:08

Ik wil even weten of zus nu echt zo gierig is of dat ik te veel verwacht :+ Zus woont op anderhalf uur rijden (filevrij) van ons. (Momenteel zijn wij bv al anderhalf uur onderweg en nog op een half uur rijden er vanaf ivm file) Maandag heeft ze ons last minute uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje van mijn nichtje. Zij was namelijk jarig en ik had een leuk bedrag gestort op haar rekening. Wij waren welkom om 12.00 tot 16.30. Daarna moesten ze nog weg.

Nu heeft ze dit deze ochtend nog snel gewijzigd naar 13.30 en weg om 16.30. Er wordt geen middageten meer gegeven. Enkel een stuk taart. Nu vind ik het nogal gierig om mensen over de middag te laten aanrijden en rond avond eten te laten terug rijden en enkel een stuk taart te voorzien. Omgekeerd zorg ik altijd voor of middag eten of avond eten. Dat moet zelfs niet iets speciaals zijn maar bv gewoon wat broodjes.

Denk ik nu zo apart?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:13

Wel gek ja :+
Mijn zus woont ook op 1,5 uur rijden en als wij daar komen of zij hier is doen we altijd lunch erbij. Dat is dan wel altijd simpel brood met knakworst (omdat de kinderen dat zo lekker vinden :')) en vaak een soepje erbij. En dan krijgen ze ook nog taart en hapjes :P
Maar 3 uur onderweg om 3 uur daar te mogen zijn vind ik wel wat gek.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:21

Ik vind het vooral gek in combi met de lange reistijd idd. Want nu dwing je mensen om tijdens etenstijd in de auto te zitten, en daarna is er ook niets. Je kan toch niet om 11u al eten?

Maar aangezien het je zus is, is het misschien makkelijker om te vragen om op voorhand samen iets te gaan eten? :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:23

Eindtijden voor verjaardagen vind ik uberhaupt al gek. Als ik mensen uitnodig voor zo iets dan hou ik er altijd rekening mee dat ze lang blijven en zorg ik voor een ton aan eten (of vraag of ze bezwaar hebben tegen afhaal). Iets anders vind ik vooral heel ongastvrij.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:30

Ik vind het ook raar om mensen voor zo'n korte tijd uit te nodigen

Ik zou ook niet gaan en aangeven dat je een andere keer wel wilt komen als je wat langer kan blijven

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:32

Ik geef wel een eind tijd, maar meer zodat er niet mensen pas om 18 uur aan komen zetten ofzo. Dus van 13 tot 16 ofzo, dan komen mensen daartussen. Betekent niet dat ze om 15.59 hun jas aangereikt krijgen. ;) aan de andere kant weten die mensen die komen ook dat ik het niet trek om heel lang bezoek te hebben en komt het er wel vaak op neer dat ze weer op tijd weg gaan. Maar dat is medische reden die iedereen weet en geen verplichting vanuit mij :=

Ik doe nooit aan eten, tenzij echt afgesproken. Maar wel taart, hapjes, chips enzovoorts. Dus geen echte lunch of avondeten, maar wel meer te eten als 1 stukje taart. Pas als we afgesproken hebben dat we voor een verjaardag samen eten is het alleen taart en daarna avondeten.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:33

Ik zou er geen gierigheid achter zoeken. Misschien voelt ze zich verplicht je alsnog uit te nodigen omdat je geld gestort hebt maar kwam het eigenlijk niet uit en hebben ze toch wat tijd voor jullie vrij gemaakt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:36

corinep schreef:
Ik zou er geen gierigheid achter zoeken. Misschien voelt ze zich verplicht je alsnog uit te nodigen omdat je geld gestort hebt maar kwam het eigenlijk niet uit en hebben ze toch wat tijd voor jullie vrij gemaakt.

Maar je weet dat je mensen uitnodigt die minimaal 3 uur in de auto zitten om naar je toe te komen. Dan zorg je toch voor wat meer eten dan een gebakje?
En als het niet uitkomt even een belletje van bedankt voor het kado, we hadden alleen andere plannen die dag, kunnen jullie dan en dan?

Ik zou me doodschamen als mijn familie zo'n eind moest rijden en geen eten aangeboden zou krijgen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:37

Maar misschien maakt ze wel wat? Misschien geen uitgebreid middageten maar een boterham oid kan er vast wel van af :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:40

ingvdh schreef:
corinep schreef:

Maar je weet dat je mensen uitnodigt die minimaal 3 uur in de auto zitten om naar je toe te komen. Dan zorg je toch voor wat meer eten dan een gebakje?
En als het niet uitkomt even een belletje van bedankt voor het kado, we hadden alleen andere plannen die dag, kunnen jullie dan en dan?

Ik zou me doodschamen als mijn familie zo'n eind moest rijden en geen eten aangeboden zou krijgen.

Misschien had ze wel niet verwacht dat ze ook daadwerkelijk zouden komen als er 3 uur voor in de auto gezeten moest worden?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:56

Dus je nodigt je zus uit voor een verjaardag in de veronderstelling dat ze toch niet komt en gebruikt dat nog als argument ook? :o? Bizar.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:06

3 uur op een verjaardag is toch lang zat? Als er geen of niet genoeg eten bij is, heb ik meestal zelf iets te eten mee voor in de auto of ik stop onderweg wel ergens of ik eet gewoon weer thuis. Ik vind het niet gierig.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:07

Moestuin schreef:
Ik wil even weten of zus nu echt zo gierig is of dat ik te veel verwacht :+ Zus woont op anderhalf uur rijden (filevrij) van ons. (Momenteel zijn wij bv al anderhalf uur onderweg en nog op een half uur rijden er vanaf ivm file) Maandag heeft ze ons last minute uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje van mijn nichtje. Zij was namelijk jarig en ik had een leuk bedrag gestort op haar rekening. Wij waren welkom om 12.00 tot 16.30. Daarna moesten ze nog weg.

Nu heeft ze dit deze ochtend nog snel gewijzigd naar 13.30 en weg om 16.30. Er wordt geen middageten meer gegeven. Enkel een stuk taart. Nu vind ik het nogal gierig om mensen over de middag te laten aanrijden en rond avond eten te laten terug rijden en enkel een stuk taart te voorzien. Omgekeerd zorg ik altijd voor of middag eten of avond eten. Dat moet zelfs niet iets speciaals zijn maar bv gewoon wat broodjes.

Denk ik nu zo apart?

Ik ging dan zomaar niet, en wel met de vermelding erbij dat ik daar geen 3 u voor in de auto stap, misschien wel met de hint erbij dat ik wel wil helpen met koken en ook wel wat mee wil nemen.
Ik heb sowieso een jeuk aan verjaardagen met eindtijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:09

Als wij naar familie in Drenthe gaan. Ruim een uur en een kwartier rijden. Dan blijven we er vaak een hele dag.

Eten we ook gewoon mee etc. Andersom gaat dat net zo.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:12

Poekkie schreef:
Dus je nodigt je zus uit voor een verjaardag in de veronderstelling dat ze toch niet komt en gebruikt dat nog als argument ook? :o? Bizar.

Naja als je op een forum moet gaan checken of je zus gierig is dan zal de band wel niet onafscheidelijk zijn.

Sowieso lees ik in dit topic wel dat er een hoop verschillende meningen of iets gierig/praktisch/zuinig is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:38

of het gierig is weten we natuurlijk niet, dat weet je pas als ze zou zeggen dat ze dit te duur vindt.
Ik vind het zelf wel heel ongastvrij overigens. Nou schijnen Nederlanders daar ook bekend om te staan.
Vind het zelf leuk om samen te eten en bovendien hou ik van koken en bakken, dus hier wordt de visite ook altijd volgepropt :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:55

Kinke schreef:
of het gierig is weten we natuurlijk niet, dat weet je pas als ze zou zeggen dat ze dit te duur vindt.
Ik vind het zelf wel heel ongastvrij overigens. Nou schijnen Nederlanders daar ook bekend om te staan.
Vind het zelf leuk om samen te eten en bovendien hou ik van koken en bakken, dus hier wordt de visite ook altijd volgepropt :D

Hoezo een vooroordeel :D

Ik vind het gierig ja en vooral onaardig. Het nog je zus ook. Hier is het altijd s’middags welkom, geen eindtijd als je hebt aangegeven mee te eten s’avonds. Het word nooit te gek tussen 22 en 23 uur gaan de laatsten dan weg.