Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:53

Dat mensen met koffers stoelen bezet houden en dat anderen dan moeten staan. En dat iedereen op het perron in de weg loopt. Als je sloom of oud bent, prima, maar ga aan de kant alsjeblieft en ga niet midden in het 'looppad' stilstaan. :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:31

Danielleeee_ schreef:
Dat mensen met koffers stoelen bezet houden en dat anderen dan moeten staan. En dat iedereen op het perron in de weg loopt. Als je sloom of oud bent, prima, maar ga aan de kant alsjeblieft en ga niet midden in het 'looppad' stilstaan. :=

Nou zeg, daar kun je toch gewoon omheen? Die ouderen die hebben al moeite genoeg om de drukke samenleving van anno 2017 bij te benen :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:59

Afbeelding

:') +80 minuten _O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:40

_O- succes. Ik ben blij dat ik vrij heb vandaag met dit weer. Bus hier was ook weer eens veel te laat en super druk zag ik...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:47

Ik moest die naar Dordrecht hebben, die was uiteindelijk +12 :j die naar Den Haag Centraal was echt een minitreintje... een driedelige koploper := he-le-maal afgeladen vol was die :oo Maarja gaan er genoeg naar Den Haag :P

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:49

Vandaag nog maar eens bewezen dat ik geen people person ben :') ik wil echt stilte coupés. Damn you nmbs.

Het was eigenlijk redelijk rustig in de wagon, tot er op een bepaald moment een groepje van 4 mensen bij op stapte. De vrouw begon echt belachelijk luid te lachen en opmerkingen te maken. Ik had zelfs al men muziek opgezet, maar de vrouw kwam er door :') (Mensen zoals die zijn de reden dat mensen zoals ik doof worden :') ). Ik begrijp best dat je enthousiast aan je dag wil beginnen, maar wat minder decibels om 6.30 in de ochtend zou ik ook leuk vinden :')

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:55

Warboel schreef:
[ [url=m/nxEeIB.png]Afbeelding[/url] ]

:') +80 minuten _O-

:wow:
Blij dat ik vrij was vandaag. Zal morgenochtend ook wel leuk worden met die storm -O-
Wilde ergens vorige week ook de trein van 7.15 nemen naar den haag vanaf leiden, maar die reedt niet. Kwam er om 7.15 toch een trein, dus ik dacht al van huh. Was het die van 6.30 met 45 minuten vertraging :+ Maar goed mij hoor je niet klagen ik was op tijd op stage :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:01

Ik ben morgen gelukkig vrij! :oo
Haha dat is ook geluk hebben _O-
Ja die trein kwam voorrijden zo rond de normale tijd van die naar Dordrecht (die +12 was) en het hele perron (hij stopte op 8B dus normaal het perron naar Dordt) stoof ernaartoe, denk dat er veel mensen op Den Haag Centraal stonden die ergens anders moesten zijn :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:08

Ik neem maar vast extra koffie mee morgen. :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:11

:)) Zou ik maar doen!

Mijn trein reed weer niet verder dan Leiden Centraal door een defecte spoorstaaf bij Schiphol! Het is wel echt dagelijks dat daar iets stuk gaat hoor := De conducteur kwam wel de coupé in om te vragen of alles duidelijk was voor iedereen, dat vond ik dan wel weer supernetjes! Gelukkig moest ik er toch uit op Leiden :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:28

Warboel schreef:
door een defecte spoorstaaf bij Schiphol! Het is wel echt dagelijks dat daar iets stuk gaat hoor :=
Altijd dat geklaag op de NS/Prorail. Staat de tunnel een keer niet vol met (vals) rook(alarm), is het weer niet goed.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:06

:')
Vertel mij eens Oomens, waarom zou ik in een ergernissen in het openbaar vervoer topic niet mogen zeggen dat er haast dagelijks iets is in/rondom Schiphol?
Daarnaast kan je lezen dat het slechts een constatering is en dat ik nergens over klaag, zoals je kan lezen reed mijn trein niet verder dan Leiden Centraal en moest ik er daar uit.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:10

Warboel schreef:
Vertel mij eens Oomens, waarom zou ik in een ergernissen in het openbaar vervoer topic niet mogen zeggen dat er haast dagelijks iets is in/rondom Schiphol?
Daarnaast kan je lezen dat het slechts een constatering is en dat ik nergens over klaag, zoals je kan lezen reed mijn trein niet verder dan Leiden Centraal en moest ik er daar uit.

Ik had de sarcastische smiley erbij moeten zetten. Bedoelde dat daar inderdaad om de haverklap wat is. Meestal gewoon toch geen rook in de tunnel, en nu dat er eindelijk een keertje niet is, stopt het spoor zelf ermee. En dan vinden mensen het gek dat er op de treinen gemopperd wordt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:15

Poeh he, lopen doodergeren aan een chauffeur vandaag. Meneer was een extra bus, dus in eerste instantie zou hij dan al vroeger dan de normale bus moeten vertrekken (in dit geval). Maar vertrok op zelfde tijd als de gewone lijn, wat ansich niet erg is. Rijden de stad door, om de haverklap stoppen en remmen en wachten voor werkelijk niks. Ja, voor mógelijke situaties die zich dus niet voordoen. Goed, +4 uit de stad vandaan. Vervolgens rijden we een n-weg op, 80 gelimiteerd qua snelheid. Gaat hij 60 rijden. Heel leuk hoor, maar ik heb ook een overstap te halen, welke ook maar enkele minuten heeft. Scheelt enorm dat ik de chauffeur van de overstap kende en wist dat ik mee kwam met hem, anders had ik een uur kunnen wachten -O-
Maar mensen, rij gewoon fckng 80 en geen 60 :')

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:53

Warboel schreef:

Helemaal mee eens
Edit Aha was sarcastisch ;)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:07

Marjoow schreef:
Danielleeee_ schreef:

Nou zeg, daar kun je toch gewoon omheen? Die ouderen die hebben al moeite genoeg om de drukke samenleving van anno 2017 bij te benen :=

Dat doe ik ook. Ik word ook heus niet boos op die mensen en ik zal ook nooit (expres) tegen ze aanlopen. Maar als ik haast heb en zij midden op het perron voor mijn neus ineens stil gaan staan zonder te kijken zodat ik nog net niet tegen ze aanloop, erger ik mij daaraan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:10

Ik herken het wel van Danielle hoor. In principe is 3 minuten overstap voor mij te redden, mits ik dan ook in een keer kan door lopen/rennen. Echter doordat ik vaak op de rem moet en al zigzaggend door de mierenhopen moet manoeuvreren, mis ik dikwijls de overstap. In de bouwvak was het in Groningen zo rustig dat ik altijd wel mijn trein heb gehaald, nu is dat niet meer mogelijk.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:25

Ik herken het ook hoor! Of die mensen die net voor de roltrap stil gaan staan en zich dan afvragen of ze wel het goede spoor hebben -:(-

Ik had laatst op station Den Bosch, moest de IC naar Roosendaal hebben (spoor 7, helemaal achteraan), en ik dacht even twee oudere mensen die op hun gemakje naar spoor 7 lopen in te halen aan de kant van het glas... Nou, dat werd hem niet. Rechts van mij het glas, links van mij mevrouw die ineens bedenkt of ze wel spoor 7 moet hebben en voor mij meneer die ineens zijn vrouw kwijt is en dus stil gaat staan |o Kon geen kant meer op, behalve achteruit

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:36

Ahja ik dacht al :') Mijn excuses dan Oomens en bedankt voor de opheldering :D

Ja stilstaande mensen zijn wel vervelend, zeker als je een aansluiting moet halen!
Zelf loop ik met een kruk en als ik dus m'n rugtas om wil doen moet ik altijd stoppen, kruk van m'n arm af, arm door m'n rugzak, kruk weer terug. Dat probeer ik sowieso altijd ín de trein al te doen (maar soms heb ik 'm dan om één arm weet je wel) en anders ga ik altijd zo veel mogelijk aan de kant staan, maar ik gok dat ik soms wel in de weg sta en dan voel ik me altijd zo l*llig :=

Vanochtend was er overigens een ophoping onder het bord van die trein die +1 uur en 20 minuten was (zo stond het op het bord, in de app stond +80) omdat er een heleboel mensen een foto van wilden maken :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 06:06

De bus is al vertraagd, goed begin. :Y)
Waait best al hard. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:37

Het moment dat je voor de deur staat en ze je ziet staan en ze gewoon de deur niet open doet en ze wegrijd. Gewoon weg asociaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:42

Ik had gisteren ook een ergernis.. er lag een treinspoor in mn huis :') _O- (kind heeft de houten treinbaan ontdekt _O- )

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:43

purny schreef:
Het moment dat je voor de deur staat en ze je ziet staan en ze gewoon de deur niet open doet en ze wegrijd. Gewoon weg asociaal

Te laat, niet bij de halte? :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:45

Nayomie schreef:
purny schreef:

Te laat, niet bij de halte? :)

Ik stond bij de halte

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:18

purny schreef:

Waar? Halte met een 9 oog erachter?
Dan zijn de bussen ingemeld en doe je de deur niet meer open anders ben je je doorgang kwijt en vervolgens overal te laat.

Wanneer ik zelf al te laat ben bij de halte en iemand komt nog aan rennen is het vaak ook pech. Wanneer ik op tijd was geweest had je me ook gemist denk ik dan.

En dan heb je nog situaties dat mensen bij een halte staan voor meerdere bussen en drukker met hun telefoon of weet ik veel wat zijn en vergeten hun hand op te steken... ook jammer.

Klinkt allemaal heel hard maar kom gerust een paar dagen mee rijden dan snap je waarom. :)