Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:21

UhNee schreef:
Ik vind die reclame ook zo sneu.... Hoe die man kijkt als hij overeind komt. Zo zielig.
Die reclame van Ronald Mcdonald huizen vind ik ook erg zielig op een of andere manier.

Confession: ik ben eergisteren met mijn moeder naar de bieb geweest, en daar gekscherend het laatste deel van Heartland meegenomen (ik was vroegah altijd fan van die serie), hem in mijn sjaal gewikkeld zodat voorbijgangers niet konden zien wat voor boek ik bij me had en inmiddels heb ik 'm bijna uit. :+ Ik waan me weer even helemaal een 10-jarig paardenmeisje :')

Ik ben de ergste Penny hier denk ik... Met uitzondering van afgelopen zomer, lees ik elk jaar de hele serie Romana & Ragebol. In een dag of 3.
En ik vind het leuk!

Ik heb alle boeken en ze gaan NOOIT weg.

Amandavd

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:22

Heb je de 12 boeken in het Nederlands of ook nog die alleen in het Duits zijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:32

Amandavd schreef:
Heb je de 12 boeken in het Nederlands of ook nog die alleen in het Duits zijn?

Nederlands...
Ik wil de Duitse serie nog, want die is veel langer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:39

Romana en Ragebol. Wat een *** boeken vond ik dat. Snapte er geen hol van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:49

Anoniem schreef:
Romana en Ragebol. Wat een *** boeken vond ik dat. Snapte er geen hol van.

Wat begreep je niet? :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:08

Confession: ik had zo geen zin in mijn laatste uren dat ik naar de kapper ben gegaan. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:09

Alles. Zat in groep vijf en vond het lastige taal en een gekke verhaallijn. Ik hield het maar bij 'Komt de baby nu al?', een boek van 24 bladzijden waarvan de helft illustraties. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:14

Anoniem schreef:
Alles. Zat in groep vijf en vond het lastige taal en een gekke verhaallijn. Ik hield het maar bij 'Komt de baby nu al?', een boek van 24 bladzijden waarvan de helft illustraties. :=

Hahaha groot gelijk! Alle goede dingen komen langzaam ;)

Ik was 7 en las alles wat los en vast zat over paarden. In de Bieb mocht ik niet bij de volwassenenafdeling komen van de mensen daar. Zo gemeen -O-
Maar ik had met mijn 9 jaar (boeken zijn voor 9 jaar en ouder) de serie bijna compleet.

Het is nu nog steeds leuk om te lezen, niet eens heel kinderlijk geschreven. Dus ik kan me de frustratie wel indenken van mensen die wat minder snelle lezers waren.

Eén troost Pernilla, toen ik in VWO4 Engels kreeg, kreeg ik te horen dat ik maar woordenboeken moest gaan lezen (Nederlands!!!) omdat mijn woordenschat te beperkt was. Zit je dan als boekenwurm... -.-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:28

@Janine: ik kreeg van mijn docent vorig academiejaar de opmerking dat mijn schrijfstijl te ouderwets was en dat ik mijn teksten niet door een vreselijk slechte Google Translate mocht vertalen.
Ik ben 31 en ik had niks vertaald, al mijn bronnen waren Nederlandstalig... Is 1 van de redenen waarom ik niet geslaagd was op mijn eindwerk.

Ik maak nu dus een nieuw eindwerk: ander onderwerp en andere docent. Een groot stuk van mijn bronnen zijn dit keer Engelstalig, veel meer vakterminologie (pathologie en dergelijke) en goh... mijn huidige begeleider vindt mijn taalgebruik een verademing, heel goed geschreven teksten en prachtig goede vertalingen :')

Verschil ligt 'm volgens mij aan de docenten: de eerste was amper zelf van school af, de ander is rond de 50 gok ik...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:30

Ik heb net een nieuwe winterjas gekocht omdat 'ie lijkt op degene die Rick Grimes (Walking Dead) draagt.. :')
Afbeelding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:30

Ik heb vorig jaar een negen gehaald voor mijn CAE examen, krijg ik dit jaar te horen dat ik bij de zwakkeren van de groep hoorde terwijl ik een van de 4 mensen was die een negen heeft gehaald voor dat examen. :+ Ach ja.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:32

Varekaj schreef:
@Janine: ik kreeg van mijn docent vorig academiejaar de opmerking dat mijn schrijfstijl te ouderwets was en dat ik mijn teksten niet door een vreselijk slechte Google Translate mocht vertalen.
Ik ben 31 en ik had niks vertaald, al mijn bronnen waren Nederlandstalig... Is 1 van de redenen waarom ik niet geslaagd was op mijn eindwerk.

Ik maak nu dus een nieuw eindwerk: ander onderwerp en andere docent. Een groot stuk van mijn bronnen zijn dit keer Engelstalig, veel meer vakterminologie (pathologie en dergelijke) en goh... mijn huidige begeleider vindt mijn taalgebruik een verademing, heel goed geschreven teksten en prachtig goede vertalingen :')

Verschil ligt 'm volgens mij aan de docenten: de eerste was amper zelf van school af, de ander is rond de 50 gok ik...

Ooh dat denk ik ook hoor, mijn lerares Engels in VWO4 was redelijk doorgewinterd. En iedereen mocht haar, behalve ik natuurlijk. Stomme poedersuiker, hoe kan je nu zoiets zeggen?

Het was een redelijke kakschool, het verschil merkte ik toen ik van VWO4 naar Havo 4 ging. Waar je op VWO door de leraren als gelijke werd behandeld, werd je op de Havo als kleuter behandeld _O- Nouja, dan moet je je daar toch ook naar gedragen? }:)
Hele leuke tijd gehad hoor, daar niet van. Maar ze wilden graag dure woorden op het VWO. Nouja, dat mogen ze willen. Ik wilde geen VWO meer :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:32

Amandavd schreef:
Ik heb vorig jaar een negen gehaald voor mijn CAE examen, krijg ik dit jaar te horen dat ik bij de zwakkeren van de groep hoorde terwijl ik een van de 4 mensen was die een negen heeft gehaald voor dat examen. :+ Ach ja.

_O-

Leraren e.d. zijn bijzondere mensen... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:54

Ach, de begeleider die ik nu heb is er echt 1 uit de 1000. Heerlijk mens gewoon. Iedereen vindt haar streng, ik ook, maar qua begeleiding is ze echt top. Nu is het een plezier om aan mijn eindwerk bezig te zitten, vorig jaar was het een hel. Al lag dat niet alleen aan de begeleider die ik toen dus had, er waren nog storingen die de boel in de war stuurden. Maar van haar kant uit kreeg ik echt niks van steun of wat dan ook.

Toen ik vorig jaar de correcties doorgestuurd kreeg met de opmerking "ouderwets taalgebruik" dacht ik echt "mens, ik heb hier nog een boek in het oud-vlaemsch liggen. Lees die een keer voor je oordeelt over ouderwetse dingen" :+

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:08

Zullen we weer naar de confessions gaan? :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:20

Ik heb vandaag 2 blikjes soep, een kwart stokbrood met kruidenkaas, een kwart zak Bugles met kruidenkaas, twee handjes paprikachips, een uitdeelzakje naturelchips, een hele bak Mona Chocolademousse en net nog een stuk Rocky Road op :o

En mijn vriend is nu patat aan het halen :x Die weet niks van mijn vreetbui die al de hele dag duurt af.

Ik maar klagen dat ik te zwaar ben _O- Gek he....

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:51

Mijn pa heeft me vanmorgen verteld dat ie wil scheiden Van m'n moeder...
Alleen ik weet het... Mama en m'n broer weten nog van niks en ik vind dit echt verschrikkelijk k*t.... Hij heeft tot morgenavond om t te vertellen anders doe ik het...

Ben echt in een slechte film beland waarbij de dochter een groot geheim bewaard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:55

Zo, sorry dat ik het zeg maar wat een naaistreek van je pa ook zeg :o Het komt voor mij bijna over alsof hij hoopt dat jij het vertelt zodat hij het niet hoeft te doen..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:55

Ik kreeg zo'n trek in sushi van dit topic, dat ik zojuist aan €28 sushi voor mezelf heb besteld. :o
Maarrr, daar eet ik morgen dan ook van.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:56

Adrienne93 schreef:
Alleen ik weet het... Mama en m'n broer weten nog van niks en ik vind dit echt verschrikkelijk k*t.... Hij heeft tot morgenavond om t te vertellen anders doe ik het...

Ben echt in een slechte film beland waarbij de dochter een groot geheim bewaard...

Dat méén je niet, hoe kan hij jou in deze situatie zetten?!
Denk je dat je sterk genoeg bent om het tot morgenavond stil te houden?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:00

Adrienne93 schreef:

Zo, dat is echt niet niks inderdaad.... Sterkte in ieder geval.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:07

Ja heb zelf de 'deadline' gezet. Anders vertel ik het zondag. Maar hij weet dat als ie dit doorzet de bom echt gaat barsten... Hij is vorig jaar extreem ziek geweest(8 weken in coma, half jaar ziekenhuis) en hij is zo ondankbaar. Als hij dit doorzet gaat m'n broer ontploffen... Ik zorg dat ik tot morgenavond weinig thuis ben...

Alleen wil mama vanavond een weekendje Antwerpen en een dag Guus meeuwis gaan plannen samen met mij... Dat wordt wel ff lastig

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:53

Sterkte, Adrienne93...

Confession: Mijn vriend heeft vandaag een 5,5 gehaald op een supermoeilijk tentamen waar hij heel gestrest over was. Als beloning hebben we vandaag alle remmen losgegooid en overleven we op pizza, chocolade, snoepjes en chips :')

(dit weekend weer gezond, I promise :P )

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:09

Ik heb het dino ei van m'n pleegbroertje wat verder open gekraakt en het dinootje ziet er echt niet uit. Hoop dat het alsnog goed komt :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:11

Zitosh schreef:
Ik heb het dino ei van m'n pleegbroertje wat verder open gekraakt en het dinootje ziet er echt niet uit. Hoop dat het alsnog goed komt :')

_/-\o_