Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
donjalover13 schreef:wst een geweldig topic dit,
als ik me verveel vraag ik me ook regelmatig af waarom sommige woorden zo zijn, of die betekenis hebben, als je er over gaat nadenken is nadenken ook een vreemd woord
donjalover13 schreef:of, waarom krijg je soms als je bijna slaapt zo'n vreemde spastische aanval?
flettie schreef:donjalover13 schreef:of, waarom krijg je soms als je bijna slaapt zo'n vreemde spastische aanval?
Mij is altijd verteld dat dat je spieren zijn die door de ontspanning in je lijf juist van die spastische trekjes krijgen.
Ik heb er ook last van waardoor mijn man precies weet wanneer ik bijna in slaap val
donjalover13 schreef:of, waarom krijg je soms als je bijna slaapt zo'n vreemde spastische aanval?
Citaat:Zo kan het gebeuren dat de hersengebieden die zorgen voor waarneming nog wakker zijn, terwijl het gedeelte van uw brein dat uw spieren aanstuurt al wel slaapt. Het wakkere hersengebied denkt daardoor dat u valt en spant in een reflex al uw spieren aan om u overeind te houden. Dit ervaart u als een schokje in ledematen.
F_Orumster schreef:donjalover13 schreef:of, waarom krijg je soms als je bijna slaapt zo'n vreemde spastische aanval?Citaat:Zo kan het gebeuren dat de hersengebieden die zorgen voor waarneming nog wakker zijn, terwijl het gedeelte van uw brein dat uw spieren aanstuurt al wel slaapt. Het wakkere hersengebied denkt daardoor dat u valt en spant in een reflex al uw spieren aan om u overeind te houden. Dit ervaart u als een schokje in ledematen.
purny schreef:Waarom wassen we eigenlijk onze handdoeken waarmee we ons hebben afgedroogd na het douchen?
amkeVH schreef:In de reclame van vanAnaarBeter.nl
''Voor vertrekken even je route checken.''
die begint met een bruid en bruidegom in een auto. En dan een meisje die moet plassen, en dan toch in dr broek geplast heeft, etc.
Ik hoop dat jullie weten welke ik bedoel.
Nu, wat ik me afvraag: Wat zegt die bruid helemaal in het begin tegen haar man?
Ik versta ''doe is!'' ofzo. Maar dat klinkt niet bepaald logisch.
Iemand?