tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:22

Enorm Bokt slaapfeestje bij jou thuis? Jagen we hem weg? :))

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:28

Wauw...... wat een lamzak zeg. Belachelijk.......

Hoezo is dat niet zijn probleem? Het wordt natuurlijk wel zijn probleem als ie anders buiten op de stoep slaapt :Y)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:29

Jaaa!
Ik heb hem ook al gezegd dat ik eens een weekend met vriendinnen hier thuis wil en daar hoef ik hem echt niet bij te hebben.

Maar dit is wel kenmerkend voor hoe het in onze relatie ging. Ook toen het nog helemaal goed zat tussen ons, vonden we het allebei fijn om eens een paar nachten alleen thuis te zijn. Dus ik ging regelmatig bij mijn zus slapen, maar hij deed dit hooguit 2 weekenden per jaar als hij naar een conventie ging. Bij vrienden logeren vond hij maar lastig en gedoe, er was altijd wel iets om moeilijk over te doen.
Hij blijft echt enorm aan huis plakken, heeft ook geen hobby's behalve gamen dus hij heeft ook geen reden om de deur uit te gaan.
Ik vind het juist heel leuk om de deur uit te gaan en dingen te ondernemen en het is ook niet zo dat ik tegen mijn zin bij anderen logeer maar ik vind het ook héél fijn om weekendjes alleen thuis te zijn. En nu helemaal natuurlijk. :=

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:32

Moet je het nog lang zo volhouden? Als hij er zo lastig over doet is dat toch onhoudbaar? Je kan hem namelijk niet dwingen weg te gaan zolang je samen een huis deelt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:36

Callisto04 schreef:
Moet je het nog lang zo volhouden? Als hij er zo lastig over doet is dat toch onhoudbaar? Je kan hem namelijk niet dwingen weg te gaan zolang je samen een huis deelt.

Nee, ik kan hem niet dwingen en tot dat niveau wil ik me ook niet verlagen. Maar het contrast is zo groot tussen hoe makkelijk ik het hem maak en hoe stug hij nu blijft.
Voor de rest gaat het hier thuis verrassend goed, het huis is groot genoeg om niet op elkaars lip te zitten en zo hebben we allebei onze eigen plekjes in huis. Maar we zijn ons allebei ook heel bewust van het feit dat dit niet eeuwig houdbaar is.
Hij was het hélemaal met me eens dat we af en toe een paar nachten weg moeten maar dan wel allerhande eisen stellen terwijl ik dat ook niet doe.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:36

Zo snel mogelijk zorgen voor aparte woonruimte! Wat een gedoe zeg.. Lijkt me vreselijk! Heb je zicht op een termijn wanneer één van jullie eruit gaat? Dat maakt het wellicht makkelijker als je iets om af te tellen hebt?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:37

Saskia9 schreef:
Zo snel mogelijk zorgen voor aparte woonruimte! Wat een gedoe zeg.. Lijkt me vreselijk! Heb je zicht op een termijn wanneer één van jullie eruit gaat? Dat maakt het wellicht makkelijker als je iets om af te tellen hebt?

Nee. :n
We zijn allebei druk aan het zoeken naar een eigen woning maar dit is moeilijker dan we vooraf dachten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:50

Jeetje wat poedersuiker jolien.... snap dat je gefrustreerd bent :(:)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:13

Jolien, jij mag klagen hoor! Ik zou gewoon een rooster voor zijn neus neer leggen met om en om de weekenden weg. Maak hem gewoon duidelijk dat hij die weekenden niet welkom is thuis! Daarmee zoekt hij het maar even uit.
:D

Hij gaat toch klagen en dan maak je gewoon duidelijk dat er best mogelijkheden zijn om te ruilen, maar dan moet hij wel eerlijk oversteken. Volgens mij heb jij veel te lang toe moeten geven tijdens de relatie, het wordt tijd dat hij zich eens aanpast aan jou!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:21

Thanks meiden!
Het frustreert me ook enorm, hij is altijd wat passief geweest en ik vooral degene die initiatief neemt en knopen doorhakt. Dat was altijd wel makkelijk voor hem en ik vond dat ook wel prima maar het irriteert me nu gewoon.

Ik vind het opstellen van een rooster wel een goed idee, eigenlijk.
Ik heb serieus 5 adressen waar ik zo halsoverkop naartoe kan met mijn koffer en desnoods dat ik in een hotel ga, daar ben ik ook al naar aan het kijken.
En ik weet dat er ook meerdere vrienden en zijn ouders zijn die hem een slaapplek hebben aangeboden maar op alles heeft hij wel iets aan te merken. Maar schijnbaar vindt hij dit een uitstekend moment om daar eisen aan te stellen.
Ik kan daar ook vreselijk obstinaat van worden en mezelf voornemen om dan ook maar niet meer buiten de deur te slapen maar ik geloof ook niet dat daar de oplossing ligt.
Ik moet me maar voorhouden dat het een kwestie is van nog even volhouden tot we allebei een eigen woning hebben. Maar op dit soort momenten vind ik het heel lastig om me niet kwaad te maken om de situatie.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:27

Ik zou echt dat rooster voorleggen en zorgen dat je die eerste weekenden (wanneer hij toch niet weg gaat als het wel zijn beurt is) flink veel volk over de vloer hebt. Dus geef een feestje, er zijn anders vast ook nog wel redelijk wat schoonmaak party’s, make-up party’s, toy party’s, enzo te vinden die je kunt houden in jouw weekenden thuis?

Volgens mij mag jij best eens flink obstinaat zijn, anders komt hij er telkens mee weg.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:28

Je kunt wel een rooster maken, maar als hij nee zegt kun je hem moeilijk zijn eigen huis uit schoppen. Hoe vindt hij het als jij niet meer weg gaat?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:34

MarcoBorsato schreef:
Hutcherson schreef:
Ik zit perfect in mn relatie en ook in mn vel, maar ik zou me echt wniet lekker voelen als ik weet dat mijn partner contact blijft houden met zn exvriendin.
Waarom wil hij dat? Blijkbaar is ze dan dus nog goed/leuk genoeg om tijd mee door te brengen. Bovendien geloof ik niet in het feit dat je eerst head over heels op iemand kunt zijn en daarna dat ineens werkelijk ALLE gevoelens weg zijn.

Hutcherson schreef:
Ik zou best een leuke band willen met mijn exen en (sommige) familie. Ik denk dat zij dat ook best met mij willen. Alleen hun nieuwe relaties (die mij nooit hebben gekent of ontmoet) willen niet dat ze contact hebben met me. : -O-

Ben je van mening veranderd?

Iets met wat u niet wilt dat u geschied doet u ook een ander niet?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:42

Hutcherson schreef:
Iets met wat u niet wilt dat u geschied doet u ook een ander niet?

Ik volg je niet...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:45

Nee ik ook niet :')

Jolien, wat is het toch een banketstaaf op pootjes. Kan me echt kwaad maken om die drol.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:19

Jolien87 schreef:
Jaaa!
Ik heb hem ook al gezegd dat ik eens een weekend met vriendinnen hier thuis wil en daar hoef ik hem echt niet bij te hebben.

Maar dit is wel kenmerkend voor hoe het in onze relatie ging. Ook toen het nog helemaal goed zat tussen ons, vonden we het allebei fijn om eens een paar nachten alleen thuis te zijn. Dus ik ging regelmatig bij mijn zus slapen, maar hij deed dit hooguit 2 weekenden per jaar als hij naar een conventie ging. Bij vrienden logeren vond hij maar lastig en gedoe, er was altijd wel iets om moeilijk over te doen.
Hij blijft echt enorm aan huis plakken, heeft ook geen hobby's behalve gamen dus hij heeft ook geen reden om de deur uit te gaan.
Ik vind het juist heel leuk om de deur uit te gaan en dingen te ondernemen en het is ook niet zo dat ik tegen mijn zin bij anderen logeer maar ik vind het ook héél fijn om weekendjes alleen thuis te zijn. En nu helemaal natuurlijk. :=

Kan je niet een man uitnodigen en ontzettend “lawaai “ gaan maken zodat hij het benauwd krijgt of zoiets organiseren met je vriendinnen
Ik bedoel niet perse echt maar alsof zodat ie zich absoluut ongemakkelijk voelt.
Moet je natuurlijk wel eerst gevraagd hebben of ie die avond weg zou willen zijn / een andere slaapplek te zoeken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:21

Hoe hilarisch ik dat plan ook vind, ik denk dat het verstandiger is om de eer aan jezelf te houden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:43

Ik houd het liever transparant en ik wil het graag op een volwassen manier oplossen.

Giolli, ik wil hem ook absoluut niet uit zijn eigen huis jagen. Ik wil alles zoveel mogelijk in goed overleg doen.
De situatie is voor hem evengoed lastig, ook zíjn relatie van 6 jaar is uit. Het is een kwetsbare situatie en ik wil wel met respect blijven handelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:24

Jolien , geef hem gewoon een week door dat hij moet wieberen want je vriendinnen komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:28

bigone schreef:
Jolien , geef hem gewoon een week door dat hij moet wieberen want je vriendinnen komen.

En dan? Hopen en bidden dat hij luistert?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:29

MarcoBorsato schreef:
bigone schreef:

En dan? Hopen en bidden dat hij luistert?

Jolien kan toch niet de enige zijn die toe blijft geven?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:30

Op iets anders dan goodwill kan ze toch niet rekenen? Enige dat echt helpt is zelf een andere woonst vinden, maar dat loopt blijkbaar moeilijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:32

Nee in een eerlijke wereld met een invoelende man zou het 50-50 moeten zijn. Maar ja. Dit is een hork van een vent en hoe meer je hem pushed, hoe meer hij zich verzet.

Ik zou een pot honing om z'n mond smeren en hopen dat dat wat uithaalt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:33

Callisto04 schreef:
Op iets anders dan goodwill kan ze toch niet rekenen? Enige dat echt helpt is zelf een andere woonst vinden, maar dat loopt blijkbaar moeilijk.

Ik zou ook niet als eerste een gedeelde woning uit gaan, daarmee gooi je gelijk een heleboel van je rechten weg. Mocht het een koopwoning betreffen, dan eerst alles op papier.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:34

Daphara schreef:
Callisto04 schreef:

Ik zou ook niet als eerste een gedeelde woning uit gaan, daarmee gooi je gelijk een heleboel van je rechten weg. Mocht het een koopwoning betreffen, dan eerst alles op papier.

Dat is toch het punt niet? Er is gewoon weinig aanbod.