Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:16

Alja schreef:
hahahha klopt GC maar wil er wel graag vanaf ;)

iemand die weet wat het kost om iets in een envelop naar portugal te verzenden of hoe je daarachter kunt komen wat dat kost?
heb mijn vliegennetje aan een bokker daar verkocht :)

http://www.postnl.nl/tarieven/brieven/

Even afwegen wanneer ie in een envelop zit en dan heb je het antwoord! :)

bridgetF

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:28

heb er zo de balen in, heel leuk contact dacht ik met iemand te hebben voor een hondje, mijn hele hebben en houden verteld om een goed beeld van ons te geven, want ze wilde hem alleen naar een goed thuis doen, Dus ook veel over en weer gemaild, gezegd dat ik wilde komen kijken, wat goed was, dus afspraak half om half gemaakt, zij mailt mij dagen dat ze kan en niet kan, om vervolgens nog geen twee uur later te horen dat hij aan een ander is verkocht en is meegegeven. Ik vind het rond uit asociaal, maak niet iemand blij om vervolgens een duw in de rug te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:37

Bij zo iemand moet je geen hondje willen ophalen, als ze al zo doet zou ik het niet vertrouwen in ieder geval.
Heel erg balen natuurlijk maar ze was dus niet oprecht op zoek naar een heel goed huis, dan laat je mensen beide komen en kiest dan..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:40

Tja, als er iemand gemaild heeft die gelijk langs wilde komen... dan kan het snel gaan. Of dat er al een afspraak stond. Tegenwoordig is het risico te groot om iemand af te zeggen als het artikel/het dier nog niet echt verkocht is. Ik vind dat niet zo asociaal eigenlijk.

Ik had het laatst ook met die rijlaarzen... via facebook met iemand "gesproken", dingen nagemeten, ze wilde dan de een paar dagen later in het weekend komen passen, we praatten zo nog wat verder. Maar ondertussen kreeg ik ineens een mailtje van dat meisje, die was al zo goed als onderweg, was er binnen 5 minuten, gepast, en "neem ik". Ik kon dus een 20 minuten later al dat meisje via facebook al schrijven, sorry afspraak prikken gaat niet door, laarzen zijn nét verkocht.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:41

Waarom dees-daan? Misschien waren die mensen wel gewoon heel lief en passend bij het hondje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:47

GamblersCup schreef:
Waarom dees-[naam]? Misschien waren die mensen wel gewoon heel lief en passend bij het hondje.

Omdat ze nu al niet eerlijk is.
Als er al een afspraak stond dan had ze dat aan kunnen geven, en meteen kunnen vind ik geen goede reden om het hondje mee te geven, als je nou al heel lang aan het mailen bent en er komt niks van een afspraak terecht oké, maar als ik er een goed gevoel bij had gehad dan had ik niet eerst nog iemand anders laten komen omdat die toevallig eerder kan.
Als het nou een koelkast was geweest ok, maar als het om een hondje (of ander dier) gaat dan vind ik het een ander verhaal.
Het is ook vaak een broodfok trucje, zeggen dat die leuke pup er nog is, en als het op een afspraak aan komt dan is die ineens al verkocht, of ze zeggen dat pas als je op de stoep staat.. Nee die is net verkocht omdat .. Maar ik heb nog wel een andere leuke pup!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:08

Pff.. nummer 2 had geen interesse meer, nummer 3 vond de vaatwasser te oud en nummer 4 reageert niet meer..
Wat een gedoe xD

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:11

het ging om een hondje van bijna een jaar, sinds gister morgen veel met elkaar gemaild op een hele leuke en persoonlijke manier. We hadden aangegeven te willen komen kijken en vroegen wanneer dat kon, vervolgens mailt ze me terug met dagen dat ze kan en vervolgens krijg ik nog geen twee uur later een mail, dat er iemand is wezen kijken en dat het hondje al mee genomen is. Wees gewoon eerlijk en zeg dat je dan tweede bent of zo, maar niet zeggen wanneer we mogen komen en wanneer het niet uitkomt. Het is twee uur rijden, dus ja dan kan je ook niet gelijk weg, en ben je afhankelijk van het weekend of een latere dag. Nee ze wilde een goed thuis, en we hadden, zo leek het, echt een klik, ik had een heel goed gevoel en keek echt naar het hondje uit en dan krijg je dit. En dan nog de stomme opmerking veel succes met een verdere zoektocht. Als je al zo met elkaar in contact bent en je hebt er een goed gevoel bij, waarom dan niet wachten of eerlijk zijn, het betreft een levend diertje, geen oude fiets, die je aan de eerste de beste kwijt wilt.

eclair98Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:12

hallo bokkers, mag ik misschien kort een vraag tussen door stellen?

Ik ga vrijdag een telefoon ophalen, maar het adres is de plaatselijke middelbare school. Ik heb er opeens geen goed gevoel meer bij -O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:14

eclair98 schreef:
hallo bokkers, mag ik misschien kort een vraag tussen door stellen?

Ik ga vrijdag een telefoon ophalen, maar het adres is de plaatselijke middelbare school. Ik heb er opeens geen goed gevoel meer bij -O-

Dat kan twee dingen betekenen, of de telefoon is gegapt of in ieder geval niet op een eerlijke manier gehandeld, of de persoon spreekt dingen niet thuis af. (Doen veel mensen omdat ze geen vreemde in huis willen hebben.) Kun je niet bij zijn meerdere advertentie's kijken? Desnoods op een ander item reageren via een andere naam en vragen waar je het kan ophalen? Als hij weer de school zegt denk ik dat hij gewoon geen vreemde wilt. Als het dan wel ineens gewoon in huis kan, tja..... Vreemd dan.

eclair98Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:27

Dat kan ik doen ja, ik vind het nogal raar gaan ghehe :=

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:28

Ik zou daar ook een raar gevoel bij hebben..

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:30

Hmm ik heb ook iemand die jiet zo duidelijk is,

Had gereageerd via sms omdat ik allemaal spullejes zag dus hy zo je moet.me dan even bellen dus ik gaf aan dat ik nu viste heb, dus dat ik niet kan bellen, heeft ie me 5 keer gebeld, had ik een meneer aan de lijn, sprak niet goed nederlands, maar ik mocht alle spullen ophalen als ik wilde en zeggen wat ik er dan voor wilde geven, hy had de spullen gekregen en wist niet wat ie ermee moest, ik nog helemaal verbaasd, had in mn hoofd gwn een hollandse kaaskop verwacht, maar oke, dys ik zei zo, is het goed dat we straks.via sms het adres etc doorbespreken dan kan ik even in m agenda kijken wanneer ik tijd heb en u. Nou gsmst dus, wanneer hy kan, maar krig niet echt duidelijke antwoorden terug. Alleen dat ie altijd kan enndat ik half uur van te voren moet bellen als ik er aan kom. Dus ik vroeg ofbhet ko wachten tot volgende week vanwege werk en of hij het dan wilt reserveren voor me , stuurt ie my zn adres, maar heb nog steeds niet eht een duidelijk aantwoord of het nou kan of niet.. Hieri ben ik miss echt licht autistisch / perfectionistisch maar ik hou van goed geregeld afspraken :') en nu weet ik nou niet of ie het wilt vast houden voor me :') ...
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 21-05-14 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:32

Jadeleigh263 schreef:
Hmm ik heb ook iemand die jiet zo duidelijk is,

Had gereageerd via sms omdat ik allemaal spullejes zag dus hy zo je moet.me dan even bellen dus ik gaf aan dat ik nu viste heb, dus dat ik niet kan bellen, heeft ie me 5 keer gebeld, had ik een meneer aan de lijn, sprak niet goed nederlands, maar ik mocht alle spullen ophalen als ik wilde en zeggen wat ik er dan voor wilde geven, hy had de spullen gekregen en wist niet wat ie ermee moest, ik nog helemaal verbaasd, had in mn hoofd gwn een hollandse kaaskop verwacht, maar oke, dys ik zei zo, is het goed dat we straks.via sms het adres etc doorbespreken dan kan ik even in m agenda kijken wanneer ik tijd heb en u. Nou gsmst dus, wanneer hy kan, maar krig niet echt duidelijke antwoorden terug. Alleen dat ie altijd kan enndat ik half uur van te voren moet bellen als ik er aan kom. Dus ik vroeg ofbhet ko wachten tot volgende week vanwege werk, stuurt ie my zn adres, maar heb nog steeds niet eht een duidelijk aantwoord of het nou kan of niet.. Hieri ben ik miss echt licht autistusg / perfectionistisch maar ik hou van goed geregeld afspraken :') en nu weet ik nou niet of ie het wilt vast houden voor me :') ...

(Jeetje, ik quote dit en mijn PC wordt gek van de spelling fouten, helemaal rood onderstreept. := )

Als meneer moeite heeft met vragen beantwoorden, zou ik gewoon zeggen: "Ik kom volgende week op Xdag om Xtijd. Als dat niet kan, dan hoor ik het graag."

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:35

Ja zo irritant, ik type sneller dan mijn mobiel het bijhoudt. Eht irritant en sommige letters tik ik dan perongeluk fout. Dikke vingers. :'). Bokt op mijn mobiel is een ramp, moet altijd mijn berichten bewerke anders is het niet leesbaar

Edit soms mis ik ineens ook hele woorden omdat die zij weggevallen.. :')

Ik ben heelbgoed in Nl had een 8 voor CE :p

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:43

Vanavond een fiets opgehaald. De meneer bracht hem naar station, zodat ik niet de halve stad door hoefde. Vond erg aardig! :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:11

Dat is zeker heel aardig!!

eclair98, kun je anders niet een berichtje sturen dat je het adres alvast via een routeplanner hebt opgezocht en dat het een school lijkt te zijn. Of dit correct is!?
Als je een 'vaag' antwoord krijgt, zou ik niet gaan.

eclair98Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:40

Ghehe, sorry dames, te vroeg geoordeeld, het is ook een straat bij die middelbare school :=

Samsie, wat aardig van die meneer :P

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:16

Hahahahah, tjaa dat kan ook :')

Eindeeelijk heb ik een soort van duidelijk antwoord van die meneer :')
Na 3x smsen of hij het goed vond of ik die dag langs kon komen
pas na het 3e smsje waarin ik zei dat ik zekerheid wilde kreeg ik een smsje terug.

pfoeee, ben benieuwd wat ik zal aantreffen volgende week :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:25

Haha, ik kom echt een geniale advertentie tegen :')
Ik ben voor m'n auto op zoek naar een nieuwe set koplampen, biedt er eentje een set 'achter koplampen' aan. Uhhhh? Oh en de ene is een beetje vies vanwege de diesel uitstoot.... Knappe koplamp! *D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:29

Alles is mogelijk :D Afbeelding

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:32

Bij mij is het goedgekomen met de verzendkosten. Ze heeft nog 5,50 extra overgemaakt, dus weer een goede ervaring *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:37

Kijk, dat is fijn SuzieQ!

Even een vraagje dames: ik heb iets besteld bij een Engelse webshop. Nu kreeg ik vanmorgen een mailtje dat mij pakketje inmiddels is verstuurd. Heeft iemand enig idee hoe lang zoiets gemiddeld duurt om naar NL verstuurd te worden? Ik weet dat het niet ontopic is, maar gezien het feit hier wel vaker over zendingen van en naar het buitenland wordt gesproken...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:39

Als het met Royal Mail is verstuurd 2-3 werkdagen, per bode duurt langer ...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:54

Helaas, mijn zadel past toch niet bij de koper -O- Dus dan komt ie weer terug. Gelukkig heb ik geen haast met verkopen :) En is het er sowieso niet een waarvan ik niet verwacht dat hij verkocht wordt.

@ Renee1991: sommige mensen lezen echt met hun neus :+