Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:50

Ugh, waarom is het zo normaal om achterlijke opmerkingen te maken tegen dunne mensen?
Laat me met rust, karen. Als ik iets over jouw gewicht zeg is de wereld te klein, maar andersom moet ik alles maar pikken van iedereen.

Sinds wanneer is het zo dat je als je kunt paardrijden ook kunt werken? Ik ken geen zieke mensen die dat x aantal uur, minimaal 4 uur per dag, doen? En het paard heeft er geen last van als je laatste moment besluit het niet te doen, maar half aanwezig bent en niet de 'doelen' haalt, of maar 1 keer per week/weken/maand oid rijdt...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:52

Paardrijden is anders ook heel goed voor de spieren die normaal niet of nauwelijks gebruikt worden.Ook zijn paarden hele goede therapeuten.Dus de uitspraak van Marcella slaat nergens op.Maar dat weten de meeste Bokkers ook al.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 09-03-25 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:54

Ten eerste praat ik over mezelf en niet over andere betreffende werk. Wat andere doen is hun ding.

En wie zeg dat ik veel doet. Weet wel dat ik minder dan 6 uur slaap door de pijn en ermee moet leven.

Over de luchtweg problemen gaan we het maar niet hebben. Of beginnende degradatie wervelkolom die de benauwdheid klachten erger maken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:56

Marcella schreef:
Jankbuien.

:knuffel:

Owww DP wat super jammer, net nu het zulk lekker weer is!

Ik wil buiten zitten maar de boom van mijn buurman is gesnoeid en mijn tuin ligt nog vol blaadjes en takjes waardoor ik er meteen al geen zin meer in heb. Het kan gewoon simpel worden weggeveegd, zo veel is het niet, maar een bezem gebruiken lukt niet wanneer een arm weigert. Echt ik erger mij dood om elke keer hulp te moeten vragen voor zulk soort domme klussen in en rondom het huis.

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:59

Herkenbaar Telpeva. Ik zit ook niet buiten nu, want tuin is een zooi en heb gewoon niet de energie en te veel pijn om er iets aan te doen. En dan erger ik me dood als ik buiten zot. Plus buurman doe echt takkeherrie van muziek aanheeft de hele dag in de tuin, nog harder als ik mijn eigen muziek binnen draai en word ik gillend gek van. Ik moet eigen dingen harder zetten om het te horen en dan krijg ik weer koppijn. Doe ik sowieso al meer krijg van de zon.

Dus :') :+ Ik houd van de zon maar mijn lijf niet haha

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 13:07

Ah bah, sterkte DP :(:)

Twee dagen last van mijn nek met uitstralingen naar mijn hoofd, kaak en kiezen. Morgen maar eens een afspraak maken bij de fysio. Oh, en spierpijn in mijn handen van het rijden :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:03

Nyaleti schreef:
Juval ik zou echt duidelijker vermelden dat je opzoek bent naar een paard op pensioen. Dat zie ik echt niet duidelijk terug dus niet gek dat je reacties krijgt van mensen die een rijpaard hebben.
Gewoon vermelden dat je niet iemand zoekt die elke dag komt.

Heb jij nu nog paarden staan? Zoja, wat voor een? Dat ook vermelden.
En ik zou graag wat specifieke informatie lezen; hoelaat op stal? Hoelang buiten? Onbeperkt hooi? Of wanneer laatste voorronde? Ben jij veel thuis ivm toezicht?

bedankt voor de tips! ik zal de advertentie weer aanpassen. Mijn ergernis ging voornamelijk over mezelf dat ik ongeduldig ben en stiekem ook graag weer een eigen wil.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:25

juval schreef:
Nyaleti schreef:
Juval ik zou echt duidelijker vermelden dat je opzoek bent naar een paard op pensioen. Dat zie ik echt niet duidelijk terug dus niet gek dat je reacties krijgt van mensen die een rijpaard hebben.

En ik zou graag wat specifieke informatie lezen; hoelaat op stal? Hoelang buiten? Onbeperkt hooi? Of wanneer laatste voorronde? Ben jij veel thuis ivm toezicht?

bedankt voor de tips! ik zal de advertentie weer aanpassen. Mijn ergernis ging voornamelijk over mezelf dat ik ongeduldig ben en stiekem ook graag weer een eigen wil.

Heb je het nodig ?
Kun je het betalen ?

Gewoon doen!!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:32

Juval, ik zie in alle advertenties een komma teveel in de stalmaat.
Niet dat je daardoor geen mensen krijgt, maar toch :)

En waarom geen eigen paard/pony meer als het wel kriebelt?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:11

Dat ik echt enorm schagrijnig wordt van hoe mijn ouders zich met mijn huis bemoeien. Ik wil veel zelf doen, ook omdat ik het belangrijk vind dat ik het klussen kan leren.

Maar ze voelen zich zwaar gepikeerd als ik wat zeg of nu inmiddels begin te snauwen omdat ze niet echt luisteren.

Uiteraard ben ik wel wat hulp nodig, maar zou fijn zijn als dat op mijn wens gebeurd en niet zomaar wat doen.

Ze zullen vast een aantal zaken beter weten dan ik, maar elke keer gelijk boos als ik zeg nee ik wil dat niet op die manier.

Ik vermijd het ook om gezamenlijk bezig te zijn, want dat draait alleen maar uit op discussie. En daar ben ik nu mijn hormonen op de hobbel zijn zo niet aan toe.

Als het een beetje meezit kan ik er woensdag in en is het klaar met het gezeik.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:17

juval schreef:
Nyaleti schreef:

Snap ik hoor :j
Wij verhuren onze stallen aan huis ook. Mee het klaar was, wilde ik ook zo snel mogelijk iemand er in. Kreeg ook alleen maar irritante reacties. Echt veel afgezegd omdat ze gewoon niet normaal kunnen communiceren (als ze dan aan huis komen, wil ik vanaf moment 1 een goed gevoel).
Best lang gezocht dus. En blij dat ik het zo heb gedaan want er staan nu leuke pony's met aardige en gezellige eigenaren die de boel tiptop bijhouden.
Was echt het wachten waard :)

Wel de ergernis dat ik vanochtend ontzettend jaloers was op ze, toen ze heerlijk in het zonnetje aan het rijden waren :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:32

Ik heb zin in ijs. Maar ik heb geen ijs. En alles is hier dicht op zondag. -O-

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:40

Nog steeds de enorme jeuk en huiduitslag die zich steeds verder uitbereid.
Advies dokterswacht bel morgen je eigen huisarts maar

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:50

oh, wat naar Froukje. Veel sterkte. Klinkt als een allergische reactie ergens op. Heb je allergiepilletjes in huis?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:53

Laatst toegegeven aan het kopen van een jurkje dat ik al enige tijd wilde. Vorige week binnengekregen, superleuk, staat goed. Ik heb vanmorgen wassen, is hij gewoon wel 10-15 cm gekrompen!! Ik baal zo erg, het jurkje kostte €70. |( Ik heb net een contactformulier ingevuld dus hopelijk wordt het opgelost.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:01

De buurvrouw die weer eens op der toeter heeft zitten blazen,
het is werkelijk 7 dagen per week ene keer 1 x per dag en de andere keer 2 x per dag.

Ene keer een uur de andere keer een halfuur...ik word er knettergek van.
Heb der al eens aangesproken of het gestopt kon worden maar nee dat kon niet ivm oefenen.

Leuk dat je oefent maar neem dan ook zo nu en dan een ander liedje... %)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:12

MarlindeRooz schreef:

Thuisbezorgd ook niet? Ik woon dicht bij de Domino's en laat gewoon zo'n jochie naar m'n huis fietsen voor een beker ijs oid :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:47

Daphne__ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Thuisbezorgd ook niet? Ik woon dicht bij de Domino's en laat gewoon zo'n jochie naar m'n huis fietsen voor een beker ijs oid :')

Hahaha nee ook niet, daarbij vind ik echt echt te duur ook. :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:51

juval schreef:
Nyaleti schreef:

Wat let je? }:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:59

MarlindeRooz schreef:
Daphne__ schreef:

Hahaha nee ook niet, daarbij vind ik echt echt te duur ook. :=

Haha, ja, dat is zeker waar. 9 Nog wat voor een beker ijs, maar minimale bestelling is natuurlijk 10 euro dus je moet er iets nemen wat je helemaal niet wou en dan 2.50 bezorging..

Eindstand heb je veel te veel betaald, veel te veel gegeten en heb je ook nog een tiener voor een paar stuivers helemaal naar je huis laten fietsen. Maar dan heb je wel je ijs :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 17:32

Je moet er wat voor over hebben!!! :))

Nee heb maar een rondje met de oppashond gelopen. Die was nog niet echt uit geweest. :o

Sidenote: ze ligt al wel de hele dag buiten op het gras. Heeft wel geplast etc. En de afgelopen dagen heeft ze veel prikkels gehad (winkels, vreemd huis, auto etc) en kilometers gemaakt. Een rustdagje is dan heel goed. :j

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 18:02

Ik erger me aan een ontstoken bovenste ooglid.
Het doet pijn, ziet er stom uit en ik kan mijn lenzen niet in en geen mascara op. En morgen weer aan het werk, zo geen zin in :(
Gelukkig lijkt het witte kopje aan de binnenkant van mijn ooglid nu wel open te zijn gegaan, maar het wordt nog niet minder dik -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 18:22

Maeve schreef:
Ik erger me aan een ontstoken bovenste ooglid.
Het doet pijn, ziet er stom uit en ik kan mijn lenzen niet in en geen mascara op. En morgen weer aan het werk, zo geen zin in :(
Gelukkig lijkt het witte kopje aan de binnenkant van mijn ooglid nu wel open te zijn gegaan, maar het wordt nog niet minder dik -O-

Gekookt water en laten afkoelen naar lauw en op je oog houden met schone washandje.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 18:30

Ik baal dat ik niet jaren geleden mijn affiniteit voor programmeren heb gevonden en mee bezig ben gegaan.
Nou ben ik de 30 voorbij en heb ik geen kans om mijn inkomen zodanig te verminderen dat ik een opleiding zou kunnen volgen.... :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 18:39

fleurtjeuh schreef:
Ik baal dat ik niet jaren geleden mijn affiniteit voor programmeren heb gevonden en mee bezig ben gegaan.
Nou ben ik de 30 voorbij en heb ik geen kans om mijn inkomen zodanig te verminderen dat ik een opleiding zou kunnen volgen.... :(

Traineeship zoeken?

Het is niet voor iedereen weggelegd hoor. Maar mijn vader heeft op zijn 50e een MBA (soort van uni) gedaan naast zijn fulltime baan en gezin. En fulltime was dan eerder 60uur dan 40. ;)

Maar daar moet je dan wel jaren veel voor opofferen…