Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:53

Ik werk niet ( meer ) tot ik erbij neerval. Inmiddels heb ik geleerd om wat dat betreft beter op mezelf te passen en liever te zijn voor mezelf.
Op tijd stop zeggen hebben ook je werkgever en je collega’s veel meer aan.

Hagelslag super vervelende gebeurtenis zeg. De boer hoort te zorgen dat zijn hond niet bij gewenste bezoekers kan komen. Nu hij dat niet heeft voorkomen is een broek vergoeden en eventuele medische zorg wel van toepassing.
Hopelijk heb je er niet te erg last van ( spierpijn vrees ik wel )
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 20-01-23 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:54

Kookaburra schreef:
Lau schreef:
Die poedersuiker ov stakingen……. Ik ben afhankelijk van het ov en moet vandaag naar het ziekenhuis fijn als de helft niet rijdt staak lekker in het weekend dan kunnen mensen besluiten iets anders te gaan doen.

:(:)
Ik vond 9292.nl gister behoorlijk up to date vlak voor vertrek. Ook met ov wat wél rijdt.

Ja heb net ook de eerste bus gepakt wacht nu op centraal de bus naar het ziekenhuis dan maar een half uur te vroeg hoor.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:55

Wat een ellende Merlen! Hoewel ik de fijnste schoonfamilie heb die je je in kunt denken, heb ik toch alles zo geregeld dat ik niets kwijtraak als het mis gaat aan die kant. Iets te veel vervelende verhalen gehoord inderdaad. Ik hoop zó dat er een oplossing voor je komt!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:17

Merlen schreef:
Marcella zo gaat het niet in z'n werk.Iedereen moet betalen.
Chanicha een notaris mag wettelijk ook vaststellen of ze nog bekwaam was blijkbaar.
LaPluche als ik geen verblijfplaats kan vinden waar ik mijn domicilie adres mag hebben,heeft dit geen zin.
Dan ben ik nog steeds samenwonend.

Onrechtstreeks zal ik moeten meebetalen.Wij hebben enkele gemeenschappelijke eigendommen.
Als vriend die moet verkopen om aan geld te geraken,kan ik hem niet uitkopen.

Ik vind het raar dat een notaris op een sterfbed nog een testament veranderd maar dat zal aan mij liggen :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:21

chanicha schreef:
Merlen schreef:
Marcella zo gaat het niet in z'n werk.Iedereen moet betalen.
Chanicha een notaris mag wettelijk ook vaststellen of ze nog bekwaam was blijkbaar.
LaPluche als ik geen verblijfplaats kan vinden waar ik mijn domicilie adres mag hebben,heeft dit geen zin.
Dan ben ik nog steeds samenwonend.

Onrechtstreeks zal ik moeten meebetalen.Wij hebben enkele gemeenschappelijke eigendommen.
Als vriend die moet verkopen om aan geld te geraken,kan ik hem niet uitkopen.

Ik vind het raar dat een notaris op een sterfbed nog een testament veranderd maar dat zal aan mij liggen :o?
Het mag gewoon, mits de stervende inderdaad nog gezond van geest is.

Sterkte, Merlen, wat een rotsituatie. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:31

Ik heb nieuwe schoenen nodig en geen geld.
Nooit geld.

Maar dit is toch wel een teken dat ik ze nodig heb.

Afbeelding

Dus. Om geld te verdienen maar weer aangemeld bij een uitzendbureau. Want een voltijdstudie en twee banen kan alleen maar goed gaan. Ik helemaal enthousiast me aangemeld voor een postNL-opdracht en zou vandaag beginnen.

"lekker in de buitenlucht werken".
Nou........ weet niet hoe het bij jullie zit.
Maar hier is zojuist een plaatselijke sneeuwstorm uitgebroken, code oranje en thuiswerkadvies en ik ben als de dood om te fietsen met ijs of sneeuw.

Ik prik eens een datum om eens te gaan werken voor m'n geld :+ :+ :+ ....

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:44

Ik ben gisteravond gestruikeld over een steen en nu kan ik niet op m’n rechtervoet staan. Dit wordt een hele lange, pijnlijke dag…

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:46

Ik zie gelukkig niks aan mijn been.
Dus dat valt god zij dank mee.
Ivm mijn broek ga ik nog met de hoofdplanner in discussie.
Want ondanks dat het maar 2 kleine gaatjes zijn.
Het is een broek van 70 euro extra gekocht om tijdens het werk warmer te blijven bij ijzige temperaturen en wind....

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:56

Testament is niet veranderd.Er is er één opgesteld net voor haar overlijden want dat was er niet.
Schoonmoeder had longkanker en was al lange tijd ziek.Ze kon niet meer bewegen of spreken vlak voor haar overlijden enkel nog met haar ogen knipperen.
De notaris heeft verklaard dat ze met haar oor tot aan haar mond moest bukken.
Het enige dat we hebben zwart op wit hebben om haar toestand te bewijzen is een berichtje van onze dochter naar haar papa 12u na opmaak van het testament.
Notaris beweert dus dat ze tegen haar wel gefluisterd heeft.
Schoonzus had een volmacht op de bankrekening van haar moeder met bankkaart.
De rekeninguittreksels tot 3 jaar voor overlijden zijn opgevraagd en daarop is te zien dat er grote bedragen zijn uitgegeven,gestort naar rekening schoonzus en cash zijn afgehaald.
Voor de duizenden euro's cash kan schoonzus er een verhaal aan breien wat ze wil,niks meer aan te doen volgens de notaris.
Gans het verhaal is voorgelegd aan de advocaat en deze bevestigde mijn vermoedens.Hij had nog nooit in heel zijn lange carrière meegemaakt dat er nog zo kort voor overlijden een testament werd opgesteld.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 20-01-23 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:03

moet je ook successierechten betalen als je de erfenis niet aanvaardt?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:08

juval schreef:

Mijn beide ouders zijn in de afgelopen 3 jaar gestorven en heb bij beide benificiar aanvaardt en niks hoeven betalen maar iedere situatie zal anders zijn denk ik.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:12

juval schreef:

Goeie vraag, geen idee hoe dat in BE geregeld is, maar dat zou ik inderdaad eens navragen.
Nogmaals sterkte Merlen, wat een rotsituatie waar je mee te maken hebt :(:)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:21

Wat heeft de advocaat jullie geadviseerd? Want je kunt de erfenis ook weigeren. Hier staat de uitleg voor België:
https://www.belgium.be/nl/belastingen/nalatenschap

Klotesituatie, Merlen, erfenissen brengen bij sommigen niet bepaald het beste naar boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:25

Ik zou m’n ouders ophalen van het vliegveld, appt m’n vader, terwijl ik al een half uur onderweg ben en er dus al bijna ben “we staan nog in Eindhoven.” Kom je nu mee. |o Inmiddels is de geplande aankomsttijd al voorbij en staan ze nog aan de grond.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:32

Mijn dochter is zo eens in de week bij mijn schoonmoeder, op verzoek van mijn schoonmoeder. En sinds een tijdje komt mijn dochter met opmerkingen als 'het kindje Jezus in de hemel' en andere godlievende dingen en ik ga daar zo slecht op.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:43

Urbanus schreef:
Mijn dochter is zo eens in de week bij mijn schoonmoeder, op verzoek van mijn schoonmoeder. En sinds een tijdje komt mijn dochter met opmerkingen als 'het kindje Jezus in de hemel' en andere godlievende dingen en ik ga daar zo slecht op.

Dat wordt even een gesprekje met schoonmoeder... :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:45

Werk je thuis, staat als nog 538 op...

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:48

Marcella schreef:
Heel eerlijk zij heeft het huis geclaimd dus de successierechten zijn voor haar rekening en haar probleem.

Beroerd, koppijn, pijn in mijn lijf, dubbele tuit, enzovoort. Dinsdag ook nog zo slim geweest om op de grond te gaan liggen. Naast de krassen, gaten en blauwe plekken van de kittens zien ik er geweldig waardeloos eruit. En slapen is ook een vak apart.

Jeetje Marcella ik heb echt nog nooit iemand meegemaakt die zoveel te klagen heeft over haar huisdieren, of te klagen heeft in het algemeen. Neem dan geen dieren als je hier elke dag weer loopt te klagen over ze :n.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:50

Ik heb vanochtend na het pellen van een mandarijn met mijn vinger in mijn oog gewreven. Voel het nu nog, oog blijft tranen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:52

wyoming schreef:
Ik heb vanochtend na het pellen van een mandarijn met mijn vinger in mijn oog gewreven. Voel het nu nog, oog blijft tranen.

Ik voel je pijn, ik deed laatst m'n lenzen uit met handen waarmee ik rode peper had gesneden. :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:54

MarlindeRooz schreef:
wyoming schreef:

Ik voel je pijn, ik deed laatst m'n lenzen uit met handen waarmee ik rode peper had gesneden. :')

_O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:55

Jeetje Merlen, wat een poedersuiker situatie en wat een actie van je schoonzus.. Veel sterkte met alles wat op je bordje komt de laatste tijd :(:)

Hier opperde gisteren iemand dat ik me eens moet laten checken op ziekte van Lyme. Gisteren eens wat opgezocht en ben nu echt in de stress dat dat het is.
Dit spookt uiteraard nogal door m'n hoofd dus zou met het liefst nog vandaag willen laten testen maar m'n huisarts is zó niet mee werkend dat ik er tegen op zie om hem volgende week te bellen en dit na te vragen.
Hij vindt het allemaal wel welletjes en wuift alles af met fysio, waarschijnlijk omdat ik jong ben.
Baal hier van want was voorheen zo tevreden over hem maar voel me nu totaal niet gehoord.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:58

Hagelslag gelukkig is je been in orde.

Mandaijn of peper aan je hand en in je oog wrijven is pijnlijk..

Elleboog is dusdanig ontstoken dat ik voorlopig geen sax mag spelen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:02

Marcella schreef:
Echt aanvallen is dat om te doden volgens mij. :oo

Oh dat weet ik dat niet iedereen zich ziek zou melden. Ik zou gewoon door blijven werken desnoods tot ik erbij neer val. Gezien het mij vandaag weer duidelijk gemaakt werd dat ik mij aanstelde. En moest meer geduld hebben.

Voet slaap en 4 kittens op mijn benen/voeten.

OMG, je maakt het wel erg dramatisch hoor in vergelijking met het verhaal van het 'slachtoffer'.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 12:04

Nyaleti schreef:
Jeetje Merlen, wat een poedersuiker situatie en wat een actie van je schoonzus.. Veel sterkte met alles wat op je bordje komt de laatste tijd :(:)

Hier opperde gisteren iemand dat ik me eens moet laten checken op ziekte van Lyme. Gisteren eens wat opgezocht en ben nu echt in de stress dat dat het is.
Dit spookt uiteraard nogal door m'n hoofd dus zou met het liefst nog vandaag willen laten testen maar m'n huisarts is zó niet mee werkend dat ik er tegen op zie om hem volgende week te bellen en dit na te vragen.
Hij vindt het allemaal wel welletjes en wuift alles af met fysio, waarschijnlijk omdat ik jong ben.
Baal hier van want was voorheen zo tevreden over hem maar voel me nu totaal niet gehoord.

Is niks geks, huisartsen die wegwuiven.. mijn oude huisarts was er ook goed in waardoor ik nu artrose in mijn heup met dysplasie heb. Ben op mijn 17e al met deze klachten bij hem geweest en kreeg ook telkens alleen maar pijnstillers of fysioverwijzing.. als hij toen had geacteerd had er misschien nog wel wat aan mijn heup gedaan kunnen worden, nu dus niet meer.

Snap dus compleet dat je je niet gehoord voelt. Maar blijf erop hameren dat je het onderzocht wil hebben. Jouw lijf, jouw gezondheid, jij weet wat je voelt. :(:)