Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:39

Meliaforever schreef:
Waar je fijne zachte katoenen dekbedovertrekken kan vinden

Ik ga daarvoor gewoon naar de Action. Zijn heerlijk zacht en koel. 100% katoen en ik geloof dat ze ook percale katoen hebben.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:02

Ik heb er twee van katoensatijn van de Lidl, heerlijk zacht en goedkoop. Ze gaan nu al een paar jaar mee en zijn nog niet verkleurd of versleten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:51

Hoe werkt een paard kopen via de veiling. Wat komt er allemaal bij kijken?

gomir

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 23:09

Alleen ervaring met online veilingen, dat is vrij eenvoudig. Je maakt een account aan en kunt bieden op het paard van keuze. Veilingkosten kun je vinden in de algemene voorwaarden (meestal rond 10%). Na aankoop krijg je een factuur van de veiling. Als je die betaald hebt krijgen koper en verkoper elkaars gegevens en kan de levering worden afgestemd. Als paard in goede staat geleverd is krijgt de verkoper zijn geld van de veiling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 23:50

Hier ter plekke werkt het als volgt: paard loopt in de ring en jij biedt dmv een handgebaar, hoofdknik of whatever. Heb je het hoogste bod, dan komt een van de flyers/runners van het rostrum naar je toe met de benodigde papieren. Die vul je in, jij krijgt er een carbondruk van en die neem je vervolgens mee naar de balie van de sales office en accounts. Hier doe je je betaling, waarna je een document krijgt waarmee je paard van het terrein af mag, zoekt een transporteur/gaat naar een transporteur, overhandigt het document en zij regelen de rest.

Bij de live veilingen kun je ook online bieden, in dat geval word je gebeld door accounts, doe je per telefoon je betaling en moet je doorgeven aan welke transporteur ze je ‘release form’ moeten overhandigen.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 22:13

Oké, beetje rare vraag misschien :+
Nav de aardbeving in Turkije vraag ik me af wat er gebeurt als je tijdens een aardbeving opstijgt/landt met een vliegtuig?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 22:15

Picopico schreef:
Oké, beetje rare vraag misschien :+
Nav de aardbeving in Turkije vraag ik me af wat er gebeurt als je tijdens een aardbeving opstijgt/landt met een vliegtuig?

Dan zal het vliegtuig gaan bobberen en uit koers gaan vermoed ik. Als je met de wielen op de baan bent natuurlijk. Maar dat ligt uiteraard ook aan de zwaarte van de beving.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:44

Ik vraag me af welke woning-verhuur site echt werkt.

Mijn zoon van 22 zoekt in de omgeving van Eindhoven Veldhoven iets voor zichzelf maar dan geen €1500 per maand of dat soort belachelijke prijzen

Welke site waar je evt voor moet betalen maandelijks is echt aan te raden? Woningstichting staat ie wel ingeschreven maar ja met 3-4 jaar maak je nog geen kans ( en bij lotingen ben je 1 vd 1000-1500)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:47

Ikwilhuren.nu huren wij van! :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:26

En verder is het gewoon erg onmogelijk nu :P.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:31

Inschrijven bij diverse makelaars en veel reageren, ook op woningen waarvan je misschien denkt niet veel kans te maken. Als ze een nieuwe woning te huur gaan aanbieden, kijken ze vaak eerst wie er eerder op vergelijkbare woningen hebben gereageerd.

Zo ben ik ook aan mijn huidige huurwoning gekomen. Ik heb hier nooit op gereageerd, maar werd benaderd door de makelaar nadat ik eerder op een andere woning in hetzelfde complex had gereageerd. En ik ken meer mensen die zo aan hun huurwoning zijn gekomen :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 17:36

Makelaar zou misschien net kunnen. Hij kan max €700 betalen

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 18:01

Yom schreef:
Makelaar zou misschien net kunnen. Hij kan max €700 betalen

Succes :+

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 18:20

Ja het is geen doen joh voor jongeren van die leeftijd die echt iets zelfstandig willen
Hij is echt geen mensen-mens dus een studentenkamer is niks.
Gister had hij een bezichtiging voor een leuk appartement maar ja nr 1 wilde dat graag ( was via loting) en hij was 2e. Vette pech dus
Nu mag ie mee in de procedure voor een flex-appartement dus maar weer duimen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:15

Er zijn ook zelfstandige studentenkamers. Ik zou die hoek dus ook wel wat in de gaten houden. Ik heb slechts 2 jaar in een studentenkamer gewoond waar ik de badkamer moest delen, en alsnog maar met 1 persoon. De andere 3 kamers (7 jaar) waren volledig zelfstandig.

Wel moet je bij studentenkamers ook opletten of studeren verplicht is. Dat wisselt per verhuurder (helaas bij die van mij verplicht. Dus na mijn studie moest ik eruit).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:15

Sheran schreef:
En verder is het gewoon erg onmogelijk nu :P.

En zeker in regio Eindhoven

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:26

Geen idee of deze verhuurder wat is

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:42

Ik heb al mijn woningen via facebook (appartement verhuur pagina's) of marktplaats.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:05

Herkent iemand dit?

Toen ik op reis was (zo'n 2 maanden geleden) heb ik een flinke voedselvergiftiging gehad. Het laatste wat ik at voordat ik ziek werd was een noedelsoep (het is niet zeker of dat ook de oorzaak was van de voedselvergiftiging, ik had die dag namelijk meerdere dingen gegeten).

Maar ik kan na die tijd geen soep meer eten zonder misselijk te worden.. ik heb het wel geprobeerd, maar na een halve kom krijg ik weer het gevoel dat ik moet overgeven en krijg ik het niet meer weg. Eigenlijk heb ik nu ook helemaal geen trek meer in (noedel)soep maar ook niet in Aziatische gerechten die er qua smaak wat op lijken..

Kan het zijn dat je maag/je reuk dit herkent, en weigert of zo? Ook al is het lang geleden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:08

Fearn schreef:
Herkent iemand dit?

Toen ik op reis was (zo'n 2 maanden geleden) heb ik een flinke voedselvergiftiging gehad. Het laatste wat ik at voordat ik ziek werd was een noedelsoep (het is niet zeker of dat ook de oorzaak was van de voedselvergiftiging, ik had die dag namelijk meerdere dingen gegeten).

Maar ik kan na die tijd geen soep meer eten zonder misselijk te worden.. ik heb het wel geprobeerd, maar na een halve kom krijg ik weer het gevoel dat ik moet overgeven en krijg ik het niet meer weg. Eigenlijk heb ik nu ook helemaal geen trek meer in (noedel)soep maar ook niet in Aziatische gerechten die er qua smaak wat op lijken..

Kan het zijn dat je maag/je reuk dit herkent, en weigert of zo? Ook al is het lang geleden?

Oh jazeker. Maar dat is niet je maag maar je hersenen. Ik ben maanden geleden heel ziek geworden na een smoothie (kwam niet door de smoothie, maar ik heb hem die nacht toch nog meerdere keren geproefd) en sindsdien hoef ik dus echt geen smoothie meer. Dat heb ik ook met pizza. Vroeger een keer heel ziek geworden na pizza en ik heb het nooit meer gegeten. Ik hoef het echt niet meer.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:21

Suzanne F. schreef:
Fearn schreef:
Herkent iemand dit?

Oh jazeker. Maar dat is niet je maag maar je hersenen. Ik ben maanden geleden heel ziek geworden na een smoothie (kwam niet door de smoothie, maar ik heb hem die nacht toch nog meerdere keren geproefd) en sindsdien hoef ik dus echt geen smoothie meer. Dat heb ik ook met pizza. Vroeger een keer heel ziek geworden na pizza en ik heb het nooit meer gegeten. Ik hoef het echt niet meer.

Ja precies, het zal wel mentaal zijn of zo. Ik vind het wel jammer, hiervoor vond ik noedelsoep heel lekker maar nu krijg ik elke keer spontaan braakneigingen :(

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:34

Kan zeker!
Ik heb het met kinderchocolade reepjes. Na het eten een keer zo ziek geworden, dat alleen de lucht nu al genoeg is om misselijk te worden.

Soms.denk ik, had ik het maar met alle soorten snoep..

Ik heb ook een vraag.
Gister m'n aagemeten zooltjes opgehaald bij de podoloog, voor in m'n sportschoenen. Zooltjes passsen er in, m'n voet past er alleen niet bij... dus niet kunnen testen in m'n sportschoenen.
Is het normaal dat die rotdingen al pijn doen bij het aandoen van schoenen (m'n wandelschoenen waar ik er wel mee in pas) en er dus alleen mee zit?
Volgens de vrouw bij wie ik ze ophaalde moest ik er aan wennen, maar als het al pijn bij zitten doet is er toch niet aan te wennen.

Nu heb ik er ook een paar meter op gelopen, wat afschuwelijk. Ik voel het 3 uur later nog aan m'n voeten..

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:00

kosseh schreef:
Kan zeker!
Ik heb het met kinderchocolade reepjes. Na het eten een keer zo ziek geworden, dat alleen de lucht nu al genoeg is om misselijk te worden.

Soms.denk ik, had ik het maar met alle soorten snoep..

Ik heb ook een vraag.
Gister m'n aagemeten zooltjes opgehaald bij de podoloog, voor in m'n sportschoenen. Zooltjes passsen er in, m'n voet past er alleen niet bij... dus niet kunnen testen in m'n sportschoenen.
Is het normaal dat die rotdingen al pijn doen bij het aandoen van schoenen (m'n wandelschoenen waar ik er wel mee in pas) en er dus alleen mee zit?
Volgens de vrouw bij wie ik ze ophaalde moest ik er aan wennen, maar als het al pijn bij zitten doet is er toch niet aan te wennen.

Nu heb ik er ook een paar meter op gelopen, wat afschuwelijk. Ik voel het 3 uur later nog aan m'n voeten..

Bij mij hebben zooltjes nooit echt pijn gedaan, lijkt me dus niet helemaal de bedoeling

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:21

Ik moest er wel aan wennen, beetje ongemakkelijk gevoel in het begin, maar pijn? Nee dat lijkt mij niet goed. Zeker als je ze maar zo kort gedragen hebt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 14:11

Nee pijn moet niet. Zijn de schoenen niet te klein dan?