Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:26

Pandora2 schreef:
En de treinen van NL richting Antwerpen blijven tot de nok gevuld. Een uurtje haringen in een warm niet-verlucht tonnetje.
Ik begrijp die mensen niet :')

Ik word er zelfs een beetje boos van. De boel is niet dicht omdat de overheid dat zo leuk vindt. Nee dan ga je met zijn allen gezellig virussen uitwisselen in een propvolle trein. Om daarna de boel naar een ander land te slepen. Omdat je percee moet "sjoppen" |o

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:29

pien_2010 schreef:
Pandora2 schreef:
En de treinen van NL richting Antwerpen blijven tot de nok gevuld. Een uurtje haringen in een warm niet-verlucht tonnetje.

Daar begrijp ik nu ook helemaal niets van. Ga dan lekker met je eigen auto.

Dat gaat niet want het verkeer zit al muurvast van 's morgens in Antwerpen en er is geen plekje op de parkings meer beschikbaar.
Moet je dus je auto alsnog een heel eind verderop op de randparkings zetten en de, alweer, overvolle bus naar het centrum nemen :')

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:31

Huertecilla schreef:
BigBen schreef:
Ik help je het hopen.
Alleen herinner ik me nog prima dat de originele Wuhan variant ook maar een griepje was.
Dus nog eens, eerst zien en dan geloven.

Doe niet zo negatief. Je refereert aan vóór vaccins, aan voor omicron. Volstrekt irrelevant om daar naar te verwijzen. We zijn niet meer in een ook maar bij benadering vergelijkbare situatie. Tenminste als je vaccins als goed nieuws ziet. Denk jij wellicht dat vaccineren zinloos is?! Nee? scherm dat niet met het angstbeeld van vóór vaccins.

Ik hou me niet bezig met angstbeelden. Alleen leert de ervaring dat hallelujah- en hoerageroep 9 keer op 10 tot teleurstellingen leidt. Doet het dat deze keer niet, des te beter.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:32

De treinen zitten vooral vol met jongelui die nu 2 weken kerst vakantie hebben en zich de pleuris vervelen.
Normaal lopen zij nu in onze eigen steden massaal te shoppen ivm uitverkoop.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:33

karuna schreef:
Pandora2 schreef:

Ik word er zelfs een beetje boos van. De boel is niet dicht omdat de overheid dat zo leuk vindt. Nee dan ga je met zijn allen gezellig virussen uitwisselen in een propvolle trein. Om daarna de boel naar een ander land te slepen. Omdat je percee moet "sjoppen" |o

Jij wordt ook boos van mijn positief.

En de boel is ook dicht doordat de helft van bevolking te dik is. Maar dat opmerken, daar word je ook boos van.

Zoals ík het zie is normaal gezond gevaccineerd in een buis zitten een bijdrage aan meer weerstand van de bevolking als geheel.
Voor een enkel individu vast opname en dus belasting van de zorg, maar in grote lijn de weg naar niet weer dicht in 2022. Dát met vaccins en omicron nóg een keer, dáár zou ik boos over kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 29-12-21 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Wat China betreft, vanaf 55 besmettingen per 100.000 inwoners hokken ze daar rustig iedereen op.
Maar in China telt individuele vrijheid dus niet.
Weetjewel, het model individuele vrijheid - economie - gezondheid.
Je maakt als overheid keuzes...China kiest altijd voor economie en gezondheid. Vandaar dat ze het op economisch vlak zo geweldig goed doen. De economie boomed als nooit tevoren de laatste 2 jaar :+

Edit; ik hoor net op de radio dat de NMBS extra treinen gaat inzetten trouwens. Ha ! :Y)
De winkels in Antwerpen zijn er wel blij mee...20% meer omzet dan gepland :$
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 29-12-21 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Ik moet er niet aan denken :D. Ik vind Antwerpen een fantastische stad (Brussel ook trouwens) maar ik wacht wel even tot het overal weer een beetje normaal is. Ik ondervind eigenlijk helemaal weinig hinder van alles, ga gewoon naar mijn werk (essentiele sector, en ik heb een eigen kamer) kan naar mijn paard, vakantie boeit me niet zo en de weekend lunches zijn nu afhalen ipv ter plaatse eten, so be it. Ik vind het jammer dat zo verschrikkelijk veel mensen zo boos zijn om van alles en nog wat, wat dat betreft volg ik HC wel en proberen wij er het beste van te maken. Ooit is het wel weer over, en als ik me buiten vervelende discussies hou is het allemaal best te doen.
Laatst bijgewerkt door prompter op 29-12-21 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:34

karuna schreef:
Pandora2 schreef:

Boos maken over wat een ander doet doe ik allang niet meer. Ze doen hun best maar

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:38

Huertecilla schreef:
En de boel is ook dicht doordat de helft van bevolking te dik is. Maar dat opmerken, daar word je ook boos van.

Dat is natuurlijk ook kwatsch.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:41

BigBen schreef:
BigBen schreef:
Alleen herinner ik me nog prima dat de originele Wuhan variant ook maar een griepje was.

Ik hou me niet bezig met angstbeelden.

Euh..... ben te beleefd om je tegen te spreken.

Naast het goede nieuws is er ook nog eens het gegeven dat de overgrote meerderheid van de samenleving zich _/-\o_ gedraagt.
Laten we elkaar svp ook een pluim geven over het sociaal bewuste gedrag van de overgrote meerderheid dat ons in 2020 zonder vaccins in relatieve veiligheid teruggebracht heeft.
We leven nu is een volstrekt onvergelijkbare situatie; mét vaccins, mét een mildere variant *\%/*

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:49

Huertecilla schreef:
Euh..... ben te beleefd om je tegen te spreken.

Toen stonden er figuren te roepen dat het allemaal zo erg niet was, en nu staan er opnieuw figuren te roepen dat het allemaal zo erg niet is. Jij bent één van die figuren. Ik hoop dat je gelijk krijgt, en er zijn een paar voorzichtige aanwijzingen in die richting, maar zoals eerder al gezegd :D , eerst zien en dan geloven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:51

Hc weet je, ik word niet boos om positieve opmerkingen. Ik word boos vanwege overdreven hysterische joepie we gaan besmetten berichten. Omdat zo hysterisch blij worden van een ziekte die de hele wereld in zijn greep heeft en zoveel narigheid veroorzaakt, gewoon uitermate ongepast is in mijn ogen -O-

Van de belgie shoppers verbaas ik me dat winkelen kennelijk zo belangrijk is geworden als levensinvulling dat daarmee risico genomen wordt. Om een trui te kunnen kopen? Of winkels kijken? Nu snap ik dat hele shoppen toch al niet :') maar nu al helemaal niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:59

karuna schreef:
Hc weet je, ik word niet boos om positieve opmerkingen. Ik word boos vanwege overdreven hysterische joepie we gaan besmetten berichten. Omdat zo hysterisch blij worden van een ziekte die de hele wereld in zijn greep heeft en zoveel narigheid veroorzaakt, gewoon uitermate ongepast is in mijn ogen -O-

Van de belgie shoppers verbaas ik me dat winkelen kennelijk zo belangrijk is geworden als levensinvulling dat daarmee risico genomen wordt. Om een trui te kunnen kopen? Of winkels kijken? Nu snap ik dat hele shoppen toch al niet :') maar nu al helemaal niet.

Omdat mensen al een tijd thuis zitten en dat in Nederland eigenlijk alles te snel is dicht gegooid? Ze hadden het beter een aantal dagen later dicht kunnen gooien.
En wat voor jou niet belangrijk is is voor een ander wel belangrijk.

imaudy

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:12

De Jonge: later openbaren van kritisch rapport coronapas was ’foutje’
:x

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:13

prompter schreef:
Ik moet er niet aan denken :D. Ik vind Antwerpen een fantastische stad (Brussel ook trouwens) maar ik wacht wel even tot het overal weer een beetje normaal is. Ik ondervind eigenlijk helemaal weinig hinder van alles, ga gewoon naar mijn werk (essentiele sector, en ik heb een eigen kamer) kan naar mijn paard, vakantie boeit me niet zo en de weekend lunches zijn nu afhalen ipv ter plaatse eten, so be it. Ik vind het jammer dat zo verschrikkelijk veel mensen zo boos zijn om van alles en nog wat, wat dat betreft volg ik HC wel en proberen wij er het beste van te maken. Ooit is het wel weer over, en als ik me buiten vervelende discussies hou is het allemaal best te doen.

Ik haat steden }> Oké, behalve Leuven dan, dat was mijn studentenstad. In de tijd toen de dieren nog spraken :')
Verder ook geen last van alle commotie. Werk gaat gewoon door, afhaaleten en resto's doe ik niet aan, vakantie is geen levensbehoefte, paarden staan aan huis en ergeren doe ik mij niet snel.
Hier in de buurt en op werk is het eigenlijk ook niet echt meer een gespreksonderwerp en feestboek of twitterdinges heb ik niet, dus dat is ook mooi meegenomen :D
Go with the flow 8-)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:13

Ik kan het me wel voorstellen als je 2 weken vakantie hebt, het is scheitweer en je kunt in Nl nergens naartoe.
Als ik vakantie had was ik misschien ook wel richting Duitsland gegaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:16

karuna schreef:

Ik heb hier in de bergen een échte lockdown gehad. Niet de halfzachte zoals in NL.
Compleet met alleen de deur uit mogen voor essentiële zaken.
Ook maanden avondklok.
Ik ben héél blij dat vaccins en omicron een lichtend pad naar het einde van de trieste tunnel zijn.

En mbt ongepast vind ík het uitermate ondankbaar dat er gezeverd wordt over heel begrijpelijk en gewoon toegestaan!! gedrag van anderen terwijl de overgrote meerderheid gewoon een :knuffel: verdient. We door sociaal bewust gedrag zónder vaccins uit de gevarenzone gekomen zijn.

p.s.

Hier nu, nét, bekrachtigd dat de verplichte quarantaine voor positief getesten van 10 naar 7 dagen gaat.
Niet meer verplicht hoeven testen na kontakt met een positieve was al eerder bekrachtigd.

Ík haal uit die soepeler regels een bekrachtiging dat het nu minder zorgwekkend is.
Ongepast om dat goed nieuws te vinden Karuna?
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 29-12-21 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:24

Omicron nu 80% van de besmettingen in Amsterdam. Dat gaat rap.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:46

Het na een inenting doormaken van een infect zou tot superimmuniteit leiden zeggen nieuwe data uit Oostenrijk.
https://m.focus.de/gesundheit/news/nich ... 28287.html

Nou, dat is toch leuk positief nieuws. Nu maar hopen dat er morgen geen ander artikel komt dat het omgekeerde bewijst.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:58

Sizzle schreef:
Het na een inenting doormaken van een infect zou tot superimmuniteit leiden zeggen nieuwe data uit Oostenrijk.
https://m.focus.de/gesundheit/news/nich ... 28287.html

Nou, dat is toch leuk positief nieuws. Nu maar hopen dat er morgen geen ander artikel komt dat het omgekeerde bewijst.

Inderdaad positief!
Het is een nog positiever bevinding, bevestiging van verschillende eerdere rapporten die dezelfde strekking hadden. Uit verschillende landen van Israel tot Zuid Afrika.

Wacht gerust nog éven af, maar ík zie er (sinds het vaccineren bescherming bleek te bieden) een uitweg in.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:17

Het uitgangspunt dat je het virus door zou laten gaan heeft nogal een groot gat, nog naast het probleem dat exponentiele groei vanzelf een groter probleem wordt (en de zorg is al vol): wat als het weer muteert en dan toch weer schadelijker wordt? Hoe meer besmettingen, hoe meer kans op mutaties. Lijkt me nogal een onverantwoorde gok. (En als je de besmettingen lekker opkrikt dan ben je echt te laat als je constateert dat het, oh oeps, ineens toch weer aanzienlijk dodelijker is geworden.)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:55

Nou ja, wel goed nieuws iig wellicht voor de mensen die die combi niet expres hebben opgelopen, maar evengoed hebben opgelopen *\o/* :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:15

Nou precies, dat is dan mooi meegenomen al je hem toch al per ongelijk mee genomen had.
Je expres gaan zitten aansteken vind ik nou niet bepaald iets positiefs of zo (en is bovendien strafbaar trouwens).
Bij waterpokken heb ik dat ook nog nooit begrepen dat je expres je kind bij een besmet klasgenootje laat spelen (dat is dan weer niet strafbaar). Het is al rot genoeg als het vanzelf op duikt ookal weet je dat er eigenlijk geen ontkomen aan is (tenzij je vaccinerrd wellicht).

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:25

Vorig jaar om deze tijd was het bij ons in de verpleeghuizen in de regio waar ik werk alle hens aan dek.
Behandelaren, en ondersteunend personeel van kantoor iedereen werd ingezet in de zorg.
We konden het niet bolwerken, met Kerst, Oudjaar iedereen draaiden diensten.
Nu slecht 4 besmette cliënten.

Iedereen heeft de booster kunnen krijgen die wilde cliënten en personeel.

Als ik hier naar kijk ben ik voorzichtig positief.
En maar goed ook dat we weer wat lucht krijgen, want de rek was er echt wel uit en velen liepen op hun tandvlees en begonnen de moed te verliezen toen er weer cohort werd geopend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:38

Dus bij jullie doen de boosters hun werk, fijn dat zal wat lucht geven.