Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:20

Het gaat om een kleine groep die het hardste schreeuwt, die willen niet vaccineren, niet testen, kunnen blijkbaar ook niet middels testen aantonen dat ze genezen zijn en willen niet thuisblijven.
Vier keuzes en alle vier worden afgeschoten onder het mom van medische apartheid.
Zielig en vooral dat ze niet snappen dat door deze starre houding de CoronaCheck langer gebruikt moet worden dan noodzakelijk.
In sommige plaatsen is testen moeilijk maar wanneer je al niet in een test locatie kunt komen dan kun je ook niet op het festival komen bvb.

sureido

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:24

Ik vind het voor een festival en feestje in de kroeg echt prima, voor een etentje of een broodje afhalen of even een plasje binnen vind ik het gewoon een beetje overbodig. In restaurants zat je meestal al op 1.5 meter van elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:24

En testen kan ook via bedrijven als dit https://www.toegangsbewijs.nu/ met een zelftest.

Ja kost geld maar als je het tever vindt om naar een testlocatie te gaan kan je dat altijd nog doen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:26

Ik zie in dit topic vooral mensen met gezond verstand die vragen stellen bij de werkbaarheid, haalbaarheid en effectiviteit van de nieuwe maatregelen. Deze lijken (alweer) niet te volgen.

Gisteren hoorde ik op de radio dit stukje over vertrouwen in de politiek:
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/dit ... e-politiek

Voor mij heel pakkend. Hij somt op waardoor het vertrouwen in politiek Den Haag gedaald is.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:28

sureido schreef:
Ik vind het voor een festival en feestje in de kroeg echt prima, voor een etentje of een broodje afhalen of even een plasje binnen vind ik het gewoon een beetje overbodig. In restaurants zat je meestal al op 1.5 meter van elkaar.
Daar ben ik het wel mee eens. Het lijkt me juist nu cruciaal dat de maatregelen die er nog zijn, dusdanig consistent en logisch zijn dat ze nog enigszins te verkopen zijn aan het steeds sceptischer publiek.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:30

sureido schreef:
Bizar dat mensen niet eens even naar de wc mogen. De ggd zegt dat je 15 minuten close contact moet hebben gehad voor een besmetting.

Het gaat toch ook allang niet meer om het risico om anderen te besmetten (zie superspreader 2G feestje in Münster) maar puur en alleen om het stimuleren van de vaccinatie.
Als je na het vullen van je blaas op het terras daarna niet naar de WC mag is dat weer een goede reden om dan toch maar die prik te halen :)*
(Wat dus niet automatisch betekend dat dit logisch is)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:34

Voir afhaal hoef je niet te testen, doorstroom locatie. En je kunt wel vallen over het feit dat het onzin is om voor toiletbezoek te testen maar hoe zat dat ook alweer? Een besmet persoon zit vijf minuten in een kleine, vaak afgesloten ruimte, via adem en urine en poep word het virus uitgescheiden, spoelt ook nog door zonder deksel dicht. En vlak daarna komt een kwetsbaar persoon op hetzelfde toilet. Nee dikke onzin om voor het toilet een CoronaCheck te hebben

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:38

Die kwetsbare persoon is sowieso niet veilig, ook niet met certifikaat.

Ik ben benieuwd hoe dat nu met lang covid gaat lopen. De schattingen zijn nog steeds zo rond de 20-40% met restklachten toch?
De inenting zou volgens een studie die hier in het topic staat de kans na de prik met 50% verkleinen. Echter ben je met de delta niet echt goed beschermt tegen besmetting, enkel tegen ernstig ziek worden.
Bij bijv. die ruim 50 besmettingen op dat 2G feestje zou dan toch volgens die data nog steeds zo‘n 10-20% lang covid ontwikkelen? Is dat niet meer boeiend?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:39

bigone schreef:
Voir afhaal hoef je niet te testen, doorstroom locatie. En je kunt wel vallen over het feit dat het onzin is om voor toiletbezoek te testen maar hoe zat dat ook alweer? Een besmet persoon zit vijf minuten in een kleine, vaak afgesloten ruimte, via adem en urine en poep word het virus uitgescheiden, spoelt ook nog door zonder deksel dicht. En vlak daarna komt een kwetsbaar persoon op hetzelfde toilet. Nee dikke onzin om voor het toilet een CoronaCheck te hebben

Daarom gaan we thuisfeestjes houden, want dat mag onbeperkt, gevaccineerd en ongevaccineerd, waarbij we ook gewoon met z’n allen naar dezelfde wc gaan

In de horeca is dat absoluut onveilig. Thuis geen probleem

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:39

Die kwetsbare persoon is gevaccineerd toch?
En tot nu toe mocht je toch ook naar de toilet overal? Ik heb bij geen enkele strandtent een check moeten laten zien

Overigens, Bigone, wil dat zeggen dat je dus ook niet naar een dixie kan.

Wat al een paar keer is aangegeven, testen is denk best prima, maar zorg dan wel voor locaties … maar dat is tegen dovemansoren lijkt wel ..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:41

Het gaat niet om veilig, maar om de druk voor vaccinatie te verhogen. Meer niet.

Oostenrijk speelt wel op veilig, daarom dus prik + FFP2 in de gondels dadelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:46

En waarom kunnen we niet proberen om het voor iedereen zo veilig mogelijk te maken? Ik denk dat de groep kwetsbaren voor het grootste gedeelte nog steeds nergens komt. Verkochte illegale prik certificaten, weerstand tegen de CoronaCheck, horeca die zegt niet te handhaven en burgemeesters die er in meegaan. Triest.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:55

Als ze het veilig willen houden voor kwetsbare moeten ze ook de regels in takt houden MET certifikaat en dat willen ze niet want dan gaat juist de vaccinatiedrang omlaag ipv omhoog.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 10:38

bigone schreef:
En waarom kunnen we niet proberen om het voor iedereen zo veilig mogelijk te maken? Ik denk dat de groep kwetsbaren voor het grootste gedeelte nog steeds nergens komt. Verkochte illegale prik certificaten, weerstand tegen de CoronaCheck, horeca die zegt niet te handhaven en burgemeesters die er in meegaan. Triest.

Dat doen we toch door iedereen van 12 jaar en ouder gratis vaccinaties aan te bieden!? Daarnaast kun je het voor jezelf zo veilig mogelijk maken als je wilt. Je hebt altijd nog zelf in de hand waar je komt, hoe lang je er bent, wie er op bezoek bij je komt, naast wie je in de auto zit.
Hoe hard ook we kunnen niet altijd beperkende maatregelen blijven houden, blijven testen bij elk kuchje of snotje of een beetje keelpijn.
Als je echt kwetsbaar bent, dan is dit niet enkel voor Corona, maar ook voor andere virussen. Hoe vervelend ook, daar pas je je leven op aan of je accepteert het risico. We kunnen daar niet voor een hele maatschappij maatregelen aan blijven verbinden.

En wanneer gaan kwetsbaren waarvan jij denkt dat ze nog steeds nergens komen weer wel ergens heen? Wanneer vinden zij het veilig genoeg? Wellicht vinden ze het ook niet veilig genoeg als wel overal goed gecontroleerd zou worden en er geen fraude zijn zijn geweest met onterecht verkregen QR-codes!? Waterdicht is het nooit. Virussen zijn er overal en zullen er overal blijven. Een gevaccineerde met QR-code kan besmet zijn zonder het te merken, een negatief geteste persoon kan achteraf toch besmet blijken te zijn geweest. Het verkleint natuurlijk allemaal de kans op besmetting, maar ik denk dat er een groep kwetsbaren is die dit nog te riskant vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 10:45

Zeker is het niet waterdicht maar de geluiden uit sommige groepen zal voor kwetsbare mensen al voldoende zijn om gewoon nergens heen te gaan.
Ja, 80 % is gevaccineerd en die zijn vaak ook bereid om mee te werken aan de regels. Net als ongevaccineerden die wel gaan testen voor ze ergens heen gaan.
Het is de groep die nu over medische apartheid zit te jammeren, ze leggen de schuld bij een ander terwijl ze het bij zichzelf moeten zoeken .

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 10:45

Als je binnen naar het toilet gaat, is het heel makkelijk om binnen te blijven. Dat is de eenvoudige reden.
En 99876- ben je aan het trollen? Ik ne aan day je heel goed weet waarom het thuis wel mag en in de horeca niet.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 11:07

Spenk schreef:
En testen kan ook via bedrijven als dit https://www.toegangsbewijs.nu/ met een zelftest.

Ja kost geld maar als je het tever vindt om naar een testlocatie te gaan kan je dat altijd nog doen.

Maar dit geeft geen QR code? Hier is de dichtst bijzijnde testlocatie 26km.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 11:08

Spenk schreef:

Zo te lezen krijg je dan geen QR-code, dus daarmee ga je niet naar binnen komen. Logisch ook, bij zelftests kun je nooit verifiëren of de test überhaupt afgenomen is door de persoon zelf. Ik kan jou een test laten doen maar tegen een bedrijf zeggen dat ik de test bij mezelf afgenomen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 11:14

Tja maar het werkt wel :) je krijgt iets in de mail met een code. En die mensen zijn er mee op vakantie geweest en gaan naar dingen waar je testen voor toegang nodig hebt. Ik heb geen idee wat je krijgt maar o.a. mijn schoonmoeder die weigert te vaccineren of testen bij de ggd gebruikt dit en komt overal zonder problemen er mee in.

Van mij mogen ze dit afschaffen maar het kan dus wel. In het buitenland is het normaler om het zo te doen. Begreep van vrienden ze het in oostenrijk overal zo konden doen daar een zelftest kopen en via een website in oostenrijk selfie maken en testresultaat en kreeg je code. Dus natuurlijk worden mensen dan creatief ermee.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 11:23

Voor reizen lijkt het veelal te werken als ik het zo lees (al moet je ook altijd kijken wat ze lokaal eisen), in Nederland ben je afhankelijk van de organisatie waar je naar binnen wil.

Citaat:
Waar kan ik het certificaat voor gebruiken?
Sommige bedrijven vragen u om een zelftest af te nemen wanneer naar de/het bedrijf/evenement/horecagelegenheid komt. Na het ontvangen van het certificaat kunt u deze tonen bij aankomst. We raden aan dat u nagaat of de/het bedrijf/evenement/horecagelegeheid het certificaat zonder QR-code accepteert.

U kunt het ook gebruiken om ermee te reizen naar landen die een Rapid Antigen test accepteren. Kijk hiervoor op https://www.nederlandwereldwijd.nl

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 12:04

bigone schreef:

Ah ja, hoe zat dat ook alweer… als ik daar ga zitten met mn vaccin zonder klachten met wel covid, ben je ook het haasje :') zo zat dat!

Ik vind 5 minuten overigens erg lang voor te plassen. Maar das wel een andere discussie :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 12:27

Misschien goed om ons te gaan realiseren dat je nooit 100% zekerheid hebt

Het enige dat we 100% zeker weten dat we doodgaan. Dat kan zijn aan Corona, het kan zijn aan een ontsteking aan je grote teen. That’s life

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 12:30

Askja schreef:
sureido schreef:
Daar ben ik het wel mee eens. Het lijkt me juist nu cruciaal dat de maatregelen die er nog zijn, dusdanig consistent en logisch zijn dat ze nog enigszins te verkopen zijn aan het steeds sceptischer publiek.

Ben ik ook mee eens.
Ik was vorige week paar keer uit eten in Belgie. Daar moet je een mondkapjes op in het restaurant als je naar je tafel loopt, naar de toilet enz. Aan tafel mag hij af.
Prima te doen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 15:05

sureido schreef:

Hier ben ik het dus ook mee eens...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 16:55

sureido schreef:
Of een vriendin die graag nog een keer Corona wilt, omdat ze dan weer een half jaar niet hoeft te testen. Heeft het al twee keer gehad. Dus ja, zij denkt: ik word er toch niet ziek van, dus doe mij maar een positieve test zodat ik weer een half jaar vooruit kan.

Serieus? Met zo'n vriendin zou ik dus snel klaar zijn, wat een dom wicht.
Hoop voor haar dat ze de derde keer ook niet ziek wordt.