Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:Daar ben ik het wel mee eens. Het lijkt me juist nu cruciaal dat de maatregelen die er nog zijn, dusdanig consistent en logisch zijn dat ze nog enigszins te verkopen zijn aan het steeds sceptischer publiek.Ik vind het voor een festival en feestje in de kroeg echt prima, voor een etentje of een broodje afhalen of even een plasje binnen vind ik het gewoon een beetje overbodig. In restaurants zat je meestal al op 1.5 meter van elkaar.
sureido schreef:Bizar dat mensen niet eens even naar de wc mogen. De ggd zegt dat je 15 minuten close contact moet hebben gehad voor een besmetting.
bigone schreef:Voir afhaal hoef je niet te testen, doorstroom locatie. En je kunt wel vallen over het feit dat het onzin is om voor toiletbezoek te testen maar hoe zat dat ook alweer? Een besmet persoon zit vijf minuten in een kleine, vaak afgesloten ruimte, via adem en urine en poep word het virus uitgescheiden, spoelt ook nog door zonder deksel dicht. En vlak daarna komt een kwetsbaar persoon op hetzelfde toilet. Nee dikke onzin om voor het toilet een CoronaCheck te hebben
bigone schreef:En waarom kunnen we niet proberen om het voor iedereen zo veilig mogelijk te maken? Ik denk dat de groep kwetsbaren voor het grootste gedeelte nog steeds nergens komt. Verkochte illegale prik certificaten, weerstand tegen de CoronaCheck, horeca die zegt niet te handhaven en burgemeesters die er in meegaan. Triest.
Spenk schreef:En testen kan ook via bedrijven als dit https://www.toegangsbewijs.nu/ met een zelftest.
Ja kost geld maar als je het tever vindt om naar een testlocatie te gaan kan je dat altijd nog doen.
Spenk schreef:En testen kan ook via bedrijven als dit https://www.toegangsbewijs.nu/ met een zelftest.
Ja kost geld maar als je het tever vindt om naar een testlocatie te gaan kan je dat altijd nog doen.
Citaat:Waar kan ik het certificaat voor gebruiken?
Sommige bedrijven vragen u om een zelftest af te nemen wanneer naar de/het bedrijf/evenement/horecagelegenheid komt. Na het ontvangen van het certificaat kunt u deze tonen bij aankomst. We raden aan dat u nagaat of de/het bedrijf/evenement/horecagelegeheid het certificaat zonder QR-code accepteert.
U kunt het ook gebruiken om ermee te reizen naar landen die een Rapid Antigen test accepteren. Kijk hiervoor op https://www.nederlandwereldwijd.nl
bigone schreef:Voir afhaal hoef je niet te testen, doorstroom locatie. En je kunt wel vallen over het feit dat het onzin is om voor toiletbezoek te testen maar hoe zat dat ook alweer? Een besmet persoon zit vijf minuten in een kleine, vaak afgesloten ruimte, via adem en urine en poep word het virus uitgescheiden, spoelt ook nog door zonder deksel dicht. En vlak daarna komt een kwetsbaar persoon op hetzelfde toilet. Nee dikke onzin om voor het toilet een CoronaCheck te hebben
Askja schreef:sureido schreef:Daar ben ik het wel mee eens. Het lijkt me juist nu cruciaal dat de maatregelen die er nog zijn, dusdanig consistent en logisch zijn dat ze nog enigszins te verkopen zijn aan het steeds sceptischer publiek.Ik vind het voor een festival en feestje in de kroeg echt prima, voor een etentje of een broodje afhalen of even een plasje binnen vind ik het gewoon een beetje overbodig. In restaurants zat je meestal al op 1.5 meter van elkaar.
sureido schreef:Of een vriendin die graag nog een keer Corona wilt, omdat ze dan weer een half jaar niet hoeft te testen. Heeft het al twee keer gehad. Dus ja, zij denkt: ik word er toch niet ziek van, dus doe mij maar een positieve test zodat ik weer een half jaar vooruit kan.