Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 07:34

Nou dat is dan wel weer fijn! Hopelijk na het wassen gewoon goed :)

Hier geen problemen met Mondial. Nouja behalve dan dat ik die afhaalcodes super irritant vind :=

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 08:13

Afhaalcode’s?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:26

Die krijg je soms in de afhaalmail, maar hoef je niet perse te gebruiken althans ik hoef ze nooit te laten zien op ons afhaalpunt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:38

Ik juist altijd. Zonder code gaan ze niet eens kijken. Al eens gehad dat ik wel melding had dat het bezorgd was, dus ik naar afhaalpunt. Maar nog geen code dus kon mooi weer weg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:42

Oh hier zijn ze echt niet moeilijk…
Kwam gister de eigenaar van de winkel tegen waar m’n MR pakjes lagen en toen zei hij dat er twee pakjes waren ( gewoon midden op straat)
Weet niet als dat dan weer zo goed teken is :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:50

Hier is het wisselvallig. De dame die meestal achter de kassa zit die hoeft de codes niet...totdat ze weer een keer op de vingers zijn getikt door MR, dan weer wel :=

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:55

Alja schreef:
Oh hier zijn ze echt niet moeilijk…
Kwam gister de eigenaar van de winkel tegen waar m’n MR pakjes lagen en toen zei hij dat er twee pakjes waren ( gewoon midden op straat)
Weet niet als dat dan weer zo goed teken is :+

Herkenbaar "probleem" :+

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:55

Ik had vorige week voor het eerst dat ik de afhaalcode moest laten zien, terwijl ik vaak met MR laat bezorgen. Ik had dan ook geen idee waar die man het over had _O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:07

Ik wilde maandag via het nieuwe, digitale verzendlabel pakketjes inleveren bij het DHL punt. Dat deed ik wel vaker zo als ik via MP had verkocht en een verzendlabel had aangemaakt met QR-code. De barcode van de Vinted labels kon ik zelf inscannen bij een zuil, de QR moest aan de balie van het tankstation.
Ik loop dus met de pakketjes naar de medewerker en nog voordat ik mijn vraag had uitgesproken ('Ik kom DHL pakketjes met QR-code inleveren') verkondigde hij luid: 'BIJ DE SCANNER!!!" - O, kan dat nu ook? Ik ga het proberen.
Dus ik moet me even concentreren om te zien welke stappen ik moet doorlopen, vooral omdat ik meerdere pakketjes heb. Op dat moment liggen die niet meer op de juiste volgorde aan mijn voeten en ik moet ze wel onder de juiste code moet inscannen. 'VOLG DE STAPPEN MEVROUW!!', schreeuwt hij vanachter de doorzichtige wand bij de balie. Ja, dat probeer ik. Kalm. Ik moet even lezen. 'SCANNER NIET DICHTBIJ HOUDEN!' Ik kreeg er helemaal de zenuwen van en ik keek om me heen waar de labels waren die ik kon plakken. 'OP DE TAFEL!! VOOR UW NEUS, MEVROUW!' Ik zag ter plekke pas dat de code van de QR ook op het pakket moest, maar ik had geen pen bij me en daar durfde ik echt niet meer om te vragen. Jeetje, haha. Laat me nou even kijken hoe het werkt. Ik ben gewoon bang dat ik in mijn haast om het goed te doen de pakketjes verkeerd heb verzonden. De volgende keer print ik gewoon weer een normaal label, hoor. :+ Die zitten dan in elk geval al op de juiste verpakking.

Verder had iemand een bundel gemaakt van 5 artikelen, dus mijn hoogste bundelkorting. Er zit een duurdere jurk bij met een kleine beschadiging (naadje los), een ongedragen ICHI jurkje, een nieuwe legging en nog wat spul. Had ik er al heel goedkoop op staan en met bundelkorting kwam het totaal slechts op 20 euro. Echt geen geld voor die 5 artikelen. Ik zei al tegen mijn man: let op, het is een Franse, die koopt nooit gewoon de bundel. En ja, na 3 dagen komt er een bod van 15 euro. Doei. Ik wil van mijn kleding af, maar het kost al geen drol...
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 24-11-22 10:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:12

Dat is ook altijd waarom ik stress heb.
Printe daarom ook altijd Homer uit

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:24

Jeetje wat een vervelende vent joh, dat je niet gezegd hebt dat hij even zijn klep moest houden :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:40

Ik heb alleen op mijn allervriendelijkst gezegd: 'Ik moet even lezen wat precies de bedoeling is'. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:54

_Lorette_ schreef:
Ik heb alleen op mijn allervriendelijkst gezegd: 'Ik moet even lezen wat precies de bedoeling is'. :+

Jij bent ook altijd zo lief en politiek correct :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:58

Teach me, sensei. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:02

Een beetje cynische humor werkt vaak ook wel goed :=

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:25

Zou ik ook zenuwachtig van worden hoor Lorette. Of heel tegendraads, die modus heb ik ook nog wel ergens :P

Begin november een kersttrui gekocht. Ding moet uit Frankrijk komen (jaaaaaa, ik weet het, Frankrijk), via MR, maar inmiddels ligt ie al sinds de 14e bij een verzamelcentrum in Parijs. De levertijd is inmiddels aangepast naar 22 november tot 6 december, dus ik heb nog goede hoop dat ik die trui deze kerst nog aan kan trekken :o

Netjes trouwens Wildgirl, dat je je geld terug hebt gekregen. Hopelijk krijg je die vlekken er nog uit? Als die trui helemaal wit is, dan is een beetje chloor op de vlekken doen wellicht nog een optie. Even laten intrekken en dan de wasmachine in.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:47

JoT schreef:
Begin november een kersttrui gekocht. Ding moet uit Frankrijk komen (jaaaaaa, ik weet het, Frankrijk), via MR, maar inmiddels ligt ie al sinds de 14e bij een verzamelcentrum in Parijs. De levertijd is inmiddels aangepast naar 22 november tot 6 december, dus ik heb nog goede hoop dat ik die trui deze kerst nog aan kan trekken :o

Dit had ik ook, maar vandaag is mijn pakketje toch aangekomen op het pakketpunt.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:55

Vandaag weer een pakketje van Vinted binnen, heeft lang geduurd bij Homerr want de verkoper verstuurde heel snel. De doos was super beschadigd maar er zaten handschoenen in, dus daar gebeurt niet zo snel wat mee. Ze waren ook echt in nieuw staat, dus echt super blij er mee :D .

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:52

Ik had al een paar keer dat ik word gevolgd door gebruikersnamen die overduidelijk mannelijk zijn. Hoeft niets te betekenen, kan een gezinsaccount zijn of iemand die wat koopt voor vrouw/vriendin/dochter (ik heb alleen mijn eigen dameskleding te koop staan). Maar het zijn doorgaans accounts die alleen volgen, zonder reviews, zonder items in de kledingkast. Mijn man vond dat aanvankelijk helemaal niet verdacht. Ik had wel een donkerbruin vermoeden... :Y) Dat werd niet veel later bevestigd. Vannacht nog een 'Beautiful dress, but can I buy with the lady?' van een Fransman.
Het maakt me verder niet uit. Ik negeer het. Ik heb geen spannende kledingstukken. De kleding verkoopt beter als ik een 'aanfoto' plaats, dus ik ben ook niet van plan om daarmee te stoppen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:38

Wildgirl schreef:
Zijn bij jullie de Fransen ook zo onderhandel fanatiek? Man, gewoon de helft bieden op een nieuwe jas die ik er al spotgoedkoop op heb staan en ook niet willen opschuiven. Vermoeiend!

Nou... uiteindelijk heeft de dame toch de jas gekocht en jawel, er zit een inimini vlekje(door mij niet gezien) aan de binnenkant onderzijde van de voering dus of ik even de helft terug wil betalen.
Wat een gezeik met die Fransen. Kun je die optie ook uitzetten? Dus dat je niet aan Fransen verkoopt?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:52

Wildgirl schreef:
Wildgirl schreef:
Zijn bij jullie de Fransen ook zo onderhandel fanatiek? Man, gewoon de helft bieden op een nieuwe jas die ik er al spotgoedkoop op heb staan en ook niet willen opschuiven. Vermoeiend!

Nou... uiteindelijk heeft de dame toch de jas gekocht en jawel, er zit een inimini vlekje(door mij niet gezien) aan de binnenkant onderzijde van de voering dus of ik even de helft terug wil betalen.
Wat een gezeik met die Fransen. Kun je die optie ook uitzetten? Dus dat je niet aan Fransen verkoopt?

Ik heb ook echt altijd problemen met Fransen. Ik verkoop alleen maar op vinted, en altijd zijn het de Fransen die problemen maken. Ze hebben mij echt al 3x proberen op te lichten met spullen die ik aan ze verkocht heb. Gelukkig film ik altijd het inpakken van a tot z, en dit is ook steeds mijn redding geweest.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:20

Nou het vervolg van mijn probleem.. vinted reageert gewoon niet meer en ik had de koper gevraagd of ze het wilde terugsturen. Haar reactie: "geen zorgen, vinted heeft me terugbetaald!" Uuuuh ja maar mij niet, doos..
Ze had het andere item uit de bundel al gedragen maar ze zou contact opnemen met vinted.
Ik ben heel benieuwd of dit nog gaat lukken, ik denk het niet maar vind dit echt heel erg nasty van vinted; zeggen dat ze erop terug gaan komen, dat niet doen en vervolgens mij de schuld geven.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:34

Heel zuur dit CastaMickey!

Weet iemand of je als verkoper ook te zien krijgt wanneer een koper zegt "niet oke"? Ik zie dat in de chat met de Fransoos niet staan nl maar geld wordt ook niet vrijgegeven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:22

Heel zuur idd!

Hier echt enorm snel pakket geleverd. Alleen bij een verkeerd pakketpunt, bijna een half uur verderop. Daar kan ik eigenlijk maar slecht komen := Ook wel heel irritant, ik kies niet voor niks punt hier op het dorp en er zijn op route van dorp naar punt waar die nu ligt nog 3 punten.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:57

MyWishMax schreef:
Heel zuur idd!

Hier echt enorm snel pakket geleverd. Alleen bij een verkeerd pakketpunt, bijna een half uur verderop. Daar kan ik eigenlijk maar slecht komen := Ook wel heel irritant, ik kies niet voor niks punt hier op het dorp en er zijn op route van dorp naar punt waar die nu ligt nog 3 punten.

Ik heb dat deze week ook gehad, een mondial punt in 2 dorpen verderop en dan ook nog op het industrieterrein buitenaf, maar toen ik daar kwam hoorde ik meer mensen mopperen. Opeens moest iedereen met de auto.