Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:57

Het waren weer 'ns de usual suspects:
Citaat:
Volgens de eigenaresse van feestzaal La Reine in Tilburg-Noord waren er minder dan 180 gasten aanwezig bij een bruiloft vrijdagavond. Volgens haar klopt het aantal dat de politie zaterdagmorgen meldde niet. Op het exacte aantal bezoekers gaat ze echter niet in.

Volgens de nieuwe coronamaatregelen mag de trouwlocatie maximaal dertig gasten ontvangen. De politie maakte vrijdagavond rond tien uur abrupt een einde aan een Marokkaanse bruiloft omdat er naar schatting 180 mensen aanwezig waren.

Marokkaanse bruiloft in twee zalen
Volgens de eigenaresse werd er vrijdagavond een Marokkaanse bruiloft gevierd. De bezoekers waren in twee groepen verdeeld. De vrouwen werden ondergebracht in de hoofdzaal en de mannelijke bezoekers in een kleinere zaal. De grote zaal biedt doorgaans ruimte aan enkele honderden bezoekers.

Nadat agenten een einde aan de bruiloft maakte, werkten de bezoekers en organisatoren mee met de politie. Er werden geen boetes uitgedeeld of gegevens genoteerd van gasten.

'Vanmiddag feest met dertig gasten'
Mogelijk ziet de eigenaresse nog wel consequenties van het te drukke trouwfeest. Dat hangt af van de gemeente. Volgens een woordvoerder zal daar komende week mogelijk meer duidelijkheid over komen. "We beraden ons op bestuursrechtelijke stappen. Ik kan op dit moment echter nog niks zeggen over de aard van eventuele maatregelen."

Zaterdagochtend staat een vrachtwagentje voor de deur van de feestzaal om spullen af te leveren want vanmiddag staat een nieuw feest op de planning. Met dertig gasten, verzekert de onderneemster.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/327 ... weer-feest

Ik snap niet dat de politie die tent niet gelijk sluit en de eigenaar op de bon slingert. En waarom kon er niet bekeurd worden? Durfden ze soms weer niet?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:00

_Penotti schreef:
Nee jij hebt het een groep jonge mensen die kampt met psychische problematiek.
Gelukkig is de grootste groep mensen die geen problematiek hebben en die zeuren ook. En daar hebben we het over.

hier is het loon ook niet stabiel, kan ik al jaren niet doen wat ik graag zou willen.
En dan heb je er ook mee te dealen. Is dat fijn? Nee.
Maar dan kun je kiezen, heel zielig doen, of toch maar proberen te maken wat kan.
Zelfs wetende dat het voor de corona beperkingen tijdelijk is, wat een geweldig vooruitzicht!

_/-\o_ _/-\o_

Het leven is zelforganiseren op de rand van een chaos.
Die chaos is buiten onze invloedssfeer.
Met onverwachte poep over ons heen krijgen we allemaal te maken,
Hoe je daarmee omgaat bepaal je echter zelf.
Geluk is een keuze :)*

Achter elke wolk schijnt de zon {:}

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:01

Dat vind ik toch echt bijzonder, dat er geen consequenties zijn.

Ik sprak gisteren m'n vriendin die in Duitsland woont, daar was ergens een feestje geweest in de stad. En uiteraard waren mensen ziek geworden en nu zitten 800 man in quarantaine. :oo

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:06

Huertecilla schreef:
_Penotti schreef:
Nee jij hebt het een groep jonge mensen die kampt met psychische problematiek.
Gelukkig is de grootste groep mensen die geen problematiek hebben en die zeuren ook. En daar hebben we het over.

hier is het loon ook niet stabiel, kan ik al jaren niet doen wat ik graag zou willen.
En dan heb je er ook mee te dealen. Is dat fijn? Nee.
Maar dan kun je kiezen, heel zielig doen, of toch maar proberen te maken wat kan.
Zelfs wetende dat het voor de corona beperkingen tijdelijk is, wat een geweldig vooruitzicht!

_/-\o_ _/-\o_

Het leven is zelforganiseren op de rand van een chaos.
Die chaos is buiten onze invloedssfeer.
Met onverwachte poep over ons heen krijgen we allemaal te maken,
Hoe je daarmee omgaat bepaal je echter zelf.
Geluk is een keuze :)*

Achter elke wolk schijnt de zon {:}

Mee eens behalve met het zinnetje "geluk is een keuze". Het leven kan zo ruk zijn, alles kan zo slecht gaan, dat je dit niet kunt zeggen. Als jij je kinderen en je vrouw en klein kinderen verliest bij een vliegtuigcrash, dan duurt het heel lang voordat je jezelf weer gelukkig voelt (ik ken dus iemand die dit heeft meegemaakt). Dat soort verliest hakt er zo in, dat je van goede huize moet komen om hier mee om te gaan en daar gaan op zijn minst jaren overheen voordat het gelukkig voelen er weer is.
Net als met misbruik tijdens de kindertijd, dan wordt het erg moeilijk om gelukkig en stabiel te zijn als volwassenen want vaak zijn die kinderen voorgoed geknakt op een veel te jonge leeftijd.

Verder ben ik het wel met je eens hoor HC als het gaat dat we allemaal erg veel kunnen doen aan ons gelukkig voelen en dat dit nogal eens onderschat wordt. Want inderdaad allemaal krijgen we met onverwachte poep te maken, alleen de een vele male meer als de andere. En hoe je daarmee omgaat, kan bepalend zijn voor het geluk in je verdere leeftijd.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:17

Dat is ook zo Pien, heb zelf helaas wel diverse dingen die je opsomt meegemaakt in mijn jeugd. En had ik het fijn op de rit krijg ik hersenletsel en weg inkomen.
En toch sta ik achter de woorden van HC.
En vergeet niet zonder verdriet geen geluk, zonder ongeluk ook geen geluk, zonder die wolken ook niet de zon.
En is dat makkelijk nee hoor, maar nu met corona ook, verlies je geen mensen, word je niet ziek, is er weinig te klagen.
En wie zie ik het meeste klagen? Niet de mensen die iemand hebben verloren. Dat vind ik dan wel weer bijzonder. Maar de mensen die luxe dingen als uiteten of naar de kroeg gaan missen. Dan heb ik toch iets van :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:23

pien_2010 schreef:
Mee eens behalve met het zinnetje "geluk is een keuze". Het leven kan zo ruk zijn, alles kan zo slecht gaan, dat je dit niet kunt zeggen.

Wat weet jij van míjn leven?
Of dat van een leien dakje gegaan is/gaat?
Meid, ik heb het récht om dat te schrijven; ik schrijf uit ruime ervaring dat het zo ÍS!

Zelfmedelijden of nog erger; daarover zeuren naar anderen, helpt niet.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:24

bijna 4000 besmettingen, poe..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:25

Citaat:
daarover zeuren naar anderen, helpt niet.

Ook niet helemaal mee eens.
Soms is er over klagen heerlijk bevrijdend, zeker anoniem op internet :D
Maar niet daar in blijven hangen, dat is zonde van de tijd dat we hier op aarde mogen zijn :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:27

Tja halfvol of half leeg glas
Zul je altijd houden

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:29

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:
Mee eens behalve met het zinnetje "geluk is een keuze". Het leven kan zo ruk zijn, alles kan zo slecht gaan, dat je dit niet kunt zeggen.

Wat weet jij van míjn leven?
Of dat van een leien dakje gegaan is/gaat?
Meid, ik heb het récht om dat te schrijven; ik schrijf uit ruime ervaring dat het zo ÍS!

Zelfmedelijden of nog erger; daarover zeuren naar anderen, helpt niet.

HC, jij mag schrijven wat je wilt. Net als ik. Jij mag vinden wat je vindt, en ik mag het anders vinden. Dus jij hebt het recht dat te schrijven en ik ook. Jij hebt ruime ervaring met dit onderwerp, helaas ik ook. Het leven is vurukkeluk en af en toe te zwaar klote dus dat geluk een keuze is, vaak wel, helaas niet altijd. Soms moeten mensen te zware dingen meemaken. En jij denkt daar anders over, en dat vind ik ook goed!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:38

T'is me nogal wat om te oordelen over iemands rugzak :n
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:41

besita schreef:
T'is me nogal wat om te oordelen over iemands rugzak :n
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde

Besita, ik oordeel over niemands rugzak. Ik zeg alleen dat ik het anders zie. Ik geloof oprecht dat er zaken zijn in het leven waardoor mensen voorgoed geknakt kunnen worden hetgeen hun geluk in de weg staat.
Daarmee doe ik niets af van welke rugzak dan ook en zeker heb ik geen enkel oordeel over de rugzak van HC. Ik ken de goede man niet eens. Dus zou wel heel raar zijn om een oordeel te hebben over zijn rugzak.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:44

Ik zie hier geen oordelen over iemands rugzak, ik zie wel ervaringen hoe om te gaan met een rugzak of een minder fijne periode, zoals waar we nu in zitten.
Maar voor iedereen een :knuffel:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:45

pien_2010 schreef:
Soms moeten mensen te zware dingen meemaken. En jij denkt daar anders over, en dat vind ik ook goed!

Tsk. Sprong naar verkeerde conclusie.

Laat maar.

Het leven is te mooi om hier verder over door te modderen.

Sterkte met de Covid.
Met het glas half vol is dat makkelijker.
Steek dus beter de energie van het mauwen over maskerbenauwddheid in het glas vullen :)*
Ík ga nu weer verder met geniet. Masker(s) mee.

Zeg moderators, kan er een emoticon met maskertje toegevoegd worden? ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:49

Mijn glas is halfvol hoor, anders giet ik er wel weer bij.

Tja mijn moeder heeft 4 jaar ondergedoken gezeten eneen raar leven daarna
Dus ik tel mijn zegeningen :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:49

Geluk is niet maakbaar. Sommige belevenissen zorgen voor levenslange trauma's. En waarom de één nog een relatief normaal leven lijdt en de ander de rest van zijn leven diep ongelukkig is: kwestie van chemische stofjes in het brein of elders in het lichaam.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:50

Huertecilla schreef:
Zeg moderators, kan er een emoticon met maskertje toegevoegd worden?

Ik ben fan van dit idee, hier al vast een opzetje

Prut, _O- , ik krijg het maskertje in het bericht en het verdwijnt als ik op verzenden druk. Dus het opzetje laat Bokt niet toe.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:55

Afbeelding
Zoiets

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:56

En dan 1 met het bokt logo er op :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:59

Ja een emoticon met een masker missen we nog *haalt emoticon met masker van toetsenbordje mobiel, bokt plaatst dit niet :+ *

En HC ik ben het ook met je eens op de laatste zin na. Alhoewel, als je geluk ziet als een uiteindelijk gevolg van je mindset dan snap ik hem wel weer. Maar ik kan me voorstellen dat een ander dat heel anders ervaart, zeker als je net echt diep in de oliebol zit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:08

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:11

pien_2010 schreef:
Huertecilla schreef:
Zeg moderators, kan er een emoticon met maskertje toegevoegd worden?

Ik ben fan van dit idee, hier al vast een opzetje

Prut, _O- , ik krijg het maskertje in het bericht en het verdwijnt als ik op verzenden druk. Dus het opzetje laat Bokt niet toe.

Vandaar mijn verzoek; lukte mij ook niet. Nu in blije verwachting :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:13

Echwel schreef:
Mijn glas is halfvol hoor, anders giet ik er wel weer bij.

Tja mijn moeder heeft 4 jaar ondergedoken gezeten eneen raar leven daarna
Dus ik tel mijn zegeningen :D

Aan deze mensen denk ik steeds... Die oorlog hebben meegemaakt of andere ontberingen. Ik werd om die opmerking al eens neergemaaid in dit topic, maar het is voor mij niet een één op één vergelijking, maar wel iets waar ik zelf kracht uit haal. Ik lees veel boeken over de tweede wereldoorlog de laatste maanden en dan denk ik "Poeh, wat hebben wij het toch goed..."

En nee, dat betekend niet dat je het niet zwaar mag vinden, niet mag balen, en niet mag klagen. Doe ik zelf ook. Maar kan gelukkig daarna altijd wel weer mijn zegeningen tellen. En dat zijn er nog steeds heel veel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:28

Jessix heb je het boek van Martin Grey uit naam van al de mijne wel eens gelezen

Overwint de oorlog en verliest vervolgens gezin in Frankrijk bij bosbranden
De veerkracht van deze man _/-\o_ _/-\o_

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:30

Echwel schreef:
Jessix heb je het boek van Martin Grey uit naam van al de mijne wel eens gelezen

Overwint de oorlog en verliest vervolgens gezin in Frankrijk bij bosbranden
De veerkracht van deze man _/-\o_ _/-\o_

Oh nee nog niet. Ga ik op mijn lijstje zetten, dank je wel. Ik vind dat echt zo bijzonder, hoe sterk mensen kunnen zijn.