Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rien10 schreef:Volgens mij is het entmiddel van Tetanus ook zo dik, toch?
rien10 schreef:Ik hoor van iedereen, en vind het zelf ook wel, dat het pijnlijk is, Tetanus.
Thioro schreef:Doen ze in Nederland nog steeds tetanos elke 10 jaar?
In Frankrijk is dat tegenwoordig elke 20 jaar. Mijne is van 2006 geleden en hoe hard ik ook zeur ze willen me niet voor '26 een nieuwe zetten.
Thioro schreef:Toch niet in die mate dat je het met 2 handen er in moet rammen.
Sowieso dikke vloeistoffen of adjuvans op oliebasis zijn minder fijn om te injecteren, vooral voor de ontvanger dan.
Bij m'n laatste tetanosenting kon ik het injecteren niet pijnlijk noemen maar had wel een paar dagen wat spierpijn op de plaats van injectie. Maar dat is gekend van die enting.
Ik ben benieuwd hoe we er binnen 2 weken voor staan, of het lossen van de lockdown voortgezet kan worden of we terug bij af zijn. Fingers crossed dat het goed gaat.
mysa schreef:Vind het ook bijzonder. Zou een paar decennia geleden niet gekund hebben. Ik moest destijds al soebatten om zelf de voedingssonde in te mogen brengen.
Maar prima, als men dat prettig vindt.
Dat b12 prikken zo'n pijn oplevert komt misschien omdat het een onhandige prikker betreft. Ik krijg die dingen al een jaar of dertig maandelijks en hooguit 1 of 2x een klein beetje last gehad.
Marie_Anne schreef:Princess_ schreef:Quote verkloot, ik reageer op Marie_anne
Als je al haar andere berichten leest staat er toch dat ze steeds contact heeft met artsen erover. En dat ze ivm haar ziekte toch al aan het infuus met vocht lag. Vitamine c bestellen kan iedereen, de rest van de infuus apparatuur + benodigdheden niet echt.
Ik heb in andere topics berichten van moonfish13 hierover gelezen, zij bestelt wel degelijk al het materiaal voor het infuus zelf in het buitenland. Als het echt onder begeleiding van een arts is, of wat ik onder begeleiding versta, dan hoef je niet zelf zaken te bestellen via internet in het buitenland.
Je kunt trouwens werkelijk alles via internet zelf bestellen in het buitenland natuurlijk.
Marie_Anne schreef:Nee, ik ben het niet met je eens en vind dat mensen hier kritisch op mogen zijn. Dat is niet hetzelfde als iemand aanvallen.
Ze mag zelf weten wat ze doet inderdaad, maar het moet wel duidelijk zijn dat a. niet bevestigd is dat ze covid19 heeft en b. dat ze zelf aan het experimenteren is met een alternatieve behandeling via een zelf aangeschaft infuus.
CharleyT schreef:mysa schreef:Vind het ook bijzonder. Zou een paar decennia geleden niet gekund hebben. Ik moest destijds al soebatten om zelf de voedingssonde in te mogen brengen.
Maar prima, als men dat prettig vindt.
Dat b12 prikken zo'n pijn oplevert komt misschien omdat het een onhandige prikker betreft. Ik krijg die dingen al een jaar of dertig maandelijks en hooguit 1 of 2x een klein beetje last gehad.
Hoeveel is voor jou ''een paar decennia''? Want spreek uit ervaring dat het 20/30 jaar geleden ook wel e.e.a. in overleg en na instructie thuis werd gespoten. Dus weet niet waar jij het op baseert dat zoiets niet gekund zou hebben.
Thioro schreef:Doen ze in Nederland nog steeds tetanos elke 10 jaar?
In Frankrijk is dat tegenwoordig elke 20 jaar. Mijne is van 2006 geleden en hoe hard ik ook zeur ze willen me niet voor '26 een nieuwe zetten.
rien10 schreef:Ik hoor van iedereen, en vind het zelf ook wel, dat het pijnlijk is, Tetanus.
Hoe spreken jullie dat uit trouwens? TE-tanus of te-TA-nus Klemtoon op de eerste of tweede lettergreep?
secricible schreef:Astorga schreef:Wat is de bron van die negen maanden? En op welke onderdelen van het verpleeghuis doelt dat?
Naast somatische en psycho geriatrische afdelingen zijn er namelijk ook hospiceplaatsen in verschillende verpleeghuizen, waar 9 maanden al erg lang is. Vergeet ook de revalidatie-afdelingen niet waar mensen herstellen van bijvoorbeeld een operatie en daarna vaak fitter het verpleeghuis verlaten dan dat ze erin gingen. Daarom vraag ik me af of welke categorie bewoners die negen maanden gebaseerd is.
Gisteren moest ik ook wel een traantje wegpinken bij alle zwaaimomenten en attenties van familieleden voor bewoners hoor.
Over COVID en vitamine c wil ik verder niet ingaan. Het is iig geen bewezen geneesmiddel voor COVID. De middelen die eerder wel ingezet werden bij COVID-patiënten in het ziekenhuis omdat daar mogelijk resultaat mee te bereiken was worden nu ook niet meer zo veel voorgeschreven en enkel in studieverband. De weg naar een echt goed werkend medicijn lijkt nog lang.
(Nu nog de 8 tussenliggende topicpagina's lezen...)
o.a. het LUMC bericht dat. Ik weet niet beter als dat dat het getal is waar mee gerekend wordt, al jaren, sinds de veranderingen in de verpleeghuiszorg.
https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuw ... het-einde/
Ik lees nu wel dat o.a. Verenso aangeeft dat het waarschijnlijk toch wat langer is, maar nog niet kan aangeven hoeveel langer, maar gemiddeld is er in media en stukken eigenlijk overal uitgegaan van 9 maanden. Zelfs bestuurders van grote organisaties toetsen zich aan die 9 maanden.
Princess_ schreef:Marie_Anne schreef:Nee, ik ben het niet met je eens en vind dat mensen hier kritisch op mogen zijn. Dat is niet hetzelfde als iemand aanvallen.
Ze mag zelf weten wat ze doet inderdaad, maar het moet wel duidelijk zijn dat a. niet bevestigd is dat ze covid19 heeft en b. dat ze zelf aan het experimenteren is met een alternatieve behandeling via een zelf aangeschaft infuus.
Denk je nou echt dat ze een infuuspomp zelf aanschaft?weet je hoe duur die dingen zijn, die krijg je in bruikleen en dat is zeker niet iets wat je zelf aanschaft.
CharleyT schreef:Links om of rechts om, je zegt dus dat het een verzonnen verhaal, oftewel er wordt glashard gelogen?
CharleyT schreef:Links om of rechts om, je zegt dus dat het een verzonnen verhaal, oftewel er wordt glashard gelogen?
Lastig hoor, want het kan ook gewoon een waar verhaal zijn.
moonfish13 schreef:Voor Echwel.
Ben je nu klaar met je gezanik over of het verhaal klopt?
Een beetje respect mag ook, alles is netjes besproken met artsen en dat het beleid is wat het is, kan ik niks aan doen!
[ [url=m/ZlIpdX.jpg]Afbeelding[/url] ]
moonfish13 schreef:Mag je vinden Echwel, zolang het ziekenhuis plus huisartspraktijk die mijn dossier hebben het maar weten.
En als je dat infuus wil zien geen punt, stap in de auto en kom op de koffie.
Ik heb gewoon toestemming om dit te doen, en dat krijg je niet zomaar.
moonfish13 schreef:MB:
Ja, ik krijg ook gerust infuuszakken op recept.
Wel in België want hier mag dat niet, maar mijn internist is zit ook in België.
Ik ben er door een aandoening waarbij vocht en medicatie per infuus soms nodig handig in.
De artsen hier hebben me ook gewoon thuis gelaten toen ik niet goed opknapte omdat ik alle zorg thuis kon geven.
Reden, een virus was niet uitgesloten en ik hoef geen duur bed als dat niet nodig is.
Dus voor zowel het ziekenhuis als mezelf hebben we het zo gelaten, zeker in deze tijd.
Dat is dus met een internist zo besloten.
Toen het sjips het is mogelijk covid kwartje viel werd het huisartsenwerk en werd mij geadviseerd door te gaan wegens het goede effect.
Dus geluk bij een ongeluk zeg maar.
Echwel: vraag dat maar aan de huisartspraktijk!
Ik heb ze 2x gesproken en ze wisten de eerste keer al dat het covid zijn kon.
Tweede keer ben ik aangemerkt als.
Verder heb ik toestemming om zelf te dokteren op deze manier.
Uiteraard op voorwaarde contact bij halve twijfel, maar ik ben er gewoon extreem handig mee.
De anesthesisten stonden versteld, en waren enorm blij met me.
En bloed afstaan vind ik prima, maar dan moeten ze er geen vullisbakkentest op loslaten.
Het hele covid is gewoon iedereen doet maar wat en er wordt niet één lijn getrokken.
mysa schreef:Tetanus zal ook per persoon verschillen, heb er zelf weinig last van, inderdaad paar dagen harde plek en wat spierpijn. Maar kan dan gewoon alles doen met die arm. De mannen hier idem met zwaar werk.