Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:44

Ik heb zo'n behoefte om een reis te plannen :o maar ik wil geen valse hoop, ik kan er niet goed tegen dat het misschien toch niet door zou kunnen gaan. Reizen is echt mijn passie -O-

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:57

Ik mis het idee dat ik niet zomaar weg kan. Dat ik de mogelijkheid niet heb om gewoon een reis te boeken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:00

Je kunt nog een nachtje Des Indes doen, die hebben vast een hoop annuleringen gekregen ;)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:01

Zit de hele week al op de brouwersdam. Heel druk overal. Renesse was deze week echt niet leuk! Zierikzee was te doen vandaag!
Overal papieren menukaarten :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:29

Fitzroy schreef:
Je kunt nog een nachtje Des Indes doen, die hebben vast een hoop annuleringen gekregen ;)

Neuh... Ik vond het leuk voor 1 nacht meer niet. Mijn eigen bedje slaapt lekkerder :+

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 06:56

Mijn moeder en zusje zitten nu op Sardiniƫ. Dat is (nog) wel een optie.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:27

Vanavond nieuwe maatregelen. Ik ga zondag naar een beurs in Utrecht. Hoop echt dat evenementen niet onder de nieuwe regels gaat vallen.

Gelukkig mag ik tot 23:00 vanavond mijn hostel in Utrecht gratis annuleren, mocht de beurs gecanceld worden, dan moet ik alleen achter mn geld voor mn entree ticket aan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:57

Ik hoop dat de maatregelen even wat minder halfslachtig zullen zijn deze keer. Lijkt me toch wel duidelijk dat er nu echt iets moet gebeuren en we niet weer wegkomen met 'foei, pas op!'...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:29

Ik ben benieuwd of ik eind oktober nog een weekend naar Noordwijk kan met mijn paard :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:39

mvdende schreef:
Vanavond nieuwe maatregelen. Ik ga zondag naar een beurs in Utrecht. Hoop echt dat evenementen niet onder de nieuwe regels gaat vallen.

Gelukkig mag ik tot 23:00 vanavond mijn hostel in Utrecht gratis annuleren, mocht de beurs gecanceld worden, dan moet ik alleen achter mn geld voor mn entree ticket aan.

Ga er maar vanuit van wel...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:42

purny schreef:
mvdende schreef:

Ga er maar vanuit van wel...

En dat je naar het geld van je kaartje kan fluiten :) onvoorziene omstandigheden worden over het algemeen niet vergoed. Beurs heeft ook al kosten gehad die betaald moeten worden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:44

Wij hadden gister op het werk een grote bijeenkomst van meer dan 50 man. En ik moest van al die mensen naam en telefoonnummer opschrijven.
Ze hebben hem net op tijd gehad dus...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:27

Sheran schreef:
Ik hoop dat de maatregelen even wat minder halfslachtig zullen zijn deze keer. Lijkt me toch wel duidelijk dat er nu echt iets moet gebeuren en we niet weer wegkomen met 'foei, pas op!'...

Ik zou de cijfers minus de vals-positieven willen zien en tegenover begin van t jaar gezet de eerste golf in combi met ziekenhuis/ic opnames
Ik denk zomaar dat het beeld dan anders is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:44

Je hebt bij deze testen vooral veel kans op vals negatief. Vals positief kan alleen en als een fout gemaakt is met afnemen en komt daardoor nauwelijks voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:13

Ik zou die test uitslagen helemaal niet willen zien, kijk gewoon naar de ziekenhuisopnames, amper stijging in te zien :n ik vind het momenteel echt de verkeerde kant op gaan mbt de berichtgeving. Als ik hoor dat mensen voor ieder keelpijntje gaan laten testen, wat een flauwekul.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:20

Toch bleek ik positief te zijn met een mini keelpijntje. Getest op mijn werk. Ik ben blij dat ik niet deze week bij mijn ouders op bezoek ben gegaan want dit bewijst dat je het makkelijk oploopt ( ik hou mij nog steeds aan de maatregelen, alleen op mijn werk kan ik dit niet maar mensen met klachten in isolatie verpleegd) en dat je nauwelijks symptomen heb. Voor mij niet erg. Ik zit een week thuis uit gescheiden van mijn partner. Maar iemand anders kan er ernstig ziek van worden. Dat wil je niet op je geweten hebben.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:21

Relaxed schreef:
Ik zou die test uitslagen helemaal niet willen zien, kijk gewoon naar de ziekenhuisopnames, amper stijging in te zien :n ik vind het momenteel echt de verkeerde kant op gaan mbt de berichtgeving. Als ik hoor dat mensen voor ieder keelpijntje gaan laten testen, wat een flauwekul.

Op het moment dat de ziekenhuisopnames hard stijgen is het kalf al verdronken. Dan komen maatregelen veel te laat. Dat is nu net wat ze proberen te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:23

Ja dus kun je met klachten toch ook gewoon thuisblijven? Waarom is daar meteen een test voor nodig?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:23

Ze mogen dan eerst eens veel harder optreden tegen illegale feestjes.
Tot nu toe lees ik alleen dat er waarschuwingen worden gegeven aan het spul. Vooral nadat de horeca wederom slachtoffer is geworden van de maatregelen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:27

Relaxed schreef:
Ja dus kun je met klachten toch ook gewoon thuisblijven? Waarom is daar meteen een test voor nodig?

Ik denk niet dat dat zo werkt. Als ik niet nog een dag moest werken had ik mij niet laten testen zo licht waren mijn klachten. Denk je dan echt dat ik een week van mijn vakantie met dit weer thuis was blijven zitten incl mijn huisgenoten? Ik liet mij testen zodat ik tenminste kon zeggen: ik klink iets verkouden maar ik ben negatief getest. Helaas is dit niet zo.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:29

En de horeca in rotterdam mag weer eerder dicht... Top maatregel weer...
Djiez..pak idd al die illegale dingen aan..

Benieuwd wat ze vanavond nog meer te zeggen hebben.
Voor belgie zijn een hoop provincies in NL al rood.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:30

Relaxed schreef:

Wat denk je van werk?
Werkgevers vinden het heus niet zomaar goed als je thuisblijft zonder een test te gaan doen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:33

En dan moet je ook nog eens je contacten van de afgelopen drie dagen vragen thuis te blijven voor tien dagen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:37

een vriendin van mij zit nu bij Zandvoort op een camping en sinds gisteren is het een uittocht van Duitsers.
Ze had geen idee van die code oranje (is op vakantie dus geen tv, krant, brakke wifi op de camping enz.) en vroeg aan en Duitser wat er aan de hand was, die zei dat ze nu terug gaan, direct testen, dan krijgen ze het weekend de uitslag en, indien negatief, kunnen ze maandag gewoon an die Arbeit. Anders gaat die 2 weken quarantaine van hun vakantiedagen, of ze krijgen ze niet betaald.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:37

De r zit weer in de maand hoeveel mensen hebben in de winter last van een koudje? Keelpijn, hoesten door de kou? (heb ik soms bij inspanning en kouder weer). Je kunt toch niet dan steeds thuisblijven, waar trek je dan de grens? Voor een test ben je ook niet dezelfde dag aan de beurt en het duurt ook even voor je de uitslag hebt.