Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:45

Jolien87 schreef:
Marcella schreef:
Viel mij dus alleen wel weer op hoe druk het weer was bij de Hornbach de afgelopen dagen. 8)7

Blijf dus inderdaad weg van de supermarkt om niet ziek te worden. Ga liever naar de moestuin waar ik veel zekerder ben om de benodigde afstand te houden (of zelfs meer afstand=zoveel mogelijk).

Ik heb ook het idee dat het nu drukker op de weg is dan twee weken geleden.

Het rottige hier is dat mijn vriend onlangs een huis heeft gekocht dat we aan het opknappen zijn dus we moeten helaas wel de deur uit om spullen te halen. Denk je alles in huis te hebben, blijk je toch nog die specifieke kwast, schroefjes of nieuwe verf nodig te hebben. -O-
Ik voel me haast schuldig om daar rond te lopen.

Tip ga naar de kleine plaatselijke bouwmarkt die zijn over het algemeen rustiger dan de grote bekende. :o ;)

Kreeg van moestuin genoot dat het bijvoorbeeld bij kluswijs hun enigste klant waren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:46

En waarom weten die deskundigen het beter dan die in Nederland? Deze voorspellende soort wetenschap is niet in één waarheid te vangen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:46

Loretta,
Jouw berichten zijn echt vervelend.

Wat kan Van Dissel anders doen ?
Hij is ook afhankelijk van onderzoeken, medische mogelijkheden en beschikbaarheid enz.

Waar moet die man zich voor indekken? Hij heeft geen keuze En hij maakt geen beleid.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:49

Lon schreef:
Loretta, dat is wederom feitelijk onjuist en kan aangemerkt worden als laster. van Dissel laat op basis van wetenschappelijke modellen zien welke scenario's mogelijk zijn op basis van de maatregelen en vanaf 23 maart. Er is geen sprake van vergelijkingen met Italië of Spanje, ongeldigheid van adviezen uit het verleden of diskwalificatie van buitenlandse deskundigen.

Ben bang dat je boodschap niet overkomt/indruk maakt. Haar reactie hieronder over eigen kennis/bronnen geeft te denken. Maar goed, ook daar voor moet ruimte zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:51

Loretta schreef:
Nogmaals die kennis is niet van mij. Maar ik volg buitenlandse deskundigen van verschillende landen op de voet. Dan pas schrik je hoe weinig consensus er bestaat onder deskundigen. Daarnaast wordt Nederland door verschillende deskundigen uit binnen en buitenland gewaarschuwd.

Zou je dan je reacties beter willen onderbouwen & indien mogelijk met een link naar een bron?
Zoals je het nu post, komt het erg speculatief en als (ongegronde) paniekzaaierij over.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:51

De vraag: kunnen verpleegkundigen die besmet zijn geweest een rol betekenen op de cohort afdelingen nu bekend is dat je in principe maar 1x besmet kan zijn?

Antwoord: Nee, die zijn te slecht qua conditie. Herstel duurt erg lang....

Nou vertel mij wat.
Net de huisarts gebeld voor stootkuurtje prednison, maar die wil weer persé de longarts overleggen.

En ik had net zaterdag, tijdens mijn 1 daagse opleving gemaild dat het goed ging en wanneer ik niet meer besmettelijk zou zijn....

Oscar, veel sterkte. Balen is terecht. Je kunt je zo énorm op iets verheugen als je ziek bent. Dat wordt dan je houvast..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:52

Nou ja, er zijn best wat mensen die niet geloven in deze aanpak, die bijv ook denken dat het met total controll te maken heeft (ik schaar ze een beetje onder de flat-earthers) dus in dat licht snap ik wel dat sommige mensen een tegenwoord hebben...

Ik snap de denkwijze niet, maar ik weet ondertussen dat ze bestaan, zo bedoel ik het :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:55

Vind de vraag over palliatieve zorg erg interessant en nu blijkt dat wij daarin toch erg ver zijn.

In vergelijking met Italie bv
Laatst bijgewerkt door Echwel op 25-03-20 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:55

Suzanne F. schreef:
Nou, ik heb het net op een huilen gezet in de supermarkt. Ik voelde me zo ongelukkig daar. Ik word er zo enorm nerveus van en voel me zo verloren als ik daar rondloop. -O-
Het slaat nergens op, dat weet ik wel. De mensen bij de ingang doen ook gewoon hun werk. Maar het voelt zo rot allemaal. En ik weet ook dat iedereen 1,5 meter afstand moet houden, dat doe ik zelf ook. Maar als ze met een grote boog om je heen gaan voel je je net een paria of vies. En ja, ik weet dat dit moet. Maar gevoel en verstand zijn zulke verschillende dingen. Verstandelijk weet je dat dit moet en dat het de regels zijn en dat mensen ook hun werk maar gewoon doen. Maar gevoelsmatig voel ik me er zo rot bij, ik loop daar zo verloren rond en word er zo zenuwachtig van. Bah.... ;(

Let maar niet op mij. Moest het even van me afpraten.

Ik voel het ook. Alsof je ineens vies van elkaar bent ofzo.
Ik liep gister het appartementencomplex in en de buurvrouw liep vlak achter me, normaal hou ik even de deur voor haar open maar dat gaat niet met de 1,5 meter afstand dus ik moest ‘m zo voor haar neus laten dichtvallen. Zoiets kleins maar het doet me wel wat ;(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:56

Ik vind die voorzitter tevens intesevist van ver. Nederlandse intensive care artsen dhr Gommers goed!!
Die durft antwoorden te geven! Geen halfslachtige antwoorden. Niks geen mitsen en maren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:56

Loretta schreef:
Oscar schreef:

Loretta, even uit belangstelling: wat is jouw beroep/opleiding? Ik ben nl. wel benieuwd in welk daglicht we jouw opmerkingen moeten plaatsen.

Nogmaals die kennis is niet van mij. Maar ik volg buitenlandse deskundigen van verschillende landen op de voet. Dan pas schrik je hoe weinig consensus er bestaat onder deskundigen. Daarnaast wordt Nederland door verschillende deskundigen uit binnen en buitenland gewaarschuwd.

Welke deskundigen dan, en wat zeggen ze dan? Als je zulke berichten plaatst, licht ze dan even toe en onderbouw ze dan...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:57

Bedankt voor de lieve berichten en voor de PB's, heel fijn :)

Loretta schreef:
Oscar schreef:
Loretta schreef:
Op NPO1 Van Dissel geeft met veel woorden en grafieken die vol staan met honderden lijnen toe dat we er van uit kunnen gaan dat het volledig uit de hand gaat lopen. Hij dekt zichzelf heel mooi in. Het is nog aan de gang. Het is strakswel terug te zien. We zijn mooi in de aap gelogeerd met deze man.

Loretta, even uit belangstelling: wat is jouw beroep/opleiding? Ik ben nl. wel benieuwd in welk daglicht we jouw opmerkingen moeten plaatsen.

Conclusie: je bent dus heel erg geinteresseerd en constant op zoek naar informatie. Dat siert je. Het is altijd oke om goed beslagen ten ijs te komen.
Maar over ijs gesproken: je begeeft je wel op glad ijs. Want mensen zoals Van Dissel hebben ook Google, in dat opzicht kunnen ze dus hetzelfde. Plus dat ze wel de kennis hebben.
En natuurlijk mag je best kritisch zijn, maar ik vind het nogal wat om jezelf boven iemand te plaatsen die er wel bewezen verstand van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:00

Verschillende deskundigen / wetenschappers hebben ook aangegeven dat je niet alle landen 1 op 1 met elkaar kan vergelijken. In Spanje en Italië wonen hele families samen, zijn mensen ook veel fysieker met elkaar dan in Nederland. Link heb ik eerdergedeeld.

Zo zie je in Frankrijk ook een groot verschil tussen het Noord-oosten waar echt een broeihaard is en het zuiden waar het veel minder is. (Ben overigens nog niet diep genoeg daarin gedoken om het verschil te zien, mijn Frans is nog niet zo goed dat ik dat allemaal kan lezen zonder nadenken :') )

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:01

raket schreef:
De vraag: kunnen verpleegkundigen die besmet zijn geweest een rol betekenen op de cohort afdelingen nu bekend is dat je in principe maar 1x besmet kan zijn?

Antwoord: Nee, die zijn te slecht qua conditie. Herstel duurt erg lang....

Nou vertel mij wat.
Net de huisarts gebeld voor stootkuurtje prednison, maar die wil weer persé de longarts overleggen.

En ik had net zaterdag, tijdens mijn 1 daagse opleving gemaild dat het goed ging en wanneer ik niet meer besmettelijk zou zijn....

Oscar, veel sterkte. Balen is terecht. Je kunt je zo énorm op iets verheugen als je ziek bent. Dat wordt dan je houvast..

:(:) heftig zo lang als het duurt, alles bij elkaar ben je nu al een week of drie ziek?
Misschien is de vraag al gesteld maar gaan ze jou nog testen of je virus vrij bent of is het devies 24 u klachten vrij?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:04

tienus63 schreef:
Ik vind die voorzitter tevens intesevist van ver. Nederlandse intensive care artsen dhr Gommers goed!!
Die durft antwoorden te geven! Geen halfslachtige antwoorden. Niks geen mitsen en maren.

Ik baal dat ik zijn praatje en antwoorden heb gemist, was net met een werkoverleg bezig -O- Straks even terugluisteren.

raket

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:05

Virusvrij testen kan niet.
De huisarts komt langs.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:08

Loretta schijnt te denken dat dhr van Dissel zelf dag en nacht op zit om de grafieken en tabellen te maken. Er zit een heel team aan deskundigen achter die zich hier mee bezig houdt, hij is enkel degene die de cijfers presenteert.

Ik heb zelf totaal geen hoge pet op van van Dissel, maar probeer vertrouwen te hebben in het team dat achter de schermen heel hard aan het werk is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:08

Ga ik nu trouwens te ver met 2x per dag temperstuur opnemen ('s ochtends & 's avonds) vind het zelf niet namelijk. :o

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:10

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:11

Marcella schreef:
Ga ik nu trouwens te ver met 2x per dag temperstuur opnemen ('s ochtends & 's avonds) vind het zelf niet namelijk. :o

Ik vind dat redelijk ver gaan ja. Gebruik je een oorthermometer? Die kan je namelijk niet gebruiken net nadat je uit bed bent gegaan, doordat je hoofd de hele nacht op een kussen heeft gelezen. Zo lang je je fit voelt is er geen enkele reden om je temperatuur op te meten.

LadyMadonna

Als jij je daar prettig bij voelt doe je er niemand kwaad mee toch? @marcella

mvdende

Ik heb het even gevolgd en diegene die als eerste aan het woord was, liet mooie grafieken zien waarop te zien was dat juni begin juli het lijntje ic plaatsen op 0 stond. Dus als je die mag geloven zijn we er redelijk van af rond die tijd.

De stijging is afgevlakt, dus het kantelpunt kan nooit ver weg zijn.

Janneke2

Marcella schreef:

...een mens kan stommere dingen doen.

En als de thermometer geen gekke dingen zegt, zo gewoon mogelijk je dingen doen binnen de huidige voorschriften.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:12

mvdende schreef:
Ik heb het even gevolgd en diegene die als eerste aan het woord was, liet mooie grafieken zien waarop te zien was dat juni begin juli het lijntje ic plaatsen op 0 stond. Dus als je die mag geloven zijn we er redelijk van af rond die tijd.

De stijging is afgevlakt, dus het kantelpunt kan nooit ver weg zijn.

Is dat niet te vroeg om nu al met zekerheid te stellen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:12

Als ik het zo hoor maak ik juist zorgen, ja er zijn apparaten en dingen in bestelling maar de levering blijkt nu ook lastig en er word soms minder geleverd dan afgesproken, de piek zou gelukkig pas eind mei zijn, maar aankomende twee weken wordt echt spannend qua bedden en patiënten. Gommers is wel heel duidelijk in zijn antwoorden. Vraag me echt af of er nog meer maatregelen komen zoals alle onnodige winkels dicht, nog meer maatregelen in de supermarkt, maar als ik het zo hoor zou dat dan wel nu moeten gebeuren want wat ik eruit begrijp is dat er met twee weken niet zeker is of er dan genoeg bedden en apparatuur zal zijn.
Daarbij kwam ook naar voren dat mensen die ook eigenlijk echt behandelingen bijvoorbeeld een open hart operatie of bij kanker nu soms stil staan omdat de IC voor gaat.

Er werd ook gevraagd wat als er 3000 bedden nodig zijn, het antwoord van Gommers was dat de Nederlandse gezondheidszorg dat niet aan kan.

Ps. Dit is hoe ik het heb begrepen :o
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 25-03-20 13:17, in het totaal 2 keer bewerkt