Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:01

casperzazoe schreef:
Dat je via DuoLingo geen Afrikaans kan leren -O- Wil dat zo graag leren maar om 150 euro te betalen bij NHA zie ik ook niet zitten.

Kan wel Swahili maar da's te moeilijk :')

Doe mee Swahili met mij! Ma vind duolingo zo slecht eigenlijk. Mijn schoonzusje is wel in Swahili opgevoed. Moet er eens werk van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:16

casperzazoe schreef:
Baie dankie :D

Kun je er eentje aanraden?

Nee, maar ek kan mos in Afrikaans met jou gesels. :D

Ik heb het au naturel geleerd, dus kan helaas niet helpen bij het aanraden van leermaterialen. :P Wel bij het aanraden van leesboeken (Dalene Matthee <3 ).

poes: Duolingo is ook niet héél nuttig als je echt een taal vloeiend wilt leren spreken idd. Voor het opbouwen van passieve kennis vind ik het dan wel weer een stuk beter (met als gevolg dat ik Frans nu op bijna dezelfde snelheid lees als enkele andere talen, maar nog steeds praat als een kleuter :)) ). Beste manier om een taal te leren blijft toch voornamelijk praten met moedertaalsprekers, het gewoon doén, maar die mogelijkheid is er natuurlijk lang niet altijd, en dingen zakken ook best snel weer weg als je het een tijdje laat liggen. Ik merk dat zelfs al met Nederlands; ik schrijf het wel elke dag, maar spreek het zelden nog, dus mijn gesproken Nederlands is echt vergeven van de anglicismen en Engelse woorden (tot mijn eigen ergernis :)) ).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-20 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:18

Klopt!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:29

Hoppit schreef:
Loeky01 schreef:
Ik heb me vandaag geërgerd aan de dierenwinkel die mannetjes bettas bij elkaar in een bak had zitten.. En vrouwtjes daar bij. 1 van de mannen zag er al echt niet goed uit in het hoekje van de bak. Ik heb zelf geen tropische vissen, nooit gehad ook. Maar 1 van de eerste dingen die je leest over een betta is dat de mannen niet samen in een bak mogen ;(. Een dierenwinkel zou dat helemaal moeten weten.

Aangeven bij de LID, dan krijgen ze een inspectie. Bij dierenwinkels hoort van elke diersoort die ze verkopen nu iemand te zijn met een soort proeve van bekwaamheid, oa van vissen.

Zal morgen eens bellen, kan geen mail sturen zie ik.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:41

poes schreef:
casperzazoe schreef:
Dat je via DuoLingo geen Afrikaans kan leren -O- Wil dat zo graag leren maar om 150 euro te betalen bij NHA zie ik ook niet zitten.

Kan wel Swahili maar da's te moeilijk :')

Doe mee Swahili met mij! Ma vind duolingo zo slecht eigenlijk. Mijn schoonzusje is wel in Swahili opgevoed. Moet er eens werk van maken.

Ik ben bij de intro en Greetings en vind het al zo lastig :') heb het idee dat er best wat foutjes in zitten. Of ik ken gewoon alleen maar straattaal Swahili.
Vind Duolingo wel een leuk tijdverdrijf maar Afrikaans zou echt handig zijn voor mij dus ga me toch maar eens verdiepen in de cursus van NTI

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:49

Swahili verschilt idd enorm per regio. Mijn zusje spreekt het gemengd met Frans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:55

Ngikwazi ukukhuluma isiZulu kuphela. :)) (Maar het is zoooo erg weggezakt helaas.)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:59

_/-\o_

Habari za usiku? :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 01:07

casperzazoe schreef:
_/-\o_

Habari za usiku? :')

Ja dat hahah

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 01:47

Dat ik niet weet of mijn loopneus, kriebelhoest, kortademigheid en hoofdpijn komt door corona of hooikoorts.... Ik heb geen allergiepillen in huis. Meestal begint het bij mij pas eind april/begin mei. Ook gebruik ik ze eigenlijk nooit, heb meestal een hele korte periode last van hooikoorts, dus weet ook niet welke wel en welke niet werken....

Ik heb geen koorts, dus dat is redelijk positief...

Huisarts gebeld, raadde de assistente me aan om allergiepillen te gaan halen, letterlijk zelf te gaan halen! Wat...?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 02:11

Alle winkels blijven dicht tot 5 april.... En wie is er vergeten om liquid voor der vape te kopen... :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 03:37

DezeNaam schreef:
Alle winkels blijven dicht tot 5 april.... En wie is er vergeten om liquid voor der vape te kopen... :+

Ah das oliebol! Kun je ook niet laten bezorgen?

p.s. ik ben nu wel even blij dat ik eindelijk eens een mede vaper tref

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 06:51

Was even vergeten hoe het platteland ook alweer was, nu al tractors met grote bakken erachter die door de straat naar het bos sjezen op en aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:39

M'n harde schijf die nog steeds niet gerecoverd is. Ik ga echt huilen in een hoekje. Voor nu ben ik gewoon alles kwijt zeg maar. En dat is mooi poedersuiker.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:55

Niobe schreef:
DezeNaam schreef:

Ik weet niet waar je woont, maar de puff store in arnhem is gewoon open. Vriend is gisteren geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:05

Marije_1997 schreef:
M'n harde schijf die nog steeds niet gerecoverd is. Ik ga echt huilen in een hoekje. Voor nu ben ik gewoon alles kwijt zeg maar. En dat is mooi poedersuiker.
Ai, da’s goed kl*te. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:23

Mkango schreef:
Marije_1997 schreef:
Ai, da’s goed kl*te. :

En nu klik ik zelf op recover en ineens random verschijnen er mappen met foto's bestanden etc. Omg. Spring een gat in de lucht.

Zitten ook foto's van fotomeeting enzo tussen hahaha en nog van een shoot die nog bewerkt moesten worden. Voelde me super banketstaaf tegen over die mensen dat het misschien op nieuw moest. Duurt alleen een eeuwigheid. Want ja kan nog van alles mis gaan nu.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:36

De buren. Die hebben een schilder bedrijf ingehuurd, die nu het hele huis lopen te schuren. Waarom kan dit niet op een moment dat mensen niet thuis zijn? Dit gaat echt door merg en been (rijtjeshuis).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:42

Zertab schreef:
Ik zou met vrienden afspreken. Nu blijkt er een verkouden te zijn en naar eigen zeggen best wel flink. Werkt wel nog gewoon. En dan moet ik degene zijn die dan zegt: ik kom niet, ik vind het niet verantwoord. En dan gaat de rest wel zonder mij afspreken. Ergens best pijnlijk, ook al kies ik er zelf voor. Ik vind eigenlijk dat de verkouden persoon zijn verantwoordelijkheid moet nemen en moet zeggen: ik ben er niet bij want ik ben verkouden.

Maar goed. Waarschijnlijk geen corona, maar je weet het maar nooit...

Wel goed van je dat jij er wel rekening mee houdt!

Mijn man stuurt gister nog een app naar z'n moeder om te vragen hoe het een beetje gaat zo met minder sociaal contact en die appt doodleuk terug dat ze gezellig koffie zit te drinken bij d'r andere zoon en dat ook het kind van d'r dochter gezellig daar is. Die doen dus echt met z'n allen alsof het lekker vakantie vieren is. Vorig weekend hield m'n schoonbroer ook gewoon z'n verjaardag en waren ze ook gezellig met z'n allen, en nog anderen zoals vrienden, samen (te bedenken dat m'n schoonzus elke dag een hoop mensen in de winkel ziet waar ze werkt en m'n schoonmoeder ook niet in al te beste gezondheid is). Wij zijn natuurlijk degenen die overdrijven door dit soort bezoekjes gewoon even te laten nu -O- Ik moeite aan't doen om boodschappen voor m'n schoonmoeder te regelen zodat ik die voor d'r deur kan zetten en zij gaat gewoon gezellig overal koffie drinken - ik mis een middelvinger emoticon hier op Bokt :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:52

Nayomie schreef:
De buren. Die hebben een schilder bedrijf ingehuurd, die nu het hele huis lopen te schuren. Waarom kan dit niet op een moment dat mensen niet thuis zijn? Dit gaat echt door merg en been (rijtjeshuis).

Omdat momenteel iedereen voor onbepaalde tijd thuis is :=?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:11

Tsja, als je toch het hele jaar door thuis zit, verplaats het dan vooral niet. :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:12

Oh my god.. ik zie fotos op facebook van iemand die krassen in zn nek heeft staan van nagels omdat ie twee zakjes andijvie meepakte in de winkel. Daar was een andere klant t niet mee eens. Het gaat echt wel heeeeel ver :(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:42

Dat een oud koppel (80+) waar ik mee bevriend ben zo koppig is. We hebben een heel goede band want ik train hun hond en die is ook regelmatig met mij mee naar het buitenland en ik kom er normaal meerdere keren per week over de vloer. Nu met Corona ben ik niet meer op bezoek geweest. Want de mensen hebben zo’n slechte gezondheid. Stuur ik haar gisteren een bericht dat ze me haar boodschappenlijstje maar moet doorsturen dat ik wel boodschappen voor het zal gaan doen. Wil ze perse vandaag zelf gaan -O-
Ik ben zo bezorgd dat ze besmet raken met hun slechte gezondheid -O- -O-

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:16

Ik snotter en hoest als een nieuwe, kop vol snot daardoor alle holtes vol en dat geeft weer druk op eigenlijk alles in mn hoofd/gezicht. Verder weinig aan de hand, geen koorts of iets dergelijks.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:18

Niobe schreef:
DezeNaam schreef:

Daar heb ik even aan gedacht maar ik weet niet zeker of ze het leveren aangezien er nicotine in zit. Ofwel moet ik gewoon voor de versie zonder gaan. Moet het zo eens even bekijken. :p

Er is trouwens een topic over vapen! (Zit nu op mijn gsm, anders had ik de link hier wel even geplaatst.)