ook, want ik dacht dat beginners gewoon altijd begonnen bij de manege en niet bij een bijrijd paard.

En beginners kunnen ook 30/40 plussers zijn trouwens. Leeftijd speelt voor mij niet zo'n rol daar in.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sizzle schreef:Ik heb een keer een omgekeerde „fout“ gemaakt door te denken dat een paard wel voor beginners kon zijn.
Doodbraaf, aan een lange teugel door het water, over bruggen, door tunnels, geen sprong opzij bij een kudde aangestormde koeien etc.
Er komt een beginner, gaat erop zitten, meteen voorover in de pieshouding, handen op de buik en knijpen met de knieen. Ik kon het paard nog net op tijd vast grijpen want die was overtuigt dat hij moest vluchten
Heb de advertentie toen maar aangepast naar: geen beginners
 ) en ik had er wel bij gezet dat hij niet geschikt was voor beginners.. Mensen kwamen kijken, vrouw kon goed rijden volgens zichzelf en ik heb nog gezegd dat ze haar benen er af moest houden omdat hij anders zou gaan rennen.. Vrouw gaat zitten in de houding die jij omschrijft en geeft daar ook nog eens veel te hard been bij.. Ik was dus te laat met ingrijpen wat resulteerde in een pony die de bak door vloog met een gillende vrouw op zijn rug en een man die naar mij riep dat ik iets moest doen.. Ik heb de pony uit laten rennen en mevrouw kon gelukkig wel blijven zitten, de pony hebben ze niet gekocht.
 ) en ik had er wel bij gezet dat hij niet geschikt was voor beginners.. Mensen kwamen kijken, vrouw kon goed rijden volgens zichzelf en ik heb nog gezegd dat ze haar benen er af moest houden omdat hij anders zou gaan rennen.. Vrouw gaat zitten in de houding die jij omschrijft en geeft daar ook nog eens veel te hard been bij.. Ik was dus te laat met ingrijpen wat resulteerde in een pony die de bak door vloog met een gillende vrouw op zijn rug en een man die naar mij riep dat ik iets moest doen.. Ik heb de pony uit laten rennen en mevrouw kon gelukkig wel blijven zitten, de pony hebben ze niet gekocht.  

Shaggy09 schreef:Ja maar dan ben je niet eens een beginner in mijn ogen. Bij een beginner denk ik aan manegeruiter zonder échte rijervaring behalve het achter elkaar aan sjokken.
Maar wat jij omschrijft Sizzle is gewoon een echte paarden noob.

Shaggy09 schreef:hier de antwoorden
1. ik denk niet dat ik die kan nemen en erop zetten srry
2. ik rijd als enigste op mn pony
3. ik heb les op mijn manege 2 x pro lessen, 1x niet pro lessen
4. ik heb een hulpteugel met rubberen ringen die werkt echt FANTASISCH GOED EN FIJN!
Shaggy09 schreef:Ik snap wel wat Sheran bedoeld, ik kom in ieder geval heel vaak de zin 'niet voor beginners' tegen.

Maar ik heb toen pas leren rijden. Het was heel anders dan manegepony's en lessen, terwijl het dezelfde stal bleef.
 Maar ik heb toen pas leren rijden. Het was heel anders dan manegepony's en lessen, terwijl het dezelfde stal bleef.