Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:34

Naar de kapper?Misschien heeft de kapper een idee.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:37

Ik heb ook een vraag.. kan het nergens vinden.
Ik heb zelf een brommer (45km/h met helm). Een goede vriendin heeft een scooter (25km/h zonder helm). Als we samen ergens heen willen moet ik vaak op de weg en zij op het fietspad, zij kan niet harder dan 30 en ik kan op een 50 km weg ook geen 30 gaan rijden. Is het verboden voor mij als brommer om (langzaam) op het fietspad te rijden als dit geen bromfietspad is?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:59

theadora99 schreef:
Ik heb zelf een brommer (45km/h met helm). Een goede vriendin heeft een scooter (25km/h zonder helm). Als we samen ergens heen willen moet ik vaak op de weg en zij op het fietspad, zij kan niet harder dan 30 en ik kan op een 50 km weg ook geen 30 gaan rijden. Is het verboden voor mij als brommer om (langzaam) op het fietspad te rijden als dit geen bromfietspad is?
Als het voor jou verboden is om daar te rijden, dan is het voor jou ook verboden om daar langzaam te rijden. Je mag uiteraard wel beiden gaan lopen met je voertuig aan de hand, zolang je je dan aan de regels voor voetgangers houdt.

Edit: zat er niet ooit een theoriedeel bij het bromfietscertificaat? Of heb ik mij vergist en was dat een pakje boter?

Edit2: vervelend voor je dat je niet samen op stap kunt, maar dat was niet anders geweest wanneer een van jullie bijvoorbeeld een auto zou rijden en de ander een fiets. Of eigenlijk wel, want dan zouden jullie natuurlijk beiden in dezelfde auto kunnen reizen.
Laatst bijgewerkt door oomens op 30-11-17 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:01

MizzMontana schreef:
Shanna schreef:
Tegen klitten in je haar werkt WD40 ook heel goed!

Ik geloof het meteen! Maar dat kan niet goed zijn :')

Als je het erna eruit wast zal je er niet veel aan over houden...

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:01

Yentaah schreef:
Er zit een mega klit in mijn haar... Ik heb geen antiklit in huis en krijg het er met gewoon borstelen niet uit. Heeft iemand de gouden tip?

Wasverzachter!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:03

oomens, ik heb 1 jaar terug mijn theorie ervoor gehaald en die vraag die thea stelt is niet behandeld.

Overigens, als ik jou was thea zou ik gewoon lekker op het fietspad gaan rijden met je brommer als het niet anders kan. Heb ik vaak zat gedaan. Ze houden je niet zomaar aan, vooral niet als je de wettelijke snelheid niet overschrijd en daarnaast is het altijd een stuk veiliger dan op de weg rijden en dan te zacht rijden.

Btw, tenzij je een schakelbrommer hebt. Want die zijn op het fietspad vrij hinderlijk :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:04

Maargoed, ik was hier ook voor een vraag. :) Ik moet zo'n balk in mijn kledingkast krijgen waar ik kledinghangers aan kan ophangen. Weet iemand de precieze naam van zo'n kleding hang balk? :)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:07

Het is verboden om met je brommer op een gewoon fietspad te rijden, snelheid maakt dan ook niet uit want je mag er gewoon niet zijn

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:11

Lieshorses schreef:
Maargoed, ik was hier ook voor een vraag. :) Ik moet zo'n balk in mijn kledingkast krijgen waar ik kledinghangers aan kan ophangen. Weet iemand de precieze naam van zo'n kleding hang balk? :)

Kledingroede?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:14

oomens schreef:
theadora99 schreef:
Als het voor jou verboden is om daar te rijden, dan is het voor jou ook verboden om daar langzaam te rijden. Je mag uiteraard wel beiden gaan lopen met je voertuig aan de hand, zolang je je dan aan de regels voor voetgangers houdt.

Edit: zat er niet ooit een theoriedeel bij het bromfietscertificaat? Of heb ik mij vergist en was dat een pakje boter?

Edit2: vervelend voor je dat je niet samen op stap kunt, maar dat was niet anders geweest wanneer een van jullie bijvoorbeeld een auto zou rijden en de ander een fiets. Of eigenlijk wel, want dan zouden jullie natuurlijk beiden in dezelfde auto kunnen reizen.

Ik heb alleen mijn autorijbewijs en hierbij zat inderdaad een theoriedeel maar nergens hoe dit precies zat. Voornamelijk t verkeersbord, en dingen over auto’s. Hoef je niet meteen denigrerend te lopen doen over een pakje boter ;)
Verder gaat hst vaak om enkele reis, vanuit werk naar haar of mijn huis. Als het niet mag is het duidelijk en gaan we door zoals we dat nu ook doen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:19

https://vvn.nl/brom-en-snorfiets

Volgensmij is het niet eens dat je een bekeuring kan krijgen voor rijden op het fietspad. Er staat zelfs dat wanneer het een drukke weg is waar hard word gereden je als bromfietser beter op het fietspad kan rijden. Ookal staat er anders aangegeven.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:19

Jaa, thanks! :D

Sannert schreef:
Lieshorses schreef:

Kledingroede?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:33

Yentaah schreef:
Dat lukt niet.. Hij zit echt goed in elkaar, net zo’n katten-haarbal. Daarnaast is ie vlak bij de haaraanzet en aan de achterkant van mijn hoofd, dus ik kom er sowieso al lastig bij

Jammer dat je niet naast mij woont

Ik kan dat met geduld urenlang uit elkaar pluizen... jij kijken naar de tv. Kopje thee erbij.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:06

Hoe weten die spoorwegbomen dat ze dicht moeten als er een trein aankomt? Hele stomme vraag misschien, maar zou graag willen weten hoe dat in zn werk gaat :p

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:07

SavannahNx schreef:
Hoe weten die spoorwegbomen dat ze dicht moeten als er een trein aankomt? Hele stomme vraag misschien, maar zou graag willen weten hoe dat in zn werk gaat :p

Heb je ff? :')

http://www.nicospilt.com/index_overwegen.htm

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:12

NinaCharlie schreef:
SavannahNx schreef:

Heb je ff? :')

http://www.nicospilt.com/index_overwegen.htm

Hahaha :+ thanks :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:33

Tot voor kort hadden wij (Duitsland) nog een beveiligde overgang. Met een huisje dus ernaast waar iemand de slagbomen bediende (omhoog, omlaag gingen ze vanzelf) en vanuit dit huisje werden 3a4 spoorovergangen bedient. Als je daar stond en je wilde erdoor moet je via een speciaal kastje bellen...

Ik vond het wel erg grappig...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:34

xMalibu schreef:
Het is verboden om met je brommer op een gewoon fietspad te rijden, snelheid maakt dan ook niet uit want je mag er gewoon niet zijn

Jip klopt. En ze houden je wel degelijk aan... ik hou me altijd aan de regels maar 1 keer wist ik echt niet waar ik rijden moest of weg of fietspad en regende gigantisch en moest verderop afslaan dus pakte fietspad en reed netjes 30 met geel kenteken... ja werd aangehouden. Gelukkig geen vraag naar id want die was ik óók nog vergeten :') werd ‘gelukkig’ enkel aangesproken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:50

Yentaah schreef:
Dat lukt niet.. Hij zit echt goed in elkaar, net zo’n katten-haarbal. Daarnaast is ie vlak bij de haaraanzet en aan de achterkant van mijn hoofd, dus ik kom er sowieso al lastig bij

Ik zou ermee naar de kapper gaan, die kan er vaak wel wat mee en in geval van toch moeten knippen het ook mooi wegwerken zodat je niet met rare plukken komt te zitten oid.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:52

Mijn dochter heeft het wel eens en dan is het gewoon met veel geduld pluizen en borstelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:54

Ik krijg in de winter ook altijd van die knopen achterop m'n hoofd, puur door sjaals dragen of winterjassen met een wollen kraag. Voor mij werkt het het best om er een lading conditioner of cremespoeling in te gieten en dan gewoon plukje voor plukje uit elkaar trekken. Echt een rotwerk, vandaar dat ik meestal mn haar in een knot of staart heb als ik een sjaal omdoe.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:55

Emmaa_ schreef:
Ik krijg in de winter ook altijd van die knopen achterop m'n hoofd, puur door sjaals dragen of winterjassen met een wollen kraag. Voor mij werkt het het best om er een lading conditioner of cremespoeling in te gieten en dan gewoon plukje voor plukje uit elkaar trekken. Echt een rotwerk, vandaar dat ik meestal mn haar in een knot of staart heb als ik een sjaal omdoe.

En ik heb het zo ver dat ik altijd jassen koop met een capuchon. Dan doe ik de shawl onder de capuchon. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:01

MarlindeRooz schreef:
Emmaa_ schreef:

En ik heb het zo ver dat ik altijd jassen koop met een capuchon. Dan doe ik de shawl onder de capuchon. :')

Volgens mij lijkt de structuur van ons haar best op elkaar, jij krijgt ook echt van die Perzische tapijten in je nek toch? Ver-schrik-ke-lijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:04

Cowboymagic tegen de klitten :D mijn moeder had na haar operatie ook flinke klitten (hersentumor dus we konden even niks met het haar) ik heb toen cowboymagic gehaald en dat heeft haar de schaar bespaard..

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:38

Je haar minder wassen maar daar heb je nu niks meer aan. De beste haarolie is het jaarverslag dat je zelf aanmaakt.