Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:In stoofperen zit een bepaalde kleurstof (anthocyanen)die ervoor zorgt dat de peren rood kleuren wanneer de zuurgraad verandert. Door stoofperen te koken, verandert de zuurgraad en worden ze rood. Wanneer je rode wijn in de pan erbij doet, worden ze extra rood!
Anoeska schreef:Tadaa!Citaat:In stoofperen zit een bepaalde kleurstof (anthocyanen)die ervoor zorgt dat de peren rood kleuren wanneer de zuurgraad verandert. Door stoofperen te koken, verandert de zuurgraad en worden ze rood. Wanneer je rode wijn in de pan erbij doet, worden ze extra rood!
Anoeska schreef:Tadaa!Citaat:In stoofperen zit een bepaalde kleurstof (anthocyanen)die ervoor zorgt dat de peren rood kleuren wanneer de zuurgraad verandert. Door stoofperen te koken, verandert de zuurgraad en worden ze rood. Wanneer je rode wijn in de pan erbij doet, worden ze extra rood!
Suzanne F. schreef:Ik had ineens een vallend muntje bij de stemmingen in het Britse Lagerhuis. Ik hoorde ze altijd iets roepen over Eyes (ogen) to the right and Nose (neuzen) to the left. Maar ik kwam erachter dat het Ayes and No’s zijn. Ik dacht ook altijd al wat voorstemmen met ogen en tegenstemmen met neuzen te maken had. Pfff dom.
verootjoo schreef:nicole_floor schreef:Maar stoofperen worden toch rood doordat je er rode wijn aantoevoegd? Of heb ik dat al die tijd verkeerd begrepen.
Ja dat heb je verkeerd begrepen. Ik doe er nooit rode wijn bij en ze worden wel rood.
Giesser wildeman peren zijn dat.