fohadie schreef:Ik snap het probleem niet, als je geen stufi krijgt omdat je ouders nog kindrrbijslag krijgen, kunnen ze dan die kinderbijslag niet voor het OV van hun kind gebruiken? Je kan toch zelf kiezen waar je dat aan uitgeeft?
En ja, studeren kost geld, maar is ook een keuze. Blijf je goedkoop bij pa en ma wonen en reis je elke dag op en neer met of zonder stufi (en dan weet je idd ruim optijd dat je dat niet krijgt dus kan je er over nadenken hoe je dan aan geld komt) of huur je een kamer, ben je veel meer kwijt aan vaste lasten en hoef je wellicht minder te reizen?
En zeg maar niet dat ik me eerst moet verdiepen voor ik ergens over praat, ik weet hier vanwege mijn werk genoeg van af. Ik ben van mening dat je keuzes moet maken. Alles kost geld en de overheid doet in mijn ogen al behoorlijk veel voor studenten. Het is geen luilekkerland!
Maar misschien kunnen we hier beter een ander topic voor openen aangezien dit niet zo heel veel met ergenissen op het Openbaar Vervoer te maken heeft. Het OV bepaald de stufi niet.
Alleen MBO leerlingen die nog hun start diploma moeten halen (min mbo 4 dus) ontvangen vanaf 17 jaar ov voor studie reizen. Meer ook niet!!
Gast hier om mensen die voor hun toekomst werken en daar veel tijd aan besteden.
Ook niet steenrijke mensen willen verder komen