Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:51

fohadie schreef:
Ik snap het probleem niet, als je geen stufi krijgt omdat je ouders nog kindrrbijslag krijgen, kunnen ze dan die kinderbijslag niet voor het OV van hun kind gebruiken? Je kan toch zelf kiezen waar je dat aan uitgeeft?

En ja, studeren kost geld, maar is ook een keuze. Blijf je goedkoop bij pa en ma wonen en reis je elke dag op en neer met of zonder stufi (en dan weet je idd ruim optijd dat je dat niet krijgt dus kan je er over nadenken hoe je dan aan geld komt) of huur je een kamer, ben je veel meer kwijt aan vaste lasten en hoef je wellicht minder te reizen?

En zeg maar niet dat ik me eerst moet verdiepen voor ik ergens over praat, ik weet hier vanwege mijn werk genoeg van af. Ik ben van mening dat je keuzes moet maken. Alles kost geld en de overheid doet in mijn ogen al behoorlijk veel voor studenten. Het is geen luilekkerland!

Maar misschien kunnen we hier beter een ander topic voor openen aangezien dit niet zo heel veel met ergenissen op het Openbaar Vervoer te maken heeft. Het OV bepaald de stufi niet.

Alleen MBO leerlingen die nog hun start diploma moeten halen (min mbo 4 dus) ontvangen vanaf 17 jaar ov voor studie reizen. Meer ook niet!!
Gast hier om mensen die voor hun toekomst werken en daar veel tijd aan besteden.
Ook niet steenrijke mensen willen verder komen

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:58

De rede waarom MBO studenten minder makkelijk toegang tot OV-vergoeding hebben (en begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind dat echt een slechte zaak) is omdat er meer MBO-scholen door het land verspreid zitten en de opleidingen die zij aanbieden vaak ook op alle locaties (of veel) gevolgd kan worden. Daardoor is de reistijd en zijn de reiskosten vaak een stuk korter dan bv bij universitaire studies. Er staan minder uni's in NL en niet alle studies worden overal aangeboden, dus dan krijg je al snel dat je lang moet reizen of op kamers moet.

Ik heb mijn OV-vergoeding er al doorheen geblazen helaas (ben al vijf jaar bezig ondertussen) en moet dus nu zelf gaan betalen voor mijn reis van Almere naar Utrecht. Dat is voor nu goedkoper dan weer terug op kamers gaan en daarnaast ga ik in februari een half jaar naar het buitenland dus ik los het even zo op. Geeft me wel meer vrijheid om met de auto te gaan (maar een paar euro duurder dan met het OV en haalt twee derde van mijn reistijd af) en dat scheelt weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:52

Kunnen we misschien on topic blijven? Er is al een link geplaatst voor een centraal topic over studeren en de kosten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:49

Vanaf volgende week volle bussen -O-

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:58

En treinen :(. Had iemand ook die opmerking van de NS toan gehoord :')? Het kwam erop neer dat ze nog meer reizigers verwachten en dat je ws naar een zitplek kan fluiten..

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:59

Nou maandag en dinsdag kon ik in allebei de treinen ook al niet zitten. En de bus vanochtend richting amsterdam waren nog maar 2 plekjes.

Word leuk volgende week :\

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:02

Ik kijk nu al op tegen zondagavond, ga om 19.00 uur met de trein van het noorden naar het westen. Zelfs met eersteklas kaart geen plek, en al die mensen die gaan eersteklas zitten zonder geldig vervoerbewijs daarvoor.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:55

Ik zat in een nagenoeg lege coupe dinsdagmiddag :')

Nee maar ik ben dus best redelijk slecht ter been, dus ga nu maar weer reizen met krukken. Dan moet je soms al geluk hebben dat er iemand opstaat, laat staan als ik zonder kruk reis en het zou vragen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:38

Nog even off-topic door te gaan, ik doe een tweede hbo-studie om beter opgeleid te zijn, prima combinatie van de twee studies. Ik krijg helemaal niks, geen stufi, geen ov. Ik woon op kamers en moet nog reizen naar school. Ik werk ernaast en ik kom net rond.

Nu een ergernis: dat moment dat je je tassen geïnstalleerd hebt, je wilt gaan zitten en iemand anders tussendoor glipt en op mijn plek gaat zitten :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:58

Wanneer je een uur wacht op een station waar werkelijk 0,0 voorzieningen staan, wacht op treinvervangend vervoer -O-

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:16

Flying_Angel schreef:
Ik kijk nu al op tegen zondagavond, ga om 19.00 uur met de trein van het noorden naar het westen. Zelfs met eersteklas kaart geen plek, en al die mensen die gaan eersteklas zitten zonder geldig vervoerbewijs daarvoor.

Ugh vreselijk vind ik dat. Iemand die ik ken (studenten ov dus gewoon 2e klas) ging als het druk is met zijn vrienden in de 1e klas zitten, en trots dat hij dat vertelde. Ik weet niet, ik vind dat echt asociaal. :x Ik reis zelf ook 2e klas en als er geen plek is, dan ga ik gewoon staan.

Mijn drama :+ : Vorige week donderdag naar Wijnegem (vlakbij Antwerpen) voor een sollicitatiegesprek voor stage. Gelukkig was ik voor de zekerheid bijna twee uur eerder vertrokken, en dat was maar goed ook want natuuurlijk was er net een seinstoring tussen Rotterdam en Dordrecht. Dus ipv de intercity naar Antwerpen vanaf Rotterdam, moest ik eerst naar Breda, toen naar Roosendaal en vanaf daar naar Antwerpen. :+ Wonder boven wonder nog ruim op tijd gekomen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:09

Zit er voor je iemand met een kip in een vervoersmand, ik dacht al gek te worden toen ik die geluiden steeds hoorde. :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:11

_O- dat maak je niet elke dag mee.

Mijn irritatie is de slechte verbinding tussen [***] en Zwijndrecht :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:28

xTammyy schreef:
_O- dat maak je niet elke dag mee.

Mijn irritatie is de slechte verbinding tussen Breda en Zwijndrecht :=

Welke van de twee probeer je te bereiken vanuit Breda? Lijkt mij allebei onhandig met het ov.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:32

Vandaag lekker zowel op de heenreis als de terugreis lekker geplet in de trein. Heerlijk die overvolle treinen

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:03

Ik had vanmiddag voor het eerst weer de trein (jippie school!), maar hij vertrok maar niet. Er werd na 5 minuten omgeroepen dat het personeel er nog niet was. Uiteindelijk net 15 minuutjes moeten wachten, maakte niet heel veel uit maar was wel erg apart :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:37

Zelfs ik heb nooit met een kip in de trein gezeten en ik sjouw heel wat mee :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:10

:')

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:27

Wisselstoring rond Schiphol, ben nu al bijna 3 kwartier "onderweg" en we hebben het so far tot Bijlmer Arena geschopt. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:02

Gisteren half uur op de bus gewacht omdat grote markt in Groningen afgesloten was en al het busverkeer 1 kant op kon en daarmee alles vast stond :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:16

https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/goog ... doorn.html Het zal je gebeuren :oo

Ik zou vandaag ongeveer voor 50 minuten naar school moeten. Kom ik op het station rijdt m'n trein niet :') ben maar weer naar huis gegaan, ga die korte tijd niet nog korter maken... plus dat ik er niet over na wil denken hoe druk die volgende trein is als er één uitvalt, normaal zijn ze als ze allebei rijden al superdruk :=
Was dus best een nutteloos reisje maarja ach :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:56

Jeetje die bus! :oo

Er blijft van die 50 min ook maar weinig over als je op de volgende trein moet wachten :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:59

Ja en nog de kans dat ik er niet meer bij zou passen ook, die van 9:00 is altijd al propvol en als al die mensen dan nog bij die van 9:15 erbij moeten... :') Ik loop ook met een kruk dus had helemaal geen zin in dat gedoe :P

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:16

NinaCharlie schreef:
Wisselstoring rond Schiphol, ben nu al bijna 3 kwartier "onderweg" en we hebben het so far tot Bijlmer Arena geschopt. :')

Hee gezellig ik ook vanochtend! Ik moest juist de andere kant op.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:57

Hele gangpad wordt geblokkeerd door kinderwagens :roll:
Afbeelding