Hier in regio Noordwolde (friesland) onweert en regent het nu flink.
Hey, bijna-buurvrouw! Hier inderdaad stortbui, paar gemeen uitziende wolken en welgeteld één flits.. Nu na de bui (in de zon) eventjes op de fiets gesprongen voor een foto, achter een bui aan is minder eng
ellen82
Geplaatst: 24-08-15 20:34
Ik heb ook nog 2 foto's van de achterkant van een bui.
Truf
Geplaatst: 24-08-15 20:35
De voorkant van de schuur en het woonhuis staan nog, alleen de helft van de schuur is weg. Op de 4e foto zie je dat wel goed, de schuur zou nog dubbel zo lang moeten zijn https://twitter.com/tdiederik/status/635840269229912065
De lucht die hier aankwam was best heftig te noemen. Opeens kwam het met bakken uit de lucht en flink wat hagel. Hemelbreed is het maar een klein stukje. Verder hebben wij er in het dorp (Wieringerwerf) niks van gemerkt.
Maar stiekem baal ik wel een beetje dat ik hem niet gezien heb.
Pluizebolpum
Geplaatst: 24-08-15 22:40
Op weg naar dansles, iets voor 8 uur vanavond. Net op tijd binnen want daarna begon het toch even flink te hozen. Wel heel mooi gezicht, die dreigende wolken.
Verder viel het hier zoals gewoonlijk wel weer mee. Maar sodeju, die windhoos zeg!
Anoniem
Geplaatst: 24-08-15 22:42
gohya schreef:
Kunnen Tornado's ook s'nachts voorkomen eigenlijk? ik hoor en zie ze alleen maar overdag.
Kan maar gebeurt zelden, ook in Amerika. Heeft te maken met warmte.
hier deed het vandaag lelijk... Ik kreeg rond 17u telefoon dat er een boom op mijn stal lag. 3u op de brandweer gewacht en dan nog 2u voor die mannen om de boom op te ruimen.
Ik hou wel van stormpjes maar zo niet hoor...
Anoniem
Geplaatst: 24-08-15 22:48
tessyke schreef:
hier deed het vandaag lelijk... Ik kreeg rond 17u telefoon dat er een boom op mijn stal lag. 3u op de brandweer gewacht en dan nog 2u voor die mannen om de boom op te ruimen.
Hier kreeg ik toch wel wat schrik van, maar meer vanwege de kleurstelling die best imposant was in het echt, op de foto niet goed te zien, lang leven mijn smartphone camera :p
MonteKarlo
Geplaatst: 24-08-15 23:10
tessyke schreef:
Ik hou wel van stormpjes maar zo niet hoor...
Jeetje! Sterkte met de rotzooi
Muronia
Geplaatst: 25-08-15 00:36
Deze wolkjes vielen ons vanavond lastig (foto gemaakt door het raam heen dus niet geweldig):
tessyke
Geplaatst: 25-08-15 01:26
Bedankt! Ik ben al blij dat ze hem wilde weghalen, een kleintje was het niet echt... Het was een heel gedoe omdat het privégrond is dus ik krijg de factuur ook in de bus. http://i610.photobucket.com/albums/tt18 ... p4p10l.jpg
Mijn verzorgmeiden zaten op die moment bij het hooi te schuilen, wat een geluk hebben ze gehad! Een beetje meer opzij en ik had het mezelf nooit vergeven...
franka75
Geplaatst: 25-08-15 02:39
vanavond op het moment enorme stortbuien gehad , nu weer een, maar denk dat het hierna wel minder gaat worden. den haag